စာမတတ္ေသာ္လည္းတရားအားထုတ္နည္းသာမွန္ပါကတရားထူးဧကန္ရႏိုင္ပါသည္။
“ေဟာဒီေခတ္ အဖိုးအို၊အဖြားအိုေတြ အနည္းဆံုး ခႏၶာငါးပါးေလာက္မွ မသိၾကဘဲနဲ႔ တရားအားထုတ္ေနၾကတာ ဘယ္လိုလုပ္တရားရမွာလဲ”ဟုေမးလာသျဖင့္ဤေဆာင္းပါးကိုေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ဘုရားလက္ထက္က စာမတတ္ၾကေသာ္လည္း တရားထူးရၾကသည့္ အေရအတြက္မွာ စာတတ္သူေတြ ထက္ပင္ မ်ားေၾကာင္းကို ေျပာျပလိုက္ပါသည္။
ေက်နပ္ သေဘာတူဟန္ မ႐ွိတာကို ထိုသူ႔ မ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္၍သိလိုက္ရ၏။မွန္ပါသည္၊စာမတတ္ေသာ္လည္းတရားအားထုတ္နည္းသာမွန္ပါကတရားထူးဧကန္ရႏိုင္ပါသည္။
ဘုရား႐ွင္လက္ ထက္ေတာ္က အ႐ြယ္ႀကီးရင့္ပါမွ သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္ေရာက္လာၾကေသာ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ စာသင္ျခင္း(ဂႏၴ ဓူရ)ကို မေဆာင္ ႐ြက္ၾကေတာ့ဘဲ တရားထုတ္ျခင္း(ဝိပႆနာဓူရ)ကိုသာ ေဆာင္႐ြက္ၾကပါသည္။၄င္းတို႔သည္ ဝါဆိုဦးဘုရားထံမွာ ကမၼ႒ာန္းတရားေတာင္းခံၿပီး မိမိႏွစ္သက္ရာ အရပ္ေဒသ၌ တစ္ဝါတြင္လံုး တရားထုတ္ၾကကုန္၏။ ဝါကြ်တ္ခါနီးတြင္ ဘုရား႐ွင္႐ွိရာသို႔ ေရာက္လာၾကၿပီး မိမိတို႔ သိ႐ွိေသာ တရားထူးမ်ားကို ဘုရား႐ွင္အား ေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ ဉာဏ္အဆင့္ တက္ရန္ အထက္ထက္ေသာ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ားကို ေတာင္းခံျခင္းတို႔ကိုျပဳၾကၿမဲျဖစ္၏။
ရဟန္းအမ်ိဳးသား/ရဟန္းအမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုသည္တရားထူး (မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္)တို႔ကို သိျမင္ၾကေသာ္လည္း "စာမတတ္ၾကသူ"ကမ်ားလွ၏။"ဘုရား႐ွင္ေပးေသာ အလုပ္ေပးတရား ျဖစ္၍ လြဲစရာအေၾကာင္းမ႐ွိျခင္း"၊ "ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္ ႐ိုသားစြာျဖင့္ ႀကိဳးစားအား ထုတ္ၾကျခင္း"တို႔ေၾကာင့္ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက တရားထူးတရားျမတ္ကို သိျမင္ၾကသူ လူ႐ွင္ရဟန္းနတ္ျဗဟၼာတို႔မွာ ကိန္းဂဏန္းခ်ေရတြက္၍ပင္မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွ၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ရဟႏၱာဟုထင္႐ွားေတာ္မူေသာ"စြန္းလြန္းဂူဆရာေတာ္ႀကီး"သည္ပိဋကတ္စာေပသင္ယူ
တတ္ေျမာက္ျခင္းမ႐ွိသည္ကိုဆရာေတာ္ႀကီး၏ေထ႐ုပၸတၲိအရသိရ၏။ဇနီးမယားႏွင့္လယ္သမားျဖစ္၏။ လယ္ထြန္ေနရင္းသံေဝဂရၿပီးထြန္ျဖဳတ္ကာႏြားမ်ားကိုေဘးမဲ့လြတ္၍ေတာထြက္ေတာ္မူၿပီးတရားအားထုတ္ေတာ္မူ၏။ တရားထူး တရားမွန္ကို သိေတာ္မူ၏။
တတ္ေျမာက္ျခင္းမ႐ွိသည္ကိုဆရာေတာ္ႀကီး၏ေထ႐ုပၸတၲိအရသိရ၏။ဇနီးမယားႏွင့္လယ္သမားျဖစ္၏။ လယ္ထြန္ေနရင္းသံေဝဂရၿပီးထြန္ျဖဳတ္ကာႏြားမ်ားကိုေဘးမဲ့လြတ္၍ေတာထြက္ေတာ္မူၿပီးတရားအားထုတ္ေတာ္မူ၏။ တရားထူး တရားမွန္ကို သိေတာ္မူ၏။
"သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ႀကီး"လည္းပိဋကတ္စာေပကိုသင္ယူခဲ့ဘူးျခင္းမ႐ွိတာကိုၾကားဖူး၏။
ဘုရား႐ွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက "စူဠပႏၴကမေထရ္"ဆိုတာ ႐ွိခဲ့ဖူး၏။ အဘယ္မွ် ဉာဏ္ထိုင္းပါသလဲဆိုလ်င္ အကၡရာ လံုးေရ(၃၂)လံုးပါ ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ကို တစ္ဝါတြင္းလံုး က်က္လိုက္တာ ေ႐ွ႔ကက်က္ ေနာက္က ေမ့ျဖင့္ဝါသာကြ်တ္သြား၏။
ဘုရား႐ွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက "စူဠပႏၴကမေထရ္"ဆိုတာ ႐ွိခဲ့ဖူး၏။ အဘယ္မွ် ဉာဏ္ထိုင္းပါသလဲဆိုလ်င္ အကၡရာ လံုးေရ(၃၂)လံုးပါ ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ကို တစ္ဝါတြင္းလံုး က်က္လိုက္တာ ေ႐ွ႔ကက်က္ ေနာက္က ေမ့ျဖင့္ဝါသာကြ်တ္သြား၏။
စူဠပႏၴကမေထရ္ထိုဂါထာတစ္ပုဒ္ကိုအလြတ္မရခဲ့ပါ။အ႐ွင္စူဠပႏၱကမေထရ္သည္ အတိတ္တစ္ဘဝမွာ ဉာဏ္ထက္ျမက္သူ စာတတ္ေပတတ္ ရဟန္းျဖစ္ခဲ့၏။ ဉာဏ္ထံု ထိုင္းေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို “ ဒီေလာက္ထံုရ၊ ထိုင္းရသလား” ဟု ပ်က္ရယ္ျပဳေျပာင္ေလွာင္ခဲ့ဖူး၏။ ထိုအကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဤဘဝမွာ ဉာဏ္အလြန္ ထံုထိုင္းျခင္း ျဖစ္၏။
လူတစ္ဦး၏ အားနည္းခ်က္ကို ေျပာင္ေလွာင္ျခင္းသည္အလားတူဝဋ္လိုက္တတ္၏။အစ္ကိုဘုန္းႀကီး မဟာပႏၴကမေထရ္က “ မင္း ဒီေလာက္ ဉာဏ္ထိုင္ေနရင္ သာသနာမွာ ဘာမွ သံုးစားရမွာ မဟုတ္ ဘူး၊လူထြက္ၿပီး ဘိုးဘြားေတြနဲ႔ အတူေန စီးပြားသာ႐ွာေတာ့” ဟု ႏွင္ထုတ္လိုက္႐ံုမွ်မက ထိုအခိုက္ ဆြမ္းစားလာပင့္သူက ေက်ာင္းတိုက္ သံဃာကုန္ ပင့္ေသာ္လည္း ဉာဏ္ထိုင္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကလြဲလို႔ က်န္းသံဃာမ်ားကို ထည့္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ စူလပႏၴကမေထရ္ အေတာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ကာလူထြက္ေတာ့မည္ဟုယတိျပတ္ဆံုးျဖတ္လိုက္ေတာ့၏။
သာသနာ၌ ေပ်ာ္ေမြ႔ေသာ္လည္း အစ္ကုိဘုန္းႀကီးက ႏွင္ထုတ္လို႔ မထြက္ခ်င္ဘဲ လူထြက္ရမည္ကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေန႐ွာ၏။ ဉာဏ္ထိုင္းလို႔ လူထြက္ရတာကို အျခားရဟန္းေတာ္မ်ား သိမွာကိုလည္း ႐ွက္လွသျဖင့္မနက္ေစာေစာေက်ာင္းေတာ္မွထြက္ဖို႔ႀကံစည္စိတ္ကူးထား၏။
နံနက္ေစာေစာ ေက်ာင္းေတာ္မွ တိတ္တဆိတ္ ထြက္ခဲ့ရာ ေက်ာင္းေပါက္ဝ၌ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ပက္ပင္းတိုး၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ ႐ွိခိုးသြားဦးမယ္ဟု စိတ္ကူးၿပီး ဘုရား႐ွင္၏ အနီးသို႔သြားက ႐ွိခိုးဦးခ်၏။
နံနက္ေစာေစာ ေက်ာင္းေတာ္မွ တိတ္တဆိတ္ ထြက္ခဲ့ရာ ေက်ာင္းေပါက္ဝ၌ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ပက္ပင္းတိုး၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ ႐ွိခိုးသြားဦးမယ္ဟု စိတ္ကူးၿပီး ဘုရား႐ွင္၏ အနီးသို႔သြားက ႐ွိခိုးဦးခ်၏။
ျမတ္စြာဘုရားက“ဟဲ့ေစာေစာစီးစီးဘယ္သူပါတုန္း”ဟုေမးေတာ္မူရာ-
“တပည့္ေတာ္စူဠပႏၴကရဟန္းပါဘုရား”
“ဟဲ့စူဠပႏၴကမနက္ေစာေစာႀကီးဘယ္သြားမလို႔တုန္း” ဟုေမးေတာ္မူျပန္ရာ-
“အစ္ကိုဘုန္းႀကီးကဉာဏ္ထိုင္းလြန္းအားႀကီးလို႔လူထြက္ရမယ္ဆိုလို႔ပါဘုရား”
“ဒီသာသနာသင့္အစ္ကိုမဟာပႏၴကမေထရ္ပိုင္တာလား၊ငါဘုရား႐ွင္ပိုင္တာလား”
“မွန္လွပါဘုရား၊ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ပိုင္တာပါဘုရား”
“ ေအးကြယ္ ဒီလိုဆို ငါမွ လူမထြက္ခိုင္းတာဘဲ ဘာလို႔ လူထြက္ရမွာလဲ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီး
ကဲ “ ေရာ့ ဒီမွာ ပုဝါျဖဴ ကေလးကို ေဟာဟို ေရကန္နားသြားထိုင္ၿပီး လက္ပြတ္ကာ စိုက္႐ႈ႔ေန၊ ပါးစပ္ကလဲ
“ရေဇာဟရဏံရေဇာဟရဏံ” လ႔ိုဆိုေန”ဟုမိန္႔ေတာ္မူကာတရားအားထုတ္ေစပါသည္။
“တပည့္ေတာ္စူဠပႏၴကရဟန္းပါဘုရား”
“ဟဲ့စူဠပႏၴကမနက္ေစာေစာႀကီးဘယ္သြားမလို႔တုန္း” ဟုေမးေတာ္မူျပန္ရာ-
“အစ္ကိုဘုန္းႀကီးကဉာဏ္ထိုင္းလြန္းအားႀကီးလို႔လူထြက္ရမယ္ဆိုလို႔ပါဘုရား”
“ဒီသာသနာသင့္အစ္ကိုမဟာပႏၴကမေထရ္ပိုင္တာလား၊ငါဘုရား႐ွင္ပိုင္တာလား”
“မွန္လွပါဘုရား၊ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ပိုင္တာပါဘုရား”
“ ေအးကြယ္ ဒီလိုဆို ငါမွ လူမထြက္ခိုင္းတာဘဲ ဘာလို႔ လူထြက္ရမွာလဲ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီး
ကဲ “ ေရာ့ ဒီမွာ ပုဝါျဖဴ ကေလးကို ေဟာဟို ေရကန္နားသြားထိုင္ၿပီး လက္ပြတ္ကာ စိုက္႐ႈ႔ေန၊ ပါးစပ္ကလဲ
“ရေဇာဟရဏံရေဇာဟရဏံ” လ႔ိုဆိုေန”ဟုမိန္႔ေတာ္မူကာတရားအားထုတ္ေစပါသည္။
ေနထန္းတစ္ဖ်ားေလာက္ ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ပြတ္ေနတဲ့ ပုဝါျဖဴျဖဴေလးဟာ လက္ျဖင့္ပြတ္ဖန္မ်ား၍ ညစ္ႏြမ္းလာ၏။ ေရကန္မွ နံနက္ေစာေစာ လန္လန္း ဆန္းလန္း႐ွိခဲ့ေသာ ၾကာပန္းတခ်ိဳ႔လည္း ေနပူရွိန္ေၾကာင့္ ႏြမ္းရိလာေန၏။“ ေအာ္ ျဖဴဆြတ္တဲ့ အဝတ္ေတာင္ ပြတ္ဖန္မ်ားေတာ့ ညစ္သြားပါလား” ဟု သိစိတ္ကေလး လက္ခနဲ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ဘုရား႐ွင္ကလည္း ဆြမ္းစားၾကြေရာက္ေနသည့္ ေနအိမ္မွ တန္းခိုးေတာ္ျဖင့္
“စူလပႏၴက အဲဒီအတိုင္းပါဘဲ၊ သင့္ရဲစိတ္ ဟာလည္း ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ျမဴမႈန္ေတြေၾကာင့္ ညစ္ေထးေနတယ္၊ ခႏၶာကို ဉာဏ္ခ်ၿပီး သင့္စိတ္ရဲ့ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈ႔ပါ” ဟု ႐ႈ႔ကြက္ ကမၼ႒ာန္းကို ျပေပးေတာ္မူပါသည္။
“စူလပႏၴက အဲဒီအတိုင္းပါဘဲ၊ သင့္ရဲစိတ္ ဟာလည္း ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ျမဴမႈန္ေတြေၾကာင့္ ညစ္ေထးေနတယ္၊ ခႏၶာကို ဉာဏ္ခ်ၿပီး သင့္စိတ္ရဲ့ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈ႔ပါ” ဟု ႐ႈ႔ကြက္ ကမၼ႒ာန္းကို ျပေပးေတာ္မူပါသည္။
ထိုသို႔ ဘုရား႐ွင္ နည္းလမ္းေပးသည့္အတိုင္း ႐ႈပြားလိုက္တာ ေန႔ဆြမ္း မဘုဥ္းေပးမွီကေလးမွာ ဈာန္အဘိညာဥ္မ်ားႏွင့္ အတူ အ႐ွင္စူဠပႏၴက ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္႐ွိေတာ္မူပါသည္။
ထိုရေဇာဟရဏံ(ျမဴေဆာင္အဝတ္) ကမၼ႒ာန္းျဖင့္ ရဟႏၱာျဖစ္ရျခင္းသည္ ဘဝတစ္ဘဝ၌ ႐ွင္ဘုရင္ႀကီးအျဖစ္ျဖင့္ တိုင္းခန္းလွည့္လည္စဥ္ နဖူးကေခြ်းကို ပဝါျဖဴျဖင့္သုတ္လိုက္ရာ ပုဝါေလး ေခြ်းေၾကာင့္ ညစ္ေထးသြားျခင္းကိုသံေဝဂဉာဏ္ျဖင့္ထင္ျမင္ႏိုင္ခဲ့ေသာကုသိုလ္အထံုေၾကာင့္ျဖစ္၏။
အတိတ္ဘဝက ကိေလသာ ေဝးကြာေအာင္ တရားအားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္း၊ သဒၶါ ဝီရိယ သတိ သမာဓိ ပညာဟူေသာ ဣေျႏၵတို႔ ရင့္က်က္ျခင္း၊ (တိဟိတ္ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း) ယခုဘဝ၌ အားထုတ္နည္းမွန္ကန္ျခင္းတို႔ျပည့္စံုက တရားထူး ဧကန္ရႏိုင္ပါသည္။
ထိုရေဇာဟရဏံ(ျမဴေဆာင္အဝတ္) ကမၼ႒ာန္းျဖင့္ ရဟႏၱာျဖစ္ရျခင္းသည္ ဘဝတစ္ဘဝ၌ ႐ွင္ဘုရင္ႀကီးအျဖစ္ျဖင့္ တိုင္းခန္းလွည့္လည္စဥ္ နဖူးကေခြ်းကို ပဝါျဖဴျဖင့္သုတ္လိုက္ရာ ပုဝါေလး ေခြ်းေၾကာင့္ ညစ္ေထးသြားျခင္းကိုသံေဝဂဉာဏ္ျဖင့္ထင္ျမင္ႏိုင္ခဲ့ေသာကုသိုလ္အထံုေၾကာင့္ျဖစ္၏။
အတိတ္ဘဝက ကိေလသာ ေဝးကြာေအာင္ တရားအားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္း၊ သဒၶါ ဝီရိယ သတိ သမာဓိ ပညာဟူေသာ ဣေျႏၵတို႔ ရင့္က်က္ျခင္း၊ (တိဟိတ္ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း) ယခုဘဝ၌ အားထုတ္နည္းမွန္ကန္ျခင္းတို႔ျပည့္စံုက တရားထူး ဧကန္ရႏိုင္ပါသည္။
တရားထူး ရျခင္းႏွင့္ပါတ္သက္၍ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကထိုသံုးမ်ိဳးကိုပိဋကတ္ေတာ္၌ေတြ႔ရ၏။တစ္ခ်ိဳ႔က ဘာသာေရး စာေပေတြကို ဖတ္ေလ့ဖတ္ထ႐ွိၾက၏။ တစ္ခ်ိဳ႔က တရားနာျခင္း၌ အားသန္ၾက၏။ တစ္ခ်ိဳ႔က တရားစခန္း မျပတ္ေအာင္ ဝင္ၾက၏။
ထိုသူမ်ားသည္ ခႏၶငါးပါး၊ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ၊သစၥာေလးပါး၊ ပဋိစၥသမၸါဒ္လာ အဝိဇၨာ တဏွာသကၠာယဒိ႒ိစေသာ အမည္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ေနၾက။ သိေနၾက။ နားရည္ ဝေနၾက၏။
စာသိ နာသိ ျဖစ္၍ သညာသိမွ်သာ ျဖစ္၏။ အစစ္အမွန္ သိ၊ ထိုးထြင္း သိ၊ ပညာသိ မဟုတ္ပါ။ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ-အယူ၏စင္ၾကယ္ျခင္းႏွင့္ ကခၤါဝိတဏဝိသုဒၶိ-ယံုမွာသံသယမွ လြန္ေျမာက္စင္ၾကယ္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးပင္ေလးနက္ က်ယ္ဝန္းလွ၏။ ဟုတ္မဟုတ္ကို ပိဋကတ္ေတာ္ကို ႏွံ႔စပ္ကြ်မ္းက်င္ေတာ္မူလွေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္က သိႏိုင္၏။
ထိုသူမ်ားသည္ ခႏၶငါးပါး၊ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ၊သစၥာေလးပါး၊ ပဋိစၥသမၸါဒ္လာ အဝိဇၨာ တဏွာသကၠာယဒိ႒ိစေသာ အမည္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ေနၾက။ သိေနၾက။ နားရည္ ဝေနၾက၏။
စာသိ နာသိ ျဖစ္၍ သညာသိမွ်သာ ျဖစ္၏။ အစစ္အမွန္ သိ၊ ထိုးထြင္း သိ၊ ပညာသိ မဟုတ္ပါ။ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ-အယူ၏စင္ၾကယ္ျခင္းႏွင့္ ကခၤါဝိတဏဝိသုဒၶိ-ယံုမွာသံသယမွ လြန္ေျမာက္စင္ၾကယ္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးပင္ေလးနက္ က်ယ္ဝန္းလွ၏။ ဟုတ္မဟုတ္ကို ပိဋကတ္ေတာ္ကို ႏွံ႔စပ္ကြ်မ္းက်င္ေတာ္မူလွေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္က သိႏိုင္၏။
ထိုဝိသုဒၶိႏွစ္ပါးသည္ တရားအားထုတ္မည့္ ေယာဂီမ်ား သိႏွင့္ထားရန္ အေျခခံ စင္ၾကယ္ျခင္းမွ်ျဖစ္၏။ ထိုအျခခံႏွစ္ပါးသည္ပင္ ဤမွ်က်ယ္ဝန္း ေလးနက္၍ ျပည့္စံုစြာ သိႏိုင္ဖို႔ခဲယဥ္းလွ်င္ အျခား ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ စေသာတရားတို႔ကိုက်က်နနသိနိုင္ဖို႔အလြန္ခဲရင္းလွ၏။ဆိုလိုသည္မွာ ေလးနက္ က်ယ္ဝန္းလွေသာ ဗုဒၶေဒသနာကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု က်က်နနသိမွ တရားရမယ္ဆိုတာ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္၊ စာမတတ္သူမ်ား တရားထူးမရနိုင္၍ ဓမၼရသကို ခံစားဖို႔ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ံႈးေနျခင္း၊ ဘုရားပြင့္ျခင္းသည္ စာတတ္ သူမ်ားအတြက္ သက္သက္ျဖစ္ေနျခင္း၊ စာမသိသူတို႔အဖို႔ ဘုရားပြင့္ျခင္း မဟုတ္သလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနျခင္းသည္ “ေလာကသား အားလံုး အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ေစရန္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏” ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္စကားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေန၏။
ထို႔ေၾကာင့္ စာတတ္မ်ားအတြက္သာ ကြက္၍ ဘုရားပြင့္ျခင္းမဟုတ္ပါ။စာသိစရာမလို-ဟု ေျပာလိုရင္း မဟုတ္ပါ၊ ယေန႔ စာဟု ေျပာေနေသာ အရာတို႔သည္ ဘုရား႐ွင္လက္ထက္ေတာ္က စာအသြင္ မဟုတ္ၾကေသးဘဲ ဗုဒၶေဒသနာ ေဟာစဥ္မ်ားသာျဖစ္၍ ကမၼ႒ာန္းဆရာ၏ စစ္မွန္ေသာ အလုပ္ေပးတရားသည္သာ တရားအားထုတ္ရာတြင္ ပဓာနက်၏။
“ စာတတ္ခ်င္ရင္စာၾကည့္၊တရားသိခ်င္ရင္ခႏၶာၾကည့္” ဆိုသည့္အတိုင္းထိုႏွစ္မ်ိဳး မတူသည္ကို ခြဲျခားသိသင့္၏။တရားထူးရျခင္းသည္ ခႏၶာကို စနစ္က်စြာ နည္းလမ္းမွန္မွန္ျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းဆရာ နည္းေပးလမ္းျပသည့္အတိုင္း ႐ိုးသားႀကိဳစား အားထုတ္ျခင္း ျဖစ္၏။ ပါရမီသာပါမယ္ဆိုရင္ စာမသိေပမယ့္ ဧကန္တရားထူးရနိုင္ပါေၾကာင္း-။
(“အ႐ွင္ပညာသီဟာဘိဝံသ(ပဥၥနိကာယ္)”၏သီလဂုဏ္,သမာဓိဂုဏ္,ပညာဂုဏ္,တို႔ကိုပူေဇာ္ၾကည္ညိဳေသာအားျဖင့္ဆရာေတာ္ေရးသားသည့္တရားေတာ္တစ္ပုဒ္ကိို,မွီျငမ္း၍ ျပန္လည္,မွ်ေ၀,ဓမၼဒါနျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္)
ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ကိုညီညီတင္)
0 comments:
Post a Comment