Wednesday, July 22, 2015

ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးႏွင့္ ေလာကဓံကိုဆင္ျခင္ပံု။




ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးႏွင့္ ေလာကဓံကိုဆင္ျခင္ပံု။
=================
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးမွာ (၁) လာဘ = ပစၥည္းဥစၥာရျခင္း။ (၂) အလာဘ = ပစၥည္းဥစၥာရျခင္း။
(၃) ယသ = အေျခြအရံ ေပါမ်ားျခင္း။ (၄) အယသ = အေျခြအရံ မရွိျခင္း။ (၅) နိႏၵာ = အကဲ့ရဲ႕ခံရ
ျခင္း။ (၆) ပသံသာ = အခ်ီးမြမ္း ခံရျခင္း။ (၇) သုခံ = ခ်မ္းသာျခင္း။ (၈) ဒုကၡံ = ဆင္းရဲျခင္းတို႔ျဖစ္
ၾကပါသည္။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူမွန္သမွ် ေလာကဓံရွစ္ပါးႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳၾကရမည္ ျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ ေလာကဓံႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕သည့္အခါ လိုက္နာဖြယ္တို႔ကို အဂၤုတၱိဳရ္၊ အဌကထာ၊ ဒုတိယေလာက
ဓမၼသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာကဓံရွစ္ပါးအနက္ “လာဘ” ပစၥည္းဥစၥာရျခင္းႏွင့္ႀကံဳလွ်င္ “ဤပစၥည္း
ကို ငါရၿပီ၊ ငါ ရေသာ ဤပစၥည္းသည္ မတည္ၿမဲေသာသေဘာ ရွိပါတကား၊ ဆင္းရဲအစုမွ် ပတကား”
ဟု မဆင္ျခင္သျဖင့္ အမွန္အတိုင္း မသိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူရေသာ ပစၥည္းက သူ၏စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳး၍
ယူထား၏။ သူသည္ ရလာေသာပစၥည္းကို ႏွစ္သက္သေဘာက်၏။ ပစၥည္းမရလွ်င္ မႏွစ္ၿမိဳ႕ မခ်မ္းေျမ႕
သူသည္ ယင္းသို႔ရလွ်င္ ႏွစ္သက္သေဘာက်၍ မရလွ်င္ မႏွစ္ၿမိဳ႕ မခ်မ္းသာ ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္
ဆင္းရဲမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေပ။ (အျခားေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ႀကံဳရာ၌လည္း အလားတူပင္ျဖစ္မည္။)
ကိုယ္ေတြ႕ တရားအသိရွိသူ အရိယာသည္ကား လာဘ၊ ယသ၊ ပသံသာ၊ သုခဟူေသာအေကာင္း
ေလာကဓံ ေလးပါးႏွင့္ ေတြ႕သည္ျဖစ္ေစ၊ အလာဘ၊ အယသ၊ နိႏၵာ၊ ဒုကၡဟူေသာ အဆိုး ေလာကဓံ
ေလးပါးႏွင့္ ေတြ႕သည္ျဖစ္ေစ “မၿမဲေသာသေဘာ ရွိပါတကား၊ ဆင္းရဲ အစုမွ်ပါတကား၊ ေျပာင္းလဲ
ေဖါက္ျပန္ေသာသေဘာ ရွိပါတကား” ဟု ဆင္ျခင္သျဖင့္ အမွန္အတိုင္းသိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္
ေလာကဓံကမွ် သူ၏စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳးမယူႏိုင္ေပ။ သို႔ျဖစ္ရာ သူသည္ အေကာင္းေလာကဓံေၾကာင့္
ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္မွဳ မျဖစ္သလို အဆိုးေလာကဓံေၾကာင့္လည္း မႏွစ္ၿမိဳ႕ မခ်မ္းသာမွဳ မျဖစ္ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူသည္ ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္၏။ ဤကား ပုထုဇဥ္၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားတို႔
ေလာကဓံတရားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရာတြင္ ျခားနားခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔သည္လည္း တရားသေဘာကို ေကာင္းစြာသိရွိနားလည္
သေဘာေပါက္ၾကၿပီး သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ႏိုင္ကာ နိဗၺာန္ထိတိုင္ ရေရာက္ႏိုင္
ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။ ။
{ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ခ်မ္းေျမ႕မဂၤလာသင္စရာကို ကိုးကားေရးသားပူေဇာ္
ပါသည္။}

0 comments:

Post a Comment