Friday, May 30, 2014

တရားအားထုတ္ရင္းနဲ႔ ေမာသလို အသက္႐ႈၾကပ္သလုိျဖစ္လာပါတယ္။ ဘယ္လိုမွားေနတယ္ဆိုတာ သိခ်င္ ပါတယ္။

တရားအားထုတ္ရင္းနဲ႔ ေမာသလို
အသက္႐ႈၾကပ္သလုိျဖစ္လာပါတယ္။
ဘယ္လိုမွားေနတယ္ဆိုတာ သိခ်င္
ပါတယ္။

ေမာသလို က်ပ္သလိုျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ
မတရားအားထုတ္လို႔ မေကာင္းက်ဳိးျဖစ္
မွားတာပါ။

တရားအားထုတ္တဲ့သူေတြ သိသင့္တာက
အ႐ႈခံအာ႐ုံနဲ႔႐ႈတဲ့စိတ္ႏွစ္မ်ဳိးပါ။ ေယာဂီဆို
တဲ့မိမိက ႐ႈတဲ့စိတ္နဲ႔သာဆိုင္တယ္။ ႐ႈတဲ့
စိတ္ကို သတိ သမာဓိအသိဉာဏ္ေကာင္း
ဖို႔ ႀကိဳးစားရမယ္။ အ႐ႈခံအာ႐ုံဆိုတာက သူ႔
သဘာ၀ အရွိ အတိုင္းပဲ၊ ထင္ရွားခ်င္ ထင္
ရွားမယ္။ မထင္ရွားခ်င္ရင္ မထင္ရွားဘူး။
အာ႐ုံကိုျပဳျပင္ေပးစရာမလိုပါဘူး။

မ်ားေသာအားျဖင့္ နာတဲ့အာ႐ုံကို မနာေအာင္
တင္းတာကို ေပ်ာ့တာ၊ ပူတာကို ေအးတာဆို
တဲ့ အာ႐ုံအစားထိုးလဲတာေတြ လုပ္ေနတတ္
ၾကတယ္။ နာလည္းနာတ့ဲသေဘာ မနာလည္း
မနာတဲ့သေဘာေပါ့။ အရွိအတိုင္းကုိၾကည့္
တတ္၊ ၾကည့္ႏိုင္ရမယ္။ တင္းတဲ့သေဘာကုိ
ေလ်ာ့တာနဲ႔ လႈပ္တဲ့သေဘာကို ၿငိမ္တာနဲ႔မ
ေျပာင္းပစ္ရဘူး။

တရားအားထုတ္တဲ့သူဟာ ကိုယ္ၾကည့္လိုတဲ့
အာ႐ုံကိုလုိက္ၾကည့္ေနတာလား။ ေစာင့္ၾကည့္
ေနတာလား။ ေသခ်ာ စဥ္းစားပါ။ ဆရာသမား
ခိုင္းတဲ့ အာ႐ုံပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္တဲ့အာ႐ုံ
ပဲျဖစ္ျဖစ္ လိုက္ၾကည့္ေနရင္ ေလာဘပဲ။ အစ
ပိုင္း ၾကည့္ႏုိင္ ႐ႈႏုိင္အား တင္းထားမႈ ရွိတုန္း
ေတာ့ ႐ႈလို႔ရသလုိလုိ ဟုတ္သလိုလိုေပါ့။
တျဖည္းျဖည္းၾကာလာေတာ့ ေလာဘရဲ႕ဆိုးက်ဳိး
ေမာသလိုလို ပမ္းသလိုလုိ အသက္႐ႈၾကပ္သလို
လုိျဖစ္လာေရာ။ ဒါေၾကာင့္မေကာင္းက်ဳိးျဖစ္တာ
မတရားအားထုတ္လို႔ မွားတယ္ေျပာတာေပါ့။

တရားကို စၿပီးအားထုတ္ရင္ ေစာင့္ၾကည့္ရတယ္။
ေစာင့္ၾကည့္တာက သတိသေဘာ။ ေစာင့္ၾကည့္
ရင္မပင္ပန္းဘူး။ ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲၾကည့္သလိုေပါ့။
ကိုယ္ကေအးေအးေဆးေဆး ေစာင့္ၾကည့္ေနရင္
ႏွစ္ဘက္ ေဘာလံုးသမားေတြရဲ႕ ကစားကြက္ေတြ
ကစားနည္းေတြနားလည္သေဘာေပါက္တယ္။
အဲဒီလုိမွမဟုတ္ဘဲ တစ္ဘက္ဘက္ကို ကိုယ့္လူပဲ
ဆိုၿပီး ႏိုင္ေစခ်င္တဲ့ ေလာဘနဲ႔ လိုက္ၾကည့္ေနရင္
ထုိင္ရမလို ထရမလို ကိုယ္လည္းပင္ပန္း စိတ္လည္း
ပင္ပန္းမွာပဲ။

သတိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္လုိ႔ ေအးေအးေဆးေဆးခ်မ္း
သာမႈကို ရလာေပမယ့္ ဉာဏ္မပါေသးရင္ေတာ့
အာ႐ုံရဲ႕သေဘာကုိ ကြဲကြဲျပားျပားမသိႏုိင္ပါဘူး။
သတိနဲ႔႐ႈရင္ ေဘးအာ႐ုံေတြ မေရာက္ဘူး။ ဒါေပ
မယ့္ သတိအားနည္းလို႔ တျဖည္းျဖည္း ၾကာလာ
ရင္ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ ၿငိမ့္ၿငိမ့္နဲ႔ ကိုယ္ေကာင္ႀကီး လႈပ္လႈပ္
လႈပ္လႈပ္ျဖစ္ၿပီး မွိန္းလိုက္ေနတတ္တယ္။ ေမ်ာ
လိုက္ေနတတ္တယ္။ ဒီလိုျဖစ္တာလည္း အမွား
မို႔ သတိထားပါ။

၀ိပႆနာဆိုတာ ဉာဏ္၊ ျဖစ္တိုင္းသိတာလည္း
ဉာဏ္ပါပဲ။ ျဖစ္တိုင္းသိဖို႔ ဉာဏ္ေပၚဖို႔ဆိုတာတစ္
လနဲ႔ မလြယ္၊ တစ္ပါတ္နဲ႔လည္း မလြယ္၊ တစ္ရက္
နဲ႔လည္း မလြယ္ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ ဉာဏ္ေပၚဖို႔အခ်ိန္
ဘယ္ေလာက္ ေစာင့္ရမလဲ ေမးဖို႔ေကာင္းတယ္။
အေၾကာင္းညီညြတ္လို႔ကေတာ့ တစ္မိနစ္၊ တစ္
စကၠန္႔အတြင္းမွာပဲ ဉာဏ္ေပၚႏုိင္ပါတယ္။

ဉာဏ္ေပၚေအာင္ သတိကေခၚႏုိင္ပါတယ္။ သတိ
ဆိုတာ သိၿပီးသားေတြကုိ အမွတ္ရသိေနတာ။
ဒီသတိက ဉာဏ္ကိုေခၚႏုိင္တဲ့ သတိျဖစ္ဖို႔အေရး
ႀကီးတယ္။ သတိနဲ႔ေနရတာကိုပဲ ေက်နပ္ၿပီးေတာ့
ေနလို႔ကေတာ့ ဉာဏ္မေပၚႏုိင္ပါဘူး။

သတိက ကိေလသာ နီ၀ရဏေတြကုိတားဆီးထား
တယ္။ အာ႐ုံမွာ ပညတ္ကင္းဖို႔ ပရမတ္ထင္ရွားဖုိ႔
႐ႈစိတ္မွာလည္း ကိေလသာကြာဖို႔ဆိုရင္ ဉာဏ္ေပၚ
လာမွျဖစ္တယ္။ သတိနဲ႔ႀကိဳးစားၾကည့္ရင္း ၾကည့္
ရင္း ဂ႐ုစိုက္အားေကာင္းရင္ ဉာဏ္ေပၚလာပါတယ္။

အာ႐ုံကိုလိုက္ၾကည့္တာက ေလာဘ၊ ေစာင့္ၾကည့္
တာက သတိ၊ ျဖစ္တိုင္းသိတာက ဉာဏ္လို႔မွတ္ပါ။

ေလာဘနဲ႔လိုက္ၾကည့္မိရင္မွားတယ္။ သတိနဲ႕သာ
ေစာင့္ၾကည့္ ဂ႐ုစိုက္ႏိုင္ေလ ဉာဏ္ေပၚႏုိင္ေလပဲ။
ေလာဘနဲ႔ သတိ ကြာျခားတာကို သိခ်င္ရင္ခါတိုင္း
လုပ္႐ႈ လိုက္႐ႈေနတာမ်ဳိး မလုပ္ေတာ့ဘဲ မိမိကုိယ္
ကို အသာေလးသက္ေတာင့္သက္သာ ေနရင္း နဂို
ေန ေနရင္း ထင္ရွားတဲ့သေဘာကို မ႐ႈမွတ္ဘဲၾကည့္
ေန႐ုံ သိေန႐ုံ သေဘာမွ်ေလာက္သာ ေနလိုက္စမ္း
ပါ။ တိုးတာ၊ ထိတာေတြဟာ နဂိုရွိအတိုင္းေပၚေနပါ
တယ္။

အဲဒီလုိ နဂုိရွိအတိုင္း ၾကည့္လို႔ေတြ႕ေနမွ သတိနဲ႔႐ႈ
တာျဖစ္ၿပီး ေမာသလို က်ပ္သလုိ ပင္ပမ္းမႈေတြကင္း
ေပ်ာင္ ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။

၀ိပႆနာသင္တန္းအေမးအေျဖမ်ား ၁

0 comments:

Post a Comment