Wednesday, July 8, 2015

“ဘဝကူးမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သႆတဓိ႒ိျဖစ္ပံု၊ ျဖဳတ္ပံု”



“ဘဝကူးမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သႆတဓိ႒ိျဖစ္ပံု၊ ျဖဳတ္ပံု”
==========================
ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားတစ္ပါးပါးကို မပ်က္မစီး အျမဲတည္ေနတယ္လို႔ အယူမွား
တာကို သႆတဒိ႒ိလို႔ေခၚတယ္။ သတၱဝါဆိုတာ ေသရင္ျပတ္တာပဲ။ ေနာက္
ထပ္ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ အယူမွားတာက်ေတာ့ဥေစၧဒဒိ႒ိလို႔ေခၚတယ္။
ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ လူေသျပီးဘဝကူးေျပာင္းတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သႆတဒိ႒ိ
အယူရွိတယ္။
နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိအယူရွိတယ္။ ဒီဒိ႒ိႏွစ္ခုလံုးရွိေနတာ
ဟာ မဂ္ဖိုလ္မရေအာင္ တားထားသလိုျဖစ္ေနတယ္။
လူတစ္ေယာက္မွာ အာရံုကိုမသိတတ္တဲ့ ရုပ္နဲ႔ အာရံုကိုသိတတ္တဲ့ နာမ္ဒီႏွစ္မ်ိဳး
ပဲရွိပါတယ္။
ျမင္တာကရုပ္၊ သိတာကနာမ္
ၾကားတာကရုပ္၊ သိတာကနာမ္
နံတာကရုပ္၊ သိတာကနာမ္
စားတာကရုပ္၊ သိတာကနာမ္
ထိတာကရုပ္၊ သိတာကနာမ္
ေတြးတာကရုပ္၊ သိတာကနာမ္
လို႔မွတ္ထားေပါ့။ ဒီထဲကအာရံုကိုသိစိတ္ နာမ္တရားကိုပဲ ဝိညာဥ္ေကာင္းလို႔ထင္
ျပီး မွန္းဆေျပာေနၾကတာပါ။ ခုလိုကိုင္ျပဳၾကည့္လို႔ရတာက ပညတ္ရုပ္၊ ဥတုဇရုပ္
ေပါ့။
ရုပ္အနိစၥ အျမဲမရွိလို႔ဝိပႆနာရႈရတဲ့ ပရမတ္ရုပ္ကေတာ့ အေကာင္အထည္ အ
လံုးအခဲ အရည္အဖတ္ အမႈန္အမႊားရယ္လို႔မရွိလူး။ သေဘာတရားမွ်ပဲရွိတယ္။
ရုပ္ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာတရားလို႔ျဖစ္တယ္။ တစ္ခုျခင္း
ေျပာရရင္ ပထဝီဓာတ္ဟာ မာတဲ့သေဘာ ေပ်ာ့တဲ့သေဘာေလးပဲေပါ့။
အာေပါဓာတ္ဟာဖြဲ႕စည္းတဲ့သေဘာ ယိုစီးတဲ့သေဘာေလးပဲေပါ့။ ဒီပရမတ္ရုပ္
တရားေတြဟာ တစ္စကၠန္႔အတြင္းမွာ အၾကိမ္ေပါင္းကုေဋ(၅၈၈၀) ေက်ာ္ျဖစ္ပ်က္
ေနၾကတယ္၊ သိတတ္တဲ့နာမ္တရားကေတာ့ တစ္စကၠန္႔မွာ အၾကိမ္ေပါင္းကုေဋ
တစ္သိန္းျဖစ္ပ်က္ေနၾကတယ္။ တစ္ပ်က္ထဲပ်က္ေနတာပဲ ရပ္နားေနၾကတယ္လို႔
မရွိပါဘူး။
သံဃာဆိုတဲ့ စကားႏွစ္လံုးကိုေျပာလိုက္တဲ့အခါ သံကိုေျပာသခိုက္မွာျဖစ္တဲ့ ရုပ္
တရား၊ နာမ္တရားေတြဟာ “ဃာ”ဆိုတဲ့ဒုတိယေျမာက္စကားလံုးေရာက္ခ်ိန္ထိ
မခံၾကေတာ့ဘူး။ “သံ”ဆိုတဲ့ စကားလံုးေျပာျပီးခ်ိန္မွာဘဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးသြား
ၾကျပီ။ “ဃာ”ဆိုတဲ့ ေနာက္စကားလံုးကို ေနာက္ထပ္ရုပ္သစ္ နာမ္သစ္နဲ႔ေျပာေန
ရတာေပါ့။
ဒါ့ေၾကာင့္ အျမဲတမ္းမရပ္မနားျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ မပ်က္မစီး
အျမဲတည္ေနတဲ့ ဝိညာဥ္ေကာင္အျဖစ္ ဘယ္မွာရွိႏိုင္ပါ့မလဲ။
“ဒါဆိုရင္ ေသသြားတဲ့သူဟာ (၇)ရက္အတြင္း ဘယ္မွမသြားပဲ အိမ္ဝိုင္းထဲမွာပဲ
ေနတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဘုရား”
“ဘယ္ဟုတ္ေတာ့မွာလဲ၊ အရင္းလဲ အဖ်ားထင္းျဖစ္ေပါ့။ ဝိညာဥ္ေကာင္လို႔မွမရွိ
ပါဘူးဆိုေန ဘယ္သူက အိမ္ဝိုင္းထဲမွာ (၇)ရက္ လာေနလို႔ရပါ့မလဲ”
“ဒီလိုအျမဲတမ္းျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ ေနာက္ဘဝကို ဘယ္လို
ကူးသြားသလဲဘုရား။ ဒီမွာ ဝိညာဥ္ေကာင္မရွိဘူးဆို အခုဘဝျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္
ကံ၊ အကုသိုလ္ကံေတြနဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးကို ဘယ္သူေတြက ခံစားသလဲဘု
ရား”
ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းလည္း အေသအခ်ာသိသင့္၏။
ပုထုဇဥ္ေတြေသရင္ ေရာက္ႏိုင္တဲ့ဘံုငါးမ်ိဳးရွိတယ္။
လူဘံုေရာက္ႏိုင္တယ္
နတ္ဘံုေရာက္ႏိုင္တယ္
ငရဲဘံုေရာက္ႏိုင္တယ္
ျပိတၱာဘံုေရာက္ႏိုင္တယ္
တိရစၧာန္ဘံုေရာက္ႏိုင္တယ္
“အသူရကာယ္နဲ႔ ျဗဟၼာဘံုေရာ မေရာက္ႏိုင္ဘူးလားဘုရား”
“ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ျဗဟၼာဘံုကို နတ္ဘံုထဲမွာ ေပါင္းထည့္ထားတယ္။ အသူရ
ကာယ္ဘံုကို ျပိတၱာထဲမွာ ေပါင္းထည့္ထားတယ္။ ပါဠိလိုေဒဝသဒၵါဟာ ျဗဟၼာလို႔
လည္း ေျပာႏိုင္တယ္။ အသူရကာယ္ဆိုတာ ျပိတၱာအၾကီးစားပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျပိတၱာ
ထဲမွာ ထည့္ထားတာ”
ဟိုဘက္ဘံုအသစ္မွာ သြားျဖစ္တဲ့အခါ ဒီဘက္ဘဝက ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ
တစ္ခုမွပါမသြားၾကဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီဘဝက နာမ္နဲ႔ကင္းေတာ့မျဖစ္ၾကဘူး။ အသစ္
ထပ္ျဖစ္ၾကရတာ။ ဒီဘက္ဘဝ ေန႔ခင္း(၁၂)နာရိက ေသမယ္ဆိုရင္ ဟိုဘက္လူ႔
ဘဝမိခင္ဝမ္းထဲမွာ (၁၂)တိတိမွာ သြားျဖစ္တယ္။ ရုပ္သစ္နာမ္သစ္ အသစ္ျဖစ္
တာကိုေျပာတာေနာ္။
ဒီဘက္ဘဝက ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးက ဟိုဘက္ဘဝမိခင္ဝမ္းထဲဝင္သြားတာလို႔
ထင္မေနနဲ႔။
“ေသသြားတဲ့ အဖြားက လူျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ေဝတဲ့ အမွ်ကို သာဓုမေခၚႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ဘုရား”
“ဟုတ္တယ္ မေခၚႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီကုသိုလ္ေတြက အလကားျဖစ္မ
သြားပါဘူး။ ဒီကုသိုလ္ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးကိုျပဳတဲ့သူခံစားရမယ္။ ဘဝအဆက္ဆက္
ေတာ္စပ္ခဲ့ဘူးတဲ့ မကြ်တ္မလြတ္ေသးတဲ့ ေဆြမ်ိဳးေဟာင္းေတြကအမ်ားၾကီးရွိ
တယ္။ သူတို႔တေတြလဲ သာဓုေခၚႏိုင္တယ္”
“ေဆြမ်ိဳးမေတာ္တဲ့ တျခားမကြ်တ္မလြတ္တဲ့ သူေတြလည္း သာဓုေခၚႏိုင္ပါ
တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသသူကိုရည္မွန္းျပီး လွဴတဲ့အလွဴကိုေတာ့ ဧကန္မုခ်ျပဳသင့္
ပါတယ္။ ေသျပီး နတ္ျပည္ေရာက္ရင္လဲ ခ်က္ျခင္းပဲ စုတိနဲ႔ပဋိသေႏၶဟာ တစ္
ဆက္တည္းေနတာေပါ့။ စုတိဆိုတာ ေသတဲ့စိတ္၊ ပဋိသေႏၶဆိုတာ ေနာက္ဘဝ
မွာ အသစ္ျဖစ္တဲ့စိတ္။ သူတို႔ႏွစ္ခုၾကားထဲမွာ ဘာမွမရွိဘူး။ ခ်က္ခ်င္းပဲ၊ သျဂႋဳလ္
မွာေတာ့ အနႏၲရေမဝဆိုတဲ့ ပါဠိနဲ႔ျပတယ္။
ျမန္မာလိုေတာ့ ခ်က္ျခင္းေပါ့၊ က်န္တဲ့ငရဲဘံု၊ တိရစၧာန္ဘံု၊ ျပိတၱာဘံုတို႔မွာ ျဖစ္
မယ္ဆိုရင္လည္း အၾကားမရွိဘဲ ခ်က္ျခင္းသြားျဖစ္တာပဲ။ အိမ္နားမွာ (၇)ရက္
ေနလို႔ ရႏိုင္တာဆိုလို႔ ျပိတၱာဘံုတစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ ဒီျပိတၱာဘံုဘဝေရာက္ခဲ့လွ်င္
ကြ်တ္လြတ္ပါေစဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ဆြမ္းသြတ္တဲ့ ကုသိုလ္ကို ျပဳၾကတာျဖစ္
တယ္။
“ဒီဘက္ဘဝက ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံေတြကို ဟိုဘက္ဘဝမွာ ဒီ
ကရုပ္နာမ္လည္းပါမသြားဘဲနဲ႔ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ခံစားရတယ္ဆိုတာကို ဆက္
ရွင္းပါဦးဘုရား”
“ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံေတြျပဳတဲ့အခါ ေဇာေစတနာေတြျဖစ္တယ္။ ဒီေဇာ
ေစတနာေတြဟာ နာမ္တရားျဖစ္လို႔ ျဖစ္ျပီးပ်က္သြားတာမွန္ေပမယ့္ ေနာက္ဘဝ
မွာ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစမယ့္ အာနိသင္သေဘာတရားေလးေတြ က်န္ေန
ခဲ့တယ္။ ဒီေစတနာလို႔ေခၚတဲ့ ကံနဲ႔ ခႏၶာ ဒုကၡမသိမႈ အဝိဇၹာ၊ ခႏၶာအသစ္ကို လို
ခ်င္မႈတဏွာ ဒီသံုးပါးေပါင္းမိျပီး ဘဝသစ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးလိုက္ၾကတာပဲ”
“ပံုစံနဲ႕ေျပာၾကည့္မယ္။ ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္ေသတယ္။ ေက်ာင္းလွဴတဲ့ကု
သိုလ္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္မွာ နတ္သားလာျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶအလိုက်ယူရ
မွာက နတ္သားလာျဖစ္တဲ့အခါမွာ အနာထပိဏ္ဘဝက ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ
နတ္ျပည္ကိုတစ္ခုမွ ပါမလာဘူး”
“ဒါေပမယ့္ အနာထပိဏ္ရဲ႕ေသျခင္းနဲ႔ ကင္းျပီးေတာ့လည္း နတ္သားလာမျဖစ္ႏိုင္
ျပန္ဘူး”
“သိပ္ခက္တယ္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔ဉာဏ္နဲ႔ မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး”
“ဒီလိုဆိုရင္လဲ ဥပမာေပးျပီး တစ္မ်ိဳးၾကိဳးစားၾကည့္မယ္ ဋီကာေက်ာ္က်မ္းမွာ
ေတာ့ ဘဝသစ္ျဖစ္ပံုကို ဥပမာသံုးမ်ိဳး ေပးထားတယ္”
မီးတိုင္ရယ္
တံဆိပ္တံုးရယ္
ပဲ့တင္သံရယ္ပဲ။
ဖေယာင္းတိုင္တစ္တိုင္ မီးထြန္းထားတယ္။ ေနာက္တစ္တိုင္ထြန္းခ်င္တဲ့အခါ
ပထမအတိုင္ကေန မီးကူးယူလိုက္တယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားရမွာက ဒုတိယအ
တိုင္မွာ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့မီးဟာ ပထမတိုင္က ကူးလာတဲ့ မီးေတြလား။ ဒု
တိယအတိုင္က ဖေယာင္းသားကို ေလာင္ေနတဲ့ မီးေတြလားဆိုတာပဲ။ တကယ့္
အမွန္က ပထမဖေယာင္းတိုင္က မီးေတြဟာ ဒုတိယဖေယာင္းတိုင္ကို ကူးမလာ
ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ပထမဖေယာင္တိုင္က မီးနဲ႔ကင္းျပီးေတာ့လည္း ဒုတိယဖေယာင္းတိုင္
ဟာ မီးမေတာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္ဘဝက ရုပ္နာမ္
တရားေတြဟာနတ္ျပည္ကို တစ္ခုမွကူးမလာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းဒကာအ
နာထပိဏ္နဲ႔ ကင္းျပီးေတာ့လည္း နတ္ျပည္မွာ နတ္သားလာမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အ
ေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္သြယ္မႈေလာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ယူရမွာေပါ့။
တံဆိပ္တံုးနဲ႔ ဥပမာေပးၾကဦးစို႔။ ဒီသကၤန္းေခါက္ကိုၾကည့္လိုက္ပါ။ သကၤန္းသား
ေပၚမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထင္ေနတယ္။ သံျပားထူထူမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထြင္း အပူေပး
ျပီး သကၤန္းေခါက္ေပၚဖိခ်လိုက္တာနဲ႔ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထင္သြားတာပါပဲ။ ဒီလိုထင္
တဲ့ေနရာမွာ သကၤန္းမွာထင္ေနတဲ့ ဂဠဳန္ရုပ္ဟာ သံျပားက ဂဠဳန္ရုပ္မဟုတ္ပါ
ဘူး။
ဒါေပမယ့္ သံျပားက ဂဠဳန္ရုပ္နဲ႔ကင္းျပီးေတာ့လည္း မထင္ႏိုင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ
နတ္ျပည္က နတ္သားဘဝဟာ လူ႔ျပည္ကေက်ာင္းဒကာ အနာထပိဏ္မဟုတ္
ပါဘူး။ ရုပ္သစ္ နာမ္သစ္ထပ္ျဖစ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ လူ႔ျပည္က အနာထပိဏ္နဲ႔
လည္း ကင္းျပီးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါကတံဆိပ္တံုး ဥပမာေပါ့။
ပဲ့တင္သံ ဥပမာကေတာ့ လိုဏ္ဂူၾကီးထဲမွာ ေဟးကနဲတစ္ခ်က္ေအာ္လိုက္ရင္ ပ
ထမအသံက လိုဏ္ဂူနံရံကို ရိုက္ျပီး ေဟး ေဟး ဆိုတဲ့ ဒုတိယ၊ တတိယ ပဲ့တင္
သံမ်ားေပၚလာပါတယ္။ ဒုတိယ တတိယပဲ့တင္သံမ်ားဟာ ပထမေအာ္လိုက္
တဲ့ အသံမဟုတ္ပါဘူး။ အသစ္ထပ္ျဖစ္တာပါ။
“ဒါေပမယ့္ ပထမေအာ္သံနဲ႔လည္း ကင္းျပီးမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳး
ဆက္စပ္မႈကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။ ထို႔အတူ နတ္သားဘဝဟာ အသစ္ထပ္ျဖစ္တဲ့
ရုပ္နာမ္ေပါ့။ လူ႔ဘဝက အနာထပိဏ္ရဲ႕ ရုပ္နာမ္နဲ႔လည္း ကင္းျပီးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္
ပါဘူး။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဝိညာဥ္ေကာင္ပါမသြားပဲ ဘဝသစ္ျဖစ္ပံုကို နားလည္
ေလာက္ျပီ ထင္တယ္”
“မွန္ပါ နားလည္းပါျပီဘုရား”
“တကယ္နားလည္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ဝမ္းသာတယ္. ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို
ေတာ့ ရုပ္နာမ္တစ္ပါးပါးကို မပ်က္မစီးအျမဲတည္တယ္လို႔ အယူမွားတဲ့ သႆ
တဒိ႒ိခံေနရင္ ဝိပႆနာအားထုတ္ေတာင္ တရားမရဘူး ျဖစ္တတ္တယ္။ အခု
လိုရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္သြားတယ္ဆိုရင္ မဂိလမ္း ဖိုလ္လမ္း ပြင့္သြားတာ
ေပါ့။ ဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္လို႕ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ဗုဒၶဘာသာေတြ
ဟာ လူေသတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သႆတဒိ႒ိျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာပါ။
“တပည့္ေတာ္တို႔ သႆတဒိ႒ိလြတ္ပါျပီဘုရား”
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)
(ဂမၻီရဝိပႆနာ)
c/o ( MS )

0 comments:

Post a Comment