Friday, April 17, 2015

တရားထိုင္တဲ့အခါ ေညာင္းလို႔ေျပာင္းရင္း ေရြ႕ရင္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား။



တရားထိုင္တဲ့အခါ ေညာင္းလို႔ေျပာင္းရင္း ေရြ႕ရင္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား။

ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာရဖို႔ တရားအားထုတ္
တဲ့အခါ ထိုင္တဲ့ဣရိယာပုတ ္ၾကာလာရင္
ေညာင္းတတ္ပါတယ္။ ရပ္တဲ့၊ သြားတဲ့၊
ေလ်ာင္းတဲ့ ဣရိယာပုတ္ေတြလည္း ၾကာ
လာရင္ ဒီအတိုင္းဘဲ ေညာင္းတတ္ပါ
တယ္။ ဒီကိုယ္ဆင္းရဲမႈ ေညာင္းတဲ့အာ႐ုံ
ကိုေတြ႕ၿပီး မ႐ႈတတ္ေသးတဲ့ သူေတြအ
တြက္ သေဘာမက်တဲ့ စိတ္ ဆင္းရဲမႈ
ေဒါသျဖစ္လာတယ္။ ေဒါသ အကုသိုလ္
စိတ္ျဖစ္ေနလို႔ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္မေျပာ
နဲ႔ ၀ိပႆနာဉာဏ္ပင္မရႏိုင္ပါဘူး။

ဆရာသမားမ်ားက မေရြ႕ရ၊ မျပင္ရ၊ မလႈပ္
ရစတဲ့ စကားေတြေၾကာင့္ ေညာင္းလို႔
လည္းစိတ္ညစ္၊ လႈပ္ရင္ ေျပာင္းရင္ ဆူမွာ
ကိုလည္း ေၾကာက္ရတဲ့ စိတ္နဲ႔ မလႈပ္ဘဲ၊ 
မေရြ႕ဘဲ နာလြန္းလို႔ ေပေတ ေအာင့္အီး
ေနတဲ့အခါ ခံရခက္ၿပီး ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ 
ဆင္းရဲေနပါတယ္။ ေပေတ ေအာင့္အီးေန
လို႔ ကုိယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ရင္ ဘာ
ဉာဏ္ ဘာအသိမွ မရႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ
ေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ရာမွာ အျပစ္ျဖစ္
တယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။

နာက်င္လြန္းလို႔ မခံသာရင္ အသိဉာဏ္နဲ႔
သတိကပ္ၿပီးေျပာင္းရေရြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီ
လိုေျပာင္းျပင္ေရြ႕ ေပးလိုက္တဲ့အခါ

ဒုကၡေ၀ဒနာျပင္းထန္စြာမျဖစ္ျခင္း။
တည္ၾကည္မႈသမာဓိရွိျခင္း။
အားထုတ္ဆဲကမၼာန္းတရား တိုးပြားျခင္း။
တရားထူးရျခင္းဆိုတဲ့ အက်ဳိးေလးမ်ဳိး ရ
ႏုိင္ပါတယ္။

နာက်င္ကိုက္ခဲလို႔ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ေနတာ
ကို သတိကပ္ၿပီး မေျပာင္းျပင္၊ မေရြ႕ေပး
ဘဲေနရင္
ဒုကၡေ၀ဒနာျပင္းထန္စြာျဖစ္ျခင္း။
တည္ၾကည္မႈသမာဓိမရျခင္း။
အားထုတ္ဆဲ ကမၼ႒ာန္းတရား ပ်က္ျခင္း။
တရားထူးမရျခင္းဆုိတဲ့ အျပစ္ေလးမ်ဳိးျဖစ္
ပါတယ္။

ဒီလိုဆိုေတာ့ ေညာင္းတာ ေျပာင္းလိုက္။ 
ျပင္လိုက္ လုပ္ရမွာလားလို႔ ေမးစရာ ရွိပါ
တယ္။ ေညာင္းတာကို သေဘာမက်တဲ့ 
ေဒါသျဖစ္လို႔ မေညာင္းတာကို လိုခ်င္တဲ့
ေလာဘနဲ႔သာ ေျပာင္းမယ္ေရြ႕မယ္ ဆိုရင္ 
သတိ၊ အသိဉာဏ္ မပါတဲ့အတြက္ အဲဒီလို
ေျပာင္း ေရြ႕တာကိုလည္း မေကာင္းဘူးလို႔
ေျပာရပါမယ္။ အထိုင္ၾကာလို႔၊ အမႈအယာ
တစ္မ်ဳိးတည္းေနတာၾကာလို႔ နာက်င္ကိုက္ခဲ 
ေညာင္းလြန္းတဲ့အခါ သတိအသိနဲ႔ မ႐ႈပြားဘဲ 
နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကိုကုန္ေစလိုလို႔ ေက်ာ္လႊား
လိုလုိ႔ဆိုၿပီး အတင္းအဓမၼ က်ိတ္မိွတ္ေပေတ
ေအာင့္အည္းၿပီး ၿငိမ္မခံသင့္ပါဘူး။ ကိုယ္ဆင္း
ရဲ စိတ္ဆင္းရဲတိုးလို႔အျပစ္ပိုၾကီးပါတယ္။

တခ်ဳိ႕က အဲဒီလိုက်ိတ္မွိတ္ေပေတ ေအာင့္
အည္းၿပီး ေနတဲ့အခါ နာက်င္ကိုက္ခဲတာေတြ 
ေက်ာ္သြား၊လြန္သြား၊ ကုန္သြားတယ္လို႔ေျပာ
ၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ နာက်င္
ကိုက္ခဲလြန္းလို႔ထံုၿပီးသြားတာပါ။ ထံုေပ်ာက္
ႀကီးေပ်ာက္ေနတာကို အဟုတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ 
ေန ေနတတ္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း 
ေပၚလာတဲ့ အာ႐ုံတစ္ခုခု ေနာက္ကို မွိန္းၿပီး
လိုက္ေနတဲ့ ေမာဟ၊ ေလာဘ၊ ကိေလသာ
ေတြနဲ႔ မွိန္းထုိင္ ထုိင္ေနတတ္ၾကတယ္။
တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ေပၚလာတဲ့အာ႐ုံတစ္
ခုခု ေနာက္ကို မွိန္းၿပီး လိုက္ေနတဲ့ ေမာဟ၊ 
ေလာဘ၊ ကိေလသာေတြနဲ႔မွိန္းထုိင္ထိုင္ေန
တတ္ၾကပါတယ္။

မေျပာင္းမေရြ႕ဘဲ ၾကာၾကာထုိင္ႏိုင္တယ္။
ရပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာက တရားရတဲ့၊ အသိ
ဉာဏ္ေတြ တိုးပြားတဲ့ ၀ိပႆနာ အလုပ္မွာ 
အဓိကမက်ပါဘူး။ 

ဣရိယာပုတ္အမႈအရာနဲ႔ ေျပာင္းပဲေျပာင္း
ေျပာင္းမေျပာင္းဘဲေနေန၊ အသိဉာဏ္တိုးဖို႔ 
ေျပာင္းဆဲျပင္ဆဲမွာလည္း သတိ၊ ၀ီရိယ၊ အ
သိဉာဏ္နဲ႔ ထင္ရွားတဲ့ ႐ုပ္ဓါတ္၊ နာမ္ဓါတ္
ေတြကို ၾကည့္ေနရမယ္။ ၿငိမ္ေနတဲ့ အခါမွာ
လည္း အထင္အရွားျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ကိုယ္နဲ႔
စပ္တဲ့႐ုပ္သေဘာေဖာက္ျပန္မႈ၊ စိတ္နဲ႔စပ္တဲ့ 
သိမႈ၊ ညႊတ္မႈ၊ စဥ္းစား ေတြးေခၚမႈ သေဘာ
ေတြကို သိေအာင္ၾကည့္ေနရမယ္။

အဲဒီလိုၾကည့္ေနႏုိင္လုိ႔ ထင္ရွားတဲ့ေပၚေန
တဲ့ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္း အာ႐ုံကို သတိ၊ အသိ
နဲ႔ၾကည့္ေနရင္ အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။ ၀ိပႆနာ
အလုပ္မွာ ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းအာ႐ုံကိုမၾကည့္
ႏိုင္ရင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္။

ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵ
၀ိပႆနာသင္တန္းအေမးအေျဖမ်ား- ၁

0 comments:

Post a Comment