Saturday, July 4, 2015

☆“ေဂါဒတၱသုတၱန္”☆




☆“ေဂါဒတၱသုတၱန္”☆
~~~~~~~~~~~~
☆ ေဂါဒတၱသုတၱန္က အရွင္ေဂါဒတၱ မေထရ္ႏွင့္ စိတၱသူႂကြယ္ ဒါယကာႀကီး
တို႔ တရားေဆြးေႏြးတဲ့ သုတၱန္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
☆တစ္ေန႔ ဒါယကာႀကီးက ေက်ာင္းသြားၿပီးေတာ့ အရွင္ေဂါဒတၱ မေထရ္ထံ
ခ်ဥ္းကပ္ပါတယ္။ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့ အခ်ိန္အခါက်ေတာ့ အရွင္ေဂါဒတၱ မေထရ္
က စိတၱသူႂကြယ္ ဒါယကာႀကီးကို ေမးျပန္တယ္။
☆ ဒါယကာႀကီး ...အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ, အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ ,
သုညတာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ, အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိဆိုၿပီးေတာ့ ေစေတာ
၀ိမုတၱိတရား ေလးပါးတို႔ကို ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူတယ္။
☆ အဲဒီေစေတာ၀ိမုတၱိတရား ေလးပါးတို႔ဟာ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု သဒၵါလည္း ကြဲ
ၿပီး အနက္လည္း ကြဲပါသလား? သို႔မဟုတ္ သဒၵါသာ ကြဲၿပီးေတာ့ အနက္က
တူညီပါသလား? ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီေမးခြန္းကို ေမးတယ္။
☆ ဘယ့္ႏွယ္တုန္း ဒါယကာႀကီးေတြ ဒါယိကာမႀကီးေတြ ... ဘယ္လို ေျဖၾကမ
လဲ? အဲဒါပဲ၊ ဒါယကာႀကီးေတြ ဒါယိကာမႀကီးေတြဟာ သာသနာေတာ္ႏွင့္
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေလ့လာလိုက္စားမႈ စြမ္းအင္ေလးေတြ ေလ်ာ့နည္းေန
တယ္။ ေလ်ာ့နည္းလိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါက်ေတာ့ သူမ်ားေျပာတာ“ဟုတ္၏-မ
ဟုတ္၏” ကိုယ့္မွာ ဆန္းစစ္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းအား ရွိသလား? မရွိၾကေတာ့ဘူး။
☆ မရွိေတာ့ သူမ်ားေျပာတာ ၀ိုင္းၿပီးယံုခဲ့ေတာ့ ေျပာတဲ့စကားက မွန္ေနလွ်င္
ေတာ့ မိမိအတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္၊ အမွားႀကီးကို သြားၿပီးစြဲလာခဲ့လွ်င္ မိမိမွာ
သာသနာႏွင့္ ေတြ႕ရတာ ကိုယ္က်ဳိးနည္းၿပီး မသြားႏိုင္ဘူးလား? သြားႏိုင္
တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အႏွစ္သာရေလးေတြကို ဒါယကာ
ႀကီးေတြ ဒါယိကာမႀကီးေတြ ေလ့လာဖို႔ သိပ္ေကာင္းတယ္။
☆ အဲဒီအခါမွာ စိတၱသူႂကြယ္ ဒါယကာႀကီးက ဘာျပန္ၿပီးေတာ့ ေျဖသလဲ?
“အရွင္ဘုရား ...အနက္လည္း ကြဲတယ္ သဒၵါလည္း ကြဲတယ္၊ ဒီလို အေၾကာင္း
လည္းရွိပါတယ္။ အနက္ကေတာ့ တူတယ္ သဒၵါေတာ့ ကြဲတယ္၊ ဒီလို
ေၾကာင္းျပခ်က္လည္း ရွိပါတယ္”ဆိုၿပီး သူက ျပန္ၿပီးေတာ့ ေျဖပါတယ္။
အနက္လည္းကြဲတယ္ (ဆိုလိုရင္းရဲ႕အနက္သေဘာေတြလည္း ကြဲတယ္)
သဒၵါလည္း ကြဲတယ္ဆိုတာက ဘယ္လို ကြဲသလဲ? --
ဒီေတာ့ အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိမွာ အပၸမာဏဆိုတာကေတာ့ ...
အတိုင္းအတာ ပမာဏ မရွိတဲ့ သတၱ၀ါေတြကို အာ႐ံုယူၿပီးေတာ့ ေမတၱာ
စ်ာန္ေတြကို ၀င္စားတယ္။
အတိုင္းအတာ ပမာဏ မရွိတဲ့ သတၱ၀ါေတြကို အာ႐ံုယူၿပီးေတာ့ က႐ုဏာ
စ်ာန္ေတြကို ၀င္စားတယ္။
အတိုင္းအတာ ပမာဏ မရွိတဲ့ သတၱ၀ါေတြကို အာ႐ံုယူၿပီးေတာ့ မုဒိတာ
စ်ာန္ေတြကို ၀င္စားတယ္။
အတိုင္းအတာ ပမာဏ မရွိတဲ့ သတၱ၀ါေတြကို အာ႐ံုယူၿပီးေတာ့ ဥေပကၡာ
စ်ာန္ေတြကို ၀င္စားတယ္။
☆ ေမတၱာ က႐ုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ ေခၚတဲ့ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါးကို ပြား
မ်ား အားထုတ္ေနတယ္။ အတိုင္းအတာပမာဏ မရွိဘူးဆိုတာက ဘာေျပာ
တာလဲ? ဒီပုဂၢိဳလ္က ငါခ်စ္ခင္ေလးစားတဲ့ပုဂၢိဳလ္, ဒီပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ငါမုန္းတဲ့
ပုဂၢိဳလ္စသည္ျဖင့္ ဒီလိုခြဲျခားမႈရွိလွ်င္ အတိုင္းအတာ ပမာဏ ရွိေနေသးတယ္။
မုန္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ခ်စ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မဟူ သတၱ၀ါအားလံုးကို တန္းတူထားၿပီးေတာ့
ေမတၱာစ်ာန္ေတြကို ၀င္စားလို႔ရတယ္၊ က႐ုဏာစ်ာန္ေတြ မုဒိတာစ်ာန္ေတြ
ဥေပကၡာစ်ာန္ေတြကို ၀င္စားလို႔ရတယ္၊ အဲဒီလို ၀င္စားလို႔ရလွ်င္ ဒီလို၀င္စား
ေနတဲ့ ေစေတာ၀ိမုတၱိတရားတစ္ခုကိုေတာ့ အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔
ေခၚပါတယ္။
☆ အဲဒီ ေမတၱာစ်ာန္ေတြကို ပြားမ်ားအားထုတ္ပံု, က႐ုဏာစ်ာန္ မုဒိတာစ်ာန္
ဥေပကၡာစ်ာန္ေတြကို ပြားမ်ားအားထုတ္ပံုေတြကို ေဟာဖို႔ေတာ့ သိပ္ေကာင္း
တယ္၊ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္မရေတာ့ဘူး။ အဲဒီနည္းအရ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ျဗဟၼ၀ိ
ဟာရစ်ာန္ေတြကို အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္။
ဒါက တစ္နည္း။ ေနာက္တစ္ခု -
➙➙➙
☆“အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ။”☆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ ေရွ႕က ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ပထမာ႐ုပၸ၀ိညာဏ္လို႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့ အာကာသာ
နဥၥာယတန၀ိညာဏ္ရဲ႕ မရွိမႈသေဘာကို အာ႐ံုယူၿပီးေတာ့ စ်ာန္ကို ၀င္စား
တယ္။ အာကာသာနဥၥာယတနဝိဉာဏ္ရဲ႕ မရွိမႈသေဘာအေပၚ၌ ဘာ၀နာ
စိတ္က ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ၿပီး တည္ေနတယ္။ အဲဒီ တည္ေနတဲ့ ေစေတာ၀ိမုတၱိ
ကိုေတာ့ အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္။
☆ ခုနက အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိဆိုတဲ့ ျဗဟၼစိုရ္တရား ေလးပါးကလည္း
ဆန္႔က်င္ဖက္ ကိေလသာေတြမွ လြတ္ေျမာက္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
အဲဒီ ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြကို ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္။
☆ ေမတၱာက ေဒါသမွ လြတ္ေနတယ္။ က႐ုဏာက်ေတာ့ ၀ိဟႎသမွလြတ္သြား
တယ္၊ သတၱ၀ါေတြကို ညႇဥ္းပန္းလိုတဲ့စိတ္မွ လြတ္သြားတယ္။ မုဒိတာက်ေတာ့
သူတစ္ပါးတို႔ရဲ႕စည္းစိမ္၌ မေမြ႕ေလ်ာ္ မေပ်ာ္ပိုက္ျခင္းဆိုတဲ့ အရတိတရားမွ
လြတ္ေျမာက္သြားတယ္။ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရကေတာ့ စိတ္ဓာတ္ၾကမ္း
ၾကဳတ္ခက္ထန္ျခင္း ပဋိဃတရားမွ လြတ္တယ္။ (မ-၂-၈၇-၈၈။)
☆ အဲဒီလို ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ကိေလသာေတြမွ လြတ္ေျမာက္သြားတဲ့အတြက္
အတိုင္းအတာ ပမာဏ မရွိတ့ဲ သတၱ၀ါေတြကို အာ႐ုံယူေနတဲ့အတြက္ ဒီျဗဟၼ
စိုရ္တရား (၄)ပါးကိုေတာ့ အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္။
☆ ခု - ဒီ အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိက်ေတာ့ အာကာသာနဥၥာယတန၀ိ
ညာဏ္ရဲ႕ မရွိမႈသေဘာအေပၚမွာ အာ႐ံုယူေနတဲ့အတြက္ အာကာသာနဥၥာ
ယတန၀ိညာဏ္ကေန လြတ္ေျမာက္ၿပီး မသြားဘူးလား? လြတ္ေျမာက္သြား
တယ္၊ သူ႕ကို အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္။
ေနာက္တစ္ခု -
➙➙➙
☆“သုညတာ ေစေတာ၀ိမုတၱိပဲ”☆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ အဲဒီ သုညတာ ေစေတာ၀ိမုတၱိဆိုတာကေတာ့ သုညာမိဒံ အေတၱန ၀ါ အတၱနိ
ေယန ၀ါ ... စတဲ့ ၀ိပႆနာ႐ႈကြက္ပဲ။
☆ ခုနက ဒုကၡသစၥာ သမုဒယသစၥာ အမည္ရတဲ့ ႐ုပ္တရား နာမ္တရား အ
ေၾကာင္းတရား အက်ဳိးတရားေတြကို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ လကၡဏာေရးသံုး
တန္ တင္ၿပီးေတာ့ တြင္တြင္ႀကီး ၀ိပႆ နာ႐ႈလိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ေနာက္
ဆံုး ဒီ ႐ုပ္နာမ္ေၾကာင္းက်ဳိး သခၤါရတရားေတြရဲ႕ မပ်က္စီးဘဲ အက်ိတ္အခဲ အ
ခိုင္အမာ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ တည္ေနတဲ့ အတၱသေဘာကို ရွာလို႔ မေတြ႕
ဘူး။ မေတြ႕တဲ့အခ်ိန္အခါမွာ အတၱဆိုတဲ့ အစြဲအလမ္းကေန လြတ္ေျမာက္ၿပီး
ေတာ့ အနတၱဆိုတဲ့ ဉာဏ္ေရာင္ျခည္ ေပၚမလာဘူးလား? ေပၚလာၿပီ။
☆ အဲဒီ အနတၱဉာဏ္ေရာင္ျခည္ေပၚလာတဲ့အတြက္ သခၤါရတရားတို႔၌ ပုဂၢိဳလ္
သတၱ၀ါ ဇီ၀ အတၱမွ ဆိတ္သုဥ္းေနတဲ့ ထို၀ိပႆ နာဉာဏ္အျမင္ကို သုညတာ
ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒါ အနက္လည္း ကြဲတယ္ သဒၵါလည္း ကြဲ
တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက -
➙➙➙
☆“အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ”☆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိဆိုတာက --
☆ ဘံုအေနႏွင့္ ေျပာလွ်င္ေတာ့ ေလာကုတၱရာ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ေတြကို
အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေျပာရတယ္။
☆ အာ႐ုံအေနႏွင့္ ေျပာလွ်င္ေတာ့ - အသခၤတဓာတ္ အၿငိမ္းဓာတ္နိဗၺာန္ကို
အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေျပာရတယ္။
☆ ဒီေတာ့ နိေရာဓသစၥာအမည္ရတဲ့ အသခၤတဓာတ္ အၿငိမ္းဓာတ္နိဗၺာန္မွာ
႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြ မရွိဘူး။ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရေတြမရွိတဲ့အတြက္ ႐ုပ္နာမ္ဆို
တဲ့ အမွတ္နိမိတ္ေတြ မရွိတဲ့အတြက္ အနိမိတၱလို႔ေခၚတယ္။ ဒီအနိမိတၱအမည္
ရေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္တို႔ရဲ႕ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္တဲ့ ဒီအၿငိမ္းဓာတ္ နိဗၺာန္ကို လွမ္း အာ႐ံု
ယူေနတဲ့ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေတြကိုလည္း အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ပဲ ေခၚ
ရပါတယ္။ ဒါက အနက္လည္း ကြဲတယ္ သဒၵါလည္း ကြဲတယ္။
ေနာက္တစ္နည္းအားျဖင့္ - သဒၵါသာ ကြဲတယ္ အနက္က တူပါတယ္။ ဘယ္လို
တူသလဲ ...?
➙➙➙
☆ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟဆိုတာက သတၱ၀ါေတြကို တိုင္းတာလို႔ရတဲ့တရားေတြ။
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိလွ်င္ ဒီပုဂၢိဳလ္က ပုထု
ဇန္လား? ဒီပုဂၢိဳလ္က အရိယာလား? ခြဲျခားၿပီး မသိႏိုင္ဘူး။
☆ အကယ္၍ ဒီပုဂၢိဳလ္သည္ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြ သိပ္ၿပီး ျပင္းထန္လာၿပီး
ေဒါသေတြ ထြက္ေနတာ ျမင္ရတယ္၊ ေလာဘေတြ သိပ္အားေကာင္းေနတာ
ျမင္ရၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ေၾသာ္ ..ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ပုထုဇန္ပဲ ရွိေနေသးတယ္၊ အရိယာ
သူေတာ္ေကာင္း မဟုတ္ေသးဘူးလို႔ ခြဲျခားလို႔ မရႏိုင္ဘူးလား? ရႏိုင္တယ္။
☆ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြဟာ ဒီပုဂၢိဳလ္သည္ အရိယာပဲ ဒီပုဂၢိဳလ္သည္ ပုထု
ဇန္ပဲလို႔ မွတ္သားေၾကာင္း ပိုင္းျခားေၾကာင္း တိုင္းတာေၾကာင္းေတြ ျဖစ္တဲ့
အတြက္ သူ႕ကို ပမာဏလို႔ ေခၚရတယ္။
➙➙➙
☆“အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ”☆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`]
☆ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ရဲ႕သႏၲာန္မွာ အဲဒီလို တိုင္းတာေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ရာဂ ေဒါသ
ေမာဟေတြ ရွိသလား? မရွိေတာ့ဘူး၊ အႂကြင္းမဲ့ပယ္ထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္
ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔ရဲ႕ အကုပၸါလို႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့ အရဟတၱဖိုလ္သမာပတ္ကို
အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္။ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟတို႔ျဖင့္ တိုင္း
တာလို႔ မရႏိုင္တဲ့ ေစေတာ၀ိမုတၱိပဲ။
☆ ဒီေတာ့ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ျဗဟၼ၀ိဟာရတရားေလးပါးကိုလည္း အပၸမာဏာ
ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚတယ္၊ ဖိုလ္စိတ္ေလးပါး မဂ္စိတ္ေလးပါးကိုလည္း
အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ပဲ ေခၚပါတယ္၊ ေခၚေပမဲ့လို႔ အဲဒီ အားလံုးထဲမွာ
အသာဆံုး အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ေစေတာ၀ိမုတၱိသည္ ဘာလဲလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့
အရဟတၱဖိုလ္ေစေတာ၀ိမုတၱိပဲ ျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? --
☆ အရဟတၱဖိုလ္ေစေတာ၀ိမုတၱိသည္ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ဆိုတဲ့ တိုင္းတာ
ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ တရားေတြျဖင့္ တိုင္းတာလို႔ မရတဲ့တရား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
“အပၸမာဏာ = အတိုင္းအတာ မရွိတဲ့, ေစေတာ၀ိမုတၱိ = ဆန္႔က်င္ဖက္ ကိ
ေလသာတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေနတဲ့စိတ္”လို႔ ေခၚပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု
➙➙➙
☆“အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ”☆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ သတၱ၀ါေတြကို ႀကိတ္ေျခၿပီး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတာ
က ဘာလဲ? ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြပဲ။
☆ စပါးကို ႏြားေတြႏွင့္ နယ္ၾကၿပီ ဆိုၾကစို႔။ တလင္းထဲမွာ စပါးနယ္ၿပီဆိုလို႔
ရွိလွ်င္ ႏြားေတြရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြက စပါးေတြကို ႀကိတ္ေျခၿပီး မေနဘူး
လား? ႀကိတ္ေျခတယ္။ အဲဒီပုံစံအတိုင္းပဲ သတၱ၀ါေတြကို သံသရာခရီးခဲမွ
မလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိတ္ေျခေနတဲ့ တရားေတြဆိုတာက ဘာေတြလဲ?
ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြပဲ။
☆ ဒီ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြက သတၱ၀ါေတြကို သံသရာခရီးခဲမွ မလြတ္
ေျမာက္ေအာင္ ႀကိတ္ေျခေနတဲ့ တရားေတြ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သူတုိ႔ကို ကိဥၥန
လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီ ကိဥၥန အမည္ရွိတဲ့တရားေတြသည္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔
ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ရွိေသးသလား? မရွိေတာ့ဘူး။ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ရဟႏၲာအရွင္
ျမတ္တို႔ရဲ႕ အရဟတၱဖိုလ္သမာပတ္ကို အကိဥၥန လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီ သမာပတ္
ကို အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ပဲ ေခၚပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု -
➙➙➙
☆“သုညတာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ”☆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ အာကိဥၥညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ အမည္ရတဲ့ ဒီအရဟတၱဖိုလ္မွာ ရာဂ ေဒါသ
ေမာဟေတြမွ ဆိတ္သုဥ္းၿပီးေတာ့ မေနဘူးလား? ဆိတ္သုဥ္းေနတယ္၊ ဆိတ္
သုဥ္းေနျခင္းေၾကာင့္ သူ႕ကို သုညတာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔ ေခၚမယ္ဆိုလွ်င္
ေခၚလို႔ရတယ္။
☆ ဒီအဆိုအရ ဆိုေတာ့ အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိရယ္ အာကိဥၥညာ ေစ
ေတာ၀ိမုတၱိရယ္ သုညတာ ေစေတာ၀ိမုတၱိရယ္ - ဒီေစေတာ၀ိမုတၱိ (၃)ခု
သည္ ဘာကိုသာ ေျပာေနသလဲ? အရဟတၱဖိုလ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ ေျပာေန
တယ္။
ေနာက္တစ္ခု -
➙➙➙
☆“အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ”☆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိဆိုတာကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို ခုနက
မွတ္သားေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ တရားေလးေတြပဲ။ ဒါက ပုထုဇန္ပဲ, ဒါက အရိယာ
သူေတာ္ေကာင္းပဲလို႔ မွတ္သားတာက ဘယ္အခ်က္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး မွတ္
သားရသလဲလို႔ေမးလွ်င္ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြကို ၾကည့္ၿပီး မွတ္သားရ
တယ္။
☆ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္မွာ ရာဂေတြက သိပ္အားေကာင္းလာၿပီ၊ ေဒါသေတြ
က သိပ္အားေကာင္းလာၿပီ၊ ေမာဟေတြက သိပ္အားေကာင္းလာၿပီဆိုလို႔
ရွိလွ်င္ ဒီပုဂၢိဳလ္ကို ပုထုဇန္ပဲလို႔ သတ္မွတ္လို႔ရတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္မွာ ရာဂ ေဒါသ
ေမာဟဆိုတဲ့ နိမိတ္ေတြ လံုးလံုး မရွိေတာ့ဘူးဆိုလွ်င္ ဒီပုဂၢိဳလ္ကို ရဟႏၲာလို႔
သတ္မွတ္ရပါတယ္။
☆ ဒါေၾကာင့္ ႏြားတစ္ေကာင္ရွိတယ္ ဆိုၾကစို႔။ ႏြားေတြမွာ တံဆိပ္ခတ္ၿပီးၿပီ
ဆိုလို႔ရွိလွ်င္ ဒီႏြားက ဘယ္သူ႕ႏြားလို႔ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူးလား? ရတယ္။
တံဆိပ္မခတ္ေသးဘူးဆိုလွ်င္ ပံုစံတူေနလို႔ရွိလွ်င္ေတာ့ ဒီႏြားက ဘယ္သူ႕ႏြား
ဆိုတာကို ခြဲလို႔ရေသးလား? မရႏိုင္ဘူး။
☆ အဲဒီ ပံုစံအတိုင္းပဲ သတၱ၀ါေတြမွာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြကေနၿပီးေတာ့
“ဒီပုဂၢိဳလ္က ပုထုဇန္ပဲ၊ ဒီပုဂၢိဳလ္က အရိယာသူေတာ္ေကာင္းပဲ”လို႔ ခြဲျခား
ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ အမွတ္နိမိတ္ေတြရွိလို႔ သူတို႔ကို နိမိတၱလို႔ ေခၚရတယ္။
☆ အဲဒီ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ အမွတ္နိမိတ္ေတြသည္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔ရဲ႕
သႏၲာန္မွာ ရွိေသးသလား? မရွိေတာ့ဘူး၊ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရဟႏၲာ
အရွင္ျမတ္ေတြရဲ႕ အရဟတၱဖိုလ္သမာပတ္ကို အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိလို႔
ဒီလို ေခၚႏိုင္တယ္။
☆ အဲဒီအေခၚအရ ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ ... အပၸမာဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ, အာကိဥၥ
ညာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ, သုညတာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ, အနိမိတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ
ဆိုတဲ့ ဒီ ေစေတာ၀ိမုတၱိတရား ေလးပါးသည္ အရဟတၱဖိုလ္ တစ္ခုတည္းကို
သာ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲေနတဲ့ အေခၚအေ၀ၚ ျဖစ္တယ္။
☆ အဲဒီအသံုးအႏႈန္းအရဆိုလွ်င္ သဒၵါသာ ကြဲတယ္ အနက္အဓိပၸါယ္ဆိုလိုရင္း
က အတူတူပဲ မျဖစ္ဘူးလား? ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ျပန္ၿပီးေတာ့ အေျဖေပး
ပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့မွ အရွင္ေဂါဒတၱ မေထရ္က စိတၱသူႂကြယ္ ဒါယကာ
ႀကီးကို ဘာေျပာသလဲ? --
☆ “ဒါယကာႀကီး ...သိပ္အရေတာ္တယ္၊ ဒါယကာႀကီးရဲ႕ လူ႕ဘ၀ကို ရရွိျခင္း
သည္ ေကာင္းေသာရျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ အလြန္ နက္နဲခက္ခဲေနတဲ့ ဘုရားရွင္
ရဲ႕ တရားေတြ၌ ဒါကာယႀကီးရဲ႕ ပညာစကၡဳေခၚတဲ့ ဉာဏ္ပညာမ်က္စိသည္
သက္၀င္ၿပီး တည္ေနပါတယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ သာဓုေခၚပါတယ္။
☆ ဒီေန႔ တရားနာေနတဲ့ ဒါယကာႀကီးေတြ ဒါယိကာမႀကီးေတြလည္း အလြန္
နက္နဲ ခက္ခဲေနတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္မွာ သက္၀င္ၿပီး တည္ေနတဲ့
ဒီလို ပညာစကၡဳ ဉာဏ္အျမင္ေတြ ရွိၾကမယ္ဆိုလွ်င္ မေကာင္းဘူးလား?
သိပ္ေကာင္းမယ္၊ ရေအာင္ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ ဘုန္းႀကီးက တိုက္တြန္းပါတယ္။
☆ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္☆
☆Buddhavasa Tiloka☆

0 comments:

Post a Comment