Friday, April 17, 2015

တရားထူးတရားျမတ္ရဖို႔အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိး



တရားထူးတရားျမတ္ရဖို႔အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိး

ဒြိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ကို အၾကမ္းဖ်င္း
အားျဖင့္ ဘယ္လိုလုပ္ သိႏုိင္တုန္းလို႔ ေမးမယ္
ဆိုလို႔ရွိရင္ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ဟာ မထိုင္းမႈိင္းဘူး။
သုဘာ သိတာ ဒုဗၺာသိတ ႆအတၳံ ဇာနာတိ
တဲ့ ေကာင္းသျဖင့္ ေျပာတဲ့စကားလား၊ မေကာင္း
သျဖင့္ ေျပာတဲ့စကားလား အဆိုးနဲ႔အေကာင္း
အက်ဳိးနဲ႔အေၾကာင္း ခြဲျခားၿပီး သိႏုိင္တယ္လုိ႔ဆို
ရင္ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ပဲလုိ႔ေျပာရမယ္။ တခ်ဳိ႕ပုဂၢဳိလ္
က်ေတာ့ အဆိုးလား အေကာင္းလားလည္းမသိ
ဘူး။ အက်ဳိးလား အေၾကာင္းလား ဆိုတာလည္း
မသိဘူး။ အဲဒီလို မသိလို႔ရွိရင္ ဒါ ဒြိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္
ပဲ။ ထက္ျမက္မႈမရွိတဲ့ပုဂၢဳိလ္ပဲ။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္ႏွစ္ဦး
မွာ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီဘ၀
မွာ ႀကိဳးစားရင္ႀကိဳးစားသေလာက္ ၀ီရိယစြမ္း
အားျမင့္ရင္ျမင့္သေလာက္ အသိဉာဏ္အား 
ေပါက္ေရာက္လာႏုိင္တယ္တဲ့။ ဒီဘ၀မွာမဂ္ဖိုလ္
ကို ရႏုိင္တယ္။ 

အဲဒီတိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ထဲမွာ ထပ္ၿပီးေတာ့ခြဲၾကည့္
မယ္ဆိုရင္ ပစၧိမ ဘ၀ိက ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး
ရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ ပစၧိမဘ၀ ကံအေနအထား
အရ သူကက်ေတာ့ဉာဏ္ဟာ ထက္ျမက္လိမ့္
မယ္လုိ႔ယူဆရတယ္။ စိတ္စြမ္းအားေတြလည္း
ပိုၿပီးေတာ့ ျမင့္မားလိမ့္မယ္။ ဆိုလိုတာက level
တို႔ ဒီဂရီတို႔ဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိမယ္ေပါ့။
တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ level ထဲမွာလည္း ပိုၿပီးေတာ့
ထက္တဲ့ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ level ဆိုတာလည္း
ရွိေသးတယ္။ 

ပင္ကိုယ္က ဉာဏ္ထက္လုိ႕ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္
လာၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ စာေပေတြမွာဘယ္လိုသံုးတာ
တုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ဥပနိႆယသမၸတၱိတဲ့။ အေျခ
ခံေကာင္းေတြရွိေနတဲ့ ပုဂၢဳိလ္တ့ဲ။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္မ်ဳိး
ဟာ ဘုရားနဲ႔ေတြ႕ၿပီး တရားနာလုိက္ရၿပီဆိုရင္
ကၽြတ္သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးေပါ့။ တရားထူးတရား
ျမတ္ရသြားတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီလ္ုိ
ဥပနိႆယ အေျခခံေကာင္းရွိေသာ္လည္း
တရားထူးတရားျမတ္မရတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြေရာမရွိ
ႏုိင္ဘူးလားဆိုလို႔ရွိရင္ ရွိတယ္။ အမ်ားႀကီးရွိ
တယ္။ ေဟာဒီပရိသတ္ေတြထဲမွာလည္းအေျ
ခံေကာင္းေတြရွိၿပီး တရားထူးတရားျမတ္မရ
ေသးတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ေနာ္။

ဥပနိႆယသမၸတၱိဆိုတဲ့ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ
အေနအထားေပမယ့္လို႔ ဘာျဖစ္လုိ႔မရေသး
တာတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ မရင့္က်က္ေသးတာလဲ
ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အေျခခံေကာင္းကေတာ့ သူက
စြမ္းအားေတြအမ်ားႀကီးလိုတယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားတရားေဟာတဲ့အခါမွာ ဘယ္
ပုဂၢဳိလ္က ဘယ္တရားနဲ႔တန္တယ္ဆိုတာ
ျမတ္စြာဘုရားက ကၽြတ္ထိုက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကို
ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သူနဲ႔တန္တဲ့တရားတစ္ခါတည္း
ေဟာေတာ့ အသိဉာဏ္က ခ်က္ခ်င္းပြင့္သြား
တယ္။ 

ျမတ္စြာဘုရားကနည္းလမ္းအကုန္သိေနေတာ့
နည္းလမ္းစံု သံုးတယ္။ က်န္တဲ့ သာ၀ကေတြ
က်ေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့တရားအတိုင္း တရား
ထဲကေနရမ္းၿပီးေတာ့ ေဟာရတာဆိုေတာ့
လူအုပ္ထဲကို ခဲနဲ႔ပစ္ရင္ မွန္ခ်င္တဲ့သူမွန္မွာေပါ့။
တရားေဟာရတာက အဲဒီလုိရမ္းၿပီးေတာ့ ႀကဲေန
ရတဲ့ဟာမ်ဳိးပဲ။ ဘုရားေဟာတဲ့တရားေတြယူၿပီး
ေတာ့ေဟာေတာ့ ထိတဲ့သူကထိတယ္။ မထိတဲ့
သူက မထိဘူးေပါ့။ ေပါက္ေရာက္တဲ့သူကေပါက္
ေရာက္တယ္။ မေပါက္ေရာက္တဲ့သူမေပါက္ေရာက
ဘူး။ စိတ္ထဲေတြ႕သြားတဲ့သူေတြရွိတယ္။ စိတ္ထဲ
မေတြ႕တဲ့သူလည္း ရွိမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆို
ရင္ လူ႔ရဲ႕စိတ္ကိုသိတာမွမဟုတ္ဘဲ။ ျမတ္စြာဘုရား
က စိတ္ကိုသိလို႔ လႊဲမွားမႈမရွိေတာ့ဘူး။

အဲဒီအထဲမွာ ဥပနိႆယသမၸတၱိဆိုတဲ့ အေျခခံ
ေကာင္းေတြရွိတဲ့ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ေတြေတာင္မွ
ပဲ တစ္ခါတစ္ရံ သူတို႔အေျခအေနေကာင္းေတြ
ပ်က္စီးသြားတာေတြ ရွိတတ္ေသးတယ္တဲ့။ ဒါက 
သတိထားစရာေကာင္းတယ္။ ပ်က္စီးသြားတာ
ဘာေၾကာင့္ပ်က္စီးသြားတာတုန္းဆိုရင္ နံပါတ္(၁)
က ပါပမိတၱ မေကာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ေပါင္းမိတယ္
ဆိုလို႔ရွိရင္ အေျခခံေကာင္းေတြပ်က္စီးသြားႏုိင္
တယ္။ ဆိုပါစို႔ မိတ္ေဆြယုတ္နဲ႔ေပါင္းမိသြားတဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ ကံငါးပါးကို က်ဴးလြန္မိရင္
အဲဒီကံငါးပါးကို က်ဴးလြန္မိတယ္ဆိုရင္ အေျခ
အေနေကာင္းေတြပ်က္စီးသြားတတ္တယ္။
ဘယ္သူပ်က္စီးသြားတာလဲဆိုလို႔ရွိရင္ ထင္ရွား
တာေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဇာတသတ္မင္းႀကီး။
ေဒ၀ဒတ္ဆိုတဲ့မိတ္ေဆြယုတ္နဲ႔ေပါင္းမိသည့္
အတြက္ေၾကာင့္ သူ႕ရဲ႕အေျခအေနေကာင္း
ေတြ ဆံုး႐ႈံးသြားတယ္။

ေနာက္နံပါတ္(၂)က ကိရိယာ ပရိဟာနိလို႔ေခၚ
တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ကိစၥတစ္ခု
မလုပ္ေဆာင္မိရင္လည္း အေျခခံေကာင္းေတြ
ဆံုး႐ႈံးသြားတယ္တဲ့။ အဲဒါက်ေတာ့ တရား
ေဟာေျပာသူနဲ႔ ကာယကံရွင္ႏွစ္ဦးသက္ဆိုင္မႈရွိ
တယ္တဲ့။ ကိရိယာပရိဟာနိေနရာမွာ ျမတ္စြာ
ဘုရားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မရွိဘူး။
ရဟႏၱာေတြဘက္ကရွိႏုိင္တယ္တဲ့

ၾကည့္ေလ ဓနဥၥာနီပုဏၰားကို ရွင္သာရိပုတၱရာက
တရားေဟာတယ္။ အစြဲေတြခ်ြတ္တယ္။ ေနာက္
ဆံုးက်ေတာ့ ပုဏၰားေတြဟာ ျဗဟၼာ့ျပည္ကိုသိပ္
ေရာက္ခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြဆိုၿပီးေတာ့ ျဗဟၼာ့ျပည္
ကို ပို႔ထားပစ္ခဲ့တာ။ တကယ္ေတာ့သူဟာ
ျဗဟၼာျပည္တင္မကဘူး။ တရားထူးတရားျမတ္
ရႏုိင္တဲ့အဆင့္ရွိရဲ႕သားနဲ႔ သူကျဗဟၼာ့ျပည္အဆင့္
ေလာက္တင္ခ်န္ထားခဲ့ၿပီးေတာ့ ဟုိကတရားထူး
တရားျမတ္ရတဲ့အဆင့္မေရာက္သြားဘူးေပါ့။
အဲဒါက်ေတာ့ ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕လုပ္ေဆာင္မႈ
အားေပ်ာ့တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတယ္။ ေဟာေျပာ
တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕အားေပ်ာ့မႈလုိ႔ ဒီလိုေျပာတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ေရႊပန္းထိမ္သည္ရဲ႕သားေလး
ကို လူငယ္လူရြယ္ျဖစ္လို႕ ကာမဂုဏ္စိတ္ေတြ
ၿငိမ္သြားေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ အသုဘကမၼ႒ာန္း
ေပးတယ္။ ၄ လ အားထုတ္တာ မရဘူးေပါ့။
ဒါက ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕အားေပ်ာ့မႈေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ တစ္မနက္ခင္းေလး
အတြင္းမွာပဲ တရားထူးတရားျမတ္ရေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေပးလုိက္ႏုိင္တယ္။ ဘုရားဘက္
ကေတာ့ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ လံုး၀မရွိဘူး။ ရဟႏၱာ
ေတြဘက္မွာေတာ့ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ရွိႏိုင္တယ္။
ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားလို
အာသယာႏုယယဉာဏ္နဲ႔ ဣၿႏၵိယပေရာ
ပရိယတၱိဉာဏ္ဆုိတာ ရဟႏၱာေတြမွာ လံုး၀
မရွိဘူးတဲ့။ ပေစၥကဗုဒၶါေတာင္မွမရွိဘူးတဲ့။
လူရဲ႕အတြင္းအဇၥ်ာသယကို သိဖို႔ဆိုတာမရွိ
ဘူးတဲ့။ ဥပနိႆယသမၸတၱိလို႔ဆိုတဲ့ တိဟိတ္
ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ဒီအေၾကာင္းေတြ
ဆံုစည္းမိဖို႔က အင္မတန္မွအေရးႀကီးတယ္။

ခြဲလုိက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကလ်ာဏမိတၱ ေကာင္း
တဲ့မိတ္ေဆြနဲ႔ ေပါင္းမိဖို႔လည္း လိုေသးတယ္။
ကိရိယာပရိဟာနိ မျဖစ္ေအာင္ ေဟာေျပာနည္း
ေပးလမ္းျပတဲ့ဆရာက ျပည့္စံုဖို႔လိုေသးတယ္။
ေနာက္ထပ္ ကိရိယာပရိဟာနိ မျဖစ္ေအာင္
ကိုယ္တုိင္က ႀကိဳးစားဖို႔လိုေသးတယ္လို႔
အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိး။ အဲဒါမွတရားထူးတရားျမတ္
ရဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။

ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ အပိုင္း(၂)

0 comments:

Post a Comment