Friday, March 6, 2015

မဂ္ဥာဏ္ဆိုသည္မွာ



မဂ္ဥာဏ္ဆိုသည္မွာ…
---------------------
ဝင္းလက္ေတာက္ပေသာ ဥာဏ္စဥ္တို႔ျဖစ္ေပၚျခင္း ခႏၶာကိုယ္ ေလထဲေျမာက္တက္သြားျခင္း ေအးျမသြားျခင္း ခႏၶာကိုယ္ထည္ ဝါဂြမ္းေလးက့ဲသို႔ ေပါ့ပါးသြားျခင္းတို႔သည္ ဥာဏ္ျဖစ္ျခင္းမဟုတ္။
ဟာ… ဟုတ္ပါလား ဒါအမွန္တရားဘဲဟု မသိမွုေမာဟမွ လြန္ေျမာက္ျပီး ပိုင္းျခားထင္ထင္ ယုံမွားျခင္းမရွိ ထိုးထြင္းသိျမင္သြားျခင္းသည္သာ မဂ္ဥာဏ္ျဖစ္ေလ၏။ သစ္ကိုင္းေျခာက္ငယ္တစ္ခုကို လက္ႏွစ္ဘက္ျဖင့္ ကိုင္၍ ခ်ဳိးခ်လိုက္သည္ သစ္ကိုင္းသည္ ေျဖာက္ကနဲတစ္ခ်က္တည္း ႏွစ္ပိုင္းက်ဳိးသြားေလေတာ့သည္။ ေျဖာက္ကနဲက်ဳိးသြာျပီးျဖစ္ေသာ အဆိုပါ သစ္ကိုင္းအား မည္သည့္တန္ခိုးရွင္ကမွ် နဂိုမူလသစ္ကိုင္းအျဖစ္ ျပန္မဆက္ႏုိင္ေတာ့ေလျပီ။
ဟာ… ဟုတ္ပါလား။ ဒါအမွန္တရားဘဲ ဒါဟာဓမၼဘဲ ဟယ္… ဒါအမွန္တရား…ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာ ဥာဏ္ျဖင့္တစ္ခ်က္တည္း ထိုးထြင္းသိျမင္လိုက္သူသည္ တစ္ခ်က္ထဲႏွင့္ ေျဖာက္ကနဲ က်ဳိးသြားေသာ သစ္ကိုင္းႏွင့္တူလွသည္။ ယုံမွားျခင္းမရွိ မွန္ရာဟု တစ္ခ်က္တည္းသိျမင္ျပီးသည္၏ ေနာက္တြင္ ထိုဥာဏ္ကို ပယ္ဖ်က္ျခင္းငွာ မည္သူမွ်မတတ္ႏုိင္ေတာ့ေလျပီ။ ဤသည္ပင္ မဂ္ဥာဏ္ဟု ေခၚဆိုေလသတည္း။
ပင္လယ္ျပင္ၾကီးတြင္ ကူးခတ္ေနေသာသူတို႔ႏွင့္ ဥပမာထားရေလေသာ္ က်ြႏု္ပ္တို႔အားလုံး ေမာဟပင္လယ္ျပင္ၾကီးထဲ၌ ကူးခတ္ေနၾကသည္။တၾကိမ္တခါမွ် ေရေပၚမေပၚခ့ဲဖူးပါဘဲ အကန္းမွ်သက္သက္ မျမင္ရႏုိင္ေသာ ေရထဲတြင္ ကူးခတ္ေနၾကသည္။
သစၥာတရားတို႔ကို နာၾကားလိုက္ရျပီး ဥာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားသိျမင္ ယုံမွားျခင္းမရွိ မွန္စြာစတင္သိရွိသူသည္ ေရေပၚသို႔ မ်က္စိႏွစ္လုံးစတင္ေပၚသူသာ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ သူသည္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟစေသာ ကိေလသာပင္လယ္ထဲ၌သာတည္း။ သို႔ေသာ္ သူျမင္ႏုိင္ေသာ မ်က္လုံးႏွစ္လုံးက ေရအထက္သို႔ ေပၚေလျပီ သူျမင္ႏုိင္ေလျပီ ေသာတာပန္ဟုေခၚေလမည္။
ေသာတာပန္ဟုဆိုအပ္ေသာ အၾကင္လူသည္ ကိေလသာေရျပင္ထဲမွာသာ ရွိေန၏။ ေရေပၚ၌ ေပၚေနေသာ မ်က္ေစ့(ဥာဏ္)ျဖင့္ ရွုျမင္ေလေသာ္ အေဝးရပ္၌ ကုန္းေျမႏွင့္ ေလာကမိုးေကာင္းကင္တခြင္လုံး ေတြ႔ျမင္ေလေတာ့၏။ သူကေတာ့ ကိေလသာဟူေသာ ေရထဲမွာသာ ျဖစ္ေနသည္။
အၾကင္လူသည္ ကုန္းေျမရွိရာသို႔ ေရွ႕ရွု၍ စတင္ကူးခတ္ေလသည္။ (စရဏတရားဟူေသာ သိျပီး သိသလိုေနေသာ အက်င့္ျဖင့္ ေနထိုင္က်င့္ၾကံေလသည္။) တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ကမ္းစပ္ႏွင့္ နီးလာေလ၏။
တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေရေအာက္မွ ကုန္းေျမကို ေျခဖ်ားေထာက္မိေလျပီ။ ဆက္လက္ကူးခတ္ရင္းျဖင့္ ကမ္းစပ္ေရသည္ တျဖည္းျဖည္းတိမ္လာ၏။ ေရသည္ လည္ပင္းမွ်သာ ရွိေလေတာ့၏။ ဆက္လက္ကူးခတ္ရင္းျဖင့္ ကမ္းစပ္ေရသည္ ပိုပိုျပီး တိမ္လာေလျပီ ရင္ေခါင္းမွ်အထိ ေရေပၚသို႔ေပၚေလျပီ။ ကိေလသာ ေရထုအတြင္းမွ အရွင္းေတာ့မလြတ္ေျမာက္ေသး။ တျဖည္းျဖည္းေလွ်ာက္လွမ္း၍ ကုန္းေျမဆီသို႔ တိုးတိုးတက္ေလ၏။ ေရသည္ ဒူးေခါင္းမွ်ေရာက္ျပန္သည္။
ထပ္တိုး၍တက္ရင္း ေရသည္ ေျခမ်က္စိမွ်သာရွိေလေတာ့၏။ ထပ္တိုး၍တက္ေသာ္ ေရႏွင့္ အရွင္းလြတ္ကင္း ကုန္းေပၚသို႔လြတ္ေျမာက္စြာ ေျခခ်ႏုိင္ေလျပီ။ ေရဟူေသာ ကိေလသာအေႏွာင္အဖြဲ႔ မသိမွုေမာဟကပ္ျငိျခင္းမရွိ လုံးဝလြန္ေျမာက္ေလေတာ့သည္။
ဤသည္ပင္ ရဟႏၲာဟုေခၚသတည္း။
ကိေလသာအာသေဝါတရားတို႔ ကပ္ျငိျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ ျငိမ္းေအးမွုႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ အာသဝကၡရဥာဏ္ထိ သိျမင္သြားျခင္းသည္ ေရႏွင့္အရွင္းမထိေတာ့ဘဲ ကုန္းေျမေပၚ၌ လြတ္ေျမာက္လွ်က္ စံပါယ္ေတာ္မူျခင္းသည္ ရဟႏၲာ။
(ဓမၼပါလ)

0 comments:

Post a Comment