ေသာတဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။
အၾကားအာ႐ုံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသံက နားထဲမွာ ၀င္လာတယ္။ နားထဲမွာ အသံကုိ ၾကား
လုိက္ရတယ္။ ၾကားလုိက္ရတဲ႔ အခါမွာ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာတယ္။ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာေတာ့
အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆုိတဲ႔ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ေပၚလာတာအခါ ခံစားမႈဆုိတဲ့ ေ၀ဒနာ ေပၚ
လာတယ္။ နားရယ္၊ အသံရယ္၊ ၾကားသိစိတ္ရယ္၊ ဖႆရယ္၊ ေ၀ဒနာရယ္ (၅) ခုပဲ -ေဟာ
ဒီအတုိင္းပဲလာတယ္။ လူတုိင္းရဲ႕ လူ႕သဘာ၀ဟာ ဒီအတုိင္းပဲေလ။ ဘာေလး ၾကားလုိက္ ၾကား
လုိက္ ဒီအတုိင္းပဲ။ တရားထုိင္ေနရင္း နားက အသံတစ္ခုခု ၾကားလုိက္မယ္။ ၾကားလုိက္ရင္
ဒီပုံစံအတုိင္းလာမွာပဲ။ ဒါ ဘယ္ပုဂၢဳိလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္။ အာ႐ုံစုိက္ၿပီးေတာ့ၾကည့္ရင္- နားထဲမွာ ဘာသံ
ေလးပဲ ၾကားလုိက္ၾကားလုိက္။ ၾကားလုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၾကားသိစိတ္ကေလးဟာ ဘြားက
နဲ ေပၚလာၿပီး ေပ်ာက္သြားတာပဲ။ အဲဒါ အာ႐ုံေလးနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆုိတာလည္း ေပၚလာတာပဲ။
ခံစားမႈ ဆုိတာလည္း ေပၚလာတာပဲ။ ၾကားတဲ႔အသံဟာ သာယာဖြယ္ဆုိရင္ ၀မ္းသာတယ္၊ မသာ
ယာဘူးဆုိရင္ ၀မ္းနည္းတယ္ဆုိတာ ေပၚလာတယ္။ ၾကားခ်င္တဲ႔ အသံဆုိရင္ စိတ္ထဲမွာ သေဘာ
က်သြားတယ္။ မၾကားခ်င္တဲ႔အသံ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ စိတ္ထဲက သေဘာမက်ဘူး။ ဒီလုိျဖစ္သြားတယ္။
အဲေတာ့ အဲဒီ သဘာ၀တရားေတြ အားလုံးဟာ မၿမဲတဲ႔ သဘာ၀တရားေတြ။ မၿမဲသည့္အ
တြက္ေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္တဲ႔ သဘာ၀တရားေတြ။ ဒုကၡျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အတၱမဟုတ္တဲ႔
သဘာ၀တရားေတြကုိ “ငါ၊ ငါ႔ဟာ” လုိ႔မ႐ွဳရဘူးတဲ႔။ “ငါ၊ ငါ႔ဟာ” မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ႐ွဳျမင္ရမယ္လို႔
ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵကုိ ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ာန္း တရားကုိ ေဟာေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔လည္း ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္လို႔ရွိရင္ ဒီ႐ွဳမွတ္ဖြယ္ရာ အာ႐ံုေတြနဲ႔ပဲ
တရားအားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္လို႔ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ သေဘာက်ၿပီး ရွင္အာနႏၵ မေထရ္ျမတ္ကဲ့သို႔
တရားထူး တရားျမတ္ရေအာင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
0 comments:
Post a Comment