Wednesday, May 7, 2014

ဒိ႒ိ ၀ီစိကိစၧာပယ္ပံုတရားေတာ္ ၁၄-၁၁-၆၀ ရန္ကုန္ဧည့္သည္မ်ားကို ေဟာတရား

ဒိ႒ိ ၀ီစိကိစၧာပယ္ပံုတရားေတာ္
၁၄-၁၁-၆၀ ရန္ကုန္ဧည့္သည္မ်ားကို
ေဟာတရား

ေသာတာပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧာပယ္ရ
လိမ့္မည္ဆိုေသာ သတိေပးစကားျဖင့္ ဤ
တရားကို အစၿပိဳး၍ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။
ဒိ႒ိသည္ ခႏၶာငါးပါးမွာ ၿငိကပ္ေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒိ႒ိကို ပယ္ခ်င္လွ်င္ ခႏၶာငါးပါး
ျဖစ္ပံုပ်က္ပံုသေဘာကို ေကာင္းစြာသိရမည္။
ခႏၶာသေဘာကို မသိလွ်င္ ဒိ႒ိကိုမပယ္ႏုိင္ဟူ
လို။ ခႏၶာျဖစ္လာတာမွ မသိလို႔ရွိခ်င္ ခႏၶာမွာ
ကပ္ေနတဲ့ ဒိ႒ိခြါနည္းနိႆရည္းကိုလည္းရ
ႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူးဟု ဆရာေတာ္က ဆိုထား
သည္။ ဒိ႒ိကိုခြါခ်င္လွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အ
ရင္းက်က် သိေအာင္လုပ္ပါဟုလည္း လမ္း
ၫႊန္ျပေတာ္မူသည္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆုိရာမွာ
လည္း ပစၥဳပၸန္ယခုေရာက္ဆဲ ယခုျဖစ္ဆဲ ပ
ဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို နားလည္မွသာလွ်င္ဒိ႒ိ ၀ိစိ
ကိစၧာကြာမယ္ဟုျပတ္သားစြာ ျပၫႊန္းေလ
သည္။ ၿပီးမွ ခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းကို မသိလွ်င္
၀ီစိကိစၧာကပ္လိမ့္မယ္။ ခႏၶာျဖစ္က်ဳိးကိုမသိ
လွ်င္ဒိ႒ိကပ္လိမ့္မယ္ဟု ရွင္းလင္းေဖာ္ျပျပန္
သည္။ ဤတရားတြင္ေဖာ္ျပထားေသာ ဆရာ
ေတာ္ႀကီး၏ ထူးျခားေသာ စကားမွာ အလာ
ႀကီးလာရၿပီးကာမွ စူဠေသာတာပန္အေျခအ
ေနမေရာက္ပဲႏွင့္ မျပန္ၾကပါနဲ႔ဆိုေသာ ဆံုးမ
စကားျဖစ္၏။

ဒိ႒ိျဖဳတ္ေရးသည္ အေရးႀကီးပံုကို သံယုတ္
ပါဠိေတာ္မွ သတၱိယာ၀ိယ ၾသမေ႒ာဂါထာ
ကိုျပ၍ ေဟာသည္။ ရင္၀လွံစူး ထိပ္ဦးမီး
ေလာင္သူသည္လွံကိုႏုတ္ၿပီးေဆးကုဖို႔ထက္
ဦးေခါင္းမွာ ေလာင္ေသာ မီးကို ၿငိမ္းသတ္ဖို႔
ထက္ အရင္ဦးစြာ ဒိ႒ိျဖဳတ္ဖို႔ကိုအေရးထား
အပ္ေၾကာင္း ျပပါသည္။ ဒိ႒ိက အပါယ္သို႔
ဆြဲခ်သည္။ ဒိ႒ိေလာက္ ေၾကာက္စရာ
ေကာင္းတာ ဘာမွ်မရွိဟုေဟာေတာ္မူသည္။
မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ကိုတားတာ တဏွာမ
ဟုတ္ဘူး။ ဒိ႒ိက တားတာ။ ဒိ႒ိကို မခြါဘဲ
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ အာေပါက္ေအာင္ အား
ထုတ္ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ခ်င္လဲ ျမင္မယ္။ မဂ္မ
ရဘူးဟု ယတိျပတ္ အခိုင္အမာဆိုပါသည္။
ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္မွာ အႏုရာဓမေထရ္ ျဖစ္ပ်က္
ျမင္ေသာ္လည္း မဂ္မရပံုကို နမူနာျပပါသည္။
အရွင္ဆႏၵ (ျမင္းမီးဆြဲ)လည္း ျဖစ္ပ်က္ျမင္
သည္။ ဒိ႒ိမျပဳတ္၍ မဂ္မရေၾကာင္း နမူနာ
ျပပါသည္။ အရွင္ဆႏၵကို အရွင္အာနႏၵာက
ဒိ႒ိျပဳတ္ေအာင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုျပၿပီးေဟာ
မွ မဂ္ရသည္။

ဤသို႔ ေၾကာင္းက်ဳိးျပစကားကိုဆိုၿပီးမွ ဆရာ
ေတာ္က မ်က္စိႏွင့္အဆင္းတိုက္၍ ျမင္စိတ္
ေပၚပံု ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုျပသည္။ ျမင္စိတ္ႏွင့္
အတူ နာမ္ခႏၶာေလးပါးတေပါင္းတည္း ( သ
မၸယုတၱအျဖစ္)ပါပံုကို ျပသည္။ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာ
ငါးပါးေပၚပံုကို ျပသည္။ ျဖစ္ဆဲခႏၶာငါးပါးကုိ
က်က်နနသိမွ သႆတဒိ႒ိျဖဳတ္ႏိုင္သည္။
အေၾကာင္းႏွစ္ခုေၾကာင့္ အက်ဳိးနာမ္ခႏၶာ
ေလးပါးေပၚလာပံုကို သိသျဖင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ
ျပဳတ္သည္။ သႆတ ဥေစၧဒဒိ႒ိအစြန္းႏွစ္
ဖက္ကို အသိႏွင့္ခြါၿပီးမွ တရားအားထုတ္
ျခင္းကိစၥကိုေဆာင္ရြက္ရမည္။

ဤတြင္ မ်က္စိႏွင့္အဆင္း (႐ုပ္ႏွစ္ခု) တိုက္
ဆိုင္မႈအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျမင္စိတ္ႏွင့္အတူ
ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ ေစတနာ(သခၤါရ)နာမ္ခႏၶာ
မ်ား အက်ဳိးအျဖစ္ ေပၚလာပံုကို သိရမည္။
ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါ သူ ငါ ေယာက္်ား မိန္းမေပၚ
လာသည္မဟုတ္ ဓမၼမွ်သာ။ အေၾကာင္းႏွင့့္
အက်ဳိးမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဘယ္ခႏၶာ ျဖစ္ျဖစ္
အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးခ်ည္းပဲဟု ဆရာေတာ္
ကဆိုသည္။ဤသို႔ခႏၶာငါးပါးသည္အေၾကာင္း
အက်ဳိးခ်ည္းပဲဟု သိလွ်င္ အသိျဖင့္ ဒိ႒ိကို
ပယ္ခြါႏုိင္ၿပီ။ ထိုကဲ့သို႔ ခႏၶာငါးပါးအေပၚ စြဲ
ေသာဒိ႒ိႏွင့္ သံသယ ၀ီစိကိစၧာကို ပယ္ႏုိင္ၿပီ
ဆိုလွ်င္ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ (စူဠေသာတာပန္)
ပဲဟု ဆရာေတာ္ကဆိုပါသည္။ ဤသို႔ ဒိ႒ိ၀ီစိ
ကိစၧာကို အသိျဖင့္ ( ဉာတပရိညာ ) ျဖင့္
ျဖဳတ္ၿပီးမွ အလုပ္စခန္းသို႔ တက္လွမ္းရမည္
ျဖစ္သည္။

ဤတရားတြင္ နာမ္႐ုပ္ကုိ ၀ိပႆနာ႐ႈပံုကုိ
လည္းျပသည္။ ၀ိပႆနာအလုပ္သည္ ကံ
အလုပ္မဟုတ္၊ဉာဏ္အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို
လည္းျပေတာ္မူသည္။ ၿပီးမွ ခႏၶာငါးပါးကို
သတိပ႒ာန္ေလးပါးျဖင့္ ခြဲေ၀ပံုကိုလည္းျပ
ထားသည္။ ႐ုပ္ကို႐ႈလွ်င္ ကာယႏုပႆနာ
စိတ္၀ိညာဥ္ကုိ ႐ႈလွ်င္ စိတၱာႏုပႆနာ၊
ေ၀ဒနာကို႐ႈလွ်င္ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ၊ သခၤါ
ရႏွင့္သညာကို႐ႈလွ်င္ ဓမၼာႏုပႆနာျဖစ္
ေၾကာင္းျပသည္။ ဤတရားတြင္ဆရာေတာ္
ႀကီး၏ ထူးျခားေသာစကားမွာ ကံစီမံသလို
ခံၾကရင္ေတာ့ လူ႔ေဘာ္လံုးျဖစ္လိမ့္မယ္ဟု
ဆိုၿပီး ၀ိပႆနာအလုပ္သည္ ကံျဖတ္သည့္
အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေဟာေလသည္။

ဆန္းလြင္ - အရွင္အာဒိစၥရံသီ
မိုးကုတ္၀ိပႆနာအလုပ္စဥ္တရား

0 comments:

Post a Comment