ခ်က္ခ်င္းေသေသာ နတ္မ်ား။
=====================
ကိုယ့္ထက္သာသူအေပၚ ၀မ္းသာလိုက္လွ်င္ မုဒိတာဟူေသာ ကုသိုလ္ျဖစ္၏။ မနာလိုလိုက္လွ်င္
ဣႆာဟူေသာ အကုသိုလ္ ျဖစ္၏။ ကိုယ့္ေအာက္ နိမ့္သူအေပၚ ကရုဏာထားလွ်င္ ကုသိုလ္ရသလို ကိုယ့္
ထက္သာသူအေပၚ ၀မ္းေျမာက္လွ်င္လည္း ကုသိုလ္ရသည္သာ ျဖစ္၏။
ထူးျခားခ်က္ကား ကရုဏာထားဖို႔ အတြက္ဆိုလွ်င္ ကိုယ့္အိပ္ထဲမွ ေငြေၾကး အနည္းနဲ႔အမ်ား ထုတ္
ရၿပီး၊ မုဒိတာထားဖို႔ အတြက္ကား ဘာမွကုန္စရာ မလိုျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာအမ်ားစုသည္ ကု
သိုလ္ရတာခ်င္း တူပါလ်က္ ေငြကုန္၊ ပစၥည္းကုန္ရေသာ ကရုဏာကိုထားႏိုင္ၿပီး ဘာမွမကုန္သည့္ မုဒိတာ
တရားကို မပြားႏိုင္ျခင္းကား အံ့ၾသစရာပင္ ျဖစ္၏။
မနာလိုျခင္းကို ဣႆာ၊ ကိုယ္ရသလို သူတစ္ပါး မရေစလိုျခင္းကို မစၦရိယဟု ေခၚ၏။ ထိုတရား
ႏွစ္ပါးကို လက္ခံသူမ်ားသည္ ငရဲသို႔လည္းက်ရ၏။ ငရဲကလြတ္၍ လူျဖစ္လွ်င္လည္း ငတ္ျပတ္ဆင္းရဲၿပီး
အထီးက်န္ တစ္ေယာက္တည္း ေနရတတ္၏။ ကိုယ့္ထက္သာလို႔ မနာလိုေသာ ဣႆာတရားသည္
ေဒါသႏွင့္ ယွဥ္ေသာေၾကာင့္ ေသသည္အထိ အလြန္ပူျပင္း၏။ (မာဃေဒ၀ )
“သူ ့၌ျပည့္စံု၊ စည္းစိမ္ပံုကို၊ ျမင္တံုဘိလည္း
မ်က္စိစူး၀င္၊ မရွဳခ်င္ေအာင္၊ ၀မ္းတြင္းလိွဳက္ဆူ
မျငဴစူႏွင့္၊ ျငဴစူတတ္က၊ နတ္မဟာရာဇ္
ေဒ၀ါျဖစ္လ်က္၊ စင္စစ္လ်င္ေစာ၊ လတ္တေလာျဖင့္
မေနာပေဒါသိ၊ မည္ရွိစိတ္ဆိုး၊ နတ္အမ်ိဳးတို႔
ႏြမ္းညိဳးခႏၶာ၊ ေသလြယ္စြာ၏။ ။” ဟုဆိုထား၏။
နတ္တစ္ပါးသည္ အျခားနတ္တစ္ပါး၏ စည္းစိမ္ဥစၥာ မ်ားျပားမွဳကို မနာလိုလိုက္သည္ႏွင့္ ခ်က္
ခ်င္းေသၿပီး ငရဲသို႔က်သည္ ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။ နတ္တို႔၏ရုပ္သည္ ႏုညံ့သိမ္ေမြ႔ ေသာေၾကာင့္ ဣႆာမီး
ေလာင္သည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းေသရျခင္း ျဖစ္၏။ လူသားတို႔၏ ရုပ္ကား ၾကမ္းတမ္းေသာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း
မေသေသာ္လည္း အပါယ္ဘံုသို႔ က်ေရာက္၏။
ဒါေၾကာင့္မို႔ မိမိတို႔တစ္ေတြလည္း စား၀တ္ေနေရးအတြက္ သြားလာရုန္းကန္ရင္း ကိုယ့္ထက္သာ
တဲ့သူအေပၚ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မုဒိတာ ျဖစ္ၿပီး ကိုယ့္ေအာက္နိမ့္သူအေပၚ သနား ဂရုဏာ ထားႏိုင္ကာ
တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ရေရာက္ႏိုင္တဲ့ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုဉာဏ္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ခံစားႏိုင္ၾကတဲ့
သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကပါေစ။ ။
{ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၏ ေမတၱာျဖင့္စီးပြားရွာျခင္းမွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။}
0 comments:
Post a Comment