Friday, May 9, 2014

အံသကိုဋ္ႏွင့္လံုကြင္း

အံသကိုဋ္ႏွင့္လံုကြင္း

သကၤန္းႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး ဆက္လက္
ေလွ်ာက္ထားဖို႔ က်န္ပါေသးတယ္
ဘုရား။

ဆုိစမ္းပါဦး ဘာမ်ားက်န္ေသးတုန္း။

ကသာၿမိဳ႕နယ္ သမၼဳတိရ ၀န္ေဆာင္
ဆရာေတာ္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာက္ပံု ဆရာ
ေတာ္ ဦးစႏၵိမာက ျမန္မာႏုိင္ငံ အရပ္
ရပ္ရွိ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ
အံသကိုဋ္ဆိုတဲ့ အတြင္းခံသကၤန္းကို
၀တ္ဆင္ၾကပါတယ္တဲ့။ အဲဒီအံသကိုဋ္
ဟာ ဘယ္က်မ္းကလာတာလဲ။ အပ္
ေကာအပ္ပါရဲ႕လားလို႔ ဆရာေတာ္ထံ
အေလွ်ာက္ခိုင္းပါတယ္။ သည္ျပႆ
နာကိုေျဖရွင္းေပးပါဦးဘုရား။

အံသကိုဋ္ဆိုတာ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ
ကလာတဲ့သကၤန္းငယ္ပဲကြယ့္။ ၀ိသုဒၶိ
မဂ္ အ႒ကထာမွာဆိုတာက ေတစီ၀ရိ
က ဓုတင္ေဆာက္တည္တဲ့ရဟန္းဟာ
စတုတၳကစီ၀ရံ ပဋိကၡိပါမိ ဆိုတဲ့အတိုင္း
ေလးထည္ေျမာက္ သကၤန္းဟာ မအပ္
ဘူး။ သင္းပိုင္ကိုယ္၀တ္ ဒုကုဋ္အားျဖင့္
သံုးထည္ေသာသကၤန္းသာအပ္တယ္။
သို႔ေသာ္လည္း ေလးထည္ေျမာက္အရံ
သကၤန္းကိုေဆာင္လိုလွ်င္ အံသကိုဋ္
သကၤန္းငယ္သာအပ္သတဲ့ကြယ္။

ဓုတဂၤေတစီ၀ရိကႆ ပန စတုတၳံ
၀တၱမာနံ အံသကာသာ၀ေမ၀ သ႗
တိ။

ဓုတေဂၤ ေတစီ၀ရိကႆ ပန- ဓုတင္စီ
၀ရိတ္ေဆာင္ေသာ ရဟန္းအားကား၊
စတုတၳံ ေလးထည္ေျမာက္၊ ၀တၱမာနံ
ျဖစ္ေသာ၊ အံသကာသာ၀ေမ၀-အံသ
ကိုဋ္သည္သာလွ်င္၊ ၀႗တိ အပ္၏တဲ့
ကြယ္။ ဒါေၾကာင့္ အံသကိုဋ္ သကၤန္း
ဟာ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာက လာတဲ့
သကၤန္းလို ႔ မွတ္ရလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္
လည္း အခ်ဳိ႔ကိုယ္ေတာ္မ်ား အတြင္းခံ
ခ်ဳပ္လုပ္ ၀တ္ဆင္ၾကတဲ့ အထည္က
ေတာ့ အံသကိုဋ္ အမည္ခံထားေသာ္
လည္း အံသကိုဋ္အစစ္မဟုတ္ဘူး။

အံသကိုဋ္အစစ္က တဥၥ ေခါ ၀ိတၳာရ
ေတာ ၀ိဒတၳိဒီဃေတာ တိဟတၳေမ၀
၀႗တိလို႔ ၀ိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာ ပထမ
ဘာဂ ၆၂မွာ ဆိုထားတယ္။ တဥၥေခါ
ထိုအံသကိုဋ္သကၤန္းသည္လည္း၊ ၀ိ
တၳာရေတာ အနံအားျဖင့္ ၀ိဒတၳိ တစ္
ထြာ။ ဒီဃေတာ၊ အလ်ားအားျဖင့္။
တိဟတၳေမ၀၊ သံုးေတာင္သာလွ်င္၊
၀႗တိ အပ္၏လို႔ဆိုတဲ့အတိုင္း အနံ
တစ္ထြာ၊ အလ်ားသံုးေတာင္ရွိတဲ့
သကၤန္းပိုင္းကေလးျဖစ္တယ္ကြယ့္။

သည္သကၤန္းပိုင္းကေလးကုိ ဘယ္ေန
ရာမွာအသံုးခ်ပါသလဲဘုရား။

သံုးထည္ေသာသကၤန္းကို ဆိုးရည္အပ္
တဲ့အခါ၊ ေရစိုတဲ့အခါ၊ ေရသပၸါယ္တဲ့
အခါ စသည္တို႔မွာအရန္သကၤန္းအျဖစ္
အသံုးခ်ရသတဲ့ကြယ္။

ဒီလိုဆို အံသကိုဋ္ဆိုတာ သင္းပိုင္လို
သကၤန္းငယ္တစ္မ်ဳိးပဲ၊ အခု၀တ္ၾကတာ
က အံသကိုဋ္အစစ္မဟုတ္ေတာ့ ဘာ
ေခၚရမလဲဘုရား။

ပါဠိလိုေတာ့ ကဥၥဳက၊ ျမန္မာလိုေတာ့
အက်ီၤလို႔ေခၚရမွာေပါ့ကြယ္။

အကၤ်ီေခၚရလွ်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအ
တြက္ အပ္ပါ့မလားဘုရား။

၀ိနယ မဟာ၀ါပါဠိ ၄၂၂မွာ
ေတန ေခါ ပန သမေယန ဆဗၺဂၢိယာ
ဘိကၡဳ ကဥၥဳကံ ဓာေရႏၱိ၊ မႏုႆာ ဥဇၥ်ာ
ယႏၱိ ခိယ်ႏၱိ ၀ိပါေစယႏၱိ။ ပ ။ န ကဥၥဳ
ကံ ဓာေရတဗၺံ၊ ေယာဓာေရယ် အာပ
တၱိ ဒုကၠဋႆာတိ။

လို႔ပညတ္ခ်က္ရွိတယ္။ ပညတ္ခ်က္ရဲ႕
အဓိပၸါယ္က ဆဗၺဂီရဟန္းမ်ားဟာ က
ဥၥဳကေခၚတဲ့ အကၤ်ီကို၀တ္ၾကသတဲ့။
လူေတြက ျမင္ေတာ့ ကဲ့ရဲ႕ ႐ႈတ္ခ်ၾက
တယ္၊ ဒီအေၾကာင္းကို ရဟန္းေတာ္
မ်ားကသိေတာ့ ဘုရားရွင္ထံေလွ်ာက္
ထားၾကတယ္။ သည္ေတာ့ ဘုရားရွင္
က အကၤ်ီ ဒုယင္ သင္တိုင္းကို မ၀တ္
ရ၊ မေဆာင္ရဘူး။ ၀တ္ေသာရဟန္း
ေဆာင္ေသာရဟန္း ဒုကၠဋ္ အာပတ္
သင့္ေစလို႔ ပညတ္ခ်က္ ထုတ္ေတာ္
မူတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား
ဟာ အကၤ်ီ ဒုယင္ သင္တိုင္းကို မ၀တ္
ေကာင္းဘူး မေဆာင္ေကာင္းဘူးကြယ့္။

အကယ္လို႔ အကၤ်ီ ဒုယင္ သင္တိုင္းမ်ဳိး
ကို ဒကာက ေပးလွဴခဲ့လွ်င္ ဘယ္လုိ
လုပ္ရမွာလဲဘုရာ။

ကဥၥဳကံ လဘိတြာ ဖာေလတြာ ရေဇ
တြာ ပရီဘုဥၥိတံု၀႗တိလို႔ မဟာ၀ဂၢ႒
ကထာ ၄၁၆မွာ ျပဆိုထားတဲ့အတိုင္း
အကၤ်ီ ဒုယင္ သင္တိုင္းကို ရခဲ့လွ်င္
ေရွးဦးစြာဖ်က္လုိက္ရမယ္။ ေနာက္ဆိုး
ရည္ထပ္ၿပီးသံုးေဆာင္ႏုိင္တယ္ကြယ့္။

မွန္ပါ အံသကိုဋ္ျပႆနာကုိေတာ့ သ
ေဘာက်ပါၿပီ။ သင္းပိုင္ ျပႆနာကို
ဆက္ၿပီးေလွ်ာက္ထားပါရေစ။

ေလွ်ာက္ထားစမ္းပါဦး၊ ဘယ္လိုမ်ား
တုန္း။

ယခုေခတ္ အခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းငယ္မ်ား
ဟာ သင္းပိုင္ကို လူသားမ်ား ၀တ္တဲ့
ပုဆိုးလုိ လံုးကြင္းခ်ဳပ္ၿပီး၀တ္ေနၾကပါ
တယ္တဲ့။ ဒီလုိ၀တ္တာ အပ္မအပ္ကို
လည္းေျဖရွင္းေပးပါဦးလို႔ ေက်ာက္ပံု
ဆရာေတာ္ ဦးစႏၵိမာက ေလွ်ာက္ထား
လိုက္ပါတယ္ဘုရား။

သင္းပိုင္ကို လူေယာက္်ားမ်ား၀တ္တဲ့
ပုဆိုးလိုကြင္းခ်ဳပ္ၿပီးမ၀တ္အပ္ေကာင္း
ဘူး စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္ ၂၇၈ မွာ

န ဘိကၡေ၀ ဂိဟီနိ၀တၱံ နိ၀ါေသတဗၺံ၊
သတၳိေသာ႑ကံ၊ မစၧ၀ါဠကံ၊ စတုက
ဏၰကံ၊ တာလ၀ဏၬကံ၊ သတ၀လိကံ၊
ေယာနိ၀ါေသယ် အာပတၱိဒုကၠဋႆာ
တိ။

လို႔ ဘုရားရွင္ ပညတ္ရွိတယ္ကြယ့္၊
ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ လူသားမ်ားလို
မ၀တ္ေကာင္းဘူး။လူသားလို၀တ္လွ်င္
ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္။ ပါဠိေတာ္မွာ
လူသားမ်ား ၀တ္ပံု ငါးမ်ဳိးကို ျပထား
တယ္ကြယ့္။ ငါးမ်ဳိးက
၁။ ဟတၳေသာ႑က၀တ္နည္း
၂။ မစၧ၀ါဠက၀တ္နည္း
၃။ စတုကဏၰက၀တ္နည္း
၄။ တာလ၀ဏၬက၀တ္နည္း
၅။ သတိ၀လိက၀တ္နည္းမ်ား ျဖစ္ၾက
တယ္။

၁။ ဟတၳိေသာ႑ ၀တ္ပံု၀တ္နည္းက
ေစာဠတိုင္းသူ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၀တ္ၾက
သလို ခ်က္ရင္းကစၿပီး ဆင္ႏွာေမာင္း
သ႑ာန္ ၀တ္ၾကသတဲ့။

၂။ မစၧ၀ါဠက ၀တ္နည္းက တစ္ဘက္က
အၿမိတ္အစြန္း၊ တစ္ဘက္က ကြင္းအစြန္း
တြဲလ်ားခ်ၿပီး ငါးအၿမီးလို ႏွစ္ဘက္အစြန္း
ထြက္တဲ့၀တ္နည္းျဖစ္သတဲ့။

၃။ စတုက႑က ၀တ္နည္းက အထက္
အစြန္းႏွစ္ခု ေအာက္ကအစြန္းႏွစ္ဘက္
အားျဖင့္ အစြန္း ေလးဘက္ထြက္ ၀တ္
နည္းျဖစ္သတဲ့။

၄။ တာလ၀ဏၬက ၀တ္နည္းက ထန္း
ရြက္သ႑ာန္ ပုဆိုးကို တြဲလ်ားခ်ၿပီး
၀တ္သတဲ့ကြယ္။

၅။ သတ၀လိက ၀တ္နည္းက ရွည္တဲ့
ပုဆိုးကို အႀကိမ္မ်ားစြာ ေခါက္ခ်ဳိးၿပီး
ကြင္းခ်ဳပ္၀တ္တာတဲ့ကြယ္။ သတ၀လိ
က ၀တ္နည္းကုိ အ႒ကထာက သတ
၀လိကံ နာမ ဒီဃသာဋကံ အေနက
ကၡတၱဳံ အႀကိမ္မ်ားစြာ၊ ၾသဘဥၥိတြာ
ခ်ဳိး၍၊ ၾသ၀ါ႗ိကံ၊ ကေရာေႏၱန နိ၀တၱံ
စသည္ျဖင့္ ဖြင့္ျပထားတယ္။ သတ၀
လိကံ နာမ၊ သတ၀လိက ၀တ္နည္း
မည္သည္ကား၊ ဒီဃသာဋကံ ရွည္
ေသာပုဆိုးကို၊ အေနကကၡတၱဳံ၊ အႀကိမ္
မ်ားစြာ၊ ၾသဘာဥၥိတြာ၊ခ်ဳိး၍၊ ၾသ၀႗ိကံ၊
ကြင္းကို၊ ကေရာေႏၱန၊ ျပဳလ်က္၊ နိ၀တၱံ၊
၀တ္ျခင္းတည္းတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ သင္းပိုင္
ကို ကြင္းခ်ဳပ္၀တ္ျဖင္းဟာ မအပ္ဘူးလို႔
မွတ္သင့္တာေပါ့ကြယ္။

မွန္ပါ ၀မ္းေျမာက္ပါတယ္ဘုရား။

သာဓု-သာဓု-သာဓု

တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာ အေမးႏွင့္
အေျဖမ်ား ၁ ။

0 comments:

Post a Comment