ဒကာ။ ။ ခုကာလ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားရႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီေတြက ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေအာင္လိုက္တယ္၊ ကၽြတ္ေအာင္လိုက္တယ္၊ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္မွ တရားအမွတ္ျဖဳတ္တယ္တဲ့၊ သူတို႔ရဲ႕ ၀ိပႆနာ ဓမၼဆရာမ်ားကလည္း ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေအာင္ လိုက္ရမယ္လို႔ ေစခိုင္းတတ္ၾကပါတယ္တဲ့၊ အဲဒါေတြဟာ မွန္ပါရဲ႕လား ဆရာေတာ္၊ စိတ္ရွိသူမွာ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ႏိုင္ပါသလား။
ဆရာ။ ။ အင္း….ဒါက ပရမတ္ တရား နည္းနည္းပါးပါး လိုက္စား ေလ့လာထားတဲ့ သူမ်ားမွ အမွန္သိႏိုင္မွာျဖစ္တယ္၊ ဒီစကားမ်ိဳးကို ရုပ္ နာမ္ ပရမတ္ ဘာမွမသိ နားမလည္တဲ့ ဆရာတပည့္တို႔ရဲ႕ ကမၼ႒ာန္းရိပ္သာဘက္က ေပၚထြက္လာတဲ့ သာသနာဖ်က္ အမွားစကားေတြလို႔သာ မွတ္ေပေတာ့။
ဒကာ။ ။ ဆက္လက္မိန္႔ၾကားကာ အမွန္တရားမ်ားကို လင္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္၊ ဒကာၾကီးတို႔ နားရွင္းသြားေအာင္။
ဆရာ။ ။ ေ၀ဒနာဆိုတာ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိတဲ့ အာရံုကို ခံစားျခင္းသေဘာ ေစတသိက္ဓမၼ ျဖစ္တယ္၊ သူက စိတ္ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္း စိတ္နဲ႔အတူတူ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္၊ စိတ္ျဖစ္ရင္ ေ၀ဒနာက ပါမွာခ်ည္းပဲ၊ စိတ္မျဖစ္ဘဲ မွတ္စိတ္ေတြ ခ်ဳပ္ကုန္မွ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္မွာ၊ စိတ္ဆိုတာကလည္း ပုထုဇဥ္က ရဟႏၲာအထိ အျမဲတေစ ျဖစ္ေနရွိေနတဲ့ ပရမတၳဓမၼမ်ိဳးပဲဟာ၊ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ဘယ္စိတ္နဲ႔ ရႈမွတ္ပြားမွာလဲ၊ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် ေ၀ဒနာျဖစ္ေနမွာခ်ည္းပဲ။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္တဲ့ ၀ိပႆနာရႈမွတ္နည္း မရွိဘူးေပါ့၊ မိန္႔ၾကားပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္တဲ့ ၀ိပႆနာ ရႈမွတ္နည္းေတာ့ ပုထုဇဥ္အတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မရွိဘူး၊ ရႈမွတ္စိတ္ရွိေနသမွ် ခံစားမႈေ၀ဒနာက ရွိေနမွာခ်ည္းပဲ၊ ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာလကၡဏာက…..
၁။ ဧကုပၸါဒ = စိတ္နဲ႔အတူ တျပိဳင္နက္ ျဖစ္တယ္။
၂။ ဧကနိေရာဓ = စိတ္နဲ႔အတူ တျပိဳင္နက္ ခ်ဳပ္တယ္။
၃။ ဧကာရမၼဏ = စိတ္နဲ႔တူေသာ အာရံုရွိတယ္။
၄။ ဧက၀တၳဳက = စိတ္နဲ႔တူေသာ မွီရာရွိတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ရႈမွတ္စိတ္ ရွိေနသမွ် ေ၀ဒနာကေတာ့ ရွိေနမွာခ်ည္းပဲ၊ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ရေအာင္ ၀ိပႆနာတရားပြားမ်ား ရႈမွတ္ေနတဲ့ ပုထုဇဥ္ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္က မဂ္ ဖိုလ္ မရခင္ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေအာင္ လိုက္မွတ္ေနတယ္လို႔၊ ပိဋကတ္စာေပ မသင္ၾကားဖူးပဲ ကမၼ႒ာန္း လုပ္စားေနတဲ့ ဆရာတပည့္ ေယာဂီတို႔ရဲ႕ အလုပ္မွား အက်င့္မွား အေျပာမွားေတြလို႔ မွတ္ရမည္။
၀ိပႆနာလုပ္ငန္းက မေနာကံ စိတ္အလုပ္မ်ိဳး၊ မေနာ၀ိညာဥ္စိတ္နဲ႔ ေပၚသမွ်အာရံုေတြကို သိမွတ္ေနရတာ၊ တခါသိ တခါပ်က္ အနိစၥလကၡဏာ သက္သက္ကို မေမ့တဲ့ သတိနဲ႔ ခ်က္ေစ့ေအာင္ သိမွတ္ေနတဲ့စိတ္က ခ်ဳပ္ျငိမ္းႏိုင္မွာလား၊ နိဗၺာန္အထိ သိေနရမွာ။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ အျပင္းအထန္ေ၀ဒနာရဲ႕ဒဏ္ကို မခံႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေယာဂီဟာ ၀ိပႆနာတရား လက္လႊတ္ထားလိုက္ရေတာ့မွာလားဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ မိမိရႈမွတ္ဆဲ ၀ိပႆနာကိုေတာ့ ဘယ္အခါမွ လက္မလႊတ္ရဘူး၊ ေ၀ဒနာျပင္းထန္လို႔ မခံႏိုင္ မမွတ္ႏိုင္ရင္ အဲဒီျပင္းထန္လြန္းတဲ့ ေ၀ဒနာကို ခြါျပီးေတာ့ တျခားအာရံု ရုပ္နာမ္ကို ေျပာင္းလဲမွတ္ေပါ့။
ဒကာ။ ။ အဲဒီ ခြာပံု ခြာနည္းမ်ားကိုလည္း ပိဋကတ္ေတာ္လာ သာဓက အေထာက္အထားနဲ႔ မိန္႔ၾကားပါဦး ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔ မွတ္သားရေအာင္။
ေ၀ဒနာ ခြါနည္းနဲ႔ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေအာင္ လုပ္နည္း
ဆရာ။ ။ အင္း….ပိဋကတ္ေတာ္မွာ (၁) ေ၀ဒနာ ခြာနည္း၊ (၂) ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္ လုပ္နည္းလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးလာရွိတယ္၊ အဲဒါကို ေသခ်ာစြာ မွတ္ထားေပါ့၊ သူမ်ားကိုလည္း သိေအာင္ ေဟာၾကားေပးပါ။
၁။ ေ၀ဒနာခြာနည္းက မိမိ ေပါင္ကို ဆတ္ပိုင္းရိုက္ခ်ိဳးကာ သာ၀တၳိျပည္သား တိႆရဟန္းတပါးရဲ႕ ဂုဏ္ထူးကို အားလံုးၾကားဖူးထားတဲ့အတိုင္းပဲ၊ ျပန္းထန္စြာ နာက်င္ခံစားမႈ ေ၀ဒနာကို သက္သာႏိုင္ေစရန္ “ေယာနိေသာ မနသိကာရ” ေခၚတဲ့ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ႏွလံုးသြင္းျဖင့္ တျခားအာရံုတခု၏ ျဖစ္ပ်က္မႈကို ေျပာင္းလဲ ရႈမွတ္ျခင္း ျပဳလိုက္တာနဲ႔ ေ၀ဒနာ၌ ႏွလံုးသြင္းမႈ မရွိေတာ့၍ ျပင္းထန္စြာ နာက်င္ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာဟာ ေပ်ာက္ကင္းသြားသလို ထင္ရတယ္။
အဲဒီလို အာရံုေျပာင္းလဲမႈမ်ိဳးကို အ႒ကထာဆရာမ်ားက၊ (ေ၀ဒနံ ၀ိကၡမၻိတြာ = ေ၀ဒနာကိုခြါသည္) လို႔ ညႊန္ၾကားျပဆိုၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ေယာဂီဟာ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္တယ္ ေပ်ာက္တယ္လို႔ မရွိေကာင္းဘူး၊ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ ျဖစ္ရင္လည္း နိဗၺာန္၏အရသာကို ခံစားတဲ့ ေ၀ဒနာျဖစ္ေနတာပဲ၊ ကဲ….ကြဲရဲ႕ ရွင္းရဲ႕လား၊ ေ၀ဒနာ ခြာတဲ့နည္းသာ ရွိတာ။
ဒကာ။ ။ ရွင္းပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္လုပ္နည္း၊ နံပါတ္ ၂ ကို ျပတ္ျပတ္သားသားနဲ႔ တိုတိုကေလးမိန္႔ၾကားပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ စိတ္ကိုခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္လုပ္ေပါ့၊ စိတ္ခ်ဳပ္ရင္ ေ၀ဒနာ ခ်ဳပ္ျငိမ္းတာပဲ၊ အဲဒါ အတိုဆံုးနဲ႔ အျပတ္သားဆံုး အေျဖပဲ။
ဒကာ။ ။ စိတ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ လုပ္ႏိုင္သလဲ ဆရာေတာ္၊ စိတ္မျဖစ္တဲ့အခါရယ္လို႔မ်ား ရွိေသးသလားဘုရား၊ အိပ္စက္တဲ့အခါမွာလည္း ဘ၀င္စိတ္ေတြက မျပတ္ျဖစ္ေနၾကတာပဲ ဥစၥာ၊ စိတ္မျဖစ္ဘဲ ခ်ဳပ္ေနပံုမ်ားရွိရင္ မိန္႔ၾကားပါဦး ဘုရား။
ဆရာ။ ။ စိတ္မျဖစ္ေအာင္ ခ်ဳပ္ေအာင္ လုပ္ႏို္င္တဲ့သူက ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္။
၁။ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရတဲ့ အနာဂါမ္ ပုဂၢိဳလ္။
၂။ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရတဲ့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္။
အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္ေယာက္ဟာ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားတဲ့အခါမွာ စိတ္ခ်ဳပ္သြားတယ္၊ စိတ္ခ်ဳပ္ေတာ့ စိတ္နဲ႔အတူျဖစ္တဲ့ ေ၀ဒနာဟာလည္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားတာေပါ့။
နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားတဲ့အခါမွာ စိတ္ ေစတသိက္ စိတၱဇရုပ္ေတြပါ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေနတယ္၊ အဲဒါဟာ (အႏုပၸါေဒါ နိဗၺာနံ) နိဗၺာန္ကို ခဏသြားတဲ့နည္းပဲ။ အခုကာလ စ်ာန္အဘိညဥ္မရ၊ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာလည္း မဟုတ္သူ အစုတ္ပလုပ္ေတြက ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေအာင္လိုက္တယ္ဆိုတာ အမွန္မဟုတ္တဲ့ အမွားစကားေတြလို႔သာ မွတ္ေပေတာ့၊ ေတာ္ျပီ၊ စာေပတတ္ျပီး အမွန္ကို ယူဆတတ္တဲ့ ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္တို႔ကို ရွာမွီးဆည္းကပ္တတ္ရတယ္။
ဒကာ။ ။ သည္လို ျပတ္ျပတ္သားသား စကားမ်ိဳး ၾကားခ်င္ေနတာ၊ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာလွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ဦးတင္ရွိခိုးပါတယ္ ဘုရား။
http://www.thamameggin.blogspot.com မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
0 comments:
Post a Comment