Friday, March 27, 2015

သညာသိနဲ႔ပညာသိ



သညာသိနဲ႔ပညာသိ
==============
ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိတာက စာေပဆိုတာ လူေတြေျပာေဟာတဲ့ စကားေတြကို မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ၿပီးဖတ္လို႔ရေအာင္ တနည္းအားျဖင့္ မ်က္စိနဲ႔ၾကားႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားတာပါပဲ.. စာသိ ဆိုတာလဲ၊ စကားလံုးေတြက သိတဲ့အသိပါပဲ..
လူအမ်ားစု ျမင္ေနၾကတာက ပရိယတၱိဆိုရင္ စာအုပ္ထဲက စာေတြကိုပဲလို႔ ျမင္ၾကတယ္။ နားလည္ေနၾကတယ္။ တရားေဟာ၊ တရားနာ၊ တရားျပ၊ ဆရာက လမ္းညႊန္မႈေတြ ျပဳလုပ္တာကို နာယူ မွတ္သားေနတာဟာလည္း စာလံုးေတြမပါေပမယ့္ ပရိယတၱိသေဘာလို႔ နားလည္ထားပါတယ္။ စာသိနဲ႔ သေဘာအတူတူပါပဲ။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီဟာ ပိဋကစာေပေတြ မသင္ၾကားဖူးေပမယ့္ လယ္သမားဘ၀ သူ႔(ဆရာေတာ္အေလာင္းအလ်ာ)အိမ္ေရွ႕မွာ ဘာသာေရးသမားေတြ တရားထိုင္ပံုထိုင္နည္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေဆြးေႏြး ျငင္းခုန္ၾကတာကို နားရည္၀ မွတ္သားမိေနခဲ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာလည္း သမထ၊ ၀ိပႆနာ တို႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စာေတြ႔သေဘာ ေလ့လာမွတ္သားျခင္း၊ သညာသိ အေနနဲ႔ သိျမင္ထားျခင္းလို႔ နားလည္မိပါတယ္။ တရားေဆြးေႏြးသူေတြဆီက ပရိယတၱိကို သင္ယူမွတ္သားခဲ့တယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း ပညာသိအထိ ေလွ်ာက္လွမ္းျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ လက္ေတြ႔က်င့္ၾကံမႈအပိုင္းေပါ့..
ဒါေၾကာင့္.. စာသိ၊ ခႏၵာသိရယ္လို႔ ခြဲျခားမေနပဲ.. ေလ့လာမွတ္သား၊ လမ္းညႊန္သင္ယူမႈကေတာ့ ဘုရားကလြဲရင္ လိုအပ္ေနဦးမွာပါ။ အေျခခံေတြကို ဆရာနည္းက် ေလ့လာမွတ္သားမႈ မရွိရင္ တရားလမ္းလြဲႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာသိ(လမ္းညြန္ခံယူမႈ)ကင္းတဲ့ ပညာသိဆိုတာ မရွိေကာင္းလို႔ နားလည္မိပါတယ္။ တခုပဲ ခံယူထားဖို႔က စာဆိုတာ.. ေျပာစကားေတြကို စာရြက္ေပၚမွာ မ်က္လံုးနဲ႔ ၾကားလို႔ရေအာင္ ဖန္တီးထားတာပဲဆိုတာ သံသယမရွိ သေဘာေပါက္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပညာသိသေဘာနဲ႔ သညာသိသေဘာကို ခြဲျခားနားလည္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ပညာသိ သေဘာကို စကားလံုးေတြနဲ႔ ပံုေဖာ္သညာျပဳလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး၊ သၾကားဆိုတဲ့ အရာရဲ့ ပညတ္သေဘာကို စကားလံုးေတြနဲ႔ ပံုေဖာ္လို႔ရေကာင္းေပမယ့္ သူ႔အထဲမွာ ရွိတဲ့ ခ်ဳိတဲ့သတၱိ အမွန္တကယ္ရွိေနတဲ့ ပရမတ္သေဘာကို စကားလံုးေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ပံုေဖာ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ သူကိုယ္တိုင္ စားၾကည့္ၿပီး သိတဲ့အသိသာလွ်င္ တကယ့္အမွန္သိ သေဘာပါ။ ဒါဟာ ဥပမာပါ.. ျပည့္စံုတိက်တဲ့ ဥပမာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရကူးနည္းအေၾကာင္းေရးထားတဲ့ စာအုပ္ကို အခါတစ္သိန္းဖတ္ၿပီး သည္..၏ မေရြး စာေတြကို အလြတ္ရေနေပမယ့္.. တကယ္ေရမကူးတတ္သမွ် သညာသိပါပဲ။ ေရထဲဆင္းၿပီး ေရတကယ္ကူးတတ္သြားမွ ပညာသိပါ။ သူ ေရထဲမွာ ျမဳပ္မသြားေအာင္၊ ဘယ္လိုကိုယ္ေဖာ့တယ္၊ ဘယ္လိုကူးတယ္ဆိုတာ ျပန္ၿပီး စကားလံုးေတြနဲ႔ ပံုေဖာ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး၊ စက္ဘီး စီးတတ္သြားတာလည္း အဲဒီလိုပါပဲ။ ဒါေတြက ဥပမာပါ။ ဥပမာဆိုတာ ျပည့္စံုတဲ့ ခိုင္းႏိႈင္းတင္ျပမႈမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာကို ဥပမာလို႔ပဲ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။
သညာသိဆိုတာ.. စာဖတ္ၿပီးလည္း သိႏိုင္ပါတယ္။ ေတြးၿပီးလည္းသိႏိုင္ပါတယ္။ နားနဲ႔ ၾကားနာၿပီးလည္းသိႏိုင္ပါတယ္။ နည္းယူမွတ္သားၿပီးလည္း သိႏိုင္ပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္ကို ေမြးကတည္းက ဘယ္သူနဲ႔မွ ေပးမေတြ႔ပဲ၊ စကားလံုးမ်ားနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈမရွိေစပဲ သူ႔အလိုလို တရားမရႏိုင္ပါဘူး၊ ခႏၵာသိဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သာသနာပကာလ ပေစၥကဗုဒါၵကလြဲလို႔ေပါ့။ စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာၾကားေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္ စာသိ ပဲလို႔ လက္ခံလိုက္ရင္ စာသိေတြ၊ ခႏၵာသိေတြကို တစ္သီးတစ္ျခားၾကီးလို ခြဲျခားျမင္ေနတာမ်ဳိး ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္တမ္းခြဲျမင္ရမွာက သညာသိနယ္ နဲ႔ ပညာသိနယ္ပါ။ သညာသိအလုပ္ကို လုပ္မိေနသမွ် သညာသိပါပဲ။ ပညာသိ ျဖစ္မယ့္အလုပ္ကို လုပ္မိမွ ပညာသိျဖစ္မွာပါ။ တကယ္တမ္းေတာ့ ကိုယ္ဘယ္လမ္းေၾကာင္းကို လုပ္ေနသလဲနဲ႔ ပါရမီဓါတ္ခံ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ ဆိုတာမွာေပၚပဲ မူတည္ပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက..
စာမတတ္ေပမယ့္ တရားနည္းလမ္းတက် မွန္ကန္ေအာင္က်င့္ၾကံႏိုင္ရင္ တရားထူးရႏိုင္တယ္ဆိုတာ ခၽြင္းခ်င္မရွိလက္ခံပါတယ္။ နည္းလမ္းမွန္ေအာင့္ ေလ့လာနာယူမွတ္သားျခင္းသည္ပင္လွ်င္ စာသိသေဘာနဲ႔ အတူတူပဲဆိုတာ ေျပာခ်င္တာပါ။

0 comments:

Post a Comment