၁၆ "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၆)"
(လူငယ္မ်ား အတြက္)

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ -
"ဤမ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ တစ္ဆူတည္းေသာ သဗၺညဳဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္" ကိုလည္းေကာင္း။
ထို ဗုဒၶဘုရားရွင္ ၏ "စစ္မွန္ေသာ တရားေတာ္" ကို လည္းေကာင္း။
ထို ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ တပည့္သား "သံဃာ ေတာ္" ကိုလည္းေကာင္း။
ထို ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ တပည့္ သာ၀ကျဖစ္ေသာ "မိခင္၊ ဖခင္ ေက်းဇူးရွင္" ႏွင့္ "သင္၊ျမင္၊ၾကား ဆရာ မ်ား" တို႔ကိုလည္းေကာင္း။
ေက်းဇူးဆပ္ ပူေဇာ္ရန္ ရည္ရြည္၍ "ဗုဒၶ၏အဘိဓမၼာ" ၏ ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ (စိတ္ပိုင္း၊ေစတသိက္ပိုင္း၊ ပကိဏ္းပိုင္း) ကို အားထုတ္ ႀကိဳးစား ျပဳစု ေရးသားထားပါသည္။
ဤ အဘိဓမၼာ ေဆြးေႏြးခ်က္ ဓမၼေဆာင္းပါး ၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ-
"အဘိဓမၼာ ကို စတင္ေလ့လာမည့္သူမ်ား" ၊ "အဘိဓမၼာ ကိုသင္ယူရန္ အခက္အခဲရွိသူ"၊ "အဘိဓမၼာႏွင့္နီးစပ္မႈ မရွိေသးေသာ လူငယ္မ်ား" အတြက္ လြယ္လြယ္ကူကူ သိ နားလည္သေဘာေပါက္ေစရန္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ကူညီ အားျဖည့္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ က်မ္းစာေရးနည္းပံုစံျဖင့္ ေရးမည္ မဟုတ္ဘဲ "မိတ္ေဆြႏွစ္ဦး၏ အျပန္အလွန္စကားေျပာဟန္(Dial ogue)" ျဖင့္သာ ေရးသားမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဤဓမၼေဆာင္းပါးကိုေရးရာ၌ "အဘိဓမၼာ သရုပ္သေဘာ" ကို အထူးဦးတည္ေရးပါသည္။
ဖတ္ၾကည့္ရံု၊ ေလ့လာၾကည့္ ရံုႏွင့္ "အဘိဓမၼာ သေဘာသဘာ၀" ကို ျမင္သာ ထင္သာ ရွိၾကေစရန္ အားထုတ္ရည္ရြယ္ပါသည္။
အေရးတႀကီး မွာၾကားလိုသည္မွာ -
အဘိဓမၼာ သရုပ္သေဘာ သည္ ေရွ႕သခၤန္းစာမ်ားတြင္ တေျဖးေျဖး ခက္ခဲ ေလးနက္ လာေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ေဆြးေႏြး ၿပီးခဲ႔သည့္ သခၤန္းစာမ်ားကို ျပန္လည္ တြဲဖက္ ဖတ္ရႈေလ့လာ ၾကည့္ ေစလိုပါေၾကာင္း အထူး တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
"လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၆)" ကို ဤသုိ႕ပင္ စ လိုက္ပါသည္။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
" ကဲ…..ေမာင္ဖိုးတင္..။ဟို အပတ္ က ေလာကီစိတ္ (၈၁)ပါး အထိ တို႔မ်ား ေရာက္ေနၾကၿပီ၊ ေနာ့ေပတဲ႔ အရူပစိတ္(၁၂)ပါး ရဲ႕ လကၤာ က မပါေသးဘူး၊ ဒီေတာ့ အခု လိုက္ဆို ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါဦး။
အာကာ-၀ိညာ၊ အာကိဥ္-ပါနဲ႔ ၊ ေန၀သညာ-နာသညာ၊ မွတ္ပါ အရူစ်ာန္စိတ္ေလး။
ကု၀ိ ကရိ၊ ေလးစီရွိ၊ မွတ္ဘိ အရူ တစ္ဆယ့္ႏွစ္။"
"ဟုတ္ကဲ႔ ..၊ ဆိုၾကည့္ပါ့မယ္..။
အာကာ-၀ိညာ၊ အာကိဥ္-ပါနဲ႔ ၊ ေန၀သညာ-နာသညာ၊ မွတ္ပါ အရူစ်ာန္စိတ္ေလး။
ကု၀ိ ကရိ၊ ေလးစီရွိ၊ မွတ္ဘိ အရူ တစ္ဆယ့္ႏွစ္။"
"ဒီေတာ့ ဒီ လကၤာ ေလးကို ရွင္းရဦးမယ္။ ကဲ…အာကာ တဲ႔..။ဘာ စ်ာန္တဲ႔လဲ..။ "
"အင္း..၊ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္ ..ပါ..။"
"၀ိညာ- ကေရာ..။"
"၀ိညာနဥၥာယတနစ်ာန္ ေပါ့..။"
"အာကိဥ္- တဲ႔ကြာ…။"
"အာကိဥၥညာ ယတနစ်ာန္..ပါ။ "
"ေန၀သညာ နာသညာ -ကေရာ..။"
" ေန၀သညာ နာသညာ ယတနစ်ာန္..ပါ။.."
"ဟုတ္ၿပီ..၊ အဲဒီ စ်ာန္ နဲ႔ ယွဥ္တဲ႔ စိတ္ ကလည္း ေလးပါး ပဲ..။တစ္ခါ-
ကု, ၀ိ , ကရိ - ကို ရွင္းရဦးမယ္..။ ကုသိုလ္ ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္လဲ…။"
" အရူပကုသိုလ္စိတ္ (၄)ပါး..ပါ..။"
"၀ိပါက္ စိတ္ ကေရာ..။"
" အရူပ ၀ိပါက္စိတ္ ကလည္း (၄)ပါး..ပါပဲ..။
"ဟုတ္ၿပီ..၊ ႀကိယာ ကေရာ..။"
" အရူပႀကိယာစိတ္ လည္း (၄)ပါး..ပါပဲ..။."
"ဒီေတာ့ ကုသိုလ္ရယ္..၊ ၀ိပါက္ ရယ္..၊ ႀကိယာရယ္ ဆိုတဲ႔ ဒီ သံုးမ်ိဳး နဲ႔ ေ၀ဖန္ရင္ အရူပစိတ္ ဟာ (၁၂)ပါး ျဖစ္ေရာ မဟုတ္လား..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..၊အရူပစိတ္ ဟာ (၁၂)ပါး ျဖစ္ပါတယ္..။"
"ေအး..၊ဟုတ္ၿပီ..။တို႔မ်ား ေလာကီစိတ္(၈၁)ပါးကို ကုသိုလ္ တို႔ ၊၀ိပါက္ တို႔ ၊ ႀကိယာ တို႔နဲ႔ ဘယ္ေလာက္စီရွိတယ္ ဆိုတာကို ေ၀ဖန္ၾကည့္ရဦးမယ္..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..။"
"ကဲ..ကိုဖိုးတင္..၊ အကုသိုလ္စိတ္ (၁၂)ပါး ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ ရွိလား..။"
"ေရာ္..၊ မင့္ဟာ က အကုသိုလ္ စိတ္ပါဆိုေနမွ ဘယ္ကလာ ကုသိုလ္စိတ္ ရွိရမွာလဲဟ..။"
" အယ္..၊ လွ်ာရွည္ေတာ္မူလိုက္တာ..။ မရွိရင္ မရွိဘူးေပါ့ဟ..။ "
"ဒါဆို.. မရွိဘူး..ကြာ..။"
"အဲသလို လုပ္ပါ..။ အဟိတ္ စိတ္ ထဲမွာေရာ..။ "
" မရွိဘူး..ကြာ..။"
"ေနာ့ျဖင့္ ကာမာ၀စရေသာဘဏစိတ္(၂၄)ပါး ထဲမွာ ကုသိုလ္ေရာ..။"
" ရွိတယ္..။ ကာမာ၀စရေသာဘဏကုသိုလ္စိတ္ (၈)ပါး လို႔ေခၚတဲ႔ မဟာကုသိုလ္စိတ္ (၈)ပါး ေပါ့..။"
"ဟုတ္လိုက္ေလ..၊ ကိုဖိုးတင္..။ အဲဒီေတာ့ ဘာလို႔ မဟာကုသိုလ္စိတ္ ေခၚတာလဲ..။"
"ဒါေလးမ်ား..။
အျခားအျခားေသာ ရူပကုသိုလ္၊ အရူပကုသိုလ္ ေတြထက္ တို႔ ကာမကုသိုလ္ က အေရအတြက္မ်ားေနလို႔ မဟာ တပ္ၿပီး ကာမကုသိုလ္(၈)ပါး ကို မဟာကုသိုလ္ လို႔ေခၚတာ..။
အဲဒီလိုပဲ..၊ ကာမာ၀စရေသာဘဏ၀ိပါက္စိတ္ (၈)ပါးကိုလည္း မဟာ တပ္ၿပီး မဟာ၀ိပါက္ ေခၚတာ..။ ဒီလိုပဲ..ႀကိယာစိတ္ (၈)ပါးကိုလည္း မဟာ တပ္ၿပီး မဟာႀကိယာစိတ္ လို႔ေခၚတာ..။"
"သာဓုပါ ကိုဖိုးတင္ေရ..။ ဟုတ္ပါၿပီ..၊ ေနာ့ျဖင့္ ရူပစိတ္ (၁၅)ပါး မွာေရာ..။"
"ရွိေပါ့…။ ရူပကုသိုလ္စိတ္ (၅)ပါး ေပါ့..။"
"ဒါဆိုရင္ အရူပစိတ္ (၁၂)ပါးထဲ မွာေရာ..။"
"အရူပကုသိုလ္(၄)ပါး ေပါ့..။"
"ေအး..၊ဟုတ္တယ္..။ ကာမကုသိုလ္စိတ္(၈)ပါး၊ ရူပကုသိုလ္စိတ္(၅)ပါး၊ အရူပကုသိုလ္စိတ္(၄)ပါး ဆိုေတာ့ အားလံုးေပါင္းေတာ့ ေလာကီကုသိုလ္စိတ္ ဟာ (၁၇)ပါး ျဖစ္ေရာ..။ ေလာကီ ကုသိုလ္စိတ္ ဆိုရင္ ဒီ (၁၇)ပါးပဲ ရွိတယ္..။
အဲ…မင္း..ဒါန တို႔ ၊ သီလ တို႔ လုပ္ရင္ ဘာကုသိုလ္ ရမလဲ..။"
"ကာမကုသိုလ္(၈)ပါး ထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့..။ ဒါဟာ ကုသိုလ္လုပ္သူရဲ႕ သဒၶါတရား တို႔ ၊ေစတနာ တို႔ နဲ႔ဆိုင္တယ္၊ ထက္သန္ ရင္ ထက္သန္သလိုေပါ့..။"
"စ်ာန္ ရရင္ေကာ ကြယ္..။"
"ရူပကုသိုလ္စိတ္ (၅)ပါး နဲ႔ အရူပကုသိုလ္စိတ္ (၄)ပါး ေပါ့..။"
"မင္း မွာ က စ်ာန္ ဆိုတာက အခုထိ မရေသးေတာ့..မဟာကုသိုလ္စိတ္ (၈)ပါး နဲ႔ပဲ ၿပီးေနတာပဲကိုး ေနာ့. ..။"
"ေအးေပါ့..၊ ခုေနမ်ား စ်ာန္ ရရင္ အိႏိၵယ ေတာင္ ေရာက္ေရာ့မယ္..။ဟဲ..ဟဲ..။"
"အမယ္..လာလာ ေခ်ေသး..။ကဲ..၀ိပါက္စိတ္ စစ္ရေအာင္..။ အကုသိုလ္စိတ္ ထဲမွာ ၀ိပါက္ ဘယ္ေလာက္လဲ..။"
"အကုသိုလ္ စိတ္ထဲမွာ ၀ိပါက္ မရွိပါ..။"
"အဟိတ္စိတ္ထဲမွာ ၀ိပါက္ ..?...။"
"အဟိတ္စိတ္ ထဲမွာက အကုသလ၀ိပါက္စိတ္ (၇)ပါး နဲ႔ အဟိတ္ ကုသလ၀ိပါက္စိတ္ (၈)ပါး ေပါင္းရင္ အဟိတ္၀ိပါက္စိတ္ (၁၅)ပါး ရွိပါတယ္..။"
"ဟုတ္ၿပီ..။ ကာမေသာဘဏစိတ္(၂၄)ပါး ထဲမွာ ေကာကြယ္..။"
"မဟာ၀ိပါက္စိတ္ (၈)ပါး ေပါ့..။"
"ဒါဆိုရင္ အခုန အဟိတ္၀ိပါက္ နဲ႔ ေပါင္းလိုက္ရင္.?.။"
"ေဟာ…အဟိတ္၀ိပါက္စိတ္ က (၁၅)ပါး၊ မဟာ၀ိပါက္စိတ္ က (၈)ပါး…ေပါင္းလိုက္ရင္ (၂၃)ပါးေပါ့..။"
"ေအး..၊ မွန္ပါ့ဗ်ာ..။ဒါကို ကာမ၀ိပါက္စိတ္ (၂၃)ပါး လို႔ေခၚတယ္..။
ပါဠိ မွာက-
ကာေမ ေတ၀ီသ ပါကနိ။
ကာေမ= ကာမဘံု၌
ပါကာနိ=၀ိပါက္စိတ္တို႔သည္
ေတ၀ီသ=(၂၃)ပါး တို႔တည္း..။ တဲ႔…။
ဒါကို တို႔က (ကာမ၀ိပါက္ ၂၃ထြက္ ) လို႔နာနာ ဆိုထားရမယ္..။ ကာမ၀ိပါက္ေဟ့..လို႔ၾကားရင္ မင္း က ကာမ၀ိပါက္(၂၃)ထြက္ ကိုသတိရၿပီး ကာမ၀ိပါက္(၂၃)ပါး ပါ လို႔ ေျဖရမွာ..။
ကဲ..ရူပစိတ္ (၁၅)ပါးထဲမွာ ၀ိပါက္ က ဘယ္ေလာက္ပါလဲ..။"
"ရူပ၀ိပါက္စိတ္ (၅)ပါးပဲေပါ့..။"
"ေအး..၊ အရူပစိတ္ (၁၂)ပါး ထဲ မွာေရာ..။.ေျပာၾကည့္ပါဦး.. ။"
"အရူပ၀ိပါက္စိတ္ (၄)ပါး..ပါ…။"
"ဒီေတာ့ ရူပ၀ိပါက္စိတ္(၅)ပါး နဲ႔ အရူပ၀ိပါက္စိတ္(၄)ပါးကိုေပါ င္းရင္ (၉)ပါး ရေရာ..။အဲဒါကို…မဟဂၢဳတ္၀ိပါ က္စိတ္ (၉)ပါး လို႔တစ္ခါမွတ္..။ ရူပ ကို အရူပ နဲ႔ေပါင္းၿပီး "မဟဂၢဳတ္စိတ္" လို႔ေခၚ..မဟုတ္လား..။ "
"ဟုတ္ကဲ႔..။"
"ဒါဆို ေမးၾကည့္ဦးမယ္..။ ေလာကီစိတ္ (၈၁)ပါးထဲ မွာ ၀ိပါက္ စိတ္ေပါင္းဘယ္ေလာက္ပါသလဲ..။ "
"ေဟာ….ကာမ၀ိပါက္စိတ္ က (၂၃)ပါး..၊ မဟဂၢဳတ္၀ိပါက္စိတ္ က (၉)ပါး..ဆိုေတာ့ အားလံုးေပါင္း(၃၂)ပါးေပါ့.. ။ "
"ဒါဆိုရင္ အခုနက ေဆာင္ပုဒ္ က ..(ကာမ၀ိတက္ ၂၃ ထြက္) မဟုတ္လား..။"
"ဟုတ္ပါတယ္..။ ကာမ၀ိပါက္(၂၃)ထြက္ တဲ႔…။ကာမ၀ိပါက္ ဟာ (၂၃)ပါးပါ...။"
"အဲဒါ ဆိုရင္ အခုန ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ (ေလာကီ၀ိ ဆို ၃၂ ဗ်ိဳ ) လို႔ ..ဆက္လုိက္..။"
" (ကာမ၀ိပါက္ ၂၃ ထြက္..၊ ေလာကီ၀ိ ဆို ၃၂ ပါးဗ်ိဳ)…။ "
"အင္း..၊ ကိုယ့္လူ ဒံုးမေ၀းေတာ့ဘူး..။ အဲဒါကိုသာ ေက်ေနေအာင္ ဆိုေပေတာ့..။
အခုတစ္ခါ ႀကိယာစိတ္ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ စစ္ၾကည့္ရမယ္..။ကဲ…အကုသိုလ္ စိတ္ ထဲမွာ ႀကိယာ ရွိလား..။"
" No ပါ..။ မရွိ ပါဘူး..။ "
"အဟိတ္ စိတ္ထဲမွာေရာ..။"
"ႀကိယာ ရွိတယ္..၊ အဟိတ္ႀကိယာ(၃)ပါး ေပါ့..။"
"ဟုတ္ၿပီ..။ ကာမာ၀စရေသာဘဏစိတ္(၂၄)ပါးထဲမ ွာေရာ..။ "
"မဟာႀကိယာစိတ္ (၈)ပါး ပါ ပါတယ္..။"
"မွန္ပါတယ္..။ဒါဆိုရင္ အခုန အဟိတ္ႀကိယာ(၃)ပါး နဲ႔ မဟာႀကိယာ(၈)ပါး ကိုေပါင္းရင္ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..။ အဟိတ္ႀကိယာ(၃)ပါး နဲ႔ မဟာႀကိယာ(၈)ပါး ကိုေပါင္းရင္(၁၁)ပါး ရပါမယ္....။"
"ဒါကို ကာမႀကိယာ(၁၁)ပါး လို႔ေခၚတယ္..။ ကာမႀကိယာ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..။ကာမႀကိယာ (၁၁)ပါး ရွိပါတယ္..။ "
"တစ္ခါ..မဟဂၢဳတ္စိတ္ (၂၇)ပါး ထဲမွာေရာ ႀကိယာ ဘယ္ေလာက္ပါသလဲ..။"
"ရူပႀကိယာစိတ္ (၅)ပါး နဲ႔ အရူပႀကိယာစိတ္ (၄)ပါး ကိုေပါင္းရင္ မဟဂၢဳတ္စိတ္ ႀကိယာ ဟာ (၉)ပါး ျဖစ္ပါတယ္..။"
" ဒီလိုဆိုရင္ အခုန ကာမႀကိယာ(၁၁)ပါးရယ္..၊ အခု မဟဂၢဳတ္စိတ္ႀကိယာ(၉)ပါး ရယ္..ကိုေပါင္းရင္ ေလာကီစိတ္(၈၁)ပါးထဲမွာ ႀကိယာေပါင္း(၂၀)ပါး ပါတယ္..။ ဒါဟာ..ႀကိယာစိတ္ အကုန္ပဲ..။စိတ္ (၈၉)ပါးထဲမွာ ႀကိယာစိတ္ဟာ ဒါ အကုန္ပဲ..။
ကဲ..ဒါဆို တို႔ ေျပာခဲ႔တာေတြ ကို ျပန္ခ်ဳပ္မယ္..။
ေလာကီစိတ္ (၈၁)ပါး ဆိုတာ အကုသိုလ္စိတ္ က (၁၂)ပါး..၊ ကုသိုလ္စိတ္ က (၁၇)ပါး..၊ ၀ိပါက္စိတ္ က (၃၂)ပါး..၊ ႀကိယာစိတ္ က (၂၀)ပါး..၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ (၈၁)ပါးျဖစ္ကေရာ..။
ဒါကို ဇာတ္ အားျဖင့္ ေ၀ဖန္တယ္ လို႔မွတ္..။ ကုသိုလ္ဇာတ္,အကုသိုလ္ဇာတ္,၀ ိပါက္ဇာတ္ ေပါ့ကြယ္..။ "
"ကိုင္း…ဒီတစ္ပတ္ ဒီတင္ ေတာ္ၾကဦးစို႔…။"
-"ျပန္လည္ တြဲဖက္ ေလ့လာၾကည့္ေစလိုေသာ ေရးသားၿပီး သခၤန္းစာမ်ား"-
(၁) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:366572)
(၂) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၂)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:36657...)
(၃) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၃)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:369615)
(၄) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၄)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37035...)
(၅) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၅)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37052...)
(၆) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၆)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37199...)
(၇) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၇)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37295...)
(၈) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၈)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37338...)
(၉) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၉)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37415...)
(၁၀) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၀)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37734...)
(၁၁) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၁)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:37853...)
(၁၂) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၂)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:379283)
(၁၃) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၃)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:380079)
(၁၄) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၄)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:38119...)
(၁၅) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၅)"
(http:// buddhismworld.ning.com/ profiles/blogs/ 6371237:BlogPost:381965)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
"ဆုေတာင္း"
-ေအာင္ျမင္,ေက်ာ္ၾကားသည့္အခ ါ၌ ကိုယ့္ထက္ႏွိမ္႔က်သူကို ဆြဲေခၚႏိုင္သူျဖစ္ၿပီး-
ရံူးနိမ္႔ က်ဆင္းေသာအခါ၌ သူတစ္ပါးကို ဒုကၡ မေပးရေသာသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-ကိုယ္႔ဒုကၡ ကို သူတစ္ပါးအား ေျပာျပ အကူအညီေတာင္းခံေသာသူ ထက္-
သူတစ္ပါး ဆင္းရဲဒုကၡ ကို မွ်ေ၀ကူညီႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-သူတစ္ပါးဆီက အလကားရယူလိုေသာစိတ္ ထက္-
ကိုယ့္ဆီက အလကားေပးလိုက္လိုေသာစိတ္သာ ျဖစ္ရပါလို၏။
-သူတစ္ပါး၏အျပစ္ ကို ရွာႀကံ အျပစ္ေျပာတတ္ေသာသူ ထက္-
သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ကို အတုလိုက္ကာ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္ေသာသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-ေက်းဇူးကန္း၍ အသိတရားမဲ႔ေသာ သူ ၏အျဖစ္ ထက္-
ေက်းဇူးသိ၍ သိေသာ အသိတရား ကို ေလာက အတြက္ အသံုးခ်ႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-သူတစ္ပါး အျပစ္ကို ျမင္ေသာအခါ၌ အကန္း ကဲ႔သို႔-
သူတစ္ပါး အျပစ္ကို ေျပာျဖစ္ေတာ့မည့္ အခါ၌ အ, အ ကဲ႔သို႔-
သူတစ္ပါး က အကုသိုလ္ျဖစ္စရာ လာေျပာ ေသာအခါ၌ နား အပင္း ကဲ႔သို႔-
က်င့္ႏိုင္ေသာသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-အဆံုး၌ ကိုယ္႔အျပစ္ ကိုယ္သာရွာႀကံ၍ နိဗၺာန္ ရေအာင္ အသံုးခ်ႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏။
မွီခိုရာ က်မ္းကိုး-
- ဦးထြန္းလြင္၊ဓမၼာစရိယ(B.A) ၊(အယ္ဒီတာခ်ဳပ္)၊ရတနာမြန္ ဓမၼမဂၢဇင္း၏ "တီးမိ ေခါက္မိရံု အဘိဓမၼာ" ဓမၼေဆာင္းပါး။
- ရတနာမြန္ ဓမၼမဂၢဇင္း။
(May all beings Living in all the ten directions be happy. May they all share the merits I acquire.
May all be happy! May all be happy! May all be happy!)
ခ်မ္းသာပါၾကေစ..၊ေအးၿငိမ္းပ ါၾကေစ..၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာ က္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
ဉာဏ္လင္းၿမိဳ႕
၁၃၇၅ခုႏွစ္၊၊သီတင္းကၽြတ္ လဆုတ္(၄)ရက္ ၊(23th-Oct,2013)၊ ဗုဒၶဟူးေန႔- (ည-၇း ၂၇) တြင္ ေရးသားပူေဇာ္သည္။
(လူငယ္မ်ား အတြက္)

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ -
"ဤမ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ တစ္ဆူတည္းေသာ သဗၺညဳဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္" ကိုလည္းေကာင္း။
ထို ဗုဒၶဘုရားရွင္ ၏ "စစ္မွန္ေသာ တရားေတာ္" ကို လည္းေကာင္း။
ထို ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ တပည့္သား "သံဃာ ေတာ္" ကိုလည္းေကာင္း။
ထို ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ တပည့္ သာ၀ကျဖစ္ေသာ "မိခင္၊ ဖခင္ ေက်းဇူးရွင္" ႏွင့္ "သင္၊ျမင္၊ၾကား ဆရာ မ်ား" တို႔ကိုလည္းေကာင္း။
ေက်းဇူးဆပ္ ပူေဇာ္ရန္ ရည္ရြည္၍ "ဗုဒၶ၏အဘိဓမၼာ" ၏ ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ (စိတ္ပိုင္း၊ေစတသိက္ပိုင္း၊
ဤ အဘိဓမၼာ ေဆြးေႏြးခ်က္ ဓမၼေဆာင္းပါး ၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ-
"အဘိဓမၼာ ကို စတင္ေလ့လာမည့္သူမ်ား" ၊ "အဘိဓမၼာ ကိုသင္ယူရန္ အခက္အခဲရွိသူ"၊ "အဘိဓမၼာႏွင့္နီးစပ္မႈ မရွိေသးေသာ လူငယ္မ်ား" အတြက္ လြယ္လြယ္ကူကူ သိ နားလည္သေဘာေပါက္ေစရန္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ကူညီ အားျဖည့္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ က်မ္းစာေရးနည္းပံုစံျဖင့္ ေရးမည္ မဟုတ္ဘဲ "မိတ္ေဆြႏွစ္ဦး၏ အျပန္အလွန္စကားေျပာဟန္(Dial
ဤဓမၼေဆာင္းပါးကိုေရးရာ၌ "အဘိဓမၼာ သရုပ္သေဘာ" ကို အထူးဦးတည္ေရးပါသည္။
ဖတ္ၾကည့္ရံု၊ ေလ့လာၾကည့္ ရံုႏွင့္ "အဘိဓမၼာ သေဘာသဘာ၀" ကို ျမင္သာ ထင္သာ ရွိၾကေစရန္ အားထုတ္ရည္ရြယ္ပါသည္။
အေရးတႀကီး မွာၾကားလိုသည္မွာ -
အဘိဓမၼာ သရုပ္သေဘာ သည္ ေရွ႕သခၤန္းစာမ်ားတြင္ တေျဖးေျဖး ခက္ခဲ ေလးနက္ လာေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ေဆြးေႏြး ၿပီးခဲ႔သည့္ သခၤန္းစာမ်ားကို ျပန္လည္ တြဲဖက္ ဖတ္ရႈေလ့လာ ၾကည့္ ေစလိုပါေၾကာင္း အထူး တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
"လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၆)" ကို ဤသုိ႕ပင္ စ လိုက္ပါသည္။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
" ကဲ…..ေမာင္ဖိုးတင္..။ဟို အပတ္ က ေလာကီစိတ္ (၈၁)ပါး အထိ တို႔မ်ား ေရာက္ေနၾကၿပီ၊ ေနာ့ေပတဲ႔ အရူပစိတ္(၁၂)ပါး ရဲ႕ လကၤာ က မပါေသးဘူး၊ ဒီေတာ့ အခု လိုက္ဆို ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါဦး။
အာကာ-၀ိညာ၊ အာကိဥ္-ပါနဲ႔ ၊ ေန၀သညာ-နာသညာ၊ မွတ္ပါ အရူစ်ာန္စိတ္ေလး။
ကု၀ိ ကရိ၊ ေလးစီရွိ၊ မွတ္ဘိ အရူ တစ္ဆယ့္ႏွစ္။"
"ဟုတ္ကဲ႔ ..၊ ဆိုၾကည့္ပါ့မယ္..။
အာကာ-၀ိညာ၊ အာကိဥ္-ပါနဲ႔ ၊ ေန၀သညာ-နာသညာ၊ မွတ္ပါ အရူစ်ာန္စိတ္ေလး။
ကု၀ိ ကရိ၊ ေလးစီရွိ၊ မွတ္ဘိ အရူ တစ္ဆယ့္ႏွစ္။"
"ဒီေတာ့ ဒီ လကၤာ ေလးကို ရွင္းရဦးမယ္။ ကဲ…အာကာ တဲ႔..။ဘာ စ်ာန္တဲ႔လဲ..။ "
"အင္း..၊ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္ ..ပါ..။"
"၀ိညာ- ကေရာ..။"
"၀ိညာနဥၥာယတနစ်ာန္ ေပါ့..။"
"အာကိဥ္- တဲ႔ကြာ…။"
"အာကိဥၥညာ ယတနစ်ာန္..ပါ။ "
"ေန၀သညာ နာသညာ -ကေရာ..။"
" ေန၀သညာ နာသညာ ယတနစ်ာန္..ပါ။.."
"ဟုတ္ၿပီ..၊ အဲဒီ စ်ာန္ နဲ႔ ယွဥ္တဲ႔ စိတ္ ကလည္း ေလးပါး ပဲ..။တစ္ခါ-
ကု, ၀ိ , ကရိ - ကို ရွင္းရဦးမယ္..။ ကုသိုလ္ ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္လဲ…။"
" အရူပကုသိုလ္စိတ္ (၄)ပါး..ပါ..။"
"၀ိပါက္ စိတ္ ကေရာ..။"
" အရူပ ၀ိပါက္စိတ္ ကလည္း (၄)ပါး..ပါပဲ..။
"ဟုတ္ၿပီ..၊ ႀကိယာ ကေရာ..။"
" အရူပႀကိယာစိတ္ လည္း (၄)ပါး..ပါပဲ..။."
"ဒီေတာ့ ကုသိုလ္ရယ္..၊ ၀ိပါက္ ရယ္..၊ ႀကိယာရယ္ ဆိုတဲ႔ ဒီ သံုးမ်ိဳး နဲ႔ ေ၀ဖန္ရင္ အရူပစိတ္ ဟာ (၁၂)ပါး ျဖစ္ေရာ မဟုတ္လား..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..၊အရူပစိတ္ ဟာ (၁၂)ပါး ျဖစ္ပါတယ္..။"
"ေအး..၊ဟုတ္ၿပီ..။တို႔မ်ား ေလာကီစိတ္(၈၁)ပါးကို ကုသိုလ္ တို႔ ၊၀ိပါက္ တို႔ ၊ ႀကိယာ တို႔နဲ႔ ဘယ္ေလာက္စီရွိတယ္ ဆိုတာကို ေ၀ဖန္ၾကည့္ရဦးမယ္..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..။"
"ကဲ..ကိုဖိုးတင္..၊ အကုသိုလ္စိတ္ (၁၂)ပါး ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ ရွိလား..။"
"ေရာ္..၊ မင့္ဟာ က အကုသိုလ္ စိတ္ပါဆိုေနမွ ဘယ္ကလာ ကုသိုလ္စိတ္ ရွိရမွာလဲဟ..။"
" အယ္..၊ လွ်ာရွည္ေတာ္မူလိုက္တာ..။ မရွိရင္ မရွိဘူးေပါ့ဟ..။ "
"ဒါဆို.. မရွိဘူး..ကြာ..။"
"အဲသလို လုပ္ပါ..။ အဟိတ္ စိတ္ ထဲမွာေရာ..။ "
" မရွိဘူး..ကြာ..။"
"ေနာ့ျဖင့္ ကာမာ၀စရေသာဘဏစိတ္(၂၄)ပါး ထဲမွာ ကုသိုလ္ေရာ..။"
" ရွိတယ္..။ ကာမာ၀စရေသာဘဏကုသိုလ္စိတ္ (၈)ပါး လို႔ေခၚတဲ႔ မဟာကုသိုလ္စိတ္ (၈)ပါး ေပါ့..။"
"ဟုတ္လိုက္ေလ..၊ ကိုဖိုးတင္..။ အဲဒီေတာ့ ဘာလို႔ မဟာကုသိုလ္စိတ္ ေခၚတာလဲ..။"
"ဒါေလးမ်ား..။
အျခားအျခားေသာ ရူပကုသိုလ္၊ အရူပကုသိုလ္ ေတြထက္ တို႔ ကာမကုသိုလ္ က အေရအတြက္မ်ားေနလို႔ မဟာ တပ္ၿပီး ကာမကုသိုလ္(၈)ပါး ကို မဟာကုသိုလ္ လို႔ေခၚတာ..။
အဲဒီလိုပဲ..၊ ကာမာ၀စရေသာဘဏ၀ိပါက္စိတ္ (၈)ပါးကိုလည္း မဟာ တပ္ၿပီး မဟာ၀ိပါက္ ေခၚတာ..။ ဒီလိုပဲ..ႀကိယာစိတ္ (၈)ပါးကိုလည္း မဟာ တပ္ၿပီး မဟာႀကိယာစိတ္ လို႔ေခၚတာ..။"
"သာဓုပါ ကိုဖိုးတင္ေရ..။ ဟုတ္ပါၿပီ..၊ ေနာ့ျဖင့္ ရူပစိတ္ (၁၅)ပါး မွာေရာ..။"
"ရွိေပါ့…။ ရူပကုသိုလ္စိတ္ (၅)ပါး ေပါ့..။"
"ဒါဆိုရင္ အရူပစိတ္ (၁၂)ပါးထဲ မွာေရာ..။"
"အရူပကုသိုလ္(၄)ပါး ေပါ့..။"
"ေအး..၊ဟုတ္တယ္..။ ကာမကုသိုလ္စိတ္(၈)ပါး၊ ရူပကုသိုလ္စိတ္(၅)ပါး၊ အရူပကုသိုလ္စိတ္(၄)ပါး ဆိုေတာ့ အားလံုးေပါင္းေတာ့ ေလာကီကုသိုလ္စိတ္ ဟာ (၁၇)ပါး ျဖစ္ေရာ..။ ေလာကီ ကုသိုလ္စိတ္ ဆိုရင္ ဒီ (၁၇)ပါးပဲ ရွိတယ္..။
အဲ…မင္း..ဒါန တို႔ ၊ သီလ တို႔ လုပ္ရင္ ဘာကုသိုလ္ ရမလဲ..။"
"ကာမကုသိုလ္(၈)ပါး ထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့..။ ဒါဟာ ကုသိုလ္လုပ္သူရဲ႕ သဒၶါတရား တို႔ ၊ေစတနာ တို႔ နဲ႔ဆိုင္တယ္၊ ထက္သန္ ရင္ ထက္သန္သလိုေပါ့..။"
"စ်ာန္ ရရင္ေကာ ကြယ္..။"
"ရူပကုသိုလ္စိတ္ (၅)ပါး နဲ႔ အရူပကုသိုလ္စိတ္ (၄)ပါး ေပါ့..။"
"မင္း မွာ က စ်ာန္ ဆိုတာက အခုထိ မရေသးေတာ့..မဟာကုသိုလ္စိတ္ (၈)ပါး နဲ႔ပဲ ၿပီးေနတာပဲကိုး ေနာ့. ..။"
"ေအးေပါ့..၊ ခုေနမ်ား စ်ာန္ ရရင္ အိႏိၵယ ေတာင္ ေရာက္ေရာ့မယ္..။ဟဲ..ဟဲ..။"
"အမယ္..လာလာ ေခ်ေသး..။ကဲ..၀ိပါက္စိတ္ စစ္ရေအာင္..။ အကုသိုလ္စိတ္ ထဲမွာ ၀ိပါက္ ဘယ္ေလာက္လဲ..။"
"အကုသိုလ္ စိတ္ထဲမွာ ၀ိပါက္ မရွိပါ..။"
"အဟိတ္စိတ္ထဲမွာ ၀ိပါက္ ..?...။"
"အဟိတ္စိတ္ ထဲမွာက အကုသလ၀ိပါက္စိတ္ (၇)ပါး နဲ႔ အဟိတ္ ကုသလ၀ိပါက္စိတ္ (၈)ပါး ေပါင္းရင္ အဟိတ္၀ိပါက္စိတ္ (၁၅)ပါး ရွိပါတယ္..။"
"ဟုတ္ၿပီ..။ ကာမေသာဘဏစိတ္(၂၄)ပါး ထဲမွာ ေကာကြယ္..။"
"မဟာ၀ိပါက္စိတ္ (၈)ပါး ေပါ့..။"
"ဒါဆိုရင္ အခုန အဟိတ္၀ိပါက္ နဲ႔ ေပါင္းလိုက္ရင္.?.။"
"ေဟာ…အဟိတ္၀ိပါက္စိတ္ က (၁၅)ပါး၊ မဟာ၀ိပါက္စိတ္ က (၈)ပါး…ေပါင္းလိုက္ရင္ (၂၃)ပါးေပါ့..။"
"ေအး..၊ မွန္ပါ့ဗ်ာ..။ဒါကို ကာမ၀ိပါက္စိတ္ (၂၃)ပါး လို႔ေခၚတယ္..။
ပါဠိ မွာက-
ကာေမ ေတ၀ီသ ပါကနိ။
ကာေမ= ကာမဘံု၌
ပါကာနိ=၀ိပါက္စိတ္တို႔သည္
ေတ၀ီသ=(၂၃)ပါး တို႔တည္း..။ တဲ႔…။
ဒါကို တို႔က (ကာမ၀ိပါက္ ၂၃ထြက္ ) လို႔နာနာ ဆိုထားရမယ္..။ ကာမ၀ိပါက္ေဟ့..လို႔ၾကားရင္ မင္း က ကာမ၀ိပါက္(၂၃)ထြက္ ကိုသတိရၿပီး ကာမ၀ိပါက္(၂၃)ပါး ပါ လို႔ ေျဖရမွာ..။
ကဲ..ရူပစိတ္ (၁၅)ပါးထဲမွာ ၀ိပါက္ က ဘယ္ေလာက္ပါလဲ..။"
"ရူပ၀ိပါက္စိတ္ (၅)ပါးပဲေပါ့..။"
"ေအး..၊ အရူပစိတ္ (၁၂)ပါး ထဲ မွာေရာ..။.ေျပာၾကည့္ပါဦး..
"အရူပ၀ိပါက္စိတ္ (၄)ပါး..ပါ…။"
"ဒီေတာ့ ရူပ၀ိပါက္စိတ္(၅)ပါး နဲ႔ အရူပ၀ိပါက္စိတ္(၄)ပါးကိုေပါ
"ဟုတ္ကဲ႔..။"
"ဒါဆို ေမးၾကည့္ဦးမယ္..။ ေလာကီစိတ္ (၈၁)ပါးထဲ မွာ ၀ိပါက္ စိတ္ေပါင္းဘယ္ေလာက္ပါသလဲ..။
"ေဟာ….ကာမ၀ိပါက္စိတ္ က (၂၃)ပါး..၊ မဟဂၢဳတ္၀ိပါက္စိတ္ က (၉)ပါး..ဆိုေတာ့ အားလံုးေပါင္း(၃၂)ပါးေပါ့..
"ဒါဆိုရင္ အခုနက ေဆာင္ပုဒ္ က ..(ကာမ၀ိတက္ ၂၃ ထြက္) မဟုတ္လား..။"
"ဟုတ္ပါတယ္..။ ကာမ၀ိပါက္(၂၃)ထြက္ တဲ႔…။ကာမ၀ိပါက္ ဟာ (၂၃)ပါးပါ...။"
"အဲဒါ ဆိုရင္ အခုန ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ (ေလာကီ၀ိ ဆို ၃၂ ဗ်ိဳ ) လို႔ ..ဆက္လုိက္..။"
" (ကာမ၀ိပါက္ ၂၃ ထြက္..၊ ေလာကီ၀ိ ဆို ၃၂ ပါးဗ်ိဳ)…။ "
"အင္း..၊ ကိုယ့္လူ ဒံုးမေ၀းေတာ့ဘူး..။ အဲဒါကိုသာ ေက်ေနေအာင္ ဆိုေပေတာ့..။
အခုတစ္ခါ ႀကိယာစိတ္ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ စစ္ၾကည့္ရမယ္..။ကဲ…အကုသိုလ္
" No ပါ..။ မရွိ ပါဘူး..။ "
"အဟိတ္ စိတ္ထဲမွာေရာ..။"
"ႀကိယာ ရွိတယ္..၊ အဟိတ္ႀကိယာ(၃)ပါး ေပါ့..။"
"ဟုတ္ၿပီ..။ ကာမာ၀စရေသာဘဏစိတ္(၂၄)ပါးထဲမ
"မဟာႀကိယာစိတ္ (၈)ပါး ပါ ပါတယ္..။"
"မွန္ပါတယ္..။ဒါဆိုရင္ အခုန အဟိတ္ႀကိယာ(၃)ပါး နဲ႔ မဟာႀကိယာ(၈)ပါး ကိုေပါင္းရင္ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..။ အဟိတ္ႀကိယာ(၃)ပါး နဲ႔ မဟာႀကိယာ(၈)ပါး ကိုေပါင္းရင္(၁၁)ပါး ရပါမယ္....။"
"ဒါကို ကာမႀကိယာ(၁၁)ပါး လို႔ေခၚတယ္..။ ကာမႀကိယာ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ..။"
"ဟုတ္ကဲ႔..။ကာမႀကိယာ (၁၁)ပါး ရွိပါတယ္..။ "
"တစ္ခါ..မဟဂၢဳတ္စိတ္ (၂၇)ပါး ထဲမွာေရာ ႀကိယာ ဘယ္ေလာက္ပါသလဲ..။"
"ရူပႀကိယာစိတ္ (၅)ပါး နဲ႔ အရူပႀကိယာစိတ္ (၄)ပါး ကိုေပါင္းရင္ မဟဂၢဳတ္စိတ္ ႀကိယာ ဟာ (၉)ပါး ျဖစ္ပါတယ္..။"
" ဒီလိုဆိုရင္ အခုန ကာမႀကိယာ(၁၁)ပါးရယ္..၊ အခု မဟဂၢဳတ္စိတ္ႀကိယာ(၉)ပါး ရယ္..ကိုေပါင္းရင္ ေလာကီစိတ္(၈၁)ပါးထဲမွာ ႀကိယာေပါင္း(၂၀)ပါး ပါတယ္..။ ဒါဟာ..ႀကိယာစိတ္ အကုန္ပဲ..။စိတ္ (၈၉)ပါးထဲမွာ ႀကိယာစိတ္ဟာ ဒါ အကုန္ပဲ..။
ကဲ..ဒါဆို တို႔ ေျပာခဲ႔တာေတြ ကို ျပန္ခ်ဳပ္မယ္..။
ေလာကီစိတ္ (၈၁)ပါး ဆိုတာ အကုသိုလ္စိတ္ က (၁၂)ပါး..၊ ကုသိုလ္စိတ္ က (၁၇)ပါး..၊ ၀ိပါက္စိတ္ က (၃၂)ပါး..၊ ႀကိယာစိတ္ က (၂၀)ပါး..၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ (၈၁)ပါးျဖစ္ကေရာ..။
ဒါကို ဇာတ္ အားျဖင့္ ေ၀ဖန္တယ္ လို႔မွတ္..။ ကုသိုလ္ဇာတ္,အကုသိုလ္ဇာတ္,၀
"ကိုင္း…ဒီတစ္ပတ္ ဒီတင္ ေတာ္ၾကဦးစို႔…။"
-"ျပန္လည္ တြဲဖက္ ေလ့လာၾကည့္ေစလိုေသာ ေရးသားၿပီး သခၤန္းစာမ်ား"-
(၁) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁)"
(http://
(၂) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၂)"
(http://
(၃) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၃)"
(http://
(၄) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၄)"
(http://
(၅) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၅)"
(http://
(၆) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၆)"
(http://
(၇) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၇)"
(http://
(၈) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၈)"
(http://
(၉) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၉)"
(http://
(၁၀) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၀)"
(http://
(၁၁) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၁)"
(http://
(၁၂) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၂)"
(http://
(၁၃) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၃)"
(http://
(၁၄) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၄)"
(http://
(၁၅) "လြယ္ကူေလ့လာ အဘိဓမၼာ(၁၅)"
(http://
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
"ဆုေတာင္း"
-ေအာင္ျမင္,ေက်ာ္ၾကားသည့္အခ
ရံူးနိမ္႔ က်ဆင္းေသာအခါ၌ သူတစ္ပါးကို ဒုကၡ မေပးရေသာသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-ကိုယ္႔ဒုကၡ ကို သူတစ္ပါးအား ေျပာျပ အကူအညီေတာင္းခံေသာသူ ထက္-
သူတစ္ပါး ဆင္းရဲဒုကၡ ကို မွ်ေ၀ကူညီႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-သူတစ္ပါးဆီက အလကားရယူလိုေသာစိတ္ ထက္-
ကိုယ့္ဆီက အလကားေပးလိုက္လိုေသာစိတ္သာ ျဖစ္ရပါလို၏။
-သူတစ္ပါး၏အျပစ္ ကို ရွာႀကံ အျပစ္ေျပာတတ္ေသာသူ ထက္-
သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ကို အတုလိုက္ကာ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္ေသာသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-ေက်းဇူးကန္း၍ အသိတရားမဲ႔ေသာ သူ ၏အျဖစ္ ထက္-
ေက်းဇူးသိ၍ သိေသာ အသိတရား ကို ေလာက အတြက္ အသံုးခ်ႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-သူတစ္ပါး အျပစ္ကို ျမင္ေသာအခါ၌ အကန္း ကဲ႔သို႔-
သူတစ္ပါး အျပစ္ကို ေျပာျဖစ္ေတာ့မည့္ အခါ၌ အ, အ ကဲ႔သို႔-
သူတစ္ပါး က အကုသိုလ္ျဖစ္စရာ လာေျပာ ေသာအခါ၌ နား အပင္း ကဲ႔သို႔-
က်င့္ႏိုင္ေသာသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
-အဆံုး၌ ကိုယ္႔အျပစ္ ကိုယ္သာရွာႀကံ၍ နိဗၺာန္ ရေအာင္ အသံုးခ်ႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏။
မွီခိုရာ က်မ္းကိုး-
- ဦးထြန္းလြင္၊ဓမၼာစရိယ(B.A)
- ရတနာမြန္ ဓမၼမဂၢဇင္း။
(May all beings Living in all the ten directions be happy. May they all share the merits I acquire.
May all be happy! May all be happy! May all be happy!)
ခ်မ္းသာပါၾကေစ..၊ေအးၿငိမ္းပ
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာ
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
ဉာဏ္လင္းၿမိဳ႕
၁၃၇၅ခုႏွစ္၊၊သီတင္းကၽြတ္ လဆုတ္(၄)ရက္ ၊(23th-Oct,2013)၊ ဗုဒၶဟူးေန႔- (ည-၇း ၂၇) တြင္ ေရးသားပူေဇာ္သည္။
0 comments:
Post a Comment