Friday, April 17, 2015

အပ်က္ျမင္ရအက်ဳိးရပံု



အပ်က္ျမင္ရအက်ဳိးရပံု

ကိုယ္သိေနတဲ့အသိဉာဏ္ဟာ ေျပာတဲ့အတိုင္း
ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ဆန္းစစ္တတ္
ရမယ္။ အဲဒီလိုဆန္းစစ္ႏုိင္မွလည္း ကုိယ္သြား
တဲ့လမ္းေၾကာင္း ေျဖာင့္တန္းၿပီးမွန္မွာ၊ တရား
ေတြ အားထုတ္လာတယ္။ အခ်ိန္ေတြရင့္ၾကာ
လာတာနဲ႔အမွ် ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း သိတယ္
လို႔ အားရေလာက္ေအာင္ ေက်နပ္ေပမယ့္
တကယ့္အျမင္က ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏိုင္ ထုိးထိုးထြင္း
ထြင္းနဲ႔ မျမင္ႏုိင္ေသးတဲ့အခါ အခုေျပာမယ့္
တရား(၈)မ်ဳိးနဲ႔ဆန္းစစ္ေတာ့မွ ျပည့္စံုရင္ေတာ့
အထူး၀မ္းေျမာက္စရာေကာင္းလွပါၿပီ။ မျပည့္
စံုေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္သိထားတဲ့အျမင္
ေတြ လိုေနေသးတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ပါ။
အ႐ႈခံတရားေတြ ေပၚတိုင္းေပၚတိုင္းမွာလုိက္
ၾကည့္တယ္။ ေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္း လုိက္လုိက္
သိလုိ႔ အသိေလးေတြဟာအလြန္ကိုစိပ္ခဲ့
တယ္။ အျမင္ကလည္း အားေကာင္းလာ
ေတာ့ အဲဒီအသိဉာဏ္ေအာင္မွာပဲ ေပၚလာ
တဲ့ အ႐ႈခံေလးေတြဟာ ျဖစ္လုိက္ပ်က္လုိက္
နဲ႔ဒါေလးပဲ ေတြ႔ရေတာ့တယ္။

အဲဒီကေနတဆင့္ အားေကာင္းလာတဲ့အခါမွာ
ဘယ္အ႐ႈခံပဲေပၚလာေပၚလာတဲ့အၾကည့္မခံ
ေတာ့ဘူး။ ေပၚလာတဲ့ဓမၼကေလးဟာ ေပၚလုိက္
တဲ့အခုိက္မွာပဲ ဉာဏ္ကအာ႐ုံျပဳရင္ မရွိတာဘဲ
ျမင္လုိက္ရတယ္။ အဲဒီမရွိတဲ့သေဘာအပ်က္
ကေလးေတြကို တရစပ္ျမင္ရပါတယ္။ ကုိယ့္
ကိုယ္ကို ေက်နပ္ေနၾကတဲ့ေယာဂီမ်ား၊ ေနာင္
ကိုလည္း ျမင္ရအံုးမယ့္ ေယာဂီမ်ား ဒီသေဘာ
ေတြနဲ႔ ျပည့္စံု မျပည့္စံု ကိုယ့္စိတ္မွာပိုင္ပိုင္ႏုိင္
ႏုိင္ကိန္းမကိန္းဆိုတာကို ဆန္းစစ္ႏုိင္ေအာင္
ယေန႔ရွင္းေပးပါ့မယ္။ အပ်က္ျမင္တဲ့အက်ဳိး
တရားေပါ့။ အ႐ႈခံတရားေတြေပၚမွာ ေပၚတိုင္း
ေပၚတိုင္း႐ႈေနၾကတာပဲ။ ျမင္လည္းျမင္ေနၾက
တာပဲ။ တစ္ခ်ဳိ႔လည္း ျမင္သလုိလုိရွိတယ္။
တစ္ခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း မြမြရြရြေလးေတြကို
အိုး အမ်ားႀကီး အၾကည့္မခံေလာက္ေအာင္
ကုိ တဖြဲဖြဲနဲ႔ေတြ႔ေနရတယ္။ အားရစရာေကာင္း
ေလာက္ေအာင္လည္း ေျပာတာေတြၾကားရပါ
တယ္။

မွန္တယ္၊ မမွန္ဘူးဆိုတာကေတာ့ အပ်က္ျမင္
တဲ့ပုဂၢဳိလ္မွာ ေကာင္းစြာတည္ႏုိင္တဲ့အက်ဳိး(၈)
မ်ဳိးေတာင္ ရွိပါတယ္.။ အဲဒီ(၈)မ်ဳိးေလးနဲ႔ႏႈိင္း
ယွဥ္လုိက္ရင္ေတာ့ ယေန႔သူေတာ္စင္မ်ားကိုယ္
ႀကိဳးစားေနတဲ့အျမင္ဟာ မွန္သြားပါၿပီ။ ဒီသေဘာ
ေတြ ကိုယ့္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ေကာင္းစြာမတည္မကိန္း
ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကုိယ္ျမင္တဲ့အျမင္အားနည္း
ေသး တယ္။ ဒုဗၺလ၀ိပႆနာဉာဏ္အားနည္း
တယ္ေပါ့။ တကယ္အားေကာင္းလာလုိ႔၀ိပႆနာ
ဉာဏ္ကိုယ့္သႏၱာန္မွာကိန္းလုိ႔ အၾကည့္မခံေလာက္
ေအာင္အပ်က္ေတြျမင္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့

၁။ ကိုယ့္ရဲ႕ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲမွာ စြဲစြဲၿမဲၿမဲနဲ႔အသိ
ကိန္းသြားတာက အ႐ႈခံမွန္သမွ် အ႐ႈဉာဏ္ေအာက္
မွာ တစ္ဖြဲဖြဲနဲ႔ပ်က္တာေတြခ်ည္းျမင္ေနရေတာ့
ေၾသာ္ ဘာတစ္ခုမွ မခုိင္ၿမဲပါလား။ ဘယ္ေနရာ
ၾကည့္လုိက္ ၾကည့္လုိက္ တပ်က္ထဲ ပ်က္ေနပါ
လား။ အဲဒီလ္ို အပ်က္ေတြကိုျမင္ရတဲ့ေယာဂီ၊
အၾကည့္မခံေလာက္ေအာင္ တစ္ပ်က္ထဲပ်က္ေန
ရတာကိုေတြ႕ေရာ ေယာဂီရဲ႕သႏၱာန္မွာ တႆတ
ဒိ႒ိ ၀င္ခြင့္မရ ပယ္လုိက္ႏုိင္ပါတယ္။ အပ်က္ကို
တရစပ္ ျမင္ေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ မခုိင္ၿမဲဘူး
ဆိုတာ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏိုင္ယံုၾကည္သြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႕ သႆတဒိ႒ိကို ၀င္ခြင့္မရပယ္
ႏုိင္ျခင္းဆိုတဲ့ အက်ဳိးတရားစြဲစြဲၿမဲၿမဲယံုယံုၾကည္
ၾကည္ေကာင္းစြာတည္သြားပါတယ္။

နံပါတ္(၂) အေနနဲ႔ဘာကိုထပ္ဆင့္ၿပီးေတာ့စြဲၿမဲ
ေအာင္ၿမဲေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕ႏွလံုးသားမွာ တည္ႏုိင္
သလဲဆိုရင္ ႐ႈေနတဲ့ အ႐ႈခံအာ႐ုံေတြေပၚမွာ
ဘယ္အ႐ႈခံပဲၾကည့္လုိက္ၾကည့္လုိက္ လံုးရပ္ပံု
သႏၱာန္ပံုဟန္နိမိတ္ေတြကင္းေပ်ာက္ၿပီးေတာ့
သေဘာတရားေပၚၾကည့္လုိက္တယ္မရွိတာဘဲ
ျမင္ရတယ္။ အဲဒီအပ်က္ေတြခ်ည္းျမင္ရေတာ့
ခႏၶာမွာၾကည့္လုိက္တဲ့အခါမွာ ေၾသာ္ အေသ
ႀကီးနဲ႔အေသေလးႏွစ္မ်ဳိးရွိတာ တစ္ဘ၀မွာ
တစ္ခါေသရတာက အေသႀကီးပဲ။ ခႏၶာမွာျဖစ္
ေနတဲ့ ႐ုပ္အ႐ႈခံနာမ္အ႐ႈခံေလးေတြဟာတဖြဲဖြဲ
ေမြးလိုက္ ေသလိုက္ျဖစ္လုိက္ ပ်က္လုိက္ဒါက
လြဲလို႔ ဘာမွမရွိပါလား။ ခႏၶာမွာ ကိုယ့္အေသ
ေတြခ်ည္းပဲ၊ ကိုယ့္ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ေတာ့ျမင္လာ
ရတယ္။ အဲဒီလိုေသေနတာ ပ်က္ေနတာခႏၶာ
ရဲ႕သေဘာကို တစိုက္မတ္မတ္ျမင္ရတဲ့အတြက္
အဲဒီပုဂၢဳိလ္ေသမွာ မေၾကာက္ေတာ့ဘူး။ အသက္
ဆိုတဲ့ ဇီ၀ဆိုတဲ့ အရာေတြကို ငဲ့ညွာမႈကင္းသြား
တယ္။ နံပါတ္(၂) အက်ဳိးရသြားတယ္။

နံပါတ္(၃) ႏွစ္မ်ဳိးေသာအက်ဳိးကေန ေနာက္တစ္
မ်ဳိးအက်ဳိးကို ရလာအံုးမယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့
အ႐ႈခံအာ႐ုံကို အခုလို တစိုက္မတ္မတ္နဲ႔ေကာင္း
စြာတည္ၿပီး အၾကည့္မခံေအာင္ တစ္ပ်က္ထဲပ်က္
ေနတဲ့အျမင္ဉာဏ္ရထားတဲ့ေယာဂီေတြကိုယ့္ရဲ႕
သႏၱာန္မွာ ယုတ္မာတဲ့အလုိဆိုးေတြမရွိေတာ့ပါ။
အသက္ေမြးေက်ာင္းကိုလည္းပဲ ဘယ္ေတာ့မွ
မတရားတဲ့နည္းနဲ႔မလုပ္ေတာ့ပါ။ အလိုဆိုးေတြ
ကင္း ယုတ္မာမႈေတြ စင္ၾကယ္ၿပီးေတာ့စင္ၾကယ္
တဲ့အသက္ေမြးမႈ႕နဲ႔သာလွ်င္ ႀကိဳးစားေတာ့တယ္
တဲ့။ အဲဒါ အပ်က္ျမင္ရတဲ့စြမ္းအားရဲ႕အက်ဳိးပါ။

နံပါတ္(၄) အေနနဲ႔ကလည္းပဲ အ႐ႈခံေတြျပတယ္။
ႏွာသီး၀ပဲေပၚေပၚ၊ ကိုယ္မွာပဲေပၚေပၚ၊ စိတ္မွာပဲ
ေပၚေပၚ၊ ေ၀ဒနာထင္ရွားလို႔ ေ၀ဒနာပဲ႐ႈ႐ႈ၊ သခၤါရ
တရားေတြဟာ အၾကည့္မခံေလာက္ေအာင္အပ်က္
ခ်ည္းပဲ တရစပ္ျမင္ေနရတဲ့ ေယာဂီရဲ႕သႏၱာန္မွာ
ထိတ္လန္႔မႈေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ႀကံဳႀကံဳ ထိတ္လန္႔
ျခင္းကင္းေနတယ္တဲ့။ အပ်က္ေတြကိုျမင္ေနရတဲ့
ပုဂၢဳိလ္သည္ အိမ္ကေနၿပီးေတာ့ ကိစၥအေရးႀကီးလုိ႔
လာေခၚရင္ ကိုယ့္တရားကိုယ္ၿပီးေအာင္ႀကိဳးစား
တယ္တဲ့။ အဲဒီလို ထိတ္လန္႔တဲ့အေၾကာင္းအရာ
ေသးသိမ္တဲ့ကိစၥ၊ ျပာယာခတ္ေလာက္ေအာင္လုိ႔
ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြကို ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေနႏုိင္သြား
တယ္။ အဲဒါသည္ အပ်က္ျမင္ရတဲ့စြမ္းအား၊ ဒါ
ေတြကိုမွ ႀကံဳလုိ႔မပယ္ႏုိင္ေသးရင္ ထိတ္ကနဲ
လန္႔ကနဲ ကိုယ့္ရဲ႕သႏၱာန္ျဖစ္ေနေသးရင္ အပ်က္
ျမင္တာ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္မရွိေသးပါ။ အပ်က္ျမင္ရင္
ဒီအက်ဳိးတရားက ေကာင္းစြာရကိုရမွာ၊ တစ္ပ်က္
ထဲပ်က္ေနမွေတာ့ ဘာတစ္ခုမွ အသံုးမက်ဘူး။
ဘာတစ္ခုမွ အားကိုးစရာမရွိဘူးဆိုတာ ကိုယ့္
ဉာဏ္က သေဘာက်ၿပီးသား။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႕
ဘယ္ေလာက္ထိတ္လန္႔စရာ ကိစၥႀကီးငယ္ေတြ
ေပၚလာေပၚလာ ကိုယ့္တရားၿပီးဆံုးေအာင္လုပ
ပါတယ္။

နံပါတ္(၅) အေနန႔ဲကေတာ့ ေဟာဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးမွာ
အ႐ႈခံေပၚတိုင္းကို အျမင္ဉာဏ္က ထက္သန္အား
ေကာင္းလြန္းလို ႔ တစ္ပ်က္ထဲပ်က္တာေတြျမင္ေန
ရေတာ့ ဒီကိုယ္ေကာင္ႀကီးခ်စ္စရာ ဘာတစ္ခုမွ
မရွိဘူး။ ခင္စရာဘာတစ္ခုမွမေတြ႔ဘူး။ ကိုယ္ကခ်စ္
မယ္ ခင္မယ္ႀကံေလေလ သူကတစ္ပ်က္ထဲပ်က္
ျပေနတယ္။ ခ်စ္စရာအခ်ိန္မရွိ။ ခင္စရာအခ်ိန္မရွိ။
တြယ္တာစရာအခ်ိန္ကိုမရွိပါဘူး။ အဲဒီလိုအပ်က္
ကို တရစပ္ျမင္ေနရရင္ ေဟာဒီကိုယ္ကို ခ်စ္ျခင္း
ခင္ျခင္းကင္းသြားပါတယ္။ ကိုယ္ေပၚမွာခ်စ္ခင္
ျခင္းကင္းသြားတဲ့အတြက္ ဒီပုဂၢဳိလ္တဏွာကိုပယ္
သတ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ခင္မင္တြယ္တာ
မႈလက္က လြတ္ေျမာက္သြားတယ္။ အဲဒါအပ်က္
ျမင္ရတဲ့စြမ္းအားရဲ႕ေက်းဇူးပါ။ မ႐ႈႏုိင္ရင္ေတာ့
ႀကိဳးစားေပါ့။ ႐ႈႏုိင္ရင္ေတာ့ ကိုယ္ျမင္ေနရတာ
မွန္ မမွန္ဆိုတာကို ဒါေပတံေပးလုိက္တာ။ တုိင္း
တာႏုိင္ဖို႔ပါ။

နံပါတ္(၆) အေနနဲ႔ ျမင္ရမယ့္အက်ဳိးတရားက
ကိုယ္တကယ္ အျမင္ဉာဏ္က အပ်က္ေတြခ်ည္း
ပဲ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ ေတြ႔ရတဲ့အတြက္ ဘယ္ေလာက္
ပဲ ႀကံဳေတြ႔လာရတဲ့ အခက္အခဲေတြပဲျဖစ္ျဖစ္
ေဟာဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ဘယ္ေလာက္ပဲႏွိပ္စက္
တဲ့ဒဏ္ေတြကို ခံရခံရ ေၾသာ္ ခႏၶာမွာ ဘယ္လို
ကိုယ့္အလိုကိုယ့္အႀကိဳက္ ဘာမွအစိုးရတဲ့တရား
မရွိ။ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတာပဲရွိပါလား။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
ကိုယ့္ရဲ႕နားမွာလာၿပီးေတာ့ အတင္းပဲေျပာေျပာ
မခံခ်င္ေလာက္ေအာင္ပဲေျပာေနေျပာေနသည္းခံ
ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားအျပည့္ရွိလာတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕အ
ျမင္အာ႐ုံမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲအျမင္မေတာ္ေလာက္
ေအာင္ပင္ ကိုယ့္ကိုေႏွာက္ယွက္ေနပါေစ၊ သည္းခံ
မႈအျပည့္ရွိလာတယ္တဲ့။ သည္းခံႏုိင္တဲ့စြမ္းအား
ရွိရတာသည္ အပ်က္ျမင္ျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးတစ္မ်ဳိး
ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကိုယ္ရထားတဲ့ တရားေတြဟာ
မွန္တယ္ မမွန္ဘူးဆိုတာ ေပတံေတြရွိပါတယ္။
အဲဒီေပတံေတြနဲ႔တိုင္းတာၾကည့္ရင္မွန္တယ္ဆို
ရင္ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏႈးစြာနဲ႔ ဆက္လက္ႀကိဳးစား
ရမယ္။ လုိေနေသးတယ္ဆိုရင္ ဒီလမ္းေၾကာင္း
ကို တည့္ေအာင္လို႔ ဆက္ႀကိဳးစားရင္ တကယ့္
ဉာဏ္အျမင္နဲ႔ျမင္ရတဲ့အပ်က္ကို ျမင္လာတဲ့အခါ
ဒီသေဘာအက်ဳိးတရားေတြဟာ ကိုယ့္ႏွလံုးသား
မွာ စြဲၿပီးေတာ့ ေကာင္းစြာကိန္းပါတယ္။

နံပါတ္(၇) အေနနဲ႔ရမွာက အပ်က္ကိုျမင္ရတဲ့
ေယာဂီသည္တဲ့ ဘယ္ေတာ့မွေနာက္မဆုတ္ဘူး။
တစ္ပ်က္ထဲပ်က္ပ်က္ေနတာကို ျမင္ေနရတဲ့အ
တြက္ငါအခ်ိန္မေရြးေသႏုိင္တယ္ဆိုတာကိုပဲ
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္အေသမဦး
ခင္ဉာဏ္ဦးတဲ့အလုပ္ကိုေတာ့ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့
စြမ္းအားဟာ ေန႔မအိပ္ညမအိပ္ ေန႔ေန႔ညညဆက္
ေအာင္ကိုသာ ႀကိဳးစားေတာ့တယ္တဲ့။ အဲဒီလို
ႀကိဳးစားလာတာသည္ ဉာဏ္အျမင္စင္ၾကယ္စြာနဲ႔
တစ္ပ်က္ထဲပ်က္တာကို ျမင္ေနလုိ႔ပါ။

နံပါတ္(၈) အက်ဳိးတရားကိုရမွာက ဘယ္ေလာက္
ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ေလာကီအေပ်ာ္ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊
ဘယ္ေလာက္စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတဲ့ ေလာကီ
ကိစၥေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဲဒီေပၚမွာစိတ္ပ်က္ျခင္း၊ ေပ်ာ္
ျခင္းဆိုတာေတြလည္းကင္းလာခဲ့တယ္တဲ့။ ေပ်ာ္
သင့္တဲ့ေနရာမွာလည္း ေပ်ာ္စရာမဟုတ္တာကို
သိလာတာကိုး၊ ဒါေၾကာင့္ ေလာကထဲမွာလည္း
မေပ်ာ္ဘူး။ စည္းစိမ္ဥစၥာထဲမွာလည္းမေပ်ာ္ဘူး။
သားနဲ႔သမီးနဲ႔လည္း မေပ်ာ္ဘဲနဲ႔ခႏၶာကပ်က္စီး
ေနတဲ့သေဘာကိုသာလွ်င္ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္နဲ႔အ႐ႈခံ
ေပၚမွာ အ႐ႈဉာဏ္ေလးေတြကိန္းၿပီးေတာ့ႏွလံုး
သြင္းရင္းနဲ႔ ကိုယ္သြားရမယ့္လမ္းကိုသာ အ
ေရာက္ခ်ီတက္ေတာ့တယ္တဲ့။ အဲဒါသည္အပ်က္
ျမင္ရတဲ့ရရွိတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္႐ႈေနတဲ့ အ႐ႈခံအာ႐ုံေတြေပၚမွာ အေျပာနဲ႔
ျမင္ရတဲ့အပ်က္ေတြ ျမင္သလို ျမင္သလို ရွိတယ္
ဆိုၿပီးေတာ့ ႀကံစည္ၿပီး ျမင္ရတဲ့အျမင္ေတြဟာ
၀ိပႆနာေတာင္မျဖစ္ဘူးေနာ္ အခုေျပာတဲ့
အက်ဳိးတရားဆိုရင္ေတာ့ ေ၀းပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ စြမ္းႏုိင္သမွ်ေတြ႕တုန္းဆံုတုန္း
မွာ ေယာဂီသူေတာ္စင္မ်ားအတြက္ကို တတ္စြမ္း
သမွ် သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အရာေလးေတြကိုဆန္း
စစ္ႏုိင္ေအာင္ ကင္းေ၀းသြားတဲ့အခါမွာလည္းပဲ
ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ အသိဉာဏ္ေလးေတြကိန္းၿ႔ပီး
ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ ခရီးတြင္ေအာင္လို႔စြမ္းႏုိင္သမွ်
တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ တစ္မ်ဳိးနဲ႔တစ္မ်ဳိးမတူရေအာင္
ေက်းဇူးျပဳေပးလုိက္ပါတယ္။ မျမင္ေသးတဲ့ေယာဂီ
မ်ားအတြက္လည္းျမင္လာတဲ့အခါမွာ ဒီ(၈)မ်ဳိးနဲ႔
ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၿပီး ဆန္းစစ္လို႔ျပည့္
စံုရင္ ကိုယ္ေရာက္မယ့္ ပန္းတိုင္သည္ နီးနီးေလး
ပါ။

အရွင္ပုညာနႏၵ
နိဗၺဴတာသို႔ေျခလွမ္းမ်ား - ၃

0 comments:

Post a Comment