Thursday, June 11, 2015

ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလားဘုရား



ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလားဘုရား
===================
တစ္ေန႔ေသာေန႔လည္ခင္းတြင္ ျဖစ္၏။ မိမိသည္ ေျခေထာက္နာသျဖင့္ ေျခေထာက္ကို ျမန္မာစုတ္ေဆးႏွင့္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ထိုးေနသည္။ ထိုစဥ္မွ အမွတ္မထင္ တရားနာပရိသတ္မွ ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာၿပီးလွ်င္ ျပႆနာေပၚလာသည္ -
“ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလားဘုရား”
“ဟာ. . .ဘဘယ္ကလာ ကတ္သီးကတ္သပ္ ရဟႏၲာကိုရင္ ကစားရမလဲ”
“ဦးပဥၨင္းကသာ မကစားဘူးေျပာတယ္၊ တပည့္ေတာ္က ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ဖူးတယ္ဘုရား”
“အို. . . ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲ ဖတ္ဖူးတာနဲ႔ ရဟႏၲာကိုရင္ ကစားတယ္ဆိုတာ မွန္ရေရာလား”
“မမွန္ဘူးလားဘုရား”
“ဘယ္ကလာ မွန္မွာလဲ၊ အႀကီးအက်ယ္မွားတယ္”
“ဦးပဥၨင္း ဒါျဖင့္ ရဟႏၲာကိုရင္ ကစားတယ္ မကစားဘူးဆိုတဲ့ ျပႆနာကို အတိအက် ေျဖရွင္းေပးပါလားဘုရား”
“ေျဖရွင္းေပးဖို႔ ျပႆနာအစအနေတာ့ ေျပာျပဦးမွေပါ့”
“ဘယ္လို အစအန ေျပာရမွာလဲဘုရား”
“ဘယ္ရဟႏၲာကိုရင္ ဘယ္မွာကစားတယ္ဆိုတာေတာ့ ေျပာမွေပါ့၊ ဒါမွ ေတြးေတာဆင္ျခင္ ေထာက္ဆစရာရွာျပီး ေျဖရွင္းႏိုင္မွာေပါ့”
“ေၾသာ္ .. ဟုတ္သားပဲဘုရား၊ အဲဒါတပည့္ေတာ္ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ပါပဲဘုရား၊ ဟိုကိုရင္ဘုရား၊ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးကို တရားျပတဲ့ ရဟႏၲာကိုရင္ေပါ့ ကစားတာ”
“ကဲ. . .ေျပာစမ္းပါဦး၊ ကစားပံုကို၊ ဘယ္ပံုကစားသလဲ”
“ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးေတာထဲေရာက္ေတာ့ ေထရ္ႀကီးေတြက ကမၼ႒ာန္းမေပးဘဲ “မီးတင္းကုတ္တြင္ ခုႏွစ္ႏွစ္အရြယ္မွ်သာ ရွိေသးေသာ ကစားေနသည့္ သာမေဏထံသို႔ ၫႊန္လိုက္၏” လို႔ ကစားပံုေတြ႕တယ္ဘုရား”
“ဒီရွင္ေပါ႒ိလႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိး ကိုယ္လိုသလို ဆဲြေျပာေနၾကတယ္၊ ခုလည္း ကိုရင္နဲ႔ လိုသလို ဆြဲေျပာျပန္ၿပီ”
“အဲဒါ အရွင္ဘုရား ရွင္းေပးပါလားဘုရား”
“ကဲ. . .နားေထာင္၊ မူရင္း ဓမၼပဒအ႒ကထာအတိုင္း ရွင္းျပေပးမယ္”
“ရွင္းပါဘုရား”
ရွင္ေပါ႒ိလ
“ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးဟာ ဝိပႆီဘုရားရွင္မွ စ၍ ယခုဘုရားရွင္တိုင္ ဘုရားရွင္ ၇-ဆူ သာသနာေတာ္မွာ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ရဟန္းငါးရာတို႔၏ စာခ်ခ်ည္းျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ကၽြတ္တမ္းဝင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ပဲ၊ သို႔ေသာ္ အရွင္ျမတ္ဟာ ဝိပႆနာတရားအား မထုတ္ဘူး၊ ဒါကို ဘုရားရွင္သိလို႔ စဥ္းစားတယ္-
“ဤေပါ႒ိလရဟန္းအား မိမိ၏ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ျပဳက်င့္အံ့ဟု စိတ္မွ် မျဖစ္ဘဲရွိ၏။ သူ႕ကိုထိတ္လန္႔သံေဝဂျဖစ္ေစအံ့”
“အဲဒီလို စဥ္းစားၾကံစည္ၿပီး ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး ဘုရားရွင္ထံ လာတိုင္းျပန္တိုင္း ဘုရားရွင္က ေခၚတယ္-
“အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ လာေလာ့၊ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ ထိုင္ေလာ့၊ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ သြားေလာ့၊ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ သြား၏”
“အဲဒီလို ေခၚေဝၚေျပာဆိုေတာ့ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက စဥ္းစားတယ္-
“ငါသည္ အ႒ကထာႏွင့္တကြ ပိဋကတ္သံုးပံုကိုေဆာင္တယ္၊ ရဟန္းငါးရာတို႔၏ ဂိုဏ္းႀကီး ၁၈-ဂိုဏ္းမွာ စာခ်လည္း ျဖစ္တယ္၊ သို ႔ပါလ်က္ ငါ့ကို ဘုရားရွင္က မျပတ္ပင္ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ လို႔ေခၚတယ္၊ စင္စင္ ငါ့ကို စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ စေသာ တရားထူးမရွိလို႔ ဒီလိုေခၚတာပဲ”
“ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးဟာ အဲဒီလိုစဥ္းစားၿပီး ထိတ္လန္႔သံေဝဂျဖစ္သြားတယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္လည္း ခ်တယ္-
“အရညံ ပဝိသိတြာ သမဏဓမၼံ ကရိႆာမိ=ေတာသို႔ျမန္း၍ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ပါေတာ့အံ့”
“ယင္းသို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး သပိတ္တစ္လံုး၊ သံုးထည္ေသာ သကၤန္းႏွင့္ ေတာထြက္ခဲ့တယ္၊ ယူဇနာ ၁၂၀-ေဝးေသာ ရဟႏၲာ၃၀၊ သီတင္းသံုးတဲ့ ေတာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေရာက္တယ္၊ ေရာက္တာနဲ႔တစ္ျပိဳင္နက္ အႀကီးဆံုး အရွင္ျမတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ရွိခိုးၿပီး ေလွ်ာက္တယ္-
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္၏ မွီခိုရာျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရား”
“ငါ့ရွင္သင္သည္ စာခ်ဓမၼကထိက ျဖစ္၏၊ ငါတို႔ကေတာင္မွ ငါ့ရွင္ကိုမွီ၍ တစ္စံုတစ္ရာသိစရာကို ေမးရဦးမွာ၊ ဘယ့္ေၾကာင့္ ငါ့ရွင္ ဒီလိုေျပာရသလဲ”
“အရွင္ဘုရား ဤသို႔မေျပာပါနဲ႔ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္၏ မွီခိုရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရား”
အရွင္ျမတ္ႀကီးသည္ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးတြင္ ပရိယတိၱကိုု အမွီျပဳ၍ မာန္မာနရွိေနသည္ကို သိသျဖင့္ မာနက်ေစျခင္းငွာ အရွင္ျမတ္ႀကီးေအာက္ ငယ္သည့္မေထရ္ထံသို႔ ၫႊန္းလိုုက္၏။ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးသည္ သြား၏။ ယင္းေထရ္က ေနာက္တစ္ပါးထံ ၫႊန္းျပ၏။ ဤနည္းျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ၫႊန္းရာ ေနာက္ဆံုးေန႔သန္႔ရာတြင္ သကၤန္းခ်ဳပ္ေနေသာ ၇-ႏွစ္သား ကိုရင္ကေလးထံသို႔ ေရာက္သြားေလ၏။
“ဟင္. .. ဘယ္မွာလဲ ရဟႏၲာကိုရင္ကေလး ကစားတာ၊ သကၤန္းခ်ဳပ္ေနတာပဲဟာ”
“အဲဒါေၾကာင့္ ေျပာတာေပါ့၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲ ဖတ္ဖူးတာနဲ႔ မွန္ေရာ့လားလို႔”
“ဆက္ၿပီးရွင္းျပပါဦးဘုရား”
“အဲဒီလိုေရာက္သြားေတာ့ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးကလည္း မာန္မာနမွ မရွိဘဲဟာ ကုိရင္ကေလးရဲ႕ေရွ႕မွာ လက္အုပ္ခ်ီးျပီး ေလွ်ာက္ျပန္တယ္-
“သူေတာ္ေကာင္း အကၽြႏ္ု္ပ္ကို မွီခိုရာျဖစ္ပါေလာ့”
“ေနပါဦးဘုရား၊ ၾကားျဖတ္ေမးပါရေစ၊ ကိုရင္ကေလးကိုရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက ရွိခိုးတယ္ေပါ”
“ရွိခိုးတာမဟုတ္ဘူး၊ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး အ႐ိုအေသျပဳတာေပါ့၊ ရွိခိုးတာနဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီတာ တစ္ျခားစီပဲ၊ အိႏိၵယယဥ္ေက်းမႈမွာဆိုယခုတိုင္ရွိတယ္၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးေတြ႕လွ်င္ လက္အုပ္ခ်ီ ႏႈတ္ဆက္ေလ့ရွိတယ္”
“ကဲ. . .ရွင္းပါၿပီဘုရား၊ ဆက္ရွင္းပါဦး”
အဲဒီလို ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက ေလွ်ာက္ေတာ့ ကိုရင္ေလးက ျပန္ေျပာတယ္-
“ဆရာ အံ့ဖြယ္ရွိေပစြဘုရား၊ ဘယ့္ေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာရတာလဲဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတို႔သည္ ႀကီးပါကုန္၏၊ ဗဟုသုတလည္း ရွိပါကုန္၏၊ အရွင္ဘုရားတို႔၏ အထံမွာပင္ တပည့္ေတာ္တို႔ သင္စရာေတြကို သင္ရမွာေပါ့ဘုရား”
“သူေတာ္ေကာင္း ဤသို႔မေျပာပါႏွင့္၊ အကၽြႏ္ုပ္၏ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ပါေလာ့”
“အရွင္ဘုရား၊ အကယ္၍ ဆံုးမတိုင္း နာယူလိုက္နာႏိုင္သည္ျဖစ္အံ့၊ အရွင္ဘုရား၏ မွီခိုရာျဖစ္ပါမည္”
“သူေတာ္ေကာင္း ဆံုးမတိုင္း နာယူလိုုက္နာပါမည္၊ မီးပံုႀကီးထဲ ဆင္းဆိုလွ်င္ ဆင္းပါမည္”
“ဒီလိုဆိုရင္အရွင္ဘုရား ယခု ဝတ္႐ံုထားသည့္အတိုင္း ဤေရအိုင္သို႔ ဆင္းပါေလာ့”
ကိုရင္ကေလးသည္ သကၤန္းသံုးထည္ႏွင့္ လာေသာအျဖစ္ကို သိလ်က္ အဆံုးအမကို လိုက္နာျပဳက်င့္ မျပဳက်င့္သိရန္ စံုစမ္္းလို၍ ေရအိုင္ကိုၫႊန္ျပ၍ ဆင္းခိုင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးလည္း တစ္ခြန္းတည္းႏွင့္ပင္ ဆင္းလိုက္သည္။ ျပန္မေမး၊ သကၤန္းစြန္ း ေရစြတ္ေသာအခါမွ ကိုရင္ကေလးက ေခၚလိုက္သည္-
“အရွင္ဘုရား ၾကြပါဘုရား”
ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးသည္ တစ္ခြန္းတည္းႏွင့္ပင္ ျပန္ၾကြလာၿပီး ရပ္ေနတယ္၊ ထိုအခါ ကိုရင္ကေလးက ကမၼ႒ာန္းေပးတယ္-
“အရွင္ဘုရား ေတာင္ပို႔တစ္ခုမွာ အေပါက္ ၆-ေပါက္ရွိပါတယ္၊ အဲဒီေတာင္ပို႔သို႔ အေပါက္တစ္ေပါက္မွဖြတ္တစ္ေကာင္ ဝင္သြားပါတယ္၊ အဲဒီဖြတ္ကို ဖမ္းလိုပါလွ်င္ က်န္သည့္ငါးေပါက္ကို ပိတ္ၿပီး ၆-ခုေျမာက္ဝင္သည့္ အေပါက္မွ ဖမ္းယူရပါတယ္၊ အဲဒီဥပမာ အတူပါပဲ၊ အရွင္ဘုရားတို႔သည္ ဒြါရ ၆-ပါး , တံခါး ၆-ေပါက္တို႔တြင္ ဒြါရ ၅-ပါး , တံခါး ၅-ေပါက္တို႔ကို ပိတ္၍ မေနာဒြါရျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းတရား ႐ႈပြားေတာ္မူၾကပါကုန္ဘုရား”
ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးသည္ ဗဟုသုတရွိ က်မ္းဂန္တတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ ဤမွ်ျဖင့္ ဆီမီးထြန္းၫိွျပသကဲ့သုိ႔ လင္းသြားသည္။ ရွင္းသြားသည္။ သို႔ႏွင့္ ေလွ်ာက္သည္-
“သူေတာ္ေကာင္း ဤမွ်ဆို ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ”
ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး ယင္းသို႔ေလွ်ာက္ၿပီး မိမိ၏ ကရဇကာယ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ဉာဏ္သြင္း၍ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ေတာ့၏။
“ေနပါဦးဘုရား၊ ေမးပါရေစဦး၊ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက ဒီေလာက္ စာတတ္ပါလ်က္သားႏွင့္ သူ႕ဘာသာသူအားမထုတ္တတ္လို႔ နည္းခံေမးျမန္းရတာလား”
“သူ႕ဘာသာသူအားထုတ္တာေပါ့၊ သို႔မဟုတ္ ဆရာသမားနဲ႔ အားထုတ္ေတာ့ ဆရာသမားအေပၚ ေလးစားမႈေၾကာင့္ ျမန္ျမန္တရားရႏိုင္တယ္၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ဆိုေတာ့ မေလးစားဘူး၊ ေပါ့တယ္၊ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္မရႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ နည္းခံ အားထုတ္တာပဲ၊ အားမထုတ္တတ္လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ နည္းေျပာေတာ့ အစအနပဲရွိေသးတယ္၊ အားထုတ္တတ္လို႔ အားထုတ္ေနၿပီ၊ စာမတတ္သူကို အဲဒီေလာက္ နည္းေျပာ႐ံုနဲ႔ အားထုတ္တတ္ပါ့မလား”
“ဘယ္အားထုတ္တတ္မလဲဘုရား”
“အဲဒီလို ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး တရားအားထုတ္ေနေတာ့ဘုရားရွင္က ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ကျမင္၍ ၾသဘာသေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္ၿပီး တရားေဟာတယ္-
“ကမၼ႒ာန္းတရား ႀကိဳးစားပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ စင္စစ္ ပညာတိုးပြား၏၊ ကမၼ႒ာန္းတရား မႀကိဳးစား မပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ပညာကုန္ခန္း ဆုတ္ယုတ္၏။ ပညာပြားျခင္း၊ ဆုတ္ယုတ္ျခင္း ခရီးႏွစ္ျဖာ လမ္းႏွစ္ျမြာကို သိၿပီး၍ ပညာတိုးပြားေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို သြင္းထားရာ၏”
“အဲဒီတရားလည္း ဆံုးေရာ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးလည္း ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ျဖစ္သြားတယ္”
“ဒါနဲ႔ စာတတ္ရင္ စာခံတယ္ဆိုဘုရား၊ စာခံလို႔တရားရၾကာတယ္ ေျပာပါလား၊ ခုေတာ့စာတတ္တဲ့ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး တရားအားထုတ္တာ ခဏကေလးနဲ႔ တရားရသြားပါလား”
“ဘယ္ကလာ ကတ္သီးကတ္သပ္ စာခံရမွာလဲ၊ စာခံတယ္ေျပာတဲ့ ဆရာေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ စာမတတ္သူေတြ ျဖစ္တယ္၊ စာတတ္ေသာ္လည္း အလုပ္မတတ္သူေတြ ျဖစ္တယ္၊ အလုပ္တတ္ေသာ္လည္း စာနဲ႔ အလုပ္နဲ႔ မဟပ္သူေတြျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စာတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အားထုတ္လာရင္ သူတို႔ႏွင့္အဆင္မေျပခ်င္ဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို႔နာမည္မပ်က္ေအာင္ စာတတ္သူကို ကန္ထားတာပဲ”
“ဒီလိုဆို ဒီဆရာေတြ ဘယ္႐ိုးသားမလဲဘုရား”
“႐ိုးလား မ႐ိုးလားေတာ့ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ အသိဆံုးပဲ၊ ေဘးကလူကေတာ့ ဘယ္ေသေသခ်ာခ်ာ သိမလဲ”
“စာတတ္သူေတြကို ကန္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ဟုတ္တယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ၾကားဖူးတယ္၊ တရားအားထုတ္သူေတြမွာ ဒကာမေတြက နံပတ္တစ္တဲ့၊ ဒကာေတြက နံပတ္ႏွစ္တဲ့၊ ရဟန္းေတာ္ေတြက နံပါတ္သံုးတဲ့”
“အဲဒါ နံပါတ္ေလးမရွိလုိ႔ နံပါတ္သံုးေျပာတာ၊ နံပါတ္ေလးရွိရင္ ေလးေတာင္ေျပာဦးမွာ၊ အဲဒီလိုဌာနကို ဘယ္ေတာ့မွ သြားအားမထုတ္နဲ႔၊ မဟုတ္ဘူး၊ မမွန္ဘူး၊ ညာေနတာ”
“တပည့္ေတာ္လည္း ရဟႏၲာကိုရင္ကေလး ကစားေသးလားဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ားႀကီး ဗဟုသုတရသြားတယ္ ဘုရား၊ ေက်နပ္ပါၿပီဘုရား၊ ခြင့္ျပဳပါဦးဘုရား”
* မဟုတ္တရား၊ ေျပာေရးသား၊ ေလးပါးအပါယ္ ေရာက္မည္ေနာ္။
* အမွန္တရား၊ ေျပာေရးသား၊ ေရာက္ျငား နိဗၺာန္ခ်မ္းသာေနာ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေတာင္စြန္း ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ဗုဒၶဓမၼျပႆနာမ်ားေပါင္းခ်ဳပ္ ပထမတြဲ” မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
— သိန္းနိင္အုန္း၊ ေဖ့ဘုတ္မွတဆင့္
c/o ( MS )

0 comments:

Post a Comment