Friday, March 27, 2015

အာဂါရလမ္း (သတိ-ဒါဖတ္ျပီးမွ၀ိပႆနာလုပ္ပါ။)



အာဂါရလမ္း
=========
(သတိ-ဒါဖတ္ျပီးမွ၀ိပႆနာလုပ္ပါ။)
နိဗၺာန္သို႔ ရည္မွန္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကေသာ ဓမၼ မိတ္ေဆြ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔ မိတ္ေဆြတို႔ ယၡဳေလွ်ာက္လွမ္းေနေသာ က်င့္စဥ္ လမ္းစဥ္ နည္းလမ္းကို မိတ္ေဆြတို႔ ကိုယ္တိုင ္ေကာသိရွိပါရဲ႕လား သင္ကိုယ္တိုင္ ဘယ္လမ္းမွ ေလွ်ာက္ေနသည္ကို သိဖို႔အေရးၾကီးပါသည္၊ ဗုဒၶျမတ္ဘုရားက အနာဂါရလမ္း အာဂါရလမ္း ဟူ၍ လမ္းႏွစ္သြယ္ ကို ဥဂၢေသနသူေ႒း ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထား ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဟာျပခဲ့သည္ သူေ႒းက “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္၏ မယားသည္ တပည့္ ေတာ္ ခရီးထြက္သြားလွ်င္ တပည့္ေတာ္လာမည့္လမ္းကို တမ္းတ၍ ထမင္းမစား ဟင္းမစား ေလသာ ျပတင္းက ဘယ္ကိုမွမၾကည့္ဘဲ တပည့္ေတာ္ကို ေမွ်ာ္တ၍သာ ေနပါ၏၊ လင္၏၀တၱရားကိုလည္း ေက်ျပြန္ပါ၏၊ သည္ေလာက္ လင္ကိုခ်စ္ေသာ မယားကိုလည္း တပည့္ေတာ္ မပစ္နိင္ပါ၊ ေက်းက်ြန္ သင္းပင္း ရတနာ၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ဆင္၊ ျမင္း၊ ကၽႊဲ၊ ႏြား၊ တို႔ကိုလည္း မစြန္႔ပစ္နိင္ပါ ၎စည္းစိမ္ၾကီးကိုပစ္၍ ရဟန္းလည္း မျပဳနိင္ပါ၊ ဆင္းရဲေသာ ဘ၀ႏွင့္ အပါယ္လားမည္ ကိုလဲ မလိုလားပါ၊ ေလာကီ စည္းစိမ္ကို ခံစားစံစားလွ်က္ ကာမဂုဏ္ကို လက္မလႊတ္ဘဲ နိဗၺာန္ကို ေရာက္လို ပါသည္၊” ဟုေလွ်ာက္ထားေလ၏….၊
ဤအခါ ဘုရားရွင္က ကာမဂုဏ္ တန္းလန္းႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား က်င့္ၾကံ၍ နိဗၺာန္သို႔ သြားေသာ ဘံုစဥ္စံစခန္း ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာ အာဂါရ လမ္းစဥ္ကို ေဟာၾကားေတာ ္မူေလသည္။
ဤေသာတာပန္ဘံုစဥ္စံလမ္းသည္ ေရွးဦးစြာ ဉာတပရိညာစခန္း တည္းဟူေသာ ရုပ၊္နာမ္ ခႏၶာ ၊ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ ဓာတ္သစၥာတရားတို႔ကို သင္ၾကားျပီးလွ်င္ တက္ေျမာက္ေသာအခါ အိမ္ေထာင္မႈကိစၥ မ်ားကိုမပယ္ခ်ဘဲ ဤရုပ္ေကာင္၊ နာမ္ေကာင္၊ ခႏၶာေကာင္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ ေကာင္သာရွိသည္ဟု ထင္ေအာင္၊ျမင္ေအာင္ မိမိခႏၶာေပၚမွာ ပံုမွန္ေနထိုင္ စားေသာက္ရင္း ရႈၾကည့္၍ ပုဂၢိဳလ္ ငါ သူတပါး အျမင္ေပ်ာက္ျပီး ဓာတ္ေကာင္၊ ရုပ္နာမ္ေကာင္မွန္း သိသည္ကိုပင္ အတၱေပ်ာက္၍ အနတၱေပါက္သူ ေသာတာပန္ျဖစ္သူဟု ေခၚနိင္ေပမည္။
အပါယ္ကိုတကယ္ေၾကာက္ သူျဖစ္ၾကကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ မိမိတို႔၏သားမယား စည္းစိမ္ ကာမဂုဏ္ တို႔ကို မစြန္႔ပစ္ရဘဲ ခံစား စံစား ၍နိဗၺာန္သို႔သြားေသာ သိၾကားမင္း၊ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမ၊ တုိ႔ဥပမာစံထား၍ ေသာတာပန္ ျဖစ္ျခင္း တရားကိုလိုလားက်င့္ၾကံပါက သမထလမ္းမ်ားလို ရေသ့ ရဟန္းျပဳလုပ္ျပီး သမာဓိအထူးထူေထာင္ကာ က်င့္ရေသာ လမ္းမဟုတ္ နိဗၺာန္သို႔အၾကာဆံုး ခုႏွစ္ဘ၀ ႏွင့္ သြားနိင္ေသာနညး္လမ္း ျဖစ္ေပသည္။
ေသာတာပန္ဆိုေသာစကား၊ ကလ်ာဏဆိုေသာစကား၊ စူ႒ေသာတာပန္ဆိုေသာ စကား၊ သေဘာ တူတူု ျဖစ္သည္၊ ဤပုဂၢိဳလ္ သံုးမ်ိဳးျဖစ္မွ က်င့္စဥ္လမ္းကိုက်က် နနသိရံုရွိေသးသည္ ဤပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးသည္ သမထလမ္းမ်ား ကဲ့သို႔ ကမၼ႒ာန္းထိုင္ က်င့္ရသည္မဟုတ္၊ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာဓာတ္သစၥာ တရားတို႔ကို သင္ရင္းၾကားရင္း ေမးျမန္းရင္း တရားနာရင္းျဖစ္ၾကေသာ ဒႆနဘုမၼိ ဒႆန ကိစၥသာျဖစ္၍ အျမင္မွန္ အယူမွန္လွ်င္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေလသည္။
၀ိပႆနာတရားကို မက်င့္ဘဲ ဒိ႒ိ၊၀ီစိကၠိစၥ ျပဳတ္၍ သာမန္လူလိုေနထိုင္ သြားလာေနေသာ၊ ေသာတာပန္သည္ ခုႏွစ္ဘ၀ ဘံုစဥ္စံ၍၊ ေနာက္ဘ၀မ်ား၌ တျဖည္းျဖည္းက်င့္ၾကံ နိဗၺာန္၀င္သည္၊ သာမန္လူလိုေနထိုင္ျပီး ၀ိပႆနာ ျဖစ္ပ်က္ရႈေနေသာ၊ ေသာတာပန္သည္၊ ဧကဗီဇေသာတာပန္ ဟုေခၚ၍ ေနာက္တဘ၀ႏွင့္ နိဗၺာန္သြားေသာပုဂၢိဳလ္၊ ေကာလံေကာလ ေသာတာပန္သည္၊ ႏွစ္ဘ၀ မွေျခာက္ ဘ၀အတြင္း နိဗၺာန္ကို သြားနိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ကုန္၏။
***ေသာတာပန္ျဖစ္ျခင္း အဂၤါေလးပါး***
(သုတ္ပါေထယ်၊ပါ႒ိေတာ္)
*စတၱာရိမာနိ ဘိကၡေ၀ ေသာတာပတၱိ ယဂၤါနိ၊ ကတမာနိ စတၱာရိ၊
သပၸဳရိသသံေသေဂါ သဒၶမၼသ၀နံ ေယာနိေသာ မနသိကာေရာ ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတၱီတိ။
*သံသရာ၀ဋ္ေက်ာ့ကြင္း ညြတ္မွ ကင္းလြတ္လိုျငား အိုခ်စ္သားတို႔၊ ေလးပါးေသာ တရားတို႔သည္၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္ျဖင္း အေၾကာင္း အဂၤါတို႔တည္း၊ အဘယ္အေၾကာင္း တရားေလးပါး တို႔နည္းဟုမႈကား။
‪#‎ရုပ္‬ နာမ္ ခႏၶာ ဓာတ္သစၥာတို႔၌ ကၽြမ္းက်င္ လိမ္မာေသာ သူေတာ္ေကာင္း တို႔ႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ရျခင္းတပါး..။
#ရုပ္၊နာမ္၊ ခႏၶာ၊ ဓာတ္သစၥာ၊ တို႔ႏွင့္ စပ္ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာ နာခံ မွတ္သား သင္ၾကား ရျခင္းသည္ လည္းတပါး။
‪#‎ရုပ္ဓာတ္‬ နံဓာတ္ ခႏၶာဓာတ္ ပရမတ္တရားတို႔ကို ျမင္ေအာင္ ထင္ေအာင္ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းရျခင္း သည္လညး္တပါး။
‪#‎မဂ္ဥာဏ္‬၊ ဖိုဥာဏ္၊ နိဗၺာန္တရားတို႔ကို ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သကၠာယဒိ႒ိကို ပယ္ရွား ရျခင္းလည္း တပါး။
စသည္တို႔သည္ေသာတာပန္ျဖစ္ျခင္း အဂၤါေလးပါးေပတည္း။
ရုပ္ နာမ္၊ ခႏၶာ ဓာတ္သစၥာတို႔ကို ေဟာေျပာ ျပနိင္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းမိျခင္း၊ရုပ္နာမ္ ခႏၶာ ဓာတ္သစၥာတို႔ကို မိမိက ၾကားနာ နာခံ သင္အံ က်က္မွတ္ျခင္း၊ မိမိစိတ္ကို ေကာင္းစြာအသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းနိင္ျခင္း၊ ဤအဂၤါသံုးပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ္လည္း၊ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုဥာဏ္ နိဗၺာန္ တရားေတာ္ ျမတ္ကိုရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သကၠာယဒိ႒ိ တရားကို မပယ္သတ္ နိင္က မဂ္ ဖို နိဗၺာန္ကို မရနိင္ဟူ၏၊ ဤေလးပါး တပါးပါး ပ်က္ကြက္က ေသာတာပန္မျဖစ္နိင္၊
ေသာတာပတၱိမဂ္ ဆိုေသာ စကားသည္၊ မေဂၢါ၊ သံသရာနယ္ စခန္းမွ ထြက္လမ္းတည္းဟူေသာ ခရီးအစ သို႔။ ေသာေတာ၊ စီး၀င္ျခင္းသည္၊ ပတၱိ၊ ေရာက္ကုန္၏ တနည္း ေသာတ နား၊ မဂၢ၊ မဂ္တရား၊ ပတၱိ၊ ေ၇ာက္ျခင္း၊ အဓိပၸါယ္မွာ သံသရာကို ထြက္တက္ေသာ မဂ္တရား နားသို႔ ေရာက္သူဟု ေခၚသည္။
သံသရာ ထြက္ေၾကာင္း တရားနားကို ေရာက္လွ်င္ ေသာတာပန္ျဖစ္မည္ေလာဟု ေမးစရာ ရွိပါ၏၊ နားကိုေရာက္ရံု ၾကားရံုမွ်ႏွင့္ မျဖစ္နိင္၊ ေသာတာပန္ျဖစ္တက္ေသာ နည္းလမ္းစဥ္ကို နားမွာ ၾကားသည့္အတုိင္း မိမိစိတ္က ပယ္ရမည့္ တရားကိုပယ္ ယူရမည့္တရားကို တခါတည္း စြဲျမဲယူ လိုက္မွ ေသာတာပန္ျဖစ္ မည္ဟု မွတ္ပါေလ ။
ေသာတာပန္မျဖစ္နိင္ဘူးဆိုေသာ လူ ရွင္ ရဟန္းမ်ားမွာ သူတို႔၏ နား၌ ဒါန သီလ သမထ တရားကို မ်ားမ်ားၾကီးၾကားရ၍ ဒါန သီလ သမထ ကိုစြဲသျဖင့္၊ မဂ္တရားႏွင့္လြဲေနသူမ်ား ျဖစ္၍ ေသာတာ ပန္ျဖစ္ေစနိင္ေသာ နည္းလမ္း တရားစကားမ်ားကိုၾကားလွ်င္ တီကို ဆားပက္သလို တြန္႔ကာ တြန္႔ကာ ေနာက္ဆုတ္၍ သြားတက္သည္ တေၾကာင္း မဂ္တရားကို အလြယ္ဆံုး နည္းျဖင့္ ရနိင္ေအာင္ ေဟာေျပာ ျပသ နိင္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းကို ျပစ္မွား၍ မဂၢႏၲရာယ္ သင့္ေနျခင္းေၾကာင့္တေၾကာင္း ဤက့ဲသို႔ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေသာတာပန္မျဖစ္နိင္ပါ။
ေသာတာပန္ အလုပ္သည္ လြယ္လြယ္ ကူကူ ျဖစ္နိင္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္မွ ယၡဳတိုင္ ေသာတာပန္ ျဖစ္သူ လူ ရွင္ ရဟန္းတို႔သည္ ၀ိပႆနာဘာ၀နာတရားကို က်င့္ၾကံ ပြားမ်ား၍ ေသာတာပန္ ျဖစ္သည္မရွိ၊ တရားနာရင္းေသာ္၎ ေသာတာပန္ျဖစ္ၾကေလသည္။ ေသာတာ ပန္ျဖစ္လို၍ ၀ိပႆနာကိုပြားမ်ားလွ်င္ ထိုသူသည္ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂမ္၊ ရဟႏၲာ၊ အထက္မဂ္ တပါးပါး၌ တည္နိင္သည္ မျဖစ္လွ်င္လည္း ပုထုဇဥ္ အတိုင္းဒိ႒ိမျဖဳတ္နိင္ဘဲ ေနသည္၊ ဘယ္မဂ္ကိုမွ မရျဖစ္မည္။
အဘယ္အတြက္ဆိုေသာ္ မဂ္ေလးပါး တရား၌ ေသာတာပတၱိမဂ္သည္ ေအာက္မဂ္ျဖစ္၍ ဒိ႒ိ သတ္ျဖစ္သည္ အထက္မဂ္သံုးပါးသည္ တဏွာသတ္ ျဖစ္သည္၊ တဏွာဆိုေသာ တရားသည္ မိမိကိုအားကုန္ တြယ္တာ သာယာ ကပ္ျငိျခင္း လကၡဏာ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ဘာေ၀တဗၺ ဘုမၼိ၊ ဘာေ၀တဗၺ ကိစၥျဖစ္၍ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာျဖင့္သာ က်င့္မွရနိင္ေသာ အထက္မဂ္ သံုးပါးျဖစ္သည္ ။
ေသာတာပန္ဆိုေသာ ေအာက္မဂ္တပါးသည္ ဒႆန ဘုမၼိ ဒႆန ကိစၥ ျဖစ္၍ မိမိ၌ အယူမွား အမွတ္မွား အထင္မွား ေပ်ာက္၍ စင္ၾကယ္လွ်င္ ကိစၥျပီးေလေတာ့သည္။
(သကၠာယဒိ႒ိကို မသတ္ဘဲ တဏွာကိုသတ္၍ မျဖစ္နိင္ေသာ အေၾကာင္း)
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ကာယႏုပႆနာ သိ၀ထိ ပိုင္းတို႔ကို ေဟာေတာ္မူရာ၌ ေအာက္မဂ္တပါး ႏွစ္ပါး ျပီးျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို အထက္မဂ္ ႏွစ္ပါးအတြက္ ေဟာေတာ္မူသည္ ၊ယၡဳအခါ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အားလံုးနီးပါး သိေသာ သတိပ႒ာန္ တရား သည္ တဏွာသတ္ရန္ ေဟာေတာ္မူေသာ ပါ႒ိေတာ္ မ်ားျဖစ္သည္၊“ ဒြိႏၷံဖလာနံ” အထက္မဂ္ ႏွစ္ပါးအတြက္ သက္သက္ ေဟာေသာ တရားျဖစ္၍ သတိပ႒ာန္အဓိပါယ္ေကာက္ရာမွာ ခုႏွစ္ႏွစ္၊ ခုႏွစ္လ၊ ခုႏွစ္ရက္ ႏွင့္ အနည္းဆံုး အနာဂမ္ တည္သည္ ဆိုေသာၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ က်င့္ေသာတရား မဟုတ္ေၾကာင္း သိရေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ၃၂-ေကာ႒ာသ ကမၼ႒ာန္းကို ေဇဂုစၧိ အေန စက္ဆုပ္ရႊံ႕ရွာဖြယ္ ေဟာေတာ္မူရာ၌ ဒိ႒ိကြာျပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ျပီး ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အထက္မဂ္ အတြက္ တဏွာကြာ ေအာင္ ေဟာေတာ္မူသည္။ ္ တခါတခါ ၀ိပဥၹိတညဴ ပုဂၢိဳလ္၊ ဥဂၣဋိတညဴ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားကို မဂ္ေလးပါး၊ မဂ္သံုးပါး၊ တရွိန္ထိုး ရနိင္သည္ကို ေထာက္၍ ၎ကာယႏုပႆနာ ကမၼ႒ာန္းကို တဏွာသတ္၊ ဒိ႒ိသတ္၊ ႏွစ္ပါးတြဲ၍ “ေကသာသုညာ အေတၱန၀ါ အတၱနိေယန၀ါ” အစရွိသျဖင့္ ဆံပင္၌ ငါမရွိေၾကာင္း ဒိ႒ိသတ္ ဆံပင္သည္ ငါမဟုတ္ေၾကာင္း တဏွာသတ္ ဤကဲ့သို႔ ဒိ႒ိသတ္၊ တဏွာသတ္ ႏွစ္ပါးတြဲ၍ ေဟာေတာ္ မူေလသည္။ ကမၼ႒ာန္းျပ ဆရာတို႔သည္ ဒိ႒ိသတ္ကမၼ႒ာန္း၊ တဏွာသတ္ ကမၼ႒ာန္း ႏွစ္ပါး ကြဲကြဲ ျပားျပား ရွိရသည္၊ ကမၼ႒ာန္းျပဆရာ မလိမၼာက သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာ မကြဲဘဲ ရွိတတ္သည္၊ ဒိ႒ိ တဏွာ မကြဲ၍ အလြဲလြဲ ျဖစ္တက္သည္ မဂ္လမ္း ဖိုလမ္း ေ၀းတတ္သည္၊ သို႔ျဖစ္၍ ဒသဂုၤတၱရ ပါ႒ိေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူသည္မွာ…..
“ တေယာေမ ဘိကၡေ၀ ဓေမၼ အပၸံဟာယ အဘေဗၺာရာဂ ပဟာတံု ေဒါသံ ပဟာတံု ေမာဟံ ပဟာတံု ကတေမ ေယာ သကၠာယဒိ႒ိ‘ အပၸဟာယ၊ ၀ိစိကိစိၧ အပၸဟာယ သီလဗၺတ ပရာ မာသ အပၸဟာယ ဣေမေခါ ဘိကၡေ၀ တေယာ ဓေမၼ အပၸဟာယ အဘေဗၺာ ရာဂံ ပဟာတံု ေဒါသံ ပဟာတံု ေမာဟံ ပဟာတံု”…….။
သံသရာ၀ဋ္ ေက်ာ့ကြင္းၫြတ္မွ ကင္းလြတ္လိုျငား အိုခ်စ္သားတို႔ သံုးပါးကုန္ေသာ ဤဆိုလတၱံ႕ ေသာ တရားတို႔ကို၊ မထမဦးစြာ မဖယ္ခြါမူ၍ ရာဂတရားကို ဖယ္ခြါျခင္းျငာ ေဒါသကို ဖယ္ခြါျခင္းျငာ ေမာဟကို ဖယ္ခြါျခင္းျငာ မထိုက္ေလေတာ့ျပ၊ီ အဘယ္တရား သံုးပါးတို႔နည္း ဟူမူကား သကၠာယဒိ႒ိကို ပထမဦးစြာ မဖယ္ခြါဟူမူ၍ ၀ိစိကၠိစၧာကို ပထမဦးစြာ မဖယ္ခြါဟူမူ၍ သီလဗၺတပရာမာသကို ပထမဦးစြာ မဖယ္ခြါဟူမူ၍ သံသရာ၀ဋ္ ေက်ာ့ကြင္းၫြတ္မွ ကင္းလြတ္လိုျငား အိုခ်စ္သားတို႔ မုခ်ဧကန္ အမွန္စင္စစ္ အားျဖင့္ သံုးပါးကုန္ေသာ ဤသကၠာယဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာ၊ သီလဗၺတ ပရာမာသ တရားတို႔ကို ပထမ ဦးစြာ မဖယ္ခြါမူ၍ ရာဂတဏွာကို ဖယ္ခြါျခင္းငွာ ေဒါသကို ဖယ္ခြါျခင္းငွာ ေမာဟကို ဖယ္ခြါျခင္းငွာ အစဥ္အတိုင္သာ ရနိင္ တက္နိင္သည့္ မဂ္စဥ္ႏွင့္ မကိုက္ညီ၍ မထိုက္ေလ ေတာ့သည္။
***ရႈနည္းကား***
ဒိ႒ိကြာေအာင္ ရႈလိုလွ်င္ နာမ္ဓာတ္ကို အာရံုစိုက္၍ ၾကပ္ၾကပ္ဖိရႈ ၊ဒိ႒ိကြာ၍ ေသာတာပန္ျဖစ္ျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ ရုပ္ဓာတ္ကို ဖိ၍ ရႈရသည္၊ ဒိ႒ိသည္ နာမ္မွာ မ်ားမ်ား စူးစိုက္သည္၊ ရုပ္မွာမ်ားစြာ မစူးစိုက္ တဏွာသည္ ရုပ္မွာ မ်ားမ်ား စူစိုက္သည္၊ နာမ္မွ မ်ားမ်ား မစူးစိုက္၊ သို႔ျဖစ္၍ ေသာတာပန္ ျဖစ္လို သူတို႔သည္ အခံဓာတ္ႏွင့္ အတိုက္ဓာတ္ ျပိဳင္ဆိုင္ေသာ အခါ သိမႈစိတ္ေလး ေပၚလာသည္ကို နာနာ ၾကပ္ၾကပ္မွတ္ ၎သိစိတ္ကေလးသည္ လူ. နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ မဟုတ္ သိမႈသာ ဟုတ္သည္ဟု ဥာဏ္အျမင္သန္ သည့္အတိုင္း ပယ္လိုက္ ယူလိုက္လွ်င္ ဒိ႒ိကြာ၍ ေသာတာပန္ ျဖစ္ျပီဟု မွတ္ပါေလ.။
ရတနသုတ္ ပါ႒ိေတာ္၌ ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကို ဘယ္လိုပင္ ေမ့ေလ်ာ့ေသာ္ လည္း နေတဘ၀ံ အ႒မမာဒိယႏၲိ ရွစ္ၾကိမ္ေျမာက္ေသာ ဘ၀ကိုမယူ ခုႏွစ္ဘ၀ သာယူ၍ နိဗၺာန္စံ၀င္သူျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူသည္။
ေသာတာပန္သည္၊ တဘ၀ထက္ တဘ၀ျမင့္ျမတ္ ေသာအထက္ဘံု မ်ား၌စံစား နိဗၺာန္၀င္ပံု၊ ေသာတာပန္မ်ားသည္ ေဆာက္တည္စရာ အထူးမလိုဘဲ အဓိသီလျမဲပံု၊ ေသာတာပန္မ်ား ရတနာ သံုး ပါးကို အသက္ေပးယံုၾကည္ျခင္းမွာ သဒၶါတရားတခုထဲေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္း မ်ားစြာ ရွိျခင္း၊ ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ပယ္နိင္ေသာ ၀ိစိကိစၧ ရွစ္ပါး စေသာ စေသာ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိေသာ္လည္း လြန္စြာရွည္လ်ား သျဖင့္ေနာင္ အခါအခြင့္ သင့္တိုင္း တင္ျပသြားပါမည္…..။
ဤတြင္ အာဂါရ က်င့္စဥ္လမ္း ျပီး၏…..။

0 comments:

Post a Comment