Friday, June 5, 2015

ရွင္သန္းျခင္း၏ အဓိပၸာယ္



ရွင္သန္းျခင္း၏ အဓိပၸာယ္
=============
ပ်ံသန္းေနတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က ဘာလဲ? ရွင္သန္ေနတဲ့ တို႔ေတြရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က ဘာလဲ?
ပ်ံသန္းေနတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က လိုရာခရီးပါပဲ။
ရွင္သန္ေနတဲ့ တို႔ေတြရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကလည္း တစ္ခုေသာ လိုအပ္ခ်က္အတြက္ပဲ မလား?
တစ္ခုေသာ လိုအပ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ေပးတာက ဘယ္သူလဲ?
ခ်မွတ္ေပးတဲ့သူ အေပၚမူတည္၍ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က အက်ိဳးရွိမွာကိုးဗ်။
သူခိုးက ခိုးလို႔ သူ႔လိုအပ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္လိုက္ရင္ အဲဒီ လိုအပ္ခ်က္ကို လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းသည္ အက်ိဳးယုတ္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္သြားေရာ။
အလွဴတစ္ခု လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ေပးလိုက္ရင္ အဲဒီ လိုအပ္ခ်က္အေပၚ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ အက်ိဳးျမတ္ႀကီးတဲ့ အလုပ္ျဖစ္သြားေရာ- စသည္ျဖင့္ ကြာျခားသြားတာပါ။
ဒီေတာ့ တစ္ခုေသာ လိုအပ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ေပးတာက -
အသိတရားရွိသူလား? အသိတရားမဲ့သူလား?
အၾကားအျမင္ရွိသူလား? အၾကားအျမင္မဲ့သူလား?
ဆိုတာေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္ေတာ့ မိမိသႏၲာန္မွာ လိုအပ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ေပးေနတာလည္း မိမိပဲ။ လိုအပ္ခ်က္ကို လုပ္ေဆာင္ေနတာလည္း မိမိပဲ ျဖစ္ေနပါေရာ့ေလာ…
ဒါဆိုရင္ သံုးသပ္ၾကည့္ရာမွာက မိမိပဲ ျဖစ္ေနပါလားဗ်။
မိမိကိုယ္ မိမိ သံုးသပ္ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ (မိမိ) ကို သံုးသပ္မလား? မိမိရဲ႕ (စိတ္) ကို သံုးသပ္ရမလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းထပ္ထုတ္လိုက္တယ္။
မိမိ ဆိုတာမွ မရွိဘဲဗ်။ မိမိရဲ႕စိတ္ဆိုတာပဲ ရွိတာ။ မိမိဆိုတာက (အေခၚရွိ)၊ စိတ္ ဆိုတာကေတာ့ (တကယ္ရွိ)။
မိမိ ဆိုတာက စိတ္ကို ဆိုင္းဘုတ္ဆြဲထားတာဆိုေတာ့…
ဒါဆိုရင္ မိမိသႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ (စိတ္ကို အကဲခတ္) သံုးသပ္ၾကည့္ရေတာ့မယ္။
အသိတရားရွိသူလား - အသိတရားမဲ့သူလား ဆိုတာသည္…
စိတ္ႏွင့္ ေျပာရင္ အေမာဟစိတ္(ပညာဉာဏ္)လား၊ ေမာဟစိတ္လား ဆိုတာကို ေျပာတာပါပဲ။
အၾကားအျမင္ရွိသူလား? အၾကားအျမင္မဲ့သူလား? ဆိုတာသည္လည္းပဲ.. စိတ္ႏွင့္ ေျပာရင္ အေမာဟစိတ္(ပညာဉာဏ္)လား၊ ေမာဟစိတ္လား ဆိုတာကို ေျပာတာပါပဲ။
ေမာဟ ဆိုတာ ဘယ္လို သေဘာရွိသလဲ? ပညာဆိုတာက ဘယ္လို သေဘာရွိသလဲ?
ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းႏွစ္ခု ထပ္ထြက္လာပါၿပီ။
ေမာဟ ဆိုတဲ့ တရားသည္ အမွန္တရားကို ထိုးထြင္းသိ၊ပိုင္းျခားသိ ႏိုင္စြမ္းမရွိဘူး၊ သူ႔ေၾကာင့္ပဲ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ရတာပါ၊ သူက အကုသိုလ္အက်ိဳးေဆာင္ အဖြဲ႕ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာရွိလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပညာဉာဏ္ ဆိုတဲ့ တရားသည္ အမွန္တရားကို ထိုးထြင္းသိ၊ ပိုင္းျခားသိ ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္တဲ့။ သူ႔ေၾကာင့္ပဲ ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ရတာပါ။ သူက ကုသိုလ္ အက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ႕ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာရွိလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ အမွန္တရားကို ထိုးထြင္းသိတဲ့ အေမာဟ(ပညာဉာဏ္) စိတ္ ျဖစ္ေအာင္ စိတ္ကို ဘယ္လို ျပဳျပင္ ေပးရမွာလဲ? ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းက ထပ္ထြက္လာျပန္ၿပီ။
(၁) စိတ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးေဆာင္ေတြ ရွိပါတယ္။ (၂) စိတ္ကို ဆိုးေအာင္ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးေဆာင္ေတြလည္း ရွိပါတယ္တဲ့ဗ်ာ…
(၁) စိတ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္တဲ့ စိတ္ရဲ႕ အက်ိဳးေဆာင္ေတြကေတာ့ သီလ၌ အေျခတည္၍ ေပးကမ္းစြန္႔လွဴတဲ့ သဒၶါတရား၊ သမာဓိအလုပ္( အာနာပါန - ေမတၱာဘာဝနာ…စသည္ျဖင့္ ) ႏွင့္ ဝိပႆနာအလုပ္ (သတိပဌာန္) ။
(၂) စိတ္ကို ဆိုးေအာင္ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးေဆာင္ေတြကေတာ့ ” သီလကို အေလးမထား၊ သဒၶါတရားကို မတိုးပြားဘဲ၊ သမာဓိအလုပ္ စိတ္မဝင္စား၊ ဝိပႆနာဆိုတာေနာက္ထား ” ဆိုတဲ့ အရာေတြပါ။
ဒါဆိုရင္ တို႔ေတြက အခ်ိန္ႏွင့္ အမွ် ရွင္သန္ေနရတာသည္ ဘယ္စိတ္ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ၊ ဘယ္စိတ္၏ လိုအပ္ခ်က္ကို လုပ္ေဆာင္ေပးေနၾကသလဲ? ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို စာဖတ္သူ၏ ဉာဏ္ျဖင့္ သံုးသပ္ၾကည့္လို႔ရပါၿပီ။
မေကာင္းဘူးဆိုရင္ ”မေတာ္ဘူးဟ” အပယ္စခန္းသြားပဲ… ဆိုၿပီးေတာ့ ေရွာင္ဖို႔ပဲ၊
ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေပစြဟု ေဆာင္ရံုပါပဲ။
ဒါမ်ိဳးေတြ ေရွးဘဝ သံသရာက မသံုးသပ္ခဲ့လို႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ မျဖစ္ရဘဲ မသိ-အဝိဇၨာ- အေပ်ာ္- တဏွာတရားရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္တာကို ခံရၿပီး မသိေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနရင္း မရဏ မင္းက သတ္လိုက္ရင္ သူတို႔က မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္ ပစ္လိုက္လို႔ပဲ သံသရာဝဋ္တြင္းမွာ အိုေဘး၊ နာေဘး၊ ေသေဘးႏွင့္မတင့္တယ္တဲ့ အသုဘခႏၶာႀကီးကို ထမ္းၿပီး ေနရတာပါလားဗ်။
အခုေတာ့ သံုးသပ္သင့္ၿပီ။ ေရွာင္သင့္တာ ေရွာင္သင့္ၿပီ။ ေဆာင္သင့္တာ ေဆာင္သင့္ၿပီဗ်။
အားလံုးကို ေလးစားစြာျဖင့္
ဝင္းျမင့္
http://www.myanmarengineer.org မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။

0 comments:

Post a Comment