Wednesday, May 7, 2014

သာသနာျပဳအစစ္အမွန္


သာသနာျပဳအစစ္အမွန္

ေသာတာပန္တည္လွ်င္ အပါယ္ မက်
ႏိုင္ေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာတိုင္း နီးပါး
သိၾက၏။ ဘာေၾကာင့္ အပါယ္ မက်
သနည္းဟု ဆစ္ပိုင္းၿပီး ေမးလွ်င္ ေသ
ခ်ာစြာ ေျဖတတ္သူ အလြန္ နည္း၏။
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး ေရးသားေသာ
အနတၱဒီပနီက်မ္းသစ္ကိုမွီး၍ထိုေမးခြန္း
ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ ္ေျဖအံ့။ သံသရာသည္
သံုးမ်ဳိးရွိ၏။ ယင္းတို႔ကား ေအာက္သံ
သရာ၊ အလယ္သံသရာ၊ အထက္သံ
သရာတို႔ျဖစ္၏။

အပါယ္ေလးဘံုကို ေအာက္ သံသရာဟု
ေခၚ၏။ လူ႔ဘံု နတ္ဘံုကို အလယ္သံသ
ရာဟုေခၚ၏။ ျဗဟၼာဘံုကို အထက္သံသ
ရာဟုေခၚ၏။ ထိုတြင္ေအာက္သံသရာကို
လည္ေစေသာ၀ဋ္သံုးပါးကိုျပအံ့။ ေအာက္
သံသရာကိုလည္ေစေသာ ကိေလသ၀ဋ္
အရ ႐ုပ္နာမ္ကုိ ငါေကာင္ဟု အယူမွား
ေသာ ဒိ႒ိကုိယူရ၏။ ႐ုပ္နာမ္ကိုငါဟုယူ
ေသာ အယူမွားေသာဒိ႒ိေၾကာင့္ ဒုစ႐ုိက္
အကုသုိလ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ၿပီးရွာေကၽြး၏။
ဤကား ကမၼ၀ဋ္တည္း။

ထိုကမၼ၀ဋ္ဒုစ႐ုိက္အကုသုိလ္မ်ားေၾကာင့္
၀ိပါက၀ဋ္ဟုဆိုအပ္ေသာ အပါယ္ခႏၶာကို
ရၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ေသာတာပတၱိမဂ္ကိုရ
သြားေသာေၾကာင့္ ငါစြဲ ကိေလသာ ဒိ႒ိ
ျပဳတ္သြား၏။ ငါစြဲျပဳတ္သြားေသာေၾကာင့္
ငါအပါအ၀င္ ငါႏွင့္ပတ္သတ္ေသာသား
မယားတုိ႔အား ဒုစ႐ုိက္မႈျဖင့္လုပ္ေကၽြး
ျခင္းမျပဳေတာ့။ ထိုအခါ ကမၼ၀ဋ္မျဖစ္
ေတာ့ ကိေလသ၀ဋ္ ကမၼ၀ဋ္ဟူေသာ
အေၾကာင္း၀ဋ္မ်ား မရွိေသာအခါ ၀ိပါက
ဟူေသာ အက်ဳိး၀ဋ္အပါယ္ခႏၶာႀကီးၿငိမ္း
သြားရျခင္းျဖစ္၏။

ဤကားေသာတာပန္တည္ေသာေၾကာင့္
အပါယါမက်ပံုကို ရွင္းျပျခင္းတည္း။ မဂ္
ေလးပါးက ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးကုိအစဥ္အ
တိုင္းပယ္သတ္သြားပံုကို အဂၤုတၳဳိလ္အ႒
ကထာ၌ တိက်စြာဖြင့္ျပထား၏။ ထိုဖြင့္
ျပခ်က္ကို လကၤာသီထားပံုမွာ

ပါဒိႏၷာ မိစၧာမု၊ ပိသုဏဒိ႒ိပါ၊ ဤေျခာက္
တန္ အာရေမာ၊ ေသာမဂ္ပယ္ခြါ၊ ဖ႐ုသာ
ဗ်ာနာဂါမိ၊ ဘိဇ္သမၹာ ေလးႀကိမ္ သတ္
တယ္လို႔ ျမတ္အ႒ကထာတိကဂၤုတ္၀ယ္၊
မိန္႔ထုတ္ေလဘိ ဟူ၍ျဖစ္၏။

အဓိပၸါယ္မွာ ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊
ကာေမသုမိစၧာစာရ၊ မုသာပါဒါ၊ ပိသုဏ
၀ါစာ၊ မိစၧာဒိ႒ိ ဒုစ႐ုိက္ ၆ပါးကို ေသာတာ
ပတၱိမဂ္က ပါယ္သတ္သည္။ ဖ႐ုသႏွင့္
ဗ်ာပါဒကိုအနာဂါမိမဂ္ကပယ္သတ္သည္။
အဘိဇၥ်ာႏွင့္ သမၹပၸလာပကိုအရဟတၱမဂ္
က ပယ္သတ္သည္။ ဤအထိ ေရးသား
ခ်က္အားလံုး၏ အခ်ဳပ္မွာ လူသားတစ္
ေယာက္၏ ႏွလံုးသား၌ သီလ၊ သမာဓိ၊
ပညာမ်ား တည္သြားေအာင ္ျပဳေပးျခင္း
ကို သာသနာျပဳျခင္းဟူ၍ သိေစလိုရင္း
ပင္ျဖစ္၏။

လူတစ္ေယာက္၏ ႏွလံုးသားတြင္ သိကၡာ
သံုးပါးတည္သြားေစေသာ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ
စာေပပို႔ခ် သင္ၾကားျခင္း၊ တရားစာေပမ်ား
ကိုေရးသားျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း၊ ျပသျခင္း
တို႔ပင္ ျဖစ္၏။ ထိုလုပ္ငန္း အားလံုးသည္
သာသနာျပဳျခင္း အစစ္အမွန္ပင္ ျဖစ္၏။

ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ
ဘ၀ႏွင့္ရင္းရေသာ အေတြးအျမင္မ်ား

0 comments:

Post a Comment