Tuesday, June 2, 2015

ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ၾကည့္ရွဳတိုင္းတာျခင္း။



ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ၾကည့္ရွဳတိုင္းတာျခင္း။
==========
လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ ကိုယ္စီဘ၀ကေလးေတြ ရွိေနၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္
ၿပီးေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျမင္ခ်င္းမတူၾကေပ။ တခ်ိဳ႕က ဘ၀ကို ေပ်ာ္စရာလို႔ ျမင္တယ္။ တ
ခ်ိဳ႕က ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႕စရာလို႔ ျမင္ၾကတယ္။ 
ဘ၀မွာ အဆင္ေျပေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက “ ေအး .. တို႔ရထားတဲ့ ဘ၀ဟာ သာေတာင့္သာ
ယာရွိတယ္။ အင္မတန္မွ ေကာင္းတယ္လို႔ ဘ၀ကို အေကာင္းျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိသလို ဘ၀မွာ
အဆင္မေျပတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ အိုး.. ဘ၀ႀကီးကလည္း ၿငီးေငြ႕စရာေကာင္းလိုက္တာ” တဲ့။
ဒီလို ဘ၀ကေန ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပၚလာေလာက္ေအာင္ ဘ၀ကို စက္ဆုပ္ရြံမုန္းတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရွိတယ္။
ထို ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးရဲ႕ အျမင္ေတြဟာ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္လို႔ရွိရင္ ဓမၼအျမင္နဲ႔ျမင္တဲ့ အျမင္
မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ဘ၀ကို လွတယ္၊ ပတယ္၊ သာယာတယ္၊ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြက ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ လုပ္တိုင္းလုပ္တိုင္း ဒီ့ထက္ေကာင္းတဲ့ ဘ၀ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္
တၿပီးေတာ့ ေကာင္းသထက္ ေကာင္းတဲ့ ဘ၀ကို ဆုေတာင္းၿပီးေတာင္ ယူၾကတယ္။ အင္မတန္
တိုေတာင္းတဲ့ ဘ၀ကေလးေတာင္မွ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဘ၀ဟာ အင္မတန္တိုတယ္၊ ရႏိုင္သမွ်
ေပ်ာ္စရာကေလးေတြရွာၿပီး ေပ်ာ္ပါးေနရမယ္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန ေသခဲလို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ယစ္မူးေပ်ာ္ပါး
ၿပီး ေနၾကတယ္။
ေလာကႀကီးမွာ ေပ်ာ္စရာရွာေပမယ့္လို႔ ေပ်ာ္စရာခ်ည္း ေတြ႕တာမဟုတ္ဘူး။ အေကာင္း
ထင္ၿပီးေတာ့ ရွာေပမယ့္လို႔ အေကာင္းခ်ည္းေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘ၀ဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး
ေရာေနတာ။ ဗုဒၶစာေပမွာ “အႆာဒ” ႏွင့္ “အာဒီန၀” ခြဲျခား ေဖာ္ျပေလ့ရွိတယ္။ ေလာကမွာ
ေက်နပ္စရာ၊ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ၊ စြဲမက္စရာေတြကို “အႆာဒ” လို႔ ေခၚတယ္။
အဲဒီ သာယာမွဳေလးေတြဟာ ထာ၀ရ မဟုတ္ဘူး။ ခဏကေလးဘဲ၊ မတည္ၿမဲဘူး၊ ယခု ေပ်ာ္ရႊင္
စရာေတြ႕ေပမယ့္ ေတာ္ၾကာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ ကုန္ဆံုးသြားတာရွိတယ္။ အဲဒါက ေက်နပ္စရာ
မေကာင္းတဲ့အခ်က္ဘဲ။ “အာဒီန၀” လို႔ ေခၚတယ္။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဘ၀ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆင္မေျပၾကဘူး။ အဲဒီဘ၀ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ေက်နပ္ႏွစ္သက္မွဳ မရရွိေတာ့ ဘ၀ႀကီးကေန ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္မွဳလုပ္ၿပီးေတာ့ လက္ရွိဘ၀က ထြက္ေျပးသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္
ေတြရွိတယ္။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႕စရာႀကီး၊ စိတ္ပ်က္စရာႀကီးလို႔ ျမင္ၾကတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေလာကမွာ “အႆာဒ” လို႔ဆိုတဲ့ သာယာစရာေတြ
ႏွစ္သက္စရာေတြ ရွိသလို “အာဒီန၀” လို႔ဆိုတဲ့ အဆိုးအျပစ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
ဒီႏွစ္ခုကို ခြဲခြဲျခားျခား ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္တာမွ “ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္” နဲ႔ ျမင္တယ္လို႔
ေျပာပါတယ္ဆိုတာ သိရွိနားလည္ သေဘာေပါက္ၾကၿပီး မိမိတို႔ တေတြကလည္း က်င့္ႀကံအား
ထုတ္ႏိုင္ၾကကာ ျမတ္နိဗၺာန္ကို ရေရာက္ႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။ ။

0 comments:

Post a Comment