သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏စိတ္ေနသေဘာထား
======================
======================
သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ
“သူေတာ္ေကာင္း”ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ပါဠိဘာသာမွာ “သပၸဳရိသ”လို႔ေခၚတယ္၊ “သေႏၲာ ပုရိေသာ သပၸဳရိေသာ”ဆိုတဲ့အတိုင္း ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာသူ ဟု အဓိပၸါယ္ရတယ္။
ျမန္မာလိုသူေတာ္ေကာင္း ဆိုတာ ေတာ္လည္းေတာ္၊ ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ ေတာ္တယ္ဆိုတာ အရည္အခ်င္း ရွိတာ၊ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ စိတ္ထားေကာင္းတာ၊ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ အသိဥာဏ္ဆိုတဲ့အရည္အခ်င္းလည္းရွိတယ္၊ စိတ္ေနစိတ္ ထားလည္းေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို “ သူေတာ္ေကာင္း” တဲ့။
တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ “ေတာ္” တယ္္ဆိုတာ ပညာအရည္အခ်င္းကိုေျပာတာ၊ “ေကာင္း” တယ္ဆိုတာ အက်င့္စာရိတၱပိုင္း ဆိုင္ရာေကာင္းတာကို ေျပာတာ၊ လူေတြက လူတစ္ေယာက္ကို “လူေတာ္” လို႔ေျပာတာ သူ႔ရဲ႕ပညာအရည္အခ်င္းကို ရည္ညႊန္းၿပီးေျပာတာ၊ “လူေကာင္း” လို႔ေျပာတာ က်ေတာ့ အက်င့္စာရိတၱပိုင္းကို ရည္ညႊန္းတာ၊ပညာလည္းေတာ္တယ္၊ ကိုယ္က်င့္တရား လည္းေကာင္းတယ္ေပါ့။
သို႔ေသာ္လူေတြထဲမွာ ပညာေတာ္တယ္၊ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းဘူး၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္း တယ္၊ ပညာမေတာ္ ဘူးဆို သူေတြလည္းရွိႏိုင္တယ္၊ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းတယ္၊ ပညာမေတာ္ဘူး၊ ပညာေတာ္တယ္၊ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းဘူးဆိုရင္တစ္ျခမ္းပဲ့ေနတယ္၊ မျပည့္စံုဘူး။
အရည္အခ်င္း(၂) ရပ္
အဲဒီေတာ့ ဒီ (၂) ခုဟာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ အေျခခံအားျဖင့္ရွိရမယ့္အရည္အခ်င္း ျဖစ္တယ္၊ ဒီ (၂)ခုေအာက္ ေလ်ာ့လို႔မျဖစ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ မျဖစ္မေနတစ္ခုကိုသာေရြးခ်ယ္ရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္က်င့္တရားကို ေရြးရမွာျဖစ္တယ္၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းဖို႔ကပိုၿပီးအဓိကက်တယ္၊ “သီလေမ၀ သုတာ ေသေယ်ာ”တဲ့၊ ကိုယ္က်င့္သီလက အၾကားအျမင္ပညာထက္ ပိုၿပီးခ်ီးမြမ္းထိုက္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။
သို႔ေသာ္ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းေသာ္လည္း အသိပညာနည္းပါးသူဟာ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ လုပ္ႏိုင္စြမ္းသိပ္မရွိဘူး။ပညာအရည္အခ်င္းက ေတာ္ပါရဲ႕၊ ကိုယ္က်င့္တရားက မေကာင္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကအႏၲရာယ္မ်ားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာတတ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သီလႏွင့္ပညာလို႔ဆိုတဲ့ ဒီအရည္အေသြး(၂)မ်ိဳး လုံးရွိရမယ္။ ဒီအရည္အေသြး (၂) မ်ိဳးလံုး ရွိတယ္ဆိုရင္ အလြန္တန္ဖိုးရွိတဲ့လူျဖစ္တာေပါ့။
ဒီအရည္အေသြး(၂)ခုထဲမွာ တစ္ခုမွ ေလွ်ာ့ပစ္လို႔မရဘူး၊ သီလရွိမွ ပညာရွိႏိုင္တယ္၊ ပညာရွိမွ သီလရွိႏိုင္တယ္၊သီလပရိေဓာတာ ပညာ-ပညာကိုသီလနဲ႔ေဆးေၾကာရတယ္၊ပညာပရိေဓာတံ သီလံ-သီလကိုပညာနဲ႔ ေဆးေၾကာရတယ္။
ေအး သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာကိုယ္က်င့္တရားလို႔ေခၚတဲ့ သီလလည္းေကာင္းတယ္၊ ပညာလည္း ေတာ္တယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးပဲ၊သို႔ေသာ္ အဆင့္အျမင့္ဆံုးသူေတာ္ေကာင္းဆိုတာကေတာ့ ဘုရားရဟႏၲာသာ ျဖစ္တယ္။
အေျခခံအားျဖင့္သီလနဲ႔ပညာရွိသူကို သူေတာ္ေကာင္းလို႔ေျပာရတယ္၊ ဒီေနရာမွာ သီလဆိုတာ သုစရိုက္တရား (၁၀)ပါးကို က်င့္သံုးျခင္းပဲ၊ သုစရိုက္တရား က်င့္သံုးတဲ့သူကို လူေကာင္းလို႔ ေျပာရမယ္၊ ကံကံ၏အက်ိဳးကို သိျမင္တဲ့ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ၊ ၄င္း သမၼာဒိ႒ိထက္ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိဆိုတဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳးရွိရင္ေတာ့ “လူေတာ္” လို႔ ေျပာရမယ့္ အဆင့္ေရာက္တယ္။ ဒါ အေျခခံစံအားျဖင့္ဒီလို သတ္မွတတာ။
နတ္ေတြေျပာတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း
သူေတာ္ေကာင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြကအမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ဆို သတ္မွတ္ၾကေသး တယ္၊ နတ္ေတြက သတ္မွတ္တဲ့ အရည္အေသြးေတြဟာ မွတ္သားစရာေကာင္းတယ္။
တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြကသူေတာ္ေကာင္းလို႔ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုေခၚတာလဲ၊ အရည္အေသြး (၇) ရပ္ကို သူတို႔က ထုတ္ေဖာ္သတ္မွတ္ျပထားတာ၊ ဒီအရည္အေသြး (၇) ရပ္ကိုျပၿပီး ျပ႒ာန္းေျပာဆိုတာ လည္း သူတို႔နတ္တို႔ရဲ႕ဘုရင္နတ္တို႔ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ လူ႔ဘ၀တုန္းက က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ က်င့္၀တ္ေတြကိုရည္ညႊန္းတာပါ။
သိၾကားမင္းႀကီးလူ႔ဘ၀တုန္းက ကုိယ္တိုင္ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ က်င့္၀တ္တရားေတြကို က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို သူေတာ္ေကာင္းလို႔တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြက သတ္မွတ္ၾကတာ။ အဲဒါဘာတုန္းဆုိရင္…
(၁) လူ႔ဘ၀ေရာက္လာတဲ့အခါလူေတြရဲ႕ ပထမဆံုးေက်းဇူးရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္သူတုန္းဆိုရင္ အေမႏွင့္အေဖပဲ။ မိဘႏွစ္ပါးဟာေက်းဇူးအရွိဆံုးပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အဲဒီေက်းဇူးအရွိဆံုး ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေက်းဇူး ဆပ္တတ္လို႔ရွိရင္ဒါ သူေတာ္ေကာင္းပဲ၊ မာတာ ေပတၱိဘေရာ- အသက္ထက္ဆံုးမိဘႏွစ္ပါးကို ေလးေလး စားစားနဲ႔ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တတ္တဲ့ သားသမီးကို သူေတာ္ေကာင္းလို႔တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြက သတ္မွတ္ တယ္၊
ဒါတင္မကဘူး၊
(၂) ကုေလ ေဇ႒ာပစာယီ - ေဆြထဲမ်ိဳးထဲမွာ အေမ့ဘက္ကေတာ္တဲ့အမ်ိဳးေတြ၊အေဖ့ဘက္က ေတာ္တဲ့အမ်ိဳးေတြရွိတယ္၊ ကိုယ့္မိသားစုထဲမွာ ကိုယ့္ထက္အသက္ႀကီးတဲ့ အကိုေတြအမေတြဆိုတာ ရွိ တယ္၊ အဲဒီကိုယ့္အမ်ိဳးထဲက ရိုေသေလးစားထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေလးစားတာလည္းသူေတာ္ေကာင္းပဲ။
အဲဒီမွာ အျပန္အားျဖင့္ေျပာမယ္ဆိုရင္ အေမအေဖကို မျပဳစုဘူးဆိုရင္ သူယုတ္မာ၊ ၀သလသုတၱန္ မွာ ဒီလိုပဲေဟာထားတယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္က သူယုတ္မာ၊အေမအေဖ ျပဳစုမယ္္ဆိုရင္ သူေတာ္ေကာင္း၊ ေဆြထဲမ်ိဳးထဲက ႀကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ရိုေသေလးစားတဲ့အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း သူေတာ္ ေကာင္းပဲတဲ့။ အဲဒီေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းလို႔သတ္မွတ္တဲ့ အဂၤ ါ(၂)ခ်က္ရတယ္၊
ေနာက္တစ္ခုကဘာတုန္းဆိုရင္
(၃) စကားေျပာတဲ့အခါမွာယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းသိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း သူေတာ္ ေကာင္းပဲ။ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႔တဲ့စကားေျပာရမယ္တဲ့။
ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားမ်ိဳးကို ဖရုသ၀ါစာ လို႔ေခၚတယ္။ ဖရုသ၀ါစာ ေျပာလို႔ရွိရင္ မိစၧာ၀ါစာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားမ်ိဳးမေျပာရဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားမ်ိဳး မေျပာရဘူးတဲ့။
ဘယ္လိုစကားမ်ိဳးေျပာရတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ယာသာ၀ါစာ ေနလာ-ကိုယ္ေျပာလိုက္တဲ့ စကား တစ္ခု ဟာ အျပစ္မပါဘူး၊ အျပစ္ကင္းရမယ္။
ကဏၰသုခါ- ၾကားလိုက္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕နားမွာခ်မ္းသာရမယ္။ နားခ်မ္းသာတယ္ဆိုတာ တင္စားၿပီး ေတာ့ေျပာတာ။ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ျဖစ္ေစတယ္။
ေပမနီယာ- ဒီစကားကို လူတိုင္းက ႏွစ္ၿမိဳ႕ၾကတယ္။
ဟဒယဂၤမာ- စိတ္ႏွလံုးထဲမွာ ေရာက္သြားတယ္။
ဗဟုဇနကႏၲာ- လူအမ်ားက ႀကိဳက္တယ္။
ေပါရီ - တကယ္ယဥ္ေက်းတဲ့ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြသံုးတဲ့စကားလံုးျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို စကားေျပာ လို႔ရွိရင္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔နဲ႔နားေထာင္ရတဲ့သူ နားခ်မ္းသာတယ္လို႔ စိတ္ထဲႏွလံုးထဲမွာ စိမ့္၀င္သြားတဲ့စကားမ်ိဳးတဲ့၊
ဒါက ခၽြဲခၽြဲပ်စ္ပ်စ္ေျပာတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးတဲ့။ အဲဒါမ်ိဳးကိုေျပာတာေပါ့။ သူေျပာတဲ့ စကားေလးက တန္ဖိုးရွိလုိက္တာ၊တစ္ဖက္သား စိတ္ခ်မ္းသာစရာျဖစ္တယ္။ ၾကားလိုက္ရတဲ့စကားကလည္း တန္ဖိုးရွိ တယ္။ အႏွစ္သာရရွိတယ္။ဒီစကားမ်ိဳးကိုဆိုလိုတာ။
အဲဒီစကားမ်ိဳးကိုေျပာလို႔ရွိရင္ ဖရုသ၀ါစာ ကင္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သဏွာ-သိမ္ေမြ႔တယ္။ သခိလာ-ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ေျပာတတ္တယ္။ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုလည္း တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြက သူေတာ္ေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက…
(၄) အရပ္ထဲမွာေနလို႔ရွိရင္ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြက အရပ္ထဲကလူေတြ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္၊ တစ္အိမ္ႏွင့္တစ္အိမ္၊မိသားစုတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မတည့္ေအာင္ အတင္းအဖ်င္းေျပာတတ္တဲ့ အေလ့အထ ရွိတယ္ဆိုတာ အားလံုးသိတယ္ေနာ္။
လူႏွစ္ေယာက္ဆံုမိလု႔ိရွိရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းကုိ ေျပာမိတတ္ၾကတယ္။ ေျပာတယ္္ ဆိုတာ အေကာင္းေျပာတာထက္အဆိုးေျပာတာက ပိုမ်ားတတ္တယ္ေနာ္။ ဒါ လူ႔ရဲ႕သဘာ၀ကိုေျပာတာ။ အဲဒီလိုေျပာတဲ့အခါမွာ ဒါအတင္းအဖ်င္းေျပာတယ္ေခၚတာေပါ့။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကက်န္တဲ့သူတစ္ေယာက္ရဲ႕အတင္းေတြ ေျပာၿပီးေတာ့တစ္ေယာက္က သြားစရာ ရွိလို႔ထသြားလို႔ရွိရင္က်န္ရစ္တဲ့သူတစ္ေယာက္က ဘာလုပ္တုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ေမးေငါ့လုိက္တယ္။ သူလည္း တူတူပါပဲတဲ့။အဲဒီေတာ့ လူေတြရဲ႕အက်င့္ဟာ အတင္းအဖ်င္းေျပာတာမ်ိဳး၊ ကုန္းတိုက္တာမ်ဳိး၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္မတည့္ေအာင္ လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြ။ အဲဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးကင္းၿပီဆို လို႔ရွိရင္သူေတာ္ေကာင္းတဲ့။
ေအး အဆင္မေျပလို႔တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အထင္အျမင္ေတြလြဲၿပီး မတည့္ဘူးဆိုရင္ ဘိႏၷာနံသႏၶာတာ- ကြဲေနတဲ့သူေတြကို ေစ့စပ္ေပးတယ္။ ညီညြတ္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။သံဟိတာနံ အႏုပၸဒါတာ- ခင္ခင္မင္မင္ရွိေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပိုၿပီးခင္မင္ေအာင္ ရင္းႏွီးေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။
သမဂၢကရဏိ ံ၀ါစံ ဘာသိကာ- ညီညြတ္တဲ့ စကားလံုးတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ညီညြတ္ေအာင္သာ ေျပာ ေပးတယ္၊ ကြဲမယ့္ၿပဲမယ့္စကားမ်ိဳး၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္အထင္လြဲမယ့္စကားမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူးတဲ့။
သိၾကားမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္လူ႔ဘ၀လူ႔ေလာကမွာေနတုန္းက ဒီက်င့္၀တ္တရားေတြကို တေလး တစား လုိက္နာက်င့္သံုးခဲ့တယ္။
အို အရပ္ထဲမွာဆိုလို႔ရွိရင္အတင္းအဖ်င္းေျပာၿပီး တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မတည့္ေအာင္ လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးရွိရင္ညီညြတ္ေရးပ်က္ျပားေစတာေပါ့၊ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုမွာလည္း ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ပါရင္ ညီညြတ္ေရး ပ်က္ျပားေစတာေပါ့။ညီညြတ္မႈပ်က္စီးသြားတာဟာ ေမတၱာပ်က္စီးသြားေစတာပဲ။
ရင္ထဲ ႏွလံုးထဲကေမတၱာေတြ ခန္းေျခာက္သြားတယ္။ ေမတၱာခန္းေျခာက္သြားေတာ့ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အေကာင္းမျမင္ေတာ့ဘူးေလ၊အဲဒါမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ ညီညြတ္တဲ့စိိတ္ဓာတ္ကို ျဖစ္ေပၚ ေစတာ၊ အဲဒါဟာ သူေတာ္ေကာင္းပဲတဲ့၊ဒါ တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း။
ေနာက္တစ္ခုက…
(၅) မစၧရိယ တရားကို ဖယ္ရွားႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊မစၧရိယ ဆိုတာ ဘာေျပာတာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ရထားတဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခုကို သူမ်ားကိုမရေစခ်င္တာ၊ သာမန္အားျဖင့္ေျပာေနၾကတာက မစၧရိယ ဆိုတာ ႏွေျမာတယ္လို႔ပဲ ေျပာေနၾကတာ၊ႏွေျမာတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က ကိုယ့္ပစၥည္းကိုယ္မလွဴရက္လို႔ ႏွေျမာ တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးထင္ရတာ၊
မစၧရိယ ဆိုတာ ကိုယ္ရထားတဲ့ အခြင့္အေရးကိုသူမ်ားကို မရေစခ်င္တာ။ ကိုယ္ေအာင္ျမင္ ႀကီးပြား သလိုသူမ်ားကိုမႀကီးပြားေစခ်င္တာ၊ ဒါမ်ိဳးကိုမစၧရိယ လို႔ေခၚတယ္။ ဥပမာ-လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူး ကိုခ်ီးမြမ္းတဲ့အခါမွာ အမွန္ကိုအမွန္အတိုင္း မခ်ီးမြမ္းခ်င္ဘူး၊ ထိမ္ခ်န္ထားခ်င္တယ္။ဒါလည္း မစၧရိယ ပဲ။
မစၧရိယ (၅)မ်ိဳး ရွိတယ္၊ အာ၀ါသမစၧရိယ အေဆာက္အအံု ေနရာထိုင္ခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး၀န္တိုတာ၊ ကုလမစၧရိယ- အေပါင္းအသင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး၀န္တိုတာ၊လာဘမစၧရိယ- ကိုယ္ရတဲ့ လာဘ္ လာဘႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး၀န္တိုတာ၊ ၀ဏၰမစၧရိယ- ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ခ်ီးမြမ္းခံရတဲ့ စကားတို႔ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၀န္တိုတာ၊ ဓမၼမစၧရိယ- တရားဓမၼႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၀န္တိုတာတို႔၊ ထုိ၀န္တိုမႈ မစၧရိယတရား(၅)မ်ိဳး ရွိတယ္။
အဲဒီအထဲကဓမၼမစၧရိယ ဟာ အဆိုးဆံုးပဲတဲ့။ ကိုယ္သိတဲ့တရားဓမၼႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး၀န္တိုၿပီး သူမ်ားကိုမေျပာဘူး၊ ကိုယ္သိတဲ့တရား သူမ်ားသိသြားရင္ ကိုယ္နဲ႔သူနဲ႔ တန္းတူျဖစ္သြားမွာဆိုၿပီး၀န္တိုတာ၊ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ၀န္တိုတာေနာ္၊ အဲဒါမ်ိဳးကို ဓမၼမစၧရိယ လို႔ေခၚတယ္။
အက်ဥ္းအားျဖင့္ေတာ့ကိုယ္ႀကီးပြားသလို မႀကီးပြားေစခ်င္တာ။ အဲဒီ မစၧရိယတရားဟာ ဘာနဲ႔ ယွဥ္တြဲလာလဲဆိုေတာ့ ေဒါသႏွင့္ယွဥ္တြဲလာတာ။ ေလာဘ ႏွင့္ မတြဲဘူး၊ႏွေျမာတယ္ဆိုလို႔ ေလာဘ ႏွင့္ တြဲတယ္လို႔ထင္ၾကတယ္။ မဟုတ္ဘူး မစၧရိယ က ေဒါသ ႏွင့္တြဲတာ။
မစၧရိယ ရဲ႕ သေဘာတရားကို စဥ္းစားၾကည့္၊ အားလံုးေတြ႔ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္၊ေၾကာင္ကေလးေတြ၊ ေခြးကေလးေတြ၊ ေၾကာင္ကေလးေတြ သူတို႔ပါးစပ္ထဲမွာ ၾကြက္ကေလးတစ္ေကာင္ ရလာလို႔ရွိရင္မာန္ဖီ ေနတာကို ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ ဘာအတြက္ မာန္ဖီတာတုန္းဆိုရင္ သူ ရထားတဲ့အစာကို လာၿပီးမထိနဲ႔ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ပဲ၊ ေဘးက အေကာင္ေတြကိုရန္လုပ္တယ္။
ေအး တိရစၧာန္ရံုေရာက္ဖူးလို႔က်ားေတြ ျခေသၤ့ေတြ အစာေကၽြးတဲ့အခ်ိန္ကို ေတြ႔ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အစာေရစာ ၀၀လင္လင္ႀကီးသူတို႔စားၾကရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ညေနအစာေကၽြးတဲ့အခ်ိန္ သြားၾကည့္၊ အစာ ေကၽြးမည့္သူ လာခါနီးဆိုရင္က်ားေတြ ျခေသၤ့ေတြဟာ ေယာက္ယက္ခတ္ေနတာ၊ ေအး အစာေကၽြးတဲ့သူက အသားတစ္ေပါင္ေလာက္ အထဲထဲကိုပစ္ထည့္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ က်ားေတြ ေျခသၤ့ေတြ ဘာလုပ္ တုန္းဆို အဲဒီအသားကို ကိုက္ၿပီးေတာ့ရန္လိုက္လုပ္ေနတာပဲ၊ မာန္ဖီၿပီးေတာ့ေနတယ္။ ဒါ ဘာတုန္းဆိုရင္ မစၧရိယ သေဘာေျပာတာ။
သူ ရထားတဲ့အစာကိုသိမ္းပိုက္ထားၿပီးရင္ က်န္တာေတြကို မထိနဲ႔လို႔ေျပာတာ၊ ေဒါသ နဲ႔ မာန္ဖီ တာ၊ မစၧရိယျဖစ္လာရင္ ေဒါသျဖစ္လာတာပဲ၊ စမ္းၾကည္ေပါ့ ေခြးကေလးႏွစ္ေကာင္ဟာ တစ္ေကာင္ႏွင့္ တစ္ေကာင္ကစားေနတဲ့ၾကားထဲမွာ အမဲတံုးေလးသာ ပစ္ခ်ၾကည့္လိုက္၊ ကိုက္မွာ ေသခ်ာတယ္ေနာ္။ အစာ အတြက္ရတဲ့အေကာင္ကလည္း လာမထိနဲ႔၊ ဟိုဘက္က အေကာင္ကလည္း လုမယ္၊ အဲဒီေတာ့ မစၧရိယ သေဘာတရားက ကိုယ္ရထားတဲ့အခြင့္အေရးတစ္ခုကို သူမ်ားနဲ႔ ရွယ္ယာမလုပ္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီ မစၧရိယ တရားသည္ လူရဲ႕ society အသင္းအဖြဲ႔တစ္ခုမွာ အႏၲရာယ္ျပဳၿပီး စည္းလံုးေရးကိုပ်က္ျပားေစတဲ့တရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဲဒီ မစၧရိယတရား ဖယ္ရွားရမယ္တဲ့။
အဲဒီ မစၧရိယ တရား ဖယ္ရွားႏိုင္လို႔ရွိရင္ ဘာသာတရားထြန္းကားတုန္းဆိုေတာ့“စာဂ-စြန္႔ႀကဲမႈ၊ စြန္႔လႊတ္မႈ” တဲ့၊ ကိုယ္ရလာတဲ့အခြင့္အေရးတစ္ခုကို အားလံုးရွယ္ယာလုပ္ၿပီးေတာ့ မွ်မွ်တတ လူ႔ေလာက မွာ အသံုးျပဳတတ္တယ္။“စာဂ” သည္ မြန္ျမတ္တဲ့တရားတစ္ခု၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြက မစၧရိယ ဆိုတဲ့ စိတ္အညစ္အေၾကးကိုဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ၿပီ၊ မစၧရိယ ကင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္သူေတာ္ေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကဘာတုန္းဆုိလို႔ရွိရင္
(၆) ေလာကလူေတြက စကားေျပာလို႔ရွိရင္ အမွန္တရားကို တိတိက်က်ေျပာဖို႔ရာ ၀န္ေလးေန သလိုျဖစ္တယ္။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ေျပာတယ္ေလ။ “မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာ” တဲ့။ ေခ်ာေအာင္ အပိုေလး အဆစ္ေလး မဟုတ္တာေလးေတြေတာ့ျဖည့္စြက္ၿပီး ေျပာတတ္တယ္။ အဲဒီလို မမွန္မကန္တာေလး လံုး၀မထည့္ဘဲနဲ႔ တကယ့္အမွန္ကိုသာလွ်င္၊အျဖစ္မွန္ကိုသာလွ်င္ မွန္တဲ့အတိုင္း ေျပာလို႔ရွိရင္ သစၥာ လို႔ေခၚတယ္။
အဲဒီ မွန္တဲ့သစၥာ စကားဟာ အလြန္တန္ဖိုးရွိၿပီး အလြန္တန္ခိုးႀကီးတယ္။လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ ၀စီသစၥာ လို႔ေခၚတဲ့မွန္တဲ့စကားကို အသံုးခ်ၿပီးေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တာ တစ္ခု ေျပာမယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ဒီ သစၥာ ရဲ႕ အစြမ္းသတၱိ ေတြရွိတယ္လို႔ဆိုတယ္။အဲဒီလို မွန္မွန္ကန္ကန္ မွန္တဲ့စကားကိုသာ ေျပာရဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ လည္း သူေတာ္ေကာင္းပဲတဲ့။
ေနာက္တစ္ခုကသူေတာ္ေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္ဖို႔ရာ ဘာတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္….
(၇) အမ်က္ေဒါသ ကို ထိန္းသိမ္း ဖယ္ရွားႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ေလာကမွာ စိတ္ဆိုးလို႔ ျပႆနာတက္တာ အမ်ားႀကီးပဲေလ၊ မိသားစုထဲမွာ အိမ္ေထာင္စုၿပိဳကြဲသြားတာတို႔၊သားသမီးမိဘ မိသားစုအခ်င္းခ်င္း ၿပိဳကြဲထားတာတို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေဒါသ ေၾကာင့္ျဖစ္တာ။
ေဒါသ က ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလာကကို ဒုကၡေပးေနတယ္။ဒါေသခ်ာတယ္၊ ကံႀကီး ေတြထိုက္ ေအာင္ လုပ္တာၾကည့္ေလ။ ေဒါသ ေၾကာင့္ျဖစ္တာပဲ။ မာတုဃာတက-အမိသတ္တဲ့ကံ၊ ပိတုဃာတက- အဖသတ္တဲ့ကံ၊ အရဟႏၲဃာတက- အရဟႏၲာသတ္တဲ့ကံ၊ ေလာဟိတုပၸါဒက- ဘုရားေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ လုပ္တဲ့ကံဒါေတြက ေဒါသအေျခခံၿပီးေတာ့ျဖစ္တာ။
အဲဒီေဒါသကိုမထိန္းသိမ္းႏိုင္ဘူး၊ မဖယ္ရွားႏိုင္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ေလာကႀကီးမွာ ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးတက္တယ္။ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကိုယ့္ေဒါသကို ကိုယ္ထိန္းႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ လူေတာ္လူေကာင္း တစ္ေယာက္ပဲ။
သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ စိတ္ေနသေဘာထားစာအုပ္မွေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္
0 comments:
Post a Comment