"ခ်ီးက်ဴးျခင္း ျဖစ္ေစ,ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း ျဖစ္ေစ "
____________________________
____________________________
မည္သူမဆို "ကဲ႕ရဲ႕ခံရျခင္း"ကိုအလိုမရွိပါ။"ခ်ီးက်ဴးခံရျခင္း"ကိုသာ ပိုမိုအလိုရွိၾက၏လူတစ္ရာလွ်င္တစ္ရာစလံုးခ်ီးက်ဴးခံလိုသူေတြခ်ည္းျဖစ္သည္။"ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း"သည္"ရႈတ္ခ်ျခင္း"ျဖစ္၍"ခ်ီးက်ဴးျခင္း"မွာ"ဂုဏ္ေဖာ္ျခင္း"ျဖစ္သျဖင့္လူတိုင္းခ်ီးက်ဴးခံရမႈကို ခံုမင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
လူတြင္လူမွန္းသိတတ္ေသာအရြယ္မွစ၍မမွ်တေသာသေဘာတစ္ခုကိန္း၀ပ္ေနခဲ႔၏။ယင္းမွာ ကိုယ္ကသူတစ္ပါးကိုႏွစ္ျပားမတန္ေအာင္ကဲ႔ရဲ႕ခ်င္ ကဲ႔ရဲ႕မည္၊သူတစ္ပါးကမူ ကိုယ္႔ကိုမီးကုန္ယမ္းကုန္ ခ်ီးက်ဴးေလေသာ္ မည္သူမွ် စိတ္မဆိုးသည့္ အခ်က္ပင္။
လူတစ္ေယာက္ တစ္ခါေလာက္ခ်ီးက်ဴးခံရဖို႔အတြက္ ကဲ႔ရဲ႕မႈတစ္ေထာင္ေလာက္ႏွင့္နပန္းခ်ေနရၿမဲျဖစ္၏။ လူတိုင္းခ်ီးက်ဴးခံရဘို႔ရာ မေရရာေသာ္လည္း၊ကဲ႔ရဲ႕ခံရဖို႔မွာ ေဗဒင္ေမးဘြယ္မလိုေအာင္ေသခ်ာသည္။ "မခ်ီးက်ဴးခ်င္ေနပါ မကဲ႔ရဲ႕ပါႏွင့္"ဟူေသာစကားသည္ လူတိုင္း ကဲ႔ရဲ႕ခံရမွာေၾကာက္သည့္သေဘာကို ေဖာ္ညႊန္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစအကဲ႔ရဲ႕ခံရမည့္ ေဘးအႏၱာရာယ္ကေတာ႔ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား"ေသာ္မွ မလြတ္ပါေခ်။
အေျမွာက္ ဒဏ္
***************
ၾကည့္တတ္ ျမင္တတ္မည္ ဆိုပါက လူတြင္ ကဲ႔ရဲ႕ခံရ၍သိသိသာသာမနစ္နာႏိုင္ေသာ္လည္း ခ်ီးက်ဴးခံရသျဖင့္ ေသြးနားထင္ေရာက္ ေျခဖ်ားေထာက္မိၿပီး ေျမာင္းထဲေရာက္ခဲ႔ရသူေတြကမွ ပိုအထိနာေၾကာင္း သိျမင္ရေပမည္။
***************
ၾကည့္တတ္ ျမင္တတ္မည္ ဆိုပါက လူတြင္ ကဲ႔ရဲ႕ခံရ၍သိသိသာသာမနစ္နာႏိုင္ေသာ္လည္း ခ်ီးက်ဴးခံရသျဖင့္ ေသြးနားထင္ေရာက္ ေျခဖ်ားေထာက္မိၿပီး ေျမာင္းထဲေရာက္ခဲ႔ရသူေတြကမွ ပိုအထိနာေၾကာင္း သိျမင္ရေပမည္။
လူတစ္ေယာက္မွာကဲ႔ရဲ႕ခံေနရစဥ္ကေတာ႔ ပတ္၀န္းက်င္၏အျပစ္ဖို႔မႈကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္ေသာ္လည္း"အဲဒီလူ သိပ္ေတာ္တာပဲ"ဟု ခ်ီးက်ဴးေထာပနာစကားကိုၾကားေသာအခါ၀ယ္"သူတို႔ေျပာတာ ငါ တကယ္ေတာ္ လို႔ ဟုတ္မွာပါ"ဟု ေအာက္ေျခလြတ္ခ်င္သည့္သေဘာလကၡဏာမ်ားထင္လာၿပီး မၾကာခင္ ထိုသူ သည္ ခ်ီးက်ဴးမႈအေျမွာက္ဆံ ထိမွန္ကာပ်က္စီးရန္တာစူေနၿပီဟု ဆိုရေပမည္။
ဤသည္မွာ လူ သည္ ခ်ီးက်ဴးခံရမႈကိုအလိုရွိသည္မွန္ေသာ္လည္း တကယ္တမ္းခ်ီးက်ဴးခံလာရေသာအခါ၀ယ္ ယင္းဒဏ္ကို ၾကာရွည္ခံႏိုင္သူ ရွားပါးသည္ ဟုဆိုလုိျခင္း ျဖစ္သည္။
အဆိုးတရား
************
"ေလာကဓံတရားရွစ္ပါး"မွာ(ယသ၊ေလာဘ၊နိႏၵိ၊သုသ)ဟူသည့္ ဣ႒ာရံု(၄)ပါးသာ အမွန္တရားမဟုတ္ေပ။ (အယသ၊အလာဘ၊ပသံသာ၊ဒုကၡ)ဟူသည့္ အနိ႒ာရံု(၄)ပါးမွာလည္း အမွန္တရားျဖစ္သည္။ ဤ"ေလာကဓမၼ"(ေလာကဓံ)သည္လူတိုင္းႀကံဳေတြ႕ရမည့္တရားရွစ္မ်ိဳး ဟု "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား" ေဟာေတာ္မူသည္။
************
"ေလာကဓံတရားရွစ္ပါး"မွာ(ယသ၊ေလာဘ၊နိႏၵိ၊သုသ)ဟူသည့္ ဣ႒ာရံု(၄)ပါးသာ အမွန္တရားမဟုတ္ေပ။ (အယသ၊အလာဘ၊ပသံသာ၊ဒုကၡ)ဟူသည့္ အနိ႒ာရံု(၄)ပါးမွာလည္း အမွန္တရားျဖစ္သည္။ ဤ"ေလာကဓမၼ"(ေလာကဓံ)သည္လူတိုင္းႀကံဳေတြ႕ရမည့္တရားရွစ္မ်ိဳး ဟု "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား" ေဟာေတာ္မူသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕က အနိ႒ာရံု(၄)ပါးကိုမွ"အဆိုးတရား"ထင္ၾကသည္။အမွန္က ဣ႒ာရံု "အေကာင္းတရား"(၄)ပါးထဲမွ "နိႏၵိ"ဟူေသာ"ခ်ီးက်ဴးျခင္းတရား"မွာလည္း အဆိုးတရားပင္ျဖစ္သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုမူ ဤေလာကသစၥာရွစ္ပါးစလံုးသည္ "သမုတိနယ္ပယ္တြင္ ဒုကၡသစၥာတရား"သာျဖစ္၍ ၎တို႔အားလံုးအဆိုးတရားမ်ားသာျဖစ္၏ဟု"ခႏၶာ့၀ဂၢသံယုတ္"တြင္"ဗုဒၶ"ေဟာၾကားေတာ္မူ၍ျဖစ္သည္။
အမွန္မွာလည္းလူကိုဒုကၡလွလွေပးေနသည္မွာလည္းဆင္းရဲတရားခ်ည္းလည္းမဟုတ္ေသး၊ခ်ီးက်ဴးျခင္းႏွင့္တကြအေကာင္းတရားမ်ားလည္းအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။"ကဲ႔ရဲ႕ခံရမႈ"ထက္"ခ်ီးက်ဴးခံရမႈ"ကလူမွာအႏၱရာယ္ပိုရွိေၾကာင္းကိုခ်ီးက်ဴးခံေနရသူတို႔က ပိုသိမည္ထင္သည္။အဘယ္႔ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ "လူမိုက္ က ခ်ီးက်ဴးရန္ေတာင္းဆို၍ လူလိမၼာက ကဲ႔ရဲ႕မႈကိုေတာင္းဆိုသည္" ဟူေသာ ပညာရွိမ်ား၏စကားကိုေထာက္ေသာ္ ေလာကမွာ ခ်ီးက်ဴးခံရ၍ အႏၱရာယ္ ရွိ မရွိ သိႏိုင္ေပၿပီ။
ခ်ီးက်ဴးခံရမႈကိုခံုမင္ေနသမွ်ပညာျပည့္သူမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ပညာရွိတိုင္းခ်ီးက်ဴးခံရမႈကိုအလိုမရွိၾကေပ။လက္ငင္းခ်ီးက်ဴးခံေနရမႈကိုလည္း ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္ဟုသေဘာထားတတ္ေလသည္။အဘယ္႔ေၾကာင့္ဆိုမူ မၾကာ မၾကာခ်ီးက်ဴးခံလာရၿပီ ဆိုလွ်င္"ပညာရွိ"ေသာ္မွ သတိလက္လြတ္ၿပီး "ပညာမဲ႔" ျဖစ္သြားႏိုင္၍ျဖစ္သည္။
"ခ်ီးက်ဴးျခင္း"ကိုသံေယာင္လိုက္ေသာစကားတစ္ခုရွိသည္။ယင္းမွာ"ေျမွာက္ပင့္ျခင္း"ျဖစ္သည္။"ခ်ီးက်ဴးျခင္း"ႏွင့္"ေျမွာက္ပင့္ျခင္း"မွာ မိုးႏွင့္ေျမ၊ေရႏွင္မီး ကဲ႔သို႔ ကြာျခားသည္။"စစ္မွန္ေသာ ခ်ီးက်ဴးျခင္း"က သင့္တြင္ ရွိေနေသာ တိမ္ျမဳပ္ေနသည့္အရည္အေသြးႏွင့္ဂုဏ္ကိုထုတ္ေဖာ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။"ေျမွာက္ပင့္ျခင္း"ကမူ သင့္တြင္ မရွိေသာ အရည္အခ်င္းကို အရွိသဖြယ္ပရိယာယျဖင့္တန္ဆာဆင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။
"မခ်ီးက်ဴးသင့္ပဲ ခ်ီးက်ဴးျခင္းသည္ ပံုဖ်က္၍ ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္"(Praise undeserved is scandal in disguise..)ဟု "အလက္ဇႏၵားပုပ္"(Alexander Pope-1688-1744)က ေျပာခဲ႔ဖူးသည္။
တစ္နည္းဆိုေသာ္ မခ်ီးက်ဴးသင့္ပဲ ခ်ီးက်ဴးျခင္းသည္ "ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း"(သို႔မဟုတ္)"ေျမွာက္ပင့္ျခင္း"တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။
လူတစ္ေယာက္ျဖစ္လွ်က္"ခ်ီးက်ဴးျခင္းလား,ေျမွာက္ပင့္ျခင္းလား"မွမခြဲျခားႏိုင္လွ်င္ထိုသူလူျဖစ္ရံႈးေနၿပီဟုဆိုရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ေလာကမွာေတြ႔ရၿမဲျဖစ္သည့္"ေပါမ်ားျခင္း၊မြဲေတျခင္း၊ေက်ာ္ေဇာျခင္း၊သိမ္ငယ္ျခင္း၊ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း၊ခ်မ္းသာျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္း"မ်ားကို ဘာတစ္ခုမွ ခံႏိုင္ရည္မရွိပါဘူး ဆိုလွ်င္ႀကိဳးစားဖို႕သာ ရွိေပေတာ႔သည္။
"ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း၊ရႈတ္ခ်ျခင္း၊ေျမွာက္ပင့္ျခင္းမ်ားကိုစိတ္သေဘာထားေသးသိမ္၍ေအာက္တန္းက်သူမ်ားသာလုပ္ေလ႔ရွိ၏"ဟုပညာရွိမ်ား ေျပာၾက၏။"မလိမၼာသူ"သည္"ခ်ီးက်ဴး"ခံေနရပါေသာ္လည္း ယင္းကိုနားမလည္။သူ႕ဘက္က ကဲ႔ရဲ႕မႈျဖင့္သာတံု႔ျပန္လာတတ္သည္။
"လူလိမၼာ"သည္ "ကဲ႔ရဲ႕"ခံေနရေစကာမူ"ေရႊအိုး"ကိုေပးလာသူကဲ႔သို႔ဂုဏ္ျပဳစကားျဖင့္ဧည့္ခံလာတတ္သည္။
"လူလိမၼာ"သည္ "ကဲ႔ရဲ႕"ခံေနရေစကာမူ"ေရႊအိုး"ကိုေပးလာသူကဲ႔သို႔ဂုဏ္ျပဳစကားျဖင့္ဧည့္ခံလာတတ္သည္။
"လူလိမၼာ"သည္"ခ်ီးက်ဴးျခင္းတရား"ကိုေနရာတက်အသံုးခ်သေလာက္၊"လူမိုက္"သည္ေနရာမေရြး၊ပုဂၢိဳလ္မေရြး၊"ကဲ႔ရဲ႕ျခင္းတရား"ကို တြင္က်ယ္စြာသံုးေလ့ရွိသည္။
"ဓမၼနီတိ"တြင္-
"ေခြး သည္ အမြန္အရသာကို သံုးစားေနေသာ္လည္း မစင္ ေလာက္ မခံုမင္ သကဲ႔သို႔၊ လူယုတ္မာသည္ ဘယ္ေလာက္ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳျခင္း ကိုခံရေစကာမူ သူတစ္ပါးအေပၚ၀ယ္ ကဲ႔ရဲ႕မႈ ႏွင့္ကင္း၍မမေမြ႕ေလ်ာ္ႏိုင္"ဟု ျပဆိုခ်က္ရွိသည္။
"ေခြး သည္ အမြန္အရသာကို သံုးစားေနေသာ္လည္း မစင္ ေလာက္ မခံုမင္ သကဲ႔သို႔၊ လူယုတ္မာသည္ ဘယ္ေလာက္ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳျခင္း ကိုခံရေစကာမူ သူတစ္ပါးအေပၚ၀ယ္ ကဲ႔ရဲ႕မႈ ႏွင့္ကင္း၍မမေမြ႕ေလ်ာ္ႏိုင္"ဟု ျပဆိုခ်က္ရွိသည္။
ဤ"ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း"ဟူသည္"ေလာကဓမၼ"ႏွင့္စပ္၍"ဓမၼပဒ၊ေကာဓ၀ဂ္"၌"အတုလ"အမည္ရွိ ဥပသကာ အား "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" သည္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာျပထားခဲ႔သည္။
"အို-အတုလ
ဤ ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း သည္ ေရွးရိုးအစဥ္အလာတည္း။ယခုမွျဖစ္သည္မဟုတ္။
ဆိတ္ဆိတ္ေနသူကိုလည္းကဲ႔ရဲ႕၏။မ်ားစြာေျပာသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕၏။
ႏိႈင္းခ်ိန္ မေျပာသူ ကိုလည္း ကဲ႔ရဲ႕၏။ဤေလာက၌ ကဲ႔ရဲ႕လြတ္သူ မရွိ"(ဂါထာ-၂၂၇)
ဤ ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း သည္ ေရွးရိုးအစဥ္အလာတည္း။ယခုမွျဖစ္သည္မဟုတ္။
ဆိတ္ဆိတ္ေနသူကိုလည္းကဲ႔ရဲ႕၏။မ်ားစြာေျပာသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕၏။
ႏိႈင္းခ်ိန္ မေျပာသူ ကိုလည္း ကဲ႔ရဲ႕၏။ဤေလာက၌ ကဲ႔ရဲ႕လြတ္သူ မရွိ"(ဂါထာ-၂၂၇)
"လံုး၀ အကဲ႔ရဲ႕ခံရသူ၊လံုး၀ ခ်ီးမြမ္းခံရသူဟူ၍ ေရွးကလည္းမရွိ၊ေနာက္လည္းရွိလိမ္႔မည္မဟုတ္၊ယခု လည္းမရွိ"
(ဂါထာ-၂၂၈)
(ဂါထာ-၂၂၈)
ထို႔ေၾကာင့္-
ကဲ႔ရဲ႕ခံရ၍စိတ္ဓါတ္က်ေနသူတိုင္းဘာမွစိတ္မပ်က္ပါႏွင့္၊ကဲ႔ရဲ႕ခံရ၍စိတ္ပ်က္လွ်င္ခ်ီးက်ဴးခံရျခင္းႏွင့္လြဲေခ်ာ္သြားပါမည္။ကဲ႔ရဲ႕ပါေစ။ တစ္ေန႔ ကဲ႔ရဲ႕သူေတြကိုယ္တုိင္က ခ်ီးက်ဴးစကား ဆိုလာပါလိမ္႔မည္။
ကဲ႔ရဲ႕ခံရ၍စိတ္ဓါတ္က်ေနသူတိုင္းဘာမွစိတ္မပ်က္ပါႏွင့္၊ကဲ႔ရဲ႕ခံရ၍စိတ္ပ်က္လွ်င္ခ်ီးက်ဴးခံရျခင္းႏွင့္လြဲေခ်ာ္သြားပါမည္။ကဲ႔ရဲ႕ပါေစ။ တစ္ေန႔ ကဲ႔ရဲ႕သူေတြကိုယ္တုိင္က ခ်ီးက်ဴးစကား ဆိုလာပါလိမ္႔မည္။
ခ်ီးက်ဴးခံရသူမ်ား မွာလည္း သတိႀကီးစြာထားဘို႔ လိုပါသည္။"ေလာကဓံတရား"သည္ သမာသမတ္က်က် တစ္လွည့္စီေပးေ၀ေနမႈျဖစ္သည္။လူတစ္ေယာက္ၾကပ္ၾကပ္ ခ်ီးက်ဴးခံ လာရၿပီ ဆိုလွ်င္ မၾကာခင္ ကဲ႔ရဲ႕ခံရေတာ့မွာ ေသခ်ာသည္။
ေျမွာက္ပင့္ခံရသူမွာလည္း "ကိုယ္တစ္ကယ္ေတာ္လို႔"ဟု ဘယ္ေတာ႔မွမတြက္ပါႏွင့္။"ခ်ီးက်ဴးမႈ"ေနာက္မွာ "ကဲ႔ရဲ႕မႈ"ရွိသည္"ကဲ႔ရဲ႕မႈ"ေနာက္မွာ"ေျမွာက္ပင့္မႈ"ရွိသည္။"ေျမွာက္ပင့္မႈ"ေနာက္မွာ"က်ဆံုးမႈ"ရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဤေလာကဓံတရားရွစ္ပါးသည္ လူရွိေနသေရြ႕၊ေလာကႀကီးတည္ေနသေရြ႕၊ဆက္လက္ျဖစ္ပ်က္ေနဦးမည့္သခၤါရဓမၼသာျဖစ္
သည္။၎တို႔သည္(၇)ရက္ျပည့္ေအာင္ပင္ ၾကာရွည္မခံေသာတရားမ်ားျဖစ္သည္။
သည္။၎တို႔သည္(၇)ရက္ျပည့္ေအာင္ပင္ ၾကာရွည္မခံေသာတရားမ်ားျဖစ္သည္။
လူတစ္ေယာက္သည္ေလာကမွာျဖစ္ေပၚလာသမွ်အရာခပ္သိမ္းအား"မၾကာမီပ်က္စီးရၿမဲျဖစ္သည္"ဟုႏွလံုးသြင္းႏိုင္မည္။
သူကဲ႔ရဲ႕ေသာ္လည္းကုိယ္ျပန္မကဲ႔ရဲ႕သူ၊ ခ်ီးက်ဴးခံရေသာ္လည္းမယစ္မူးသူ၊ ခ်ီးက်ဴးႏွင့္ကဲ႔ရဲ႕၊ အရံႈးႏွင့္အႏိုင္၊ ဆင္းရဲႏွင့္ခ်မ္းသာ တို႔ကို တစ္သေဘာတည္း ထားႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ထိုသူအဖို႔ ေလာကဓ့သည္ တုန္လႈပ္ဖြယ္မဟုတ္ေၾကာင္း သိရွိလာၿပီး ေလာကဓံတရားမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ရာ၊ ဆင္းရဲခပ္သိမ္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ၊ နိဗၺာန္သႏၱိသုခ ကို ရႏိုင္သည္-ဟု"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား"ေဟာေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေလာကဓံတရား ကို ႀကံႀကံ ခံႏိုင္ေစလိုျခင္းအလို႔ငွာ တင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မွီခိုရာက်မ္းကိုး--ဓမၼပဒ၊ေကာဓ၀ဂ္
ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
0 comments:
Post a Comment