Friday, April 17, 2015

ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္



ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္

႐ူပကာယတည္းဟူေသာ ႐ုပ္အစု၌ အသိႏွင့္ သတိ
တစ္စပ္တည္းရွိေအာင္ မျပတ္မလပ္ေစာင့္ၾကပ္႐ႈပြား
ျခင္းသည္ ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ မည္ပါ၏။
ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၌
၁။ အာနာပါနပဗၺ
၂။ ဣရိယာပထပဗၺ
၃။ သမၸဇညပဗၺ
၄။ ပဋိကူလမနသိကာရပဗၺ
၅။ ဓာတုမနသိကာရပဗၺ
၆။ န၀သိ၀ထိကာပဗၺ ကုိးမ်ဳိးေပါင္း ၁၄-မ်ဳိး ရွိပါသည္။

၁။ အာနာပါနပဗၺ
၀င္ေလထြက္ေလ ႐ႈပြားသည့္အပိုင္းကို အာနာပါနပဗၺ
ဟုဆိုပါသည္။ ႏွာသီးဖ်ား၌ လည္းေကာင္း၊ အထက္
ႏႈတ္ခမ္းဖ်ား၌လည္းေကာင္း၊ ထြက္ေလ ၀င္ေလထိမႈ
ထင္ရွားသည့္ေနရာ၌ စိတ္စူးစိုက္ကာ ထြက္ေလ ၀င္
ေလကိုသတိေဆာင္၍ သိေအာင္႐ႈရပါသည္။

အသိႏွင့္ သတိ ဆက္စပ္လာေသာအခါ ၀င္ေလထြက္
ေလ၏ ရွည္မႈတိုမႈကို ထပ္ဆင့္သတိျမွင့္၍ ႐ႈရပါသည္။ 
၀င္ေလထြက္ေလကို ရွည္ေအာင္ တိုေအာင္မလုပ္ရပါ။ 
သဘာ၀အတိုင္း ႐ႈသြင္း ႐ႈထုတ္ေနေသာ ၀င္ေလထြက္
ေလကို ရွည္လွ်င္ ရွည္သည္။ တိုလွ်င္တိုသည္ဟုေစာင့္
႐ႈျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ၀င္ေလထြက္ေလ၏ ရွည္မႈတိုမႈ
ကို႐ႈျခင္းသည္ အသက္႐ႈမႈအေႏွးအျမန္ကို သတိျပဳျခင္း
သေဘာျဖစ္ပါသည္။

၀င္ေလထြက္ေလ၏ ရွည္မႈတိုမႈကိုေကာင္းစြာ႐ႈနုိင္လွ်င္
တစ္ဆင့္တက္၍ ၀င္ေလ ထြက္ေလတို႔၏ အစအလယ္
အဆံုးကို ႏွာသီးဖ်ား၌ သတိကပ္၍ ထင္ရွားေအာင္႐ႈရ
ပါသည္။

သတိ ျမင့္သထက္ျမင့္၍ ရင့္သထက္ရင့္လာပါက ၀င္
ေလထြက္ေလတို႔သည္ တျဖည္းျဖည္း သိမ္ေမြ႕လာၿပီး 
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေသာသေဘာအထိ ေဆာင္ႏိုင္သည္။ သတိ
မလြတ္ေအာင္၀ီရိယအဆင့္ကို အလြန္ျမွင့္ထားရေသာ
အပိုင္းျဖစ္ပါသည္။

၂။ ဣရိယာပထပဗၺ
သြားျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ထိုင္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းျခင္းဟူေသာ
ဤ ေလးမ်ဳိးကို ဣရိယာပုထ္ ေလးပါးဟု ဆိုပါသည္။
ယင္း ဣရိယာပုထ္ ေလးပါး၌ ႐ႈသည့္အပိုင္းသည္
ဣရိယာပထ ပဗၺ မည္ပါသည္။

သြားေသာအခါ သြားဆဲအမူအရာ သြားေနသည့္ ေျခ
လွမ္းတိုင္းမွာ .......
ရပ္ေသာအခါ ရပ္ဆဲ အမူအရာ ရပ္ေနသည့္ ကိုယ္
ကာယမွာ ..............
ထိုင္ေသာအခါ ထိုင္ဆဲအမူအရာ ထိုင္ေနသည့္ကိုယ္
ကာယမွာ ...............
ေလ်ာင္းေသာအခါ ေလ်ာင္းဆဲအမူအရာ ေလ်ာင္းေန
သည့္ ကိုယ္ကာယမွာ ................

မျပတ္မလပ္ သတိကပ္လ်က္ တစိုက္မတ္မတ္ 
အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္႐ႈပြားရပါသည္။ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္
ေသာ ႐ုပ္၀ါေယာ ႏွံ႔ေႏွာ ကိုယ္၀ယ္ျပည့္ ဆိုသည့္အ
တိုင္း ေလးပါးေသာ ဣရိယာပုထ္မ်ား ေျပာင္းလဲျဖစ္
ေပၚလာရျခင္းမွာ ျပဳျပင္ခ်င္ေသာ စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္
သည္။ သြားခ်င္ေသာစိတ္ေၾကာင့္သြားျခင္း၊ ရပ္ခ်င္
ေသာ စိတ္ေၾကာင့္ ရပ္ျခင္း၊ ထိုင္ခ်င္ေသာ စိတ္
ေၾကာင့္ ထိုင္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းခ်င္ေသာ စိတ္ေၾကာင့္ 
ေလ်ာင္းျခင္းတို႔သည္ ကိုယ္ကာယအတြင္းရွိပ်ံ႕ႏွံ႔ေ
ေသာ စိတၱဇ ၀ါေယာ႐ုပ္တို႔၏ တြန္းကန္ေထာက္မ 
လႈပ္ရွားျခင္း သေဘာတရားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

သြားလို ရပ္လို ထိုင္ေနလို အိပ္လို စိတ္ဟုသိ။ စိတ္
ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္၀ါေယာ ႏွံ႔ေႏွာကိုယ္၀ယ္ျပည့္။ 
၀ါေယာျပည့္ေသာ္ ႐ုပ္သစ္ေပၚ ႐ုပ္ေသာ္သြားေပ၏။ 
ပုဂၢဳိလ္မသြား ငါမသြား ႐ုပ္သြားဉာဏ္ျဖင့္သိ။

အထက္ပါနည္းကို ယူ၍ က်န္ဣရိယာပုထ္တို႔၌
လည္း သေဘာျဖင့္ ဉာဏ္ယွဥ္လွ်င္ ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါ 
ငါသူတစ္ပါး ေယာက္်ား မိန္းမဟူ၍ အစြဲမျမင္။ ႐ုပ္
ႏွင့္နာမ္သာထင္ေလသည္။

၃။ သမၸဇညပဗၺ
ကိုယ္ကာယႏွင့္ သက္ဆိုင္သမွ် အေသးစိတ္ အမူ
အရာတို႔၌ သတိ ဉာဏ္ျဖင့္အသိမွန္ျခင္းသည္သမ
ဇညျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ကိုယ္အမူအရာတို႔၌ တစ္ခု
မက်န္ေအာင္ သတိ ဉာဏ္ျဖင့္ အသိမွန္စြာ ႐ႈပြား
သည့္အပိုင္းကို သမၸဇညပဗၺဟုဆိုပါသည္။

ေရွ႕သို႔ေျခလွမ္းလွမ္းျခင္း၊ ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္း၊ေရွ႕
တည့္တည့္ၾကည့္ျခင္း၊ နံေဘးသို႔ေစာင္းငဲ့ျခင္း၊ေျ
လက္တို႔ကို ေကြးျခင္း ဆန္႔ျခင္း၊ လႈပ္ရွားသြားလာ 
လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေရခ်ဳိးျခင္း၊ ထမင္း စား
ျခင္း၊ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ စြန္႔ျခင္းပါမက်န္ စကား
ေျပာေနစဥ္အထိ ကိုယ္အမႈအရာမွန္သမွ် မက်န္ရ
ေလေအာင္ သတိသမၸဇဥ္ ဉာဏ္ယွဥ္လ်က္ ႐ႈပြား
ရပါသည္။ ထိုသို႔ ႐ႈပြားမႈ ထက္သန္လွ်င္ ႐ုပ္နာမ္
တို႔၏ သေဘာမွန္ကို ဉာဏ္အျမင္ထင္ရွားလာႏိုင္
ပါသည္။

၄။ ပဋိကူလ မနသိကာရပဗၺ
ခႏၶာကိုယ္၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို တစ္ခုစီခြဲကာ
စက္ဆုတ္ရြံရွာဖြယ္ဟု ႐ႈပြားေသာအပိုင္းသည္ ပဋိ
ကူလ မနသိကာရ ပဗၺ မည္ပါသည္။

ဦးေခါင္းမွ ေျခဖ်ားသို႔တိုင္ တစ္လံမွ်သာရွိသည့္
ဤကိုယ္ကာယတြင္ ဆံပင္၊ ေမႊးညွင္း၊ ေျခသည္း၊
လက္သည္း၊ သြား၊ အေရ ..... စသည္ျဖင့္ ၃၂ပါး
ေသာ ေကာ႒ာသ႐ုပ္အစုသည္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္
တည္ရ်ိၾကကုန္သည္။ 

ထိုေကာ႒ာသတို႔ကို အစမွအဆံုးသို႔လည္းေကာင္း၊
အဆံုးမွ အစသို႔လည္းေကာင္း၊ ဉာဏ္ျမင္ထင္ရွား
သည္အထ္ိ စက္ဆုတ္ဖြယ္အတိျဖစ္ေအာင္ အျပန္
ျပန္ အလွန္လွန္ ႐ႈရပါသည္။ ထိုသို႕႐ႈပြားေသာ
ေယာဂီအား က်ုယ္ကာယ႐ုပ္အစု၌ ရြံရွာစက္ဆုတ္
လ်က္ တြယ္တာတက္မက္ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းတတ္
သည့္ တဏွာမ်ား ကင္းကြာေစပါသည္။

၅။ ဓာတုမနသိကာရ ပဗၺ
ခႏၶာကိုယ္၌ ဖြဲ႔စည္းပါ၀င္ေနေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး
ကို ႏွလ့ုးသြင္း႐ႈပြားရေသာ အပိုင္းသည္ ဓာတုမနသိ
ကာရ ပဗၺမည္ပါသည္။

ဓာတ္ႀကီးေလးပါးဟူသည္ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ
၀ါေယာဓာတ္တို႔ကို ဆိုပါသည္။ ယင္းဓာတ္ႀကီးေလး
ပါးကို တိုက္႐ုိက္ႏွလ့ုးမသြင္းရဘဲ ယင္းတို႔၏သဘာ၀
လကၡဏာမ်ားကိုသာ ဆင္ျခင္႐ႈပြားရပါသည္။

ပထ၀ီဓာတ္သည္ ခက္မာသည့္သေဘာ၊ ႏူးညံ့သည့္
သေဘာမ်ားရွိပါသည္။ အာေပါဓာတ္သည္ယိုစီးျခင္း
သေဘာ ဖြဲ႔စည္းျခင္း သေဘာ ရွိပါသည္။ ေတေဇာ
ဓာတ္သည္ ေအးမႈ၊ ေႏြးမႈသေဘာမ်ား ရွိပါသည္။ 
၀ါေယာဓာတ္သည္ တြန္းကန္မႈ၊ ပင့္မမႈ၊ လႈပ္ရွားမႈ
သေဘာမ်ားရွိပါသည္။ ထိုဆုိင္ရာ ဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္
သေဘာ သဘာ၀ လကၡဏာ အသီးသီးကို အႀကိမ္
ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ဆင္ျခင္ ႐ႈပြားသည္ရွိေသာ္ ပုဂၢဳိလ္
သတၱ၀ါ ငါ သူတစ္ပါး ေယာက္်ား မိန္းမဟူ၍ ခြဲကာ
မျမင္။ ဓာတ္တို႔၏ သေဘာ သဘာ၀သာ ထင္၏။
ေခါင္း ကိုယ္ ေျခ လက္ ခါး တင္ ရင္ စသည္တို႔
လည္းမျမင္၊ မရွိ။ ဓါတ္သေဘာ အစုဟူ၍သာ သိ
ေတာ့၏။ 

၆။ န၀သိ၀ထိက ပဗၺ
သူေသေကာင္ကိုးမ်ဳိးကို ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ ႐ႈပြား
သည့္အပိုင္းသည္ န၀သိ၀ထိကာ ပဗၺ မည္ပါသည္။
သူေသေကာင္ကိုးမ်ဳိးအနက္ သင့္ရာ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို
ေသခ်ာစြာ ၾကည့္ၿပီးေနာက္ မိမိသည္လည္းေကာင္း
သူတစ္ပါးသည္ လည္းေကာင္း ဤသို႔သေဘာသာ
ရွိ၏ဟု ဆင္ျခင္႐ႈပြားရပါသည္။ အဖန္ဖန္႐ႈပြားေသာ
အခါ ထင္ရွားသက္ရွိလူပကတိကိုပင္အသုဘအသြင္ 
ထင္ျမင္၏။ ထိုသို႔ ထင္ျမင္သျဖင့္ မိမိကုိယ္၌ျဖစ္ေစ၊
သူတစ္ပါး ကိုယ္၌ျဖစ္ေစ တက္မက္ျခင္း ရာဂ ကင္း
ေလသည္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ မဟာသတိပ႒ာနပါဠိေတာ္၊ 
ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္တြင္ ဣရိယာပထ
ပဗၺ၊ သမၸဇညပဗၺ၊ ဓာတု မနသိကာရ ပဗၺ ဤသံုးမ်ဳိး
ကို ၀ိပႆနာ အေနျဖင့္ ေဟာေတာ္မူေၾကာင္း
၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ၌ လာရွိပါသည္။

အာနာပါန ပဗၺ၊ ပဋိကူလ မနသိကာရ ပဗၺ၊ န၀သိ၀ိ
ထိကာ ပဗၺတို႔ကိုမူ သမထ အေနျဖင့္ ေဟာေတာ္မူ
၍ ထိုမွတဆင့္ ၀ိပႆနာသို႔ ကူးေျပာင္း ႐ႈပြားရပါ
သည္။

မေလးၿငိမ္
သစၥဉာဏ္၌ ဦးတိုက္ျခင္း

0 comments:

Post a Comment