တူေသာ္လည္း မတူသူ
================
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မဟာေထရ္ျမတ္သည္ အရွင္သာရိပုတၱရာမဟာေထရ္ျမတ္ ကုိ ဤသို႔ ေမးျမန္းေတာ္ မူ၏-
''ငါ့ရွင္ သာရိပုၾတာ -ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိ ယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍၊တစ္မ်ဳိးကုိ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကားအဘယ္ပါနည္း။
ငါ့ရွင္ - ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမား အိမ္မွျဖစ္ေစ၊ ျမဴမႈန္႔ အညစ္အေၾကးျဖင့္ ေျမႇးယွက္ ဖုံးလႊမ္းေနေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခ့ဲရာ၏၊ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည သုံးလည္းမသုံးေဆာင္ကုန္ ျငားအံ့၊စင္ ၾကယ္ေအာင္လည္းမသုတ္သင္ကုန္ျငားအံ့၊ျမဴမႈန္႔ ရွိရာ၌လည္း ထုိေၾကးခြက္ကုိ ထားကုန္ျငားအံ့။
ငါ့ရွင္ -- ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ညစ္ေပကာ အညစ္အေၾကးတက္ရာသည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ငါ့ရွင္ - မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာအတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာအညစ္အေၾကးရွိလ်က္ ''ငါ၏စိတ္သႏၲာန္၌ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိ၏'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ထုိကိေလသာ အညစ္အေၾကးကုိပယ္ရန္ အလုိဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ အားထုတ္လိမ့္မည္မဟုတ္၊လုံ႔လစြမ္းကုိ ႀကိဳးပမ္းလိမ့္မည္ မဟုတ္။ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း'ရာဂ'ရွိသူ၊ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ' ရွိသူ၊ ေတြေဝျခင္း'ေမာဟ' ရွိသူ၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔ႏွ င့္တကြ ညစ္ႏြမ္းေသာစိတ္ ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္အားဤသေဘာသာ ဧကန္ ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ - ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမား အိမ္မွျဖစ္ေစ၊ ျမဴမႈန္႔ အညစ္အေၾကးျဖင့္ ေျမႇးယွက္ ဖုံးလႊမ္းေနေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခ့ဲရာ၏၊ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည္သုံးလည္း သုံးေဆာင္ကုန္ ျငားအံ့၊စင္ၾကယ္ေအာင္လည္းသုတ္သင္ၾကကုန္ ျငားအံ့၊ျမဴမႈန္ ရွိရာ၌လည္း ထုိေၾကးခြက္ကုိ မထားကုန္ျငားအံ့။ ငါ့ရွင္ - ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ စင္ၾကယ္ကာ ျဖဴေဖြးရာသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ငါ့ရွင္ - မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာအတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိလ်က္ ''ငါ၏စိတ္သႏၲာန္၌ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိ၏'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိကိေလသာ အညစ္အေၾကးကုိ ပယ္ရန္ အလုိဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစလတၱံ႔၊ အားထုတ္ လတၱံ႔၊ လုံ႕လစြမ္းကုိ ႀကိဳးပမ္းလတၱံ႔။ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ' မရွိဘဲ၊ ၾကမ္းတမ္း ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ' မရွိဘဲ၊ေတြေဝျခင္း'ေမာဟ' မရွိဘဲ၊ကိေလသာ အညစ္အေၾကး မရွိဘဲ၊ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္မရွိဘဲ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္အားဤသေဘာသာ ဧကန္ ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ ေမာဂၢလာန္ -ဤသည္လွ်င္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ရွိၾကကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍တစ္မ်ဳိးကုိျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေပ၏။
''ငါ့သွ်င္ သာရိပုၾတာ -ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိ ယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍၊တစ္မ်ဳိးကုိ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကားအဘယ္ပါနည္း။
ငါ့ရွင္- ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမားအိမ္မွ ျဖစ္ေစ၊ စင္ၾကယ္ ျဖဴေဖြးေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခဲ့ရာ၏၊ ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည္သုံးလည္း မသုံးေဆာင္ ကုန္ျငားအံ့၊ စင္ၾကယ္ေအာင္လည္းမသုတ္သင္ ကုန္ျငားအံ့၊ ျမဴမႈန္႔ရွိရာ၌လည္းထုိေၾကးခြက္ကုိ ထားကုန္ျငားအံ့။ ငါ့သွ်င္- ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ ညစ္ေပကာ အညစ္အေၾကးတက္ရာသည္ မဟုတ္ ေလာ ဟုေမးေတာ္မူ၏။
ငါ့ရွင္ - မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာ အတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိသည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါ၏ စိတ္သႏၲာန္၌ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိ'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံ 'သုဘနိမိတ္' ကုိ ႏွလုံးသြင္း လတၱံ႔။တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံကုိ ႏွလုံးသြင္းျခင္းေၾကာင့္ ထုိပုဂၢိ ဳလ္၏စိတ္ကုိ္ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ' သည္ လႊမ္းမုိးဖ်က္ဆီးလတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း'ရာဂ'ရွိသူ၊ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ' ရွိသူ၊ ေတြေဝျခင္း 'ေမာဟ' ရွိသူ၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔ႏွင့္တကြ ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ထုိပုဂၢိဳလ္အား ဤသေဘာသာ ဧကန္ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ - ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမားအိမ္မွ ျဖစ္ေစ၊ စင္ၾကယ္ ျဖဴေဖြးေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခဲ့ရာ၏၊ ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည္သုံးလည္း သုံးေဆာင္ကုန္ ျငားအံ့၊စင္ၾကယ္ေအာင္လည္းသုတ္သင္ကုန္ ျငားအံ့၊ ျမဴမႈန္႔ရွိရာ၌လည္းထုိေၾကးခြက္ကုိ မထားကုန္ျငားအံ့။ ငါ့ရွင္ - ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ စင္ၾကယ္ကာ ျဖဴေဖြးရာသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ငါ႔ရွင္- မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာအတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိသည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါ၏ စိတ္သႏၲာန္၌ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိ'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံ 'သုဘနိမိတ္'ကုိ ႏွလုံးသြင္းလိမ့္မည္မဟုတ္။ တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံကုိ ႏွလုံးမသြင္းျခင္းေၾကာင့္ ထုိပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္ကုိ္ တပ္မက္ျခင္း'ရာဂ' သည္ လႊမ္းမုိး ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္ မဟုတ္။ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ' မရွိဘဲ၊ ၾကမ္းတမ္း ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ'မရွိဘဲ၊ေတြေဝျခင္း'ေမာဟ'မရွိဘဲ၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိဘဲ၊ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္မရွိဘဲ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္အားဤသေဘာသာ ဧကန္ ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ေမာဂၢလာန္ - ဤသည္လွ်င္ကိေလသာ အညစ္အေၾကး မရွိၾကကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍တစ္မ်ဳိးကုိျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေပ၏ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။
( အနဂၤဏသုတ္၊မူလပရိယာယ၀ဂ္၊မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္)
================
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မဟာေထရ္ျမတ္သည္ အရွင္သာရိပုတၱရာမဟာေထရ္ျမတ္ ကုိ ဤသို႔ ေမးျမန္းေတာ္ မူ၏-
''ငါ့ရွင္ သာရိပုၾတာ -ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိ ယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍၊တစ္မ်ဳိးကုိ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကားအဘယ္ပါနည္း။
ငါ့ရွင္ - ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမား အိမ္မွျဖစ္ေစ၊ ျမဴမႈန္႔ အညစ္အေၾကးျဖင့္ ေျမႇးယွက္ ဖုံးလႊမ္းေနေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခ့ဲရာ၏၊ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည သုံးလည္းမသုံးေဆာင္ကုန္ ျငားအံ့၊စင္ ၾကယ္ေအာင္လည္းမသုတ္သင္ကုန္ျငားအံ့၊ျမဴမႈန္႔ ရွိရာ၌လည္း ထုိေၾကးခြက္ကုိ ထားကုန္ျငားအံ့။
ငါ့ရွင္ -- ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ညစ္ေပကာ အညစ္အေၾကးတက္ရာသည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ငါ့ရွင္ - မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာအတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာအညစ္အေၾကးရွိလ်က္ ''ငါ၏စိတ္သႏၲာန္၌ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိ၏'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ထုိကိေလသာ အညစ္အေၾကးကုိပယ္ရန္ အလုိဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ အားထုတ္လိမ့္မည္မဟုတ္၊လုံ႔လစြမ္းကုိ ႀကိဳးပမ္းလိမ့္မည္ မဟုတ္။ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း'ရာဂ'ရွိသူ၊ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ' ရွိသူ၊ ေတြေဝျခင္း'ေမာဟ' ရွိသူ၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔ႏွ င့္တကြ ညစ္ႏြမ္းေသာစိတ္ ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္အားဤသေဘာသာ ဧကန္ ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ - ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမား အိမ္မွျဖစ္ေစ၊ ျမဴမႈန္႔ အညစ္အေၾကးျဖင့္ ေျမႇးယွက္ ဖုံးလႊမ္းေနေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခ့ဲရာ၏၊ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည္သုံးလည္း သုံးေဆာင္ကုန္ ျငားအံ့၊စင္ၾကယ္ေအာင္လည္းသုတ္သင္ၾကကုန္ ျငားအံ့၊ျမဴမႈန္ ရွိရာ၌လည္း ထုိေၾကးခြက္ကုိ မထားကုန္ျငားအံ့။ ငါ့ရွင္ - ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ စင္ၾကယ္ကာ ျဖဴေဖြးရာသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ငါ့ရွင္ - မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာအတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိလ်က္ ''ငါ၏စိတ္သႏၲာန္၌ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိ၏'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိကိေလသာ အညစ္အေၾကးကုိ ပယ္ရန္ အလုိဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစလတၱံ႔၊ အားထုတ္ လတၱံ႔၊ လုံ႕လစြမ္းကုိ ႀကိဳးပမ္းလတၱံ႔။ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ' မရွိဘဲ၊ ၾကမ္းတမ္း ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ' မရွိဘဲ၊ေတြေဝျခင္း'ေမာဟ' မရွိဘဲ၊ကိေလသာ အညစ္အေၾကး မရွိဘဲ၊ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္မရွိဘဲ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္အားဤသေဘာသာ ဧကန္ ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ ေမာဂၢလာန္ -ဤသည္လွ်င္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ရွိၾကကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍တစ္မ်ဳိးကုိျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေပ၏။
''ငါ့သွ်င္ သာရိပုၾတာ -ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိ ယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍၊တစ္မ်ဳိးကုိ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကားအဘယ္ပါနည္း။
ငါ့ရွင္- ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမားအိမ္မွ ျဖစ္ေစ၊ စင္ၾကယ္ ျဖဴေဖြးေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခဲ့ရာ၏၊ ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည္သုံးလည္း မသုံးေဆာင္ ကုန္ျငားအံ့၊ စင္ၾကယ္ေအာင္လည္းမသုတ္သင္ ကုန္ျငားအံ့၊ ျမဴမႈန္႔ရွိရာ၌လည္းထုိေၾကးခြက္ကုိ ထားကုန္ျငားအံ့။ ငါ့သွ်င္- ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ ညစ္ေပကာ အညစ္အေၾကးတက္ရာသည္ မဟုတ္ ေလာ ဟုေမးေတာ္မူ၏။
ငါ့ရွင္ - မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာ အတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိသည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါ၏ စိတ္သႏၲာန္၌ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိ'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံ 'သုဘနိမိတ္' ကုိ ႏွလုံးသြင္း လတၱံ႔။တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံကုိ ႏွလုံးသြင္းျခင္းေၾကာင့္ ထုိပုဂၢိ ဳလ္၏စိတ္ကုိ္ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ' သည္ လႊမ္းမုိးဖ်က္ဆီးလတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း'ရာဂ'ရွိသူ၊ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ' ရွိသူ၊ ေတြေဝျခင္း 'ေမာဟ' ရွိသူ၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔ႏွင့္တကြ ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ထုိပုဂၢိဳလ္အား ဤသေဘာသာ ဧကန္ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ - ဥပမာေသာ္ကား ေစ်းမွျဖစ္ေစ၊ ပန္းတဥ္းသမားအိမ္မွ ျဖစ္ေစ၊ စင္ၾကယ္ ျဖဴေဖြးေသာ ေၾကးခြက္ကုိ ေဆာင္ယူခဲ့ရာ၏၊ ထုိေၾကးခြက္ကုိ ပုိင္ရွင္တို႔သည္သုံးလည္း သုံးေဆာင္ကုန္ ျငားအံ့၊စင္ၾကယ္ေအာင္လည္းသုတ္သင္ကုန္ ျငားအံ့၊ ျမဴမႈန္႔ရွိရာ၌လည္းထုိေၾကးခြက္ကုိ မထားကုန္ျငားအံ့။ ငါ့ရွင္ - ထုိေၾကးခြက္သည္ ေနာင္အခါ၌ သာလြန္ စင္ၾကယ္ကာ ျဖဴေဖြးရာသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ငါ႔ရွင္- မွန္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
ငါ့ရွင္ - ဤဥပမာအတူပင္ .. ထုိ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိသည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါ၏ စိတ္သႏၲာန္၌ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိ'' ဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံ 'သုဘနိမိတ္'ကုိ ႏွလုံးသြင္းလိမ့္မည္မဟုတ္။ တင့္တယ္ေသာ အာ႐ုံကုိ ႏွလုံးမသြင္းျခင္းေၾကာင့္ ထုိပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္ကုိ္ တပ္မက္ျခင္း'ရာဂ' သည္ လႊမ္းမုိး ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္ မဟုတ္။ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ' မရွိဘဲ၊ ၾကမ္းတမ္း ျပစ္မွားျခင္း'ေဒါသ'မရွိဘဲ၊ေတြေဝျခင္း'ေမာဟ'မရွိဘဲ၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမရွိဘဲ၊ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္မရွိဘဲ ေသလြန္ရ လတၱံ႔။ ထုိပုဂၢိဳလ္အားဤသေဘာသာ ဧကန္ ျဖစ္ရမည္။
ငါ့ရွင္ေမာဂၢလာန္ - ဤသည္လွ်င္ကိေလသာ အညစ္အေၾကး မရွိၾကကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးကုိယုတ္ညံ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရ၍တစ္မ်ဳိးကုိျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိရျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေပ၏ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။
( အနဂၤဏသုတ္၊မူလပရိယာယ၀ဂ္၊မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္)
0 comments:
Post a Comment