အာရုံေျခာက္ပါး အားလုံးသိသည္
-------------------------- -------
သဘာဝေလာကၾကီးအား အာရုံခံစားထိေတြ႔ႏုိင္ရန္ သဘာဝေလာကၾကီးမွ က်ြႏု္ပ္တို႔အား အာရုံခံပစၥည္းတို႔ႏွင့္ အသိစိတ္တို႔ ယွဥ္တြဲအပ္ႏွင္းထားေလ၏။
- မ်က္စိျဖင့္ ရွုျမင္ခံစားလွ်င္ ျမင္သိစိတ္
- နားျဖင့္ နားေထာင္ခံစားလွ်င္ ၾကားသိစိတ္
- ႏွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႔ခံ ခံစားလွ်င္ နံသိစိတ္
- လွ်ာျဖင့္ အရသာခံ ခံစားလွ်င္ အရသာသိစိတ္
- ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ထိေတြ႔ခံစားလွ်င္ ထိေတြ႔သိစိတ္
- စိတ္ျဖင့္ ေတြးေတာခံစားလွ်င္ ေတြးသိစိတ္
က်ြႏု္ပ္တို႔လူသားတို႔၌ ဤအာရုံ ေျခာက္ပါးမွတပါး တျခားအာရုံခံႏုိင္စရာ တစုံတရာဟူ၍ မရွိ။ ယခုအခ်ိန္တြင္ က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္၌ သံသရာမွ လြန္ေျမာက္ေနပုံကို ရွုျမင္ေနျပီျဖစ္ေသာ စာဖတ္သူသည္ နိဗၺာန္ကို အာရုံျပဳေနျခင္းဟု သုံးသပ္ေကာင္းသုံးသပ္ေနေပလိ မ့္မည္။ ဥာဏ္ျဖင့္သာ ထိုးထြင္းသိျမင္အပ္ေသာ ဥာဏ္၏အရာသာျဖစ္ေသာ "နိဗၺာန္တရား" ကို ဥာဏ္ျဖင့္ ထိုးထြင္းသိျမင္ေနျခင္းသာ ျဖစ္၏။
အလင္းေရာင္မရွိေသာ ညအေမွာင္ထုအတြင္း ေမွာင္ၾကီးမဲမဲတြင္ က်ြႏု္ပ္တို႔အားလုံးသည္ အကန္းႏွင့္မျခားနား အတူတူသာျဖစ္သည္။ မ်က္စိကို မည္မွ်က်ယ္က်ယ္ဖြင့္သည္ျဖစ္ ေစ မည္မွ်အာရုံစိုက္သည္ျဖစ္ေစ မည္မွ်ျပဴးျပဲၾကည့္သည္ျဖစ္ေ စ အလင္းေရာင္တစုံတရာ လုံးဝမရွိလွ်င္ ဘာမွ်မျမင္ႏုိင္ေတာ့။ အလင္းေရာင္ (သို႔) အလင္းလႊတ္ဝတၳဳတစ္ခု၏ အကူအညီပါမွ ျမင္ရသည္။ အလင္းလႊတ္ဝတၳဳဆိုရာ၌ ေနေရာင္ေသာ္လည္းေကာင္း ဓာတ္မီး ဖေယာင္းတိုင္ စသည္တို႔ ပါဝင္ေလမည္။ ျမင္ျခင္းကိုသိေသာ ျမင္သိစိတ္ ျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ မ်က္စိသည္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္သက့ဲသို႔ အလင္းေရာင္သည္လည္း မရွိမျဖစ္လိုေလ၏။ ေန ဓာတ္မီးစသည့္ အလင္းလႊတ္ဝတၳဳမွ အလင္းသည္ အရာဝတၳဳေပၚသို႔ က်ေရာက္ျပီး အရာဝတၳဳမွ တဆင့္ျပန္လာေသာ လုံေလာက္ေသာ အလင္းရွိမွသာ ေနာက္ဆုံးတြင္ အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ ျမင္သိစိတ္ဟူေသာ သိစိတ္ ျဖစ္ရသည္။
- အရာဝတၳဳေပၚသို႔ လုံေလာက္ေသာ အလင္းေရာင္က်ေရာက္သည္။
- အရာဝတၳဳမွ လုံေလာက္ေသာ အလင္းျပန္မွုျဖစ္သည္။
- အလင္းျပန္လာေသာ အရာဝတၳဳ၏ ပုံသ႑ာန္ အေရာင္အဆင္းကို ေဆာင္ယူလာေသာ အလင္းသည္ မ်က္ေစ့ကို ေရာက္သည္။
- မ်က္ေစ့ရွိ မွန္ဘီလူးခုံးကို ျဖတ္သန္းသည္။
- ျမင္လႊာ၌ အရာဝတၳဳ၏ ပုံရိပ္ကို ေဇာက္ထိုးေပၚေစသည္။
- ျမင္လႊာရွိ ပုံရိပ္ကို အာရုံေၾကာတို႔မွ လက္ခံသည္။
- အာရုံေၾကာမွ ဦးေႏွာက္ကို သတင္းပို႔သည္။
- ဦးေႏွာက္မွ ယခင္မွတ္သားထားေသာ အခ်က္အလက္တို႔ျဖင့္ တိုက္ၾကည့္သည္။ အေျဖထုတ္သည္။
- လူ ေယာက္်ား မိန္းမဟု သိစိတ္ ျဖစ္ရေလေတာ့၏။
ဤပုံဤနည္းျဖင့္ မ်ားစြာေသာ အဆင့္တို႔ကို ျဖတ္သန္းျပီးမွ ေယာက္်ား မိန္းမ သမီး စာအုပ္ ခဲတံဟု သိေသာစိတ္တစ္ခု ျဖစ္ရေလ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အရာဝတၳဳတစ္ခုကို ၾကည့္လိုက္တိုင္း ၾကည့္လိုက္တိုင္း အလင္းေရာင္ျဖတ္သန္းလာရေသာၾက ာခ်ိန္ အာရုံေၾကာတို႔မွ သတင္းပို႔ေသာၾကာခ်ိန္ ဦးေႏွာက္မွ ယခင္မွတ္သားထားေသာ အခ်က္အလက္တို႔ျဖင့္ တိုက္ၾကည့္ျပီးမွ အေျဖထုတ္ေသာၾကာခ်ိန္တို႔ျဖစ ္ျပီး ေနာက္ဆုံးမွ လူ၌ ျမင္စိတ္ဟူေသာ သိစိတ္တစ္ခု ျဖစ္ရေလ၏။ အရာဝတၳဳကို ၾကည့္တိုင္းၾကည့္လိုက္တိုင္ း ခ်က္ခ်င္း ျမင္သိစိတ္တစ္ခု မျဖစ္ႏုိင္။ အခ်ိန္ကာလတစ္ခု အဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္းျပီးေနာက္ စကၠန္႔ပိုင္းမွ် ေနာက္က်ျပီးမွ ျမင္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသို႔ ဥာဏ္ျဖင့္သုံးသပ္ေလေသာ္ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ျမင္သမွ်သည္ အျမဲေနာက္က်ျပီးမွ ျမင္ေနျခင္းျဖစ္ရကား ျမင္ျမင္သမွ်တို႔သည္ အတိတ္သာ ျဖစ္ရေလ၏။ ျမင္ျမင္သမွ်တို႔သည္ အတိတ္ မရွိတရားတို႔သာ ျဖစ္ရေလ၏။ ေနႏွင့္ကမၻာအၾကား ေဝးကြာလွေသာ ၉၃ သန္းဟူေသာ အကြာအေဝးေၾကာင့္ ေနမွအလင္းေရာင္သည္ ၈ မိနစ္ေက်ာ္ၾကာမွသာ ေရာက္သည္။ က်ြႏု္ပ္တို႔ ယခုျမင္ေနရေသာ ေနသည္ လြန္ခ့ဲေသာ ၈ မိနစ္ေက်ာ္မွ "အတိတ္ေန" သာ ျဖစ္သည္။
ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ေနကို ဘယ္လိုမွ ၾကည့္၍မျမင္ႏုိင္။ ေနမွမဟုတ္။ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ေလာကတစ္ခြင္အားလုံးကို ဘယ္လိုမွ ၾကည့္၍မျမင္ႏုိင္ေလျပီ။ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ေနေသာ ေလာကတစ္ခြင္ အားလုံးျမင္ျမင္သမွ်သည္ ေပ်ာက္ပ်က္ခ့ဲျပီးေသာ အတိတ္ပ်က္တရားတို႔သာ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ မည္သို႔မွ် ၾကည့္၍မရႏုိင္ေသာ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ေလာကတစ္ခြင္ကို စိတ္ကူးျဖင့္ ၾကိဳတင္မွန္းဆၾကည့္ျပန္သည္။ သူလည္း စိတ္ကူးမွ်သာျဖစ္သျဖင့္ မရွိတရားသာ ျဖစ္ျပန္၏။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ -
က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ျမင္သမွ်သည္အတိတ္ အပ်က္တရား မရွိတရား ပစၥပၸန္တည့္တည့္ကို မ်က္ေစ့ျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္။ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္တိုင္း ပစၥပၸန္တည့္တည့္မဟုတ္။ ျမင္သိစိတ္ႏွင့္အလားတူ …
- ၾကားသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- နံသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- စားသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- ထိေတြ႔သိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- ေတြးသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မဟုတ္။
ထို႔အတူ … ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ျဖစ္ပ်က္တို႔မွ ခ်ဳပ္ရာ ဆုံးရာ သံသရာမွ လြန္ေျမာက္ရာတရား နိဗၺာန္ကို ……
- မ်က္ေစ့ အျမင္ျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- နားအၾကားျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ႏွာေခါင္းအန႔ံျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- လွ်ာအရသာျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ခႏၶာကိုယ္ ထိေတြ႔ျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ေတြးေတာျခင္းျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ေလာကအာရုံတို႔ျဖင့္ အာရုံျပဳ၍မရႏုိင္။
(ဓမၼပါလ)
--------------------------
သဘာဝေလာကၾကီးအား အာရုံခံစားထိေတြ႔ႏုိင္ရန္ သဘာဝေလာကၾကီးမွ က်ြႏု္ပ္တို႔အား အာရုံခံပစၥည္းတို႔ႏွင့္ အသိစိတ္တို႔ ယွဥ္တြဲအပ္ႏွင္းထားေလ၏။
- မ်က္စိျဖင့္ ရွုျမင္ခံစားလွ်င္ ျမင္သိစိတ္
- နားျဖင့္ နားေထာင္ခံစားလွ်င္ ၾကားသိစိတ္
- ႏွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႔ခံ ခံစားလွ်င္ နံသိစိတ္
- လွ်ာျဖင့္ အရသာခံ ခံစားလွ်င္ အရသာသိစိတ္
- ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ထိေတြ႔ခံစားလွ်င္ ထိေတြ႔သိစိတ္
- စိတ္ျဖင့္ ေတြးေတာခံစားလွ်င္ ေတြးသိစိတ္
က်ြႏု္ပ္တို႔လူသားတို႔၌ ဤအာရုံ ေျခာက္ပါးမွတပါး တျခားအာရုံခံႏုိင္စရာ တစုံတရာဟူ၍ မရွိ။ ယခုအခ်ိန္တြင္ က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္၌ သံသရာမွ လြန္ေျမာက္ေနပုံကို ရွုျမင္ေနျပီျဖစ္ေသာ စာဖတ္သူသည္ နိဗၺာန္ကို အာရုံျပဳေနျခင္းဟု သုံးသပ္ေကာင္းသုံးသပ္ေနေပလိ
အလင္းေရာင္မရွိေသာ ညအေမွာင္ထုအတြင္း ေမွာင္ၾကီးမဲမဲတြင္ က်ြႏု္ပ္တို႔အားလုံးသည္ အကန္းႏွင့္မျခားနား အတူတူသာျဖစ္သည္။ မ်က္စိကို မည္မွ်က်ယ္က်ယ္ဖြင့္သည္ျဖစ္
- အရာဝတၳဳေပၚသို႔ လုံေလာက္ေသာ အလင္းေရာင္က်ေရာက္သည္။
- အရာဝတၳဳမွ လုံေလာက္ေသာ အလင္းျပန္မွုျဖစ္သည္။
- အလင္းျပန္လာေသာ အရာဝတၳဳ၏ ပုံသ႑ာန္ အေရာင္အဆင္းကို ေဆာင္ယူလာေသာ အလင္းသည္ မ်က္ေစ့ကို ေရာက္သည္။
- မ်က္ေစ့ရွိ မွန္ဘီလူးခုံးကို ျဖတ္သန္းသည္။
- ျမင္လႊာ၌ အရာဝတၳဳ၏ ပုံရိပ္ကို ေဇာက္ထိုးေပၚေစသည္။
- ျမင္လႊာရွိ ပုံရိပ္ကို အာရုံေၾကာတို႔မွ လက္ခံသည္။
- အာရုံေၾကာမွ ဦးေႏွာက္ကို သတင္းပို႔သည္။
- ဦးေႏွာက္မွ ယခင္မွတ္သားထားေသာ အခ်က္အလက္တို႔ျဖင့္ တိုက္ၾကည့္သည္။ အေျဖထုတ္သည္။
- လူ ေယာက္်ား မိန္းမဟု သိစိတ္ ျဖစ္ရေလေတာ့၏။
ဤပုံဤနည္းျဖင့္ မ်ားစြာေသာ အဆင့္တို႔ကို ျဖတ္သန္းျပီးမွ ေယာက္်ား မိန္းမ သမီး စာအုပ္ ခဲတံဟု သိေသာစိတ္တစ္ခု ျဖစ္ရေလ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အရာဝတၳဳတစ္ခုကို ၾကည့္လိုက္တိုင္း ၾကည့္လိုက္တိုင္း အလင္းေရာင္ျဖတ္သန္းလာရေသာၾက
ဤသို႔ ဥာဏ္ျဖင့္သုံးသပ္ေလေသာ္ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ျမင္သမွ်သည္ အျမဲေနာက္က်ျပီးမွ ျမင္ေနျခင္းျဖစ္ရကား ျမင္ျမင္သမွ်တို႔သည္ အတိတ္သာ ျဖစ္ရေလ၏။ ျမင္ျမင္သမွ်တို႔သည္ အတိတ္ မရွိတရားတို႔သာ ျဖစ္ရေလ၏။ ေနႏွင့္ကမၻာအၾကား ေဝးကြာလွေသာ ၉၃ သန္းဟူေသာ အကြာအေဝးေၾကာင့္ ေနမွအလင္းေရာင္သည္ ၈ မိနစ္ေက်ာ္ၾကာမွသာ ေရာက္သည္။ က်ြႏု္ပ္တို႔ ယခုျမင္ေနရေသာ ေနသည္ လြန္ခ့ဲေသာ ၈ မိနစ္ေက်ာ္မွ "အတိတ္ေန" သာ ျဖစ္သည္။
ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ေနကို ဘယ္လိုမွ ၾကည့္၍မျမင္ႏုိင္။ ေနမွမဟုတ္။ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ေလာကတစ္ခြင္အားလုံးကို ဘယ္လိုမွ ၾကည့္၍မျမင္ႏုိင္ေလျပီ။ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ေနေသာ ေလာကတစ္ခြင္ အားလုံးျမင္ျမင္သမွ်သည္ ေပ်ာက္ပ်က္ခ့ဲျပီးေသာ အတိတ္ပ်က္တရားတို႔သာ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ မည္သို႔မွ် ၾကည့္၍မရႏုိင္ေသာ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ေလာကတစ္ခြင္ကို စိတ္ကူးျဖင့္ ၾကိဳတင္မွန္းဆၾကည့္ျပန္သည္။
က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ျမင္သမွ်သည္အတိတ္ အပ်က္တရား မရွိတရား ပစၥပၸန္တည့္တည့္ကို မ်က္ေစ့ျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္။ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္တိုင္း ပစၥပၸန္တည့္တည့္မဟုတ္။ ျမင္သိစိတ္ႏွင့္အလားတူ …
- ၾကားသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- နံသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- စားသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- ထိေတြ႔သိစိတ္ျဖစ္တိုင္း
- ေတြးသိစိတ္ျဖစ္တိုင္း ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မဟုတ္။
ထို႔အတူ … ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ျဖစ္ပ်က္တို႔မွ ခ်ဳပ္ရာ ဆုံးရာ သံသရာမွ လြန္ေျမာက္ရာတရား နိဗၺာန္ကို ……
- မ်က္ေစ့ အျမင္ျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- နားအၾကားျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ႏွာေခါင္းအန႔ံျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- လွ်ာအရသာျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ခႏၶာကိုယ္ ထိေတြ႔ျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ေတြးေတာျခင္းျဖင့္ အာရုံမခံစားႏုိင္
- ေလာကအာရုံတို႔ျဖင့္ အာရုံျပဳ၍မရႏုိင္။
(ဓမၼပါလ)
0 comments:
Post a Comment