Thursday, June 11, 2015

ရန္ညိဳး



ရန္ညိဳး
====
ဘုရားရွင္သည္ ပါရမီရွိသူကို တရားေဟာျပ ေခၽြခၽြတ္ရာ၌ ထိုတရားစကားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အျခားတစ္ေယာက္သည္ ရန္းညိဳးထားကာ မုန္းေစဦးေတာ့။ ထိုအရာကို ဂရုမျပဳဘဲ၊ ဘုရားရွင္သည္ ပါရမီျပည့္သူမွန္လွ်င္ ကယ္တင္ခဲ့သည္ သာတည္း။
ကုရုတိုင္းရွိ ရြာတရြာတြင္ မာဂ႑ီအမည္ရွိ ပုဏၰားႀကီးတဦးရွိေလသည္။ သူတို႔၏ မ်ိဳးရိုးကို အစြဲျပဳ၍ တေဆြလံုး တမ်ိဳးလံုး မာဂ႑ီဟူ၍ပင္ အမည္တြင္ ၾကသည္။ ထိုပုဏၰားႀကီးတြင္ သမီးတဦးရွိသည္။ မာဂ႑ီဟူ၍ပင္ ေခၚသည္။ ထိုသမီး မာဂ႑ီသည္ အလြန္လွပေခ်ာေမာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးေကာင္း သားတို႔က ေတာင္းရမ္းလာၾကေသာ္လည္း ဖခင္ပုဏၰားႀကီးက လက္မခံခဲ့ေပ။ “သင္တို႔ႏွင့္ တန္သေလာ”ဟု ႀကိမ္းေမာင္း၍သာ လႊတ္၏။
တေန႔သ၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ မာဂ႑ီပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ပုေဏၰးမ တို႔ ကၽြတ္တမ္း ဝင္မည့္အေရးကို ရႈျမင္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုရြာ၏ ျပင္ပ တြင္ရိွေသာ ပူေဇာ္ရာဌာနသို႔ တပါးတည္း ၾကြခ်ီလာသည္။ မာဂ႑ီ ပုဏၰား ႀကီးသည္ ဘုရားရွင္၏ တင့္တယ္သပၸါယ္လွေသာ ရုပ္သြင္ကို ျမင္ေသာအခါ လြန္စြာႏွစ္သက္သြားသည္။
“အရွင္ရဟန္း၊ ကၽြႏ္ုပ္၌ သမီးတေယာက္ ရွိပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏သမီးသည္ အရွင္ကဲ့သို႔ေသာ ေယာက်္ားျမတ္ႏွင့္သာ ထိုက္တန္ပါသည္။ အရွင္ျမတ္အား ကၽြႏ္ုပ္၏သမီးကို ေပးဆက္လိုပါသည္။ ဤေနရာ၌ ေခတၱေစာင့္ပါ”ဟုဆိုကာ ရြာတြင္းသို႔ ျပန္ဝင္သြားသည္။ သမီးကို ျပန္ေခၚသည္။
မာဂ႑ီမိသားစုတို႔ ရြာမွ ထြက္လာၾကေသာအခါ ရြာသားမ်ားလည္း အတူ လိုက္ပါလာၾကသည္။ ပုဏၰားႀကီး ႏွစ္သက္သူမွာ မည္သို႔ရုပ္သြင္ရွိသည္ကို အကဲခတ္ရန္ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ကား ပုဏၰားႀကီးေစာင့္ခိုင္းေသာ ေနရာတြင္ မေန၊ ေျခေတာ္ရာကို ထင္ေစလ်က္ အနီးရွိ အျခားတေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္။ မာဂ႑ီပုေဏၰးမႀကီးသည္ ဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္ရာ ကို ဖူးျမင္ရေသာအခါ ေသခ်ာစြာ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈသည္။ သူမသည္ ေဗဒင္ လည္းတတ္သည္။ လကၡဏာေျခခဏာဖတ္နည္း အတတ္ကိုလည္း တတ္ သည္။ သို႔ျဖင့္ ပုဏၰားႀကီးအား
“အေမာင္ ဤေျခရာရွင္သည္ ကာမဂုဏ္ခံစားသူ၏ ေျခရာမဟုတ္ပါ”ဟု ဆို၏။ ပုဏၰားလည္း ပုေဏၰးမအား တိတ္ဆိတ္စြာေနရန္ မာန္မဲေျပာဆိုသည္။ ဘုရားရွင္ သီးတင္းသံုးေသာ ေနရာသို႔ သြားေရာက္ေလသည္။
“အရွင္ရဟန္း၊ ကၽြႏ္ူပ္၏သမီးကို အလုပ္အေကၽြးအျဖစ္ ေပးပါ၏” ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။
ဘုရားရွင္က “မိမိသည္ ဘုရားမျဖစ္ခင္ဝယ္ မဟာေဗာဓိပင္အနီး ဆိတ္ေက်ာင္း ေညာင္ပင္ေအာက္၌ သီတင္းသံုးစဥ္ တဏွာ၊ အရတီ၊ ရာဂါ မည္ေသာ မာရ္နတ္ မင္း၏ သမီးသံုးေယာက္တို႔ လာေရာက္ျမဴ ဆြယ္ခဲ့ပံုကို” ေဟာျပေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ “အသင္ပုဏၰား မာရ္နတ္မင္း၏ သမီး သံုးေယာက္ကိုမွ် ငါဘုရား အလိုမရွိခဲ့ပါ။
ဤက်င္ႀကီး က်င္ငယ္တို႔ ျပည့္ေန ေသာ ဤမာဂ႑ီသူငယ္မကို အဘယ္မွာ အလိုရွိပါမည္နည္း။ သင့္သမီး မာဂ႑ီကို ေျချဖင့္ပင္ မထိလိုပါ”ဟု မိန္႔ဆို၍ ျငင္းပယ္လိုက္သည္။ ပုဏၰား လင္မယားကို ဆက္လက္၍ တရားေဟာေျပာခဲ့သည္။ ထိုတရားအဆံုး၌ မာဂ႑ီပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ပုေဏၰးမတို႔သည္ တရားထူးရသြားၾကသည္။
သမီးမာဂ႑ီကား တရားမရေပ။ ‘မိမိအား ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ ေျပာသည္’ဟူ၍ ဘုရားရွင္ကို ရန္ျငိဳးႀကီးစြာ ဖြဲ႔ခဲ့ေလသည္။ မၾကာမီပင္ ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ပုေဏၰးမ တို႔သည္ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းျပဳၾကေလသည္။ ထ႔ိုေနာက္ ညီျဖစ္သူ စူဠ မာဂ႑ီထံ သမီးကို အပ္ႏွံထားခဲ့ၾကသည္။ စူဠမာဂ႑ီသည္ ဥေတနမင္းႀကီး၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ ဝင္ေရာက္၍ သမီးမာဂ႑ီကို ဆက္သေလသည္။ ဥေတန မင္းႀကီးသည္ မာဂ႑ီ၏ လွပတင့္တယ္ေသာ ရုပ္သြင္ကို ႏွစ္သက္သြားသည္။ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လက္ခံ၍ မိဖုရားႀကီးအရာ၌ ထားေလသည္။
မာဂ႑ီ၏ အၾကံဆိုး
ျမိဳ႕ထဲတြင္ရွိေသာ လူဆိုးလူမိုက္ အရက္သမားတို႔ကို လာဘ္ထိုးကာ ျမိဳ႕တြင္းသို႔ “ရဟန္းေဂါတမ ဆြမ္းခံၾကြလာလွ်င္ ရဟန္းေဂါတမကို လူအမ်ား ဆဲေရးေအာင္ျပဳပါ။ မၾကည္ညိဳေအာင္၊ ဆြမ္းမရေအာင္ ျပဳပါ။ ဤျမိဳ႔မွ ထြက္ေျပး ရေအာင္ ျခိမ္းေျခာက္ေစပါေလာ့”ဟု ေစခိုင္း၏။ ရတနာသံုးပါးကို မၾကည္ညိဳၾက ေသာ ထိုသူတို႔သည္ မာဂ႑ီ၏ အလိုအတိုင္းပင္ ဘုရားရွင္ ဆြမ္းခံဝင္ေတာ္ မူေသာအခါ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆဲေရးၾက၊ ကဲ့ရဲ႕ၾက၊ ျခိမ္းေျခာက္ေလသည္။
ဤတြင္ အရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားအား “အရွင္ဘုရား ဤျမိဳ႕သူ ျမိဳ႕သားမ်ားသည္ ဆဲေရးၾက၏။ ျခိမ္းေျခာက္ၾက၏။ ဤျမိဳ႕မွ အျခားျမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သႊြားသင့္ပါသည္”ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ဘုရားရွင္က “အာနႏၵာ ဤသို႔ မျပဳသင့္ေပ။ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အမႈအခင္းကို ျဖစ္ေပၚရာအရပ္၌သာ ျငိမ္းေစျပီးမွ အျခားေနရာသို႔ သြားရာ၏။ အာနႏၵာ မစိုးရိမ္လင့္၊ ထိုသူတို႔သည္ ခုနစ္ရက္တာမွ်သာ ဆဲေရးႏိုင္ၾကကုနလိမ့္မည္္။ ရွစ္ရက္ေျမာက္ေသာအခါ ႏႈတ္ဆိတ္ၾကကုန္လိမ့္မည္”ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။ ဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကားေတာ္ မူသည့္အတိုင္းပင္ ရွစ္ရက္ ေျမာက္ေသာအခါ ဆဲေရး ျခိမ္းေျခာက္သံမ်ား တိတ္ဆိတ္သြားၾကေလသည္။ ( သာမာဝတီဝတၳဳ)
ဤဇာတ္လမ္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ “ခ်ီးမႊမ္း(၇)ရက္၊ ကဲ့ရဲ့(၇)ရက္” ဆိုေသာ စကားပံု ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ထို႔ျပင္ ဤေနရာတြင္လည္း ဘုရားရွင္သည္ ပါရမီျပည့္ျပီးေသာ ပုဏၰားလင္မယားကိုသာ အဓိကထားကာ တရားစကား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ဤသို႔ေသာ တရားစကားကို ဆိုလွ်င္ ပုဏၰားလင္မယားသည္ တရားထူးရလိမ့္မည္။ သူ႔သမီး မာဂ႑ီမွာမူ အမုန္းပြါးကာ ရန္ညိဳးထားလိမ့္မည္ ဆိုသည္ကို ၾကိဳတင္၍ သိေတာ္မူခဲ့သည္ သာ။ သို႔ေသာ္ အမ်ားအက်ိဳးရွိမည္ဆိုလွ်င္ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ မုန္းခ်င္ မုန္းပါေစ၊ ရန္ညိဳးထားခ်င္ ထားပါေစ။ အမ်ားအက်ိဳးကို အဓိကထားၿပီး ဘုရားရွင္သည္ ထိုတရားစကားမ်ိဳးကို ေျပာသည္သာတည္း။ ဤေနရာတြင္ လည္း ပါရမီသည္ မည္မွ်အထိ အေရးၾကီးေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ဘုရားရွင္ေျပာေသာ စကားႏွစ္ခြန္္း
“စကားေျခာက္ခြန္း၊ လူ၌ထြန္းလည္း၊ ေလးခြန္းကိုပယ္၊ ႏွစ္ခြန္းတည္” ဆိုသည့္အတိုင္း ေလာကထဲတြင္ လူတို႔ေျပာေလ့ရွိေသာ စကားေျခာက္မ်ိဳးရိွ ရာတြင္ ဘုရားရွင္သည္္ အက်ဳိးတရားကို ျဖစ္ထြန္းေစေသာ စကားႏွစ္မ်ိဳးကိုသာ ေျပာဆိုေလ့ရွိပါသည္။ (အဘယရာဇကုမာရသုတ္)
စကားေျခာက္မ်ိဳးမွာ
( ၁ ) မွန္ကန္၍၊ အက်ဳိးလည္းရိွျပီး၊ ၾကားရသူ ႏွစ္သက္ေသာစကား။
( ၂ ) မွန္ကန္၍၊ အက်ဳိးလည္းရိွျပီး၊ ၾကားရသူ မႏွစ္သက္ေသာစကား။
( ၃ ) မွန္ကန္၍၊ အက်ဳိးကား မရိွ၊ ၾကားရသူ ႏွစ္သက္ေသာစကား။
( ၄ ) မွန္ကန္၍၊ အက်ဳိးကား မရိွ၊ ၾကားရသူ မႏွစ္သက္ေသာစကား။
( ၅ ) မွန္လည္း မမွန္ကန္၊ အက်ဳိးလည္း မရိွ၊ ၾကားရသူ ႏွစ္သက္ေသာစကား။
( ၆ ) မွန္လည္း မမွန္ကန္၊ အက်ဳိးလည္း မရိွ၊ ၾကားရသူ မႏွစ္သက္ေသာစကား။ တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ထိုေျခာက္မ်ဳိးတြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နံပါတ္ (၁)ႏွင့္ (၂)စကားမ်ိဳး ကိုသာ ေျပာဆိုေလ့ ရွိပါသည္။ ထိုတြင္ မာဂ႑ီ ပုဏၰားမိသားစုကို ဘုရားရွင္ ေျပာဆိုခဲ့ေသာ စကားသည္ မွန္လည္းမွန္ကန္၊ တကယ္လည္း အက်ိဳးရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ သမီးမာဂ႑ီကမူ သေဘာလည္း မက်ခဲ့သလို အမုန္းပင္ပြါးခဲ့ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment