Friday, April 17, 2015

ဒိ႒ိသစ္ငုတ္အျမစ္ျဖဳတ္



ဒိ႒ိသစ္ငုတ္အျမစ္ျဖဳတ္

ဒီကေန႔ဒိ႒ိသတ္တရားေဟာရမယ္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မမွတ္ၾကနဲ႔လို႔ ႀကိဳတင္သတိေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ပထမ ဒိ႒ိျပဳတ္ေအာင္ ေဟာရမယ္။ ေနာက္ဒိ႒ိျပဳတ္ ၿပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ ေဟာမယ္။

ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မမူခင္အခါက ဒိ႒ိခ်ည္းပဲမ်ားတယ္။ ဘုရားပြင့္ေတာ့ ဒိ႒ိေတာရွင္းေနရတာက အၾကာႀကီးပဲ။ ဒိ႒ိေတာရွင္းေနရတာနဲ႔ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီးကုန္သြား တယ္လုိ႔ ဆိုႏုိင္တယ္။ အခုဒို႕ဒကာေတြအတြက္လည္း ပထမ ဒိ႒ိေတာကိုရွင္းပစ္ရလိမ့္မယ္။ ဒုတိယတဏွာ ေတာကုိရွင္းရမယ္လို႔မွတ္ၾက။

အခုေနမွာ ခင္ဗ်ားတို႔တစ္ေတြက ရွင္းခ်င္ရာရွင္းေန ၾကေတာ့ လိုရင္းမေရာက္ၾကဘူး။ ပထမရွင္းရမယ့္ ဒိ႒ိကုိ ဒုတိယ၊ ဒုတိယရွင္းရမယ့္ တဏွာကိုပထမ လုပ္ေနေတာ့ အရင္ဟာကေနာက္၊ ေနာက္ဟာက အရင္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒီလိုေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနေတာ့ တရားမရၾကဘူး။ တရားအရႏုိင္ေတာ့ပါရမီလွည့္ခ် ၾကတယ္။

သာ၀ကဉာဏ္အရာမွာ ပါရမီမဆိုနဲ႔။ ပါရမီမလုိဘူး။ ပါရမီကရွိၾကၿပီးသား။ လူအျဖစ္ကိုလည္းရေနၾက ၿပီ။ သာသနာနဲ႔လည္းႀကံဳေနရၿပီ။ ေထာင္ႏုိင္တဲ့နား လည္းပါၾကတယ္။ ဒါေတြျပည့္စံုရက္နဲ႔တရားမရ တာဟာ က်င့္စဥ္မမွန္လုိ႔မရၾကတာပဲလုိ႔ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်။ က်င့္စဥ္မမွန္ရင္ဘယ္အခါမွ နိဗၺာန္မရ ႏုိင္ၾကဘူး။ က်င့္စဥ္မွန္မွနိဗၺာန္ရၾကမယ္။

သံုးဆယ့္ႏွစ္ေကာ႒ာသဆိုတဲ့အက်င့္ တခ်ဳိ႕ က်င့္ၾကတယ္။ သံုးဆယ့္ႏွစ္ေကာ႒ာသအက်င့္ ကတဏွာသတ္တရား။ တဏွာသတ္ဖို႔အခ်ိန္ မဟုတ္ဘဲ တဏွာသတ္ေနေတာ့အက်င့္လြဲ ေနတာေပါ့။ ဒါနဲ႔ပဲသူမ်ားပါးစပ္ဖ်ားလမ္းဆံုး ေနၾကရတယ္။

ပထမေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ ဒိ႒ိသတ္ရမယ္။ ဒိ႒ိသတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွ တဏွာသတ္ရမယ္။ အဲဒီဓမၼသဘာ၀အစဥ္ကို ေဇာက္ထုိးမိုးေမွ်ာ္ ထင္ရာလုပ္ေနေတာ့ ခရီးမေရာက္ေတာ့ဘူး။

ဘုရားလက္ထက္က ယမကဆိုတဲ့ရဟန္း တစ္ပါးရွိတယ္။ အဲဒီယမကရဟန္းကရဟႏၱာ ေသရင္ ျပတ္တယ္လို႔ယူတဲ့ ဥေစၦဒအယူရွိေန တယ္တဲ့ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္ ယမက သုတ္မွာပါတယ္။

တထာဟံ ဘဂ၀ေတာ ေဒသိတံ ဓမၼံ အာဇာနာမိ။

ဘုရားေဟာတဲ့အတိုင္းငါသိပါတယ္တဲ့။

ယထာခီဏာသေ၀ါဘိကၡဳ ကာယႆ
ေဘဒါဥစၦိဇၨတိန ေယာ တိပရံမရဏာ

ရဟႏၱာေသရင္ျပတ္တယ္။ ေပ်ာက္သြားတာပဲ။ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္မျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့ အဲဒီလို မိစၦာဒိ႒ိအယူရွိၿပီးျဖစ္ေနတယ္။

သာ၀တၳိျပည္ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္သီတင္းသံုးေနတဲ့ အခါျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခါမွာ ယမကရဟန္းက သူ႔အယူရွိတဲ့အတိုင္း သီတင္းသံုးဖက္ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းမ်ားကို လွည့္ၿပီးေျပာဆိုေနတယ္တဲ့။ ဘုရားေဟာတာငါသိပါတယ္။ ရဟႏၱာေသရင္ ့ျပတ္တယ္။ ေနာက္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ တစ္ခါ တည္းေပ်ာက္သြားတာပဲတဲ့။ ဘုရားကဒီလို ေဟာတယ္ဆိုၿပီး ၀ါဒလည္ျဖန္႔တယ္တဲ့။

ဒါနဲ႔သီတင္းသံုးေဖာ္ရဟန္းေတာ္ေတြက အဲဒီယမကရဟန္းေတာ္ကို ၀ိုင္း၀န္းတားျမစ္ ဆံုးမၾကပါတယ္။ ငါ့ရွင္ယမက ဒီလိုမေျပာ မေဟာပါနဲ႔တဲ့။ ဘုရားက ဒီလိုမေဟာဘူး ဆိုၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆံုးမတားျမစ္ၾကေပ မယ့္နားမေထာင္ဘူးတဲ့ အဲဒီလိုေျပာဆို ဆံုးမလို႔မရႏုိင္ၾကတာနဲ႔ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ထံသြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္က ငါ့ရွင္ ယမက အသင္ဟာဒီလို မိစၦာအယူရွိၿပီး ဒီအတိုင္းလည္ေျပာေနတယ္လို႔ ရဟန္းမ်ား ေျပာျပလုိ႔သိရတယ္။ ဒီၾကားတဲ့အတိုင္း မွန္သလား။

မွန္လွပါ။ ရဟန္းမ်ားေလွ်ာက္ထားသည့္ အတိုင္းပင္အမွန္ျဖစ္ပါသည္ဘုရား။

ဒါျဖင့္ငါ့ရွင္ကိုေမးမယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၿပီးသင့္ဉာဏ္ျမင္တဲ့အတိုင္းေျဖ ဆုိစမ္းေလာ့။

မွန္လွပါ ဉာဏ္မွီသမွ်ေျဖဆိုပါ့မည္ဘုရား။

င့ါရွင္ယမက၊ ႐ုပ္၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္ဆိုတဲ့ ခႏၶာငါးပါး႐ုပ္တရားနာမ္ တရားေတြဟာ ၿမဲသလား မၿမဲဘူးလား။

မၿမဲတဲ့အနိစၥ စင္စစ္အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။

ဒီမၿမဲတဲ့အနိစၥ ငါးပါးကိုသုခလုိ႔ဆိုရမလား။ ဒုကၡလုိ႔ဆိုရမလား။

မွန္လွပါ။ မၿမဲတ့ဲသေဘာဟာ ဒုကၡစင္စစ္ ပင္ျဖစ္ပါသည္ဘုရား။

ဒီမၿမဲလုိ႔ ဒုကၡအမွန္ျဖစ္တဲ့ခႏၶာငါးပါးကို ငါ့အတၱပဲ ငါ့ကိုယ္ပဲလုိ႔ စြဲယူသင့္ပါသလား။

မၿမဲလုိ႔ဆင္းရဲတဲ့သေဘာျဖစ္တဲ့အတြက္ ငါ့အတၱ ငါ့ကုိယ္ပဲလုိ႔ စြဲယူစရာမရွိပါဘုရား။

ဒီဒုကၡစင္စစ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ငါ့အတၱပဲလုိ႔ စြဲယူဖို႔ရာမသင့္တဲ့ ခႏၶာငါးပါးကိုပုဂၢဳိလ္ဆို ထုိက္ပါသလား။ သတၱ၀ါဆိုထုိက္မလား။

ဒီခႏၶာငါးပါးကို ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါမဟုတ္။ ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါကတစ္ျခား၊ ခႏၶာငါးပါးက တစ္ျခားလို႔ေရာဆိုမလား။

အဲဒီလုိ မဆိုရပါဘုရား။

ဒါျဖင့္ခႏၶာငါးပါးမွာ ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါတည္ရွိ ေနတယ္လို႔ေရာ ယူဆထိုက္သလား။

အဲဒီလိုမယူဆထုိက္ပါဘုရား။

ငါ့ရွင္ယမက ခႏၶာငါးပါးဟာ ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါ မဟုတ္၊ ခႏၶာငါးပါးက အလြတ္မွာ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါလုိ႔လည္းမရွိ၊ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါ ဆိုစရာမရွိ၊ စင္စစ္မရွိ႐ုိးမွန္ပါလွ်င္ ရဟႏၱာ ေသရင္ ျပတ္တယ္လုိ႔ အသင္ယူတဲ့အယူ ၀ါဒဟာ သင့္ျမတ္မွန္ကန္ပါသလား။

မွန္လွပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ေရွးကမလိမၼာ လုိ႔ ယူမိပါသည္။ သည္းခံေတာ္မူပါဘုရား။ ယခုအရွင္ဘုရားရဲ႕ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ အရွင္ဘုရား၏တရားစကားကိုၾကားနာရ သျဖင့္ မိစၦာအယူလည္းေပ်ာက္ကင္းပါၿပီ။ တရားအထူးကိုလည္းသိျမင္ရပါၿပီဘုရား။

ေကာင္းပါၿပီ ဒါျဖင့္ ရဟႏၱာပုဂၢဳိလ္ေသရင္ ဘယ္လုိျဖစ္သလဲလုိ႔ ငါ့ရွင္ကိုသူမ်ားေတြ က ေမးခဲ့ၾကရင္ ဘယ္လိုေျပာမလဲ။

ခႏၶာငါးပါးသာပဲရွိလို႔ ခႏၶာငါးပါးမွာလည္း ႐ုပ္ခႏၶာတစ္ပါး နာမ္ခႏၶာေလးပါးပဲရွိတဲ့ ႐ုပ္နာမ္တရားဟာမၿမဲတဲ့ အနိစၥမ်ဳိးသာ အမွန္ျဖစ္တယ္။ အနိစၥမ်ဳိးမွန္သမွ်ဒုကၡမ်ဳိး သာအမွန္ျဖစ္တယ္။ ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါရဟႏၱာ ပုဂၢဳိလ္လုိ႔ဆိုစရာမရွိ။ တကယ္ဆိုစရာ ရဟႏၱာရယ္လုိ႔မရွိေတာ့ ရဟႏၱာေသတယ္ လုိ႔လည္းဆိုစရာမရွိ၊ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ျပတ္ တယ္ မျပတ္ဘူးလို႔လည္း ဆိုစရာမရွိ၊ ဒုကၡ မ်ဳိးအမွန္ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာငါးပါးသာ ခ်ဳပ္ဆံုးသြား တာပဲ။ ခႏၶာငါးပါးသာကြယ္ေပ်ာက္သြားတဲ့ သေဘာပဲလုိ႔ ေျပာၾကားပါမည္ဘုရား။

သာဓု သာဓု ငါ့ရွင္ ယမက ေကာင္းေလစြ ေကာင္းေလစြ ဒီလုိအရွင္သာရိပုတၱရာက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚၿပီးေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ျပန္ၾကြေတာ္မူတယ္။

႐ုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ၊ သခၤါရ ၀ိညာဏ္ဆိုတဲ့ ခႏၶာငါးခု ႐ုပ္နာမ္အစုဟာ အၿမဲတမ္းျဖစ္ၿပီး ပ်က္ ျဖစ္ၿပီးပ်က္နဲ႔ အမွန္အရွိက ျဖစ္ပ်က္ ပဲ ရွိေနတာ။ ဒီျဖစ္ပ်က္ အနိစၥအခ်က္ကို ပိုင္ႏုိင္ရင္ ဒုကၡအခ်က္ပိုင္မယ္။ ဒုကၡအခ်က္ ပိုင္ရင္ အနတၱအခ်က္ပိုင္မယ္။ အနတၱအခ်က္ ပိုင္ရင္ အတၱဒိ႒ိ၊ ပုဂၢလဒိ႒ိကြာေရာ၊ အတၱ ဒိ႒ိကြာေတာ့ ရဟႏၱာရယ္လုိ႔တကယ္မရွိတဲ့ အျဖစ္ကို သိျမင္လာမယ္။ ဒီလုိသိျမင္လာ ၿပီးေတာ့ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ျပတ္တယ္ဆိုတဲ့ ဥေစၦဒဒိ႒ိလည္း ျပဳေတာ့တာပဲ။ နဂိုကမွ ပုဂၢဳိလ္ ရဟႏၱာလုိ႔ တကယ္မရွိတာမို႔ေသရင္ ျပတ္တယ္ မျပတ္ဘူးလို႔ ဆိုစရာမရွိေတာ့ ဘူးေပါ့။

ဒီအခုေျပာတဲ့ဆက္မွား ျပတ္မွားဆိုတဲ့ မိစၦာအယူေတြ မိမိသႏၱာန္မွာ ရွိေနသလား။ မရွိဘူးလား ကိုယ္တိုင္စမ္းစစ္ၿပီး ၾကည့္ၾက တကယ္လုိ႔မ်ားရွိေနေသးရင္ မကြာကြာ ေအာင္ ခြါထုတ္ပစ္ၾက။ ဒီသႆတ၊ ဥေစၦဒစတဲ့အယူမ်ဳိးေတြရွိေနရင္ မဂ္လမ္း ဖိုလ္လမ္းနဲ႔ဖီလာျဖစ္သြားမယ္။

ဒိ႒ိကြာေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ။ အေၾကာင္းေၾကာင့္အက်ဳိးျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းတရားကျပဳျပင္လုိ႔အက်ဳိးတရား ေပၚလာတယ္။ ေနာက္ဘ၀က မသိလုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီ အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒီဘ၀မွာ၀ိညာဏ္ေပၚတယ္။ ဒီ၀ိညာဏ္ ေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္ေပၚ၊ အဲဒီလုိသခၤါရ အဆက္ဆက္ျဖစ္ၿပီး ခ်ဳပ္ေနတာပဲရွိ တယ္။ ဒီလိုသိရင္ ဥေစၦဒဒိ႒ိျပဳတ္မယ္။

ယမကရဟန္းရဲ႕ဒီေနရာမွာ သခၤါရျဖစ္ၿပီး ခ်ဳပ္တာပဲရွိတယ္။ ရဟႏၱာေသတာရယ္လုိ႔ မရွိဘူး။ ေရွ႕သခၤါရျဖစ္ၿပီးခ်ဳပ္၊ ေနာက္ သခၤါရ ျဖစ္ၿပီးခ်ဳပ္၊ ဒီလုိ႐ုပ္နာမ္သခၤါရ အဆက္ဆက္ျဖစ္ခ်ဳပ္ေတြပဲရွိတယ္။ သခၤါရခ်ဳပ္ဆိုတာ ဒုကၡအစုခ်ဳပ္တာရဟႏၱာ ေသတာမဟုတ္၊ ဒုကၡအစုေတြခ်ဳပ္တာပဲ တကယ္ရွိတယ္လုိ႔သိရင္ဒိ႒ိစင္ၿပီဆိုတာ မွတ္ၾက။

သခၤါရဒုကၡအစုခ်ဳပ္ေတာ့ အသခၤတသုခရ တယ္။ သခၤါရဒုကၡအစုေတြကလြန္ေျမာက္ သြားၿပီး အသခၤတသုခဆိုတဲ့ ဒီဘက္ကူး သြားတယ္လုိ႔မွတ္ထားၾက။

တို႔ဒကာေတြ ေျပာတတ္ရွာတယ္။ သိရင္ ၿပီးေရာ၊ သိရင္ၿပီးတာပဲ။ ဘာမွ်မလုိေတာ့ ဘူးတဲ့။ အသိျဖစ္႐ုံနဲ႔ အပါယ္စိတ္မခ်ရဘူး လုိ႔ ၿမဲၿမဲမွတ္။ အသိကေလးနဲ႔မရ။ အက်င့္ နဲ႔ျဖတ္ႏုိင္မွသာ ေသခ်ာမယ္။ ၀ါးလံုးေခါင္း ထဲလသာၿပီး ကိုယ့္အသိကေလးနဲ႔ကိုယ္ ေတာ္ေလရဲ႕ေအာက္ေမ့ၿပီး ေက်နပ္မေန ၾကနဲ႔။

ေလာကထဲမွာ သခၤါရဒုကၡနဲ႔ေနၾကရလုိ႔ သတၱ၀ါမွန္သမွ် အားလံုးလူဆင္းရဲခ်ည္း ဆိုတာ သိထားၾကပါ။ သေဘာပါၾကပလား။ ကဲႀကိဳးစားၾက။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ဒိ႒ိသစ္ငုတ္အျမစ္ျဖဳတ္တရားေတာ္

0 comments:

Post a Comment