Sunday, March 8, 2015

စကၡဳဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။



စကၡဳဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။
=============
မ်က္စိႏွစ္လံုးဖြင့္ၿပီး ျမင္စရာ အာ႐ံုေတြကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ မ်က္စိမွာ 
႐ူပါ႐ံု ထင္ဟပ္လာတဲ့ အခါမွာ ထင္ဟပ္မွဳ စြမ္းအားေၾကာင့္ ထုိ႐ူပါ႐ံုကိုျမင္ၿပီး သိတဲ့စိတ္ 
ဆိုတဲ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္ စိတ္ကေလး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး ေပၚ
လာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အာ႐ံုနဲ႔စိတ္ ထိေတြ႕မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ဆိုတာ ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီ 
အာ႐ံုနဲ႔စိတ္ ထိေတြ႕မွဳဆိုတဲ့ ဖႆ ေပၚလာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ၀မ္းသာတယ္၊ ၀မ္းနည္း
တယ္ ဆိုတဲ့ ခံစားမႈကလည္း ေပၚလာပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္တယ္ ဆိုတဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵကို 
ရွင္းျပတယ္။ အဲဒီမွာတဲ့ မ်က္ေစ့ ဆုိတာရွိတယ္၊ အဆင္းအာ႐ုံ ရွိတယ္။ ျမင္သိစိတ္ ဆုိတာ
ရွိတယ္၊ ေပၚလာတယ္။ ျမင္သိစိတ္ ေပၚလာတာနဲ႔ အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆုိတဲ့ ဖႆ ေပၚလာ
တယ္။ အဲဒီ ဖႆ ေပၚလာလုိက္တာနဲ႔ ခံစားမႈဆုိတဲ့ ေ၀ဒနာ ေပၚလာတယ္။ အားလုံး ေပါင္း
လုိက္တဲ့အခါ တရား ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးလဲ- ငါးမ်ိဳး။ စကၡဳပသာဒ ဆုိတဲ့ မ်က္ေစ့ရယ္၊ ျမင္စရာ အ
ဆင္းအာ႐ုံရယ္၊ ျမင္သိစိတ္ရယ္၊ အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္တဲ့ ဖႆ ရယ္၊ ခံစားတဲ့ေ၀ဒနာရယ္၊ 
ေဟာ ငါးခုရွိတယ္။
ဒီငါးခုစလုံးဟာတဲ့ ခုိင္ၿမဲေနတဲ့အရာ တစ္ခုမွ မရွိဘူး။ မ်က္ေစ့ကလည္း ခုိင္ၿမဲတာ မရွိ
ဘူး။ အဆင္းအာ႐ုံေလးကလည္း ခုိင္ၿမဲတာ မရွိဘူး။ ျမင္သိစိတ္ကလည္း ေပၚၿပီးေတာ့ 
ေပ်ာက္သြားတယ္။ အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္တဲ့ ဖႆ ဆုိတာလဲ ေပၚၿပီးေတာ့ ေပ်ာက္သြားတယ္။ 
ခံစားမွဳဆုိတဲ့ ေ၀ဒနာဟာလဲ ျဖစ္ၿပီးေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ တစ္ခုမွ မၿမဲသည့္ အ
တြက္ေၾကာင့္ အနိစၥ။ မၿမဲဘူးဆုိတဲ့ သဘာ၀တရားဟာ ဒုကၡပါပဲ။ မၿမဲမွဳက အၿမဲတမ္း ေႏွာင့္
ယွက္ေနလုိ႔ ဒုကၡတဲ့။ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းမွ သုခ။
ေအး အဲဒီလုိ ဒုကၡျဖစ္ေနတဲ့ အရာတစ္ခုကုိ ငါလုိ႔၊ ငါ့ဟာလုိ႔၊ ငါ့ရဲ႕အတၱလုိ႔ ေတြးထင္စ
ရာ ဘယ္ရွိမလဲ။ ဒုကၡကုိ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီးေတာ့ ငါ့ဟာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရမလဲ။ ငါ့ရဲ႕အတၱလုိ႔ ေျပာ
လုိ႔မရဘူး။ ျမင္တဲ့အာ႐ုံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့၊ ျမင္စရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဟာဒီတရားငါး
မ်ိဳးကုိ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလုိ႔ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵကုိ 
ေဟာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္စင္ ပရိသတ္အေပါင္းတုိ႔ ၀ိပႆနာတရားကုိ က်င့္တဲ့
အခါ အနိစၥ၊ ဒုကၡကုိ အရင္႐ွဳရတာ မဟုတ္ဘဲ သဘာ၀လကၡဏာ အရင္႐ွဳရတယ္။ သဘာ၀
လကၡဏာ ဆုိတာ စကၡဳပသာဒကုိ ႐ွဳရင္ မ်က္ေစ့ရဲ႕ အၾကည္ဓာတ္သေဘာကုိျမင္ေအာင္ ႐ွဳရ
မယ္။ မ်က္ေစ့ရဲ႕ အၾကည္သေဘာကုိ ျမင္လာေတာ့ အဲဒီအၾကည္သေဘာမွာထင္လာတဲ့ မ်က္
ေစ့နဲ႔ ျမင္လုိ႔ရတဲ့ ႐ူပါ႐ုံရဲ႕ သေဘာကုိ ၾကည့္ရမယ္၊ ျမင္ရမယ္။ အဲဒီမ်က္ေစ့အၾကည္နဲ႕ အ
ဆင္းအာ႐ုံနဲ႕ ဆုံလုိက္တဲ့ အခါမွာ ေပၚေပၚလာတဲ့ ျမင္သိစိတ္ကေလးကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရ
မယ္။ အဲဒီလုိ ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဆက္သြယ္မွဳဆုိတဲ့ ဖႆ သေဘာ ထင္ဟပ္ေပၚလာ
ပါတယ္။
ဖႆ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ႐ုပ္အခ်င္းခ်င္း ထိခုိက္တဲ့ ဖႆ က အင္မတန္ သိသာတယ္။ 
နာမ္ခ်င္း ထိခုိက္တဲ့ ဖႆ က မသိသာဘူး။ သုိ႔ေသာ္ ဖႆ ရဲ႕ သေဘာဟာ ႐ုပ္ခႏၶာကုိယ္ကုိ
လာထိတာ မဟုတ္ဘူး။ မထိေပမယ့္ လုိ႔ ဖႆ ရဲ႕ သေဘာဟာ ဘယ္လုိေပၚလာတုန္းဆုိရင္
လူတစ္ေယာက္ ဇီးျဖဴသီး၊ သံပုရာသီး စားေနတာ ျမင္မယ္ဆုိရင္ က်န္တဲ့လူတစ္ေယာက္မွာ 
ဘယ္လုိ ခံစားရလဲ၊ သြားရည္က်လာတယ္ေနာ္။ အဲဒါမ်ိဳးက ဖႆ ရဲ႕ ထိခုိက္မွဳလုိ႔ေခၚတယ္။ 
ေအး ျမင္သိစိတ္ ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အဲဒီလုိ ဆက္သြယ္မွဳဆုိတဲ့ သေဘာတရားေတြဟာ
ေပၚလာ တတ္တယ္တဲ့။ ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ၀မ္းသာမွဳ၊ ၀မ္းနည္းမွဳ ဆုိတဲ့ ခံစားမွဳေတြ 
ေပၚလာတယ္။ 
အဲဒီ သဘာ၀တရားကုိ ႐ွဳမွတ္တာ၊ သဘာ၀လကၡဏာကုိ ေရွးဦးစြာ အရင္ေတြ႕ေအာင္
ၾကည့္၊ ၾကည့္ၿပီးတဲ႔အခါက်ေတာ့ စကၡဳပသာဒ ဆုိတာလည္းမၿမဲဘူး။ စကၡဳပသာဒမွာ ထင္ဟပ္
လာတဲ့ ႐ူပါ႐ုံ ဆုိတာကလည္း မၿမဲဘူး။ ျမင္သိစိတ္ကလည္း အလြန္တုိေတာင္းတဲ့ အခ်ိန္ေလး
မွာ ပ်က္သြားတယ္။ ဆက္သြယ္မွဳဆုိတဲ့ ဖႆ ကလည္း အလြန္တုိေတာင္းတဲ့ အခ်ိန္အတြင္း
မွာ ပ်က္သြားတယ္။ ခံစားမႈ ဆုိတာကလည္း အလြန္တုိေတာင္းတဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ပ်က္သြား
တယ္ဆုိတဲ့ မၿမဲတဲ့ အနိစၥ သေဘာတရား။ ေပၚလာၿပီးေနာက္ လုံး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္ဆုိ
တဲ့ အနိစၥ သေဘာတရားေတြကုိ ျမင္လာတာ။ အဲဒါ သာမညလကၡဏာ (အမ်ားဆုိင္တဲ့
လကၡဏာ) ကုိ ႐ွဳျမင္တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵကုိ ေဟာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔လည္း ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္လို႔ရွိရင္ ဒီ႐ွဳမွတ္ဖြယ္ရာ အာ႐ံုေတြနဲ႔ပဲ
တရားအားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္လို႔ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ သေဘာက်ၿပီး ရွင္အာနႏၵ မေထရ္ျမတ္ကဲ့သို႔ 
တရားထူး တရားျမတ္ရေအာင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
{ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္၊ ေႏွာင္းတန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၅)ရက္၊ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး၊ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္၊ 
(၁၆)ရပ္ကြက္၊ ဓမၼသဘင္ အခမ္းအနား၀ယ္ ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားအပ္
ေသာ “အရွင္အာနႏၵ ၏ ၀ိပႆနာ” တရားေဒသနာေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။}

0 comments:

Post a Comment