ဇရာ မရဏတရားေတာ္
ရဟန္းမ်ား ေယာဂီမ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ရန္ တိုက္တြန္းေသာတရား
ျဖစ္သည္။ ဘုရားက ရဟန္းမ်ားအား မိမိ
ကိုယ္၌ ျဖစ္ေနပ်က္ေနေသာ ဇရာ အိုျခင္း၊
မရဏ ေသျခင္းတရားကိုဆင္ျခင္ရန္ ဆံုးမ
ေတာ္မူေသာ သမၼသနသုတ္ကို ကိုးကား၍
ဆရာေတာ္က ေဟာျခင္းျဖစ္၏။
ဆရာေတာ္က ခႏၶာကိုယ္႐ွိ ဇရာသေဘာ၊
မရဏသေဘာသည္ ေတဇာ မီးဓာတ္ ခ်ည္း
ျဖစ္ပံု။ ေတဇာဓာတ္ကရင့္က်က္ေအာင္လုပ္
ၿပီး မရဏ အေရာက္ပို႔ပံုကို ရွင္းျပသည္။
ဇရာ မရဏသည္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္၏။ သံုးသပ္
ဆင္ျခင္ေသာ ဉာဏ္က မဂၢသစၥာ ရင့္ေအာင္
ေဆြးေအာင္ေလာင္တာက ဇရာ၊ ပ်က္ေအာင္
ေပ်ာက္ေအာင္ေလာင္တာကမရဏ၊ေတေဇာ
ခ်ည္းျဖစ္၏။ အရွိကို အသိႏွင့္ ကိုက္ေအာင္
ေနျခင္းသည္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ ဇရာမရဏ ဒုကၡသစၥာ ဘယ္က
လာသလဲ၊ ဆက္စဥ္းစားသည္။ သပဓိနိဒါနဟု
ေခၚေသာ ခႏၶာငါးပါးက လာသည္။ ခႏၶာငါးပါး
မရွိလွ်င္ ဇရာမရဏ မရွိ။ ခႏၶာငါးပါးရွိလို႔ ဇရာ
မရဏ ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ခႏၶာငါးပါးခ်ဳပ္လွ်င္
အေၾကာင္းခ်ဳပ္၍ အက်ိဳး ဇရာမရဏ ဒုကၡ
ခ်ဳပ္သည္။ ဤသို႔သိလွ်င္ နိေရာဓႏွင့္ မဂၢ သိ
သည္။ ၿပီးမွ ဆရာေတာ္က တဏွာဆုေတာင္း
ရွိ၍ခႏၶာေပၚပံုကို အက်ယ္ဖြင့္၍ ေဟာေတာ္
မူသည္။ ဤတြင္ တဏွာမရွိလွ်င္ ခႏၶာမရွိႏိုင္
ဆိုေသာဉာဏ္အျမင္သို႔ ေရာက္သည္။ တဏွာ
ခ်ဳပ္ေအာင္သိတဲ့ ဉာဏ္က မဂ္ဉာဏ္ မဂၢသစၥာ၊
ခႏၶာခ်ဳပ္သြားတာက နိေရာဓသစၥာ။ ထို႔ေနာက္
ေျခာက္ဒြါရမွာ ျမင္တိုင္း၊ ၾကားတိုင္း၊ နံတိုင္း၊
စားတိုင္း တဏွာ ပီယသာတ။ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္
သာယာျခင္းျဖစ္ပံုကို ဥပမာမ်ားျဖင့္ ျပပါသည္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သံုးသပ္မွသာ သစၥာတိုက္
တဲ့ မဂ္ဉာဏ္၀င္လာမယ္။ ငါ့ခႏၶာထဲ ဇရာမရဏ
ျဖစ္ေနတာ ဘယ္ကလာပါလိမ့္လို႔ေတြးမွမေတြး
ဘဲ။ ဒါေတြကို မေတြးရင္ ကိုယ့္ခႏၶာ သမုဒယ
သစၥာ ရွိမွန္းလည္းမသိဘူး။ ဤသို႔ ႐ႈျခင္းသည္
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သံုးသပ္နည္းဟု ဆရာေတာ္
ကျပၫႊန္ျခင္းျဖစ္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မသံုးသပ္
မဆင္ျခင္မိလို႔ ႏွလံုးသြင္းမွားေနၾကတာဟုလည္း
ေထာက္ျပထားသည္။ ႏွလံုးသြင္းမွန္မွဒုကၡလမ္း
ဆံုးသည္။ ၀ိပႆနာ မ႐ႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ႏွလံုးသြင္း
မွားသည္။ ၀ိပႆနာ ႐ႈမွ ႏွလံုးသြင္းမွန္သည္။
သံသရာခရီးသည္ သည္ ႏွလံုးသြင္းမွားသူျဖစ္
သည္။ သံသရာခရီးသည္ သည္ သားခင္လို႔မ၀၊
သမီးခင္လို႔မ၀၊ ပစၥည္းခင္လို႔ မ၀ႏိုင္ဘဲ အငတ္
ဘ၀ႏွင့္ ေသသြားရသည္။
သိန္းေပါင္းတစ္ေထာင္ ခ်မ္းသာသူလည္း လို
ေနေသးရင္ ငတ္ေနတာပဲဟု တစ္တစ္ခြခြ ဆို
သည္။ ခႏၶာငါးပါး ရွိသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္
အတၱ၊ နိစၥ ၿမဲသည္၊ သုခခ်မ္းသာသည္၊ အာ
ေရာဂ်ံ က်န္းမာသည္၊ ေခမ ေဘးမရွိလို႔ ထင္
ေနသေရြ႕ႏွလံုးသြင္းမွားေနၾကတာ ျဖစ္သည္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခင္လို႔၊ ခ်စ္လို႔မ၀ဘဲ ေသ
တဲ့ဘ၀ခ်ည္းျဖစ္ေနလို႔ အငတ္ႀကီး ေသသည္
ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွလံုးသြင္း
မမွားရေအာင္ ဘုရားက ၀ိပႆနာ႐ႈပါဟုတိုက္
တြန္းထားေၾကာင္း သမၼာသနသုတ္ကို ၫႊန္းၿပီး
ဆရာေတာ္က ထပ္ဆင့္ဆံုးမေတာ္မူသည္။
၀ိပႆနာအလုပ္မွ တစ္ပါး ကယ္မည့္သူ မရွိ
ဟုလည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပးသည္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားမွာ ဆုမေတာင္း
ေကာင္းတာဆုေတာင္းေနၾကသည္။ ဆုေတာင္း
မျပည့္လွ်င္ ဘုရားကို အျပစ္တင္ၾကဦးမည္။
အမွန္က ၀ိပႆနာဉာဏ္ႏွင့္ ခႏၶာကို ႐ႈၿပီး ဆင္
ျခင္မွသာ တဏွာဥပါဒါန္ ကံမလာေအာင္ သံသ
ရာျဖတ္ ခႏၶာျဖတ္ႏိုင္မည္။ မဂၢင္ေပၚလာရင္ တ
ဏွာေသတယ္၊ တဏွာေသရင္ ခႏၶာဆံုးတယ္
ဟုျပၿပီး သစၥာေလးခ်က္ ေပၚပံုကို ေဟာထားပါ
သည္။
ဆန္းလြင္ - အရွင္အာဒိစၥရံသီ
မိုးကုတ္အလုပ္စဥ္တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္ ၁
ရဟန္းမ်ား ေယာဂီမ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ရန္ တိုက္တြန္းေသာတရား
ျဖစ္သည္။ ဘုရားက ရဟန္းမ်ားအား မိမိ
ကိုယ္၌ ျဖစ္ေနပ်က္ေနေသာ ဇရာ အိုျခင္း၊
မရဏ ေသျခင္းတရားကိုဆင္ျခင္ရန္ ဆံုးမ
ေတာ္မူေသာ သမၼသနသုတ္ကို ကိုးကား၍
ဆရာေတာ္က ေဟာျခင္းျဖစ္၏။
ဆရာေတာ္က ခႏၶာကိုယ္႐ွိ ဇရာသေဘာ၊
မရဏသေဘာသည္ ေတဇာ မီးဓာတ္ ခ်ည္း
ျဖစ္ပံု။ ေတဇာဓာတ္ကရင့္က်က္ေအာင္လုပ္
ၿပီး မရဏ အေရာက္ပို႔ပံုကို ရွင္းျပသည္။
ဇရာ မရဏသည္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္၏။ သံုးသပ္
ဆင္ျခင္ေသာ ဉာဏ္က မဂၢသစၥာ ရင့္ေအာင္
ေဆြးေအာင္ေလာင္တာက ဇရာ၊ ပ်က္ေအာင္
ေပ်ာက္ေအာင္ေလာင္တာကမရဏ၊ေတေဇာ
ခ်ည္းျဖစ္၏။ အရွိကို အသိႏွင့္ ကိုက္ေအာင္
ေနျခင္းသည္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ ဇရာမရဏ ဒုကၡသစၥာ ဘယ္က
လာသလဲ၊ ဆက္စဥ္းစားသည္။ သပဓိနိဒါနဟု
ေခၚေသာ ခႏၶာငါးပါးက လာသည္။ ခႏၶာငါးပါး
မရွိလွ်င္ ဇရာမရဏ မရွိ။ ခႏၶာငါးပါးရွိလို႔ ဇရာ
မရဏ ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ခႏၶာငါးပါးခ်ဳပ္လွ်င္
အေၾကာင္းခ်ဳပ္၍ အက်ိဳး ဇရာမရဏ ဒုကၡ
ခ်ဳပ္သည္။ ဤသို႔သိလွ်င္ နိေရာဓႏွင့္ မဂၢ သိ
သည္။ ၿပီးမွ ဆရာေတာ္က တဏွာဆုေတာင္း
ရွိ၍ခႏၶာေပၚပံုကို အက်ယ္ဖြင့္၍ ေဟာေတာ္
မူသည္။ ဤတြင္ တဏွာမရွိလွ်င္ ခႏၶာမရွိႏိုင္
ဆိုေသာဉာဏ္အျမင္သို႔ ေရာက္သည္။ တဏွာ
ခ်ဳပ္ေအာင္သိတဲ့ ဉာဏ္က မဂ္ဉာဏ္ မဂၢသစၥာ၊
ခႏၶာခ်ဳပ္သြားတာက နိေရာဓသစၥာ။ ထို႔ေနာက္
ေျခာက္ဒြါရမွာ ျမင္တိုင္း၊ ၾကားတိုင္း၊ နံတိုင္း၊
စားတိုင္း တဏွာ ပီယသာတ။ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္
သာယာျခင္းျဖစ္ပံုကို ဥပမာမ်ားျဖင့္ ျပပါသည္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သံုးသပ္မွသာ သစၥာတိုက္
တဲ့ မဂ္ဉာဏ္၀င္လာမယ္။ ငါ့ခႏၶာထဲ ဇရာမရဏ
ျဖစ္ေနတာ ဘယ္ကလာပါလိမ့္လို႔ေတြးမွမေတြး
ဘဲ။ ဒါေတြကို မေတြးရင္ ကိုယ့္ခႏၶာ သမုဒယ
သစၥာ ရွိမွန္းလည္းမသိဘူး။ ဤသို႔ ႐ႈျခင္းသည္
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သံုးသပ္နည္းဟု ဆရာေတာ္
ကျပၫႊန္ျခင္းျဖစ္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မသံုးသပ္
မဆင္ျခင္မိလို႔ ႏွလံုးသြင္းမွားေနၾကတာဟုလည္း
ေထာက္ျပထားသည္။ ႏွလံုးသြင္းမွန္မွဒုကၡလမ္း
ဆံုးသည္။ ၀ိပႆနာ မ႐ႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ႏွလံုးသြင္း
မွားသည္။ ၀ိပႆနာ ႐ႈမွ ႏွလံုးသြင္းမွန္သည္။
သံသရာခရီးသည္ သည္ ႏွလံုးသြင္းမွားသူျဖစ္
သည္။ သံသရာခရီးသည္ သည္ သားခင္လို႔မ၀၊
သမီးခင္လို႔မ၀၊ ပစၥည္းခင္လို႔ မ၀ႏိုင္ဘဲ အငတ္
ဘ၀ႏွင့္ ေသသြားရသည္။
သိန္းေပါင္းတစ္ေထာင္ ခ်မ္းသာသူလည္း လို
ေနေသးရင္ ငတ္ေနတာပဲဟု တစ္တစ္ခြခြ ဆို
သည္။ ခႏၶာငါးပါး ရွိသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္
အတၱ၊ နိစၥ ၿမဲသည္၊ သုခခ်မ္းသာသည္၊ အာ
ေရာဂ်ံ က်န္းမာသည္၊ ေခမ ေဘးမရွိလို႔ ထင္
ေနသေရြ႕ႏွလံုးသြင္းမွားေနၾကတာ ျဖစ္သည္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခင္လို႔၊ ခ်စ္လို႔မ၀ဘဲ ေသ
တဲ့ဘ၀ခ်ည္းျဖစ္ေနလို႔ အငတ္ႀကီး ေသသည္
ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွလံုးသြင္း
မမွားရေအာင္ ဘုရားက ၀ိပႆနာ႐ႈပါဟုတိုက္
တြန္းထားေၾကာင္း သမၼာသနသုတ္ကို ၫႊန္းၿပီး
ဆရာေတာ္က ထပ္ဆင့္ဆံုးမေတာ္မူသည္။
၀ိပႆနာအလုပ္မွ တစ္ပါး ကယ္မည့္သူ မရွိ
ဟုလည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပးသည္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားမွာ ဆုမေတာင္း
ေကာင္းတာဆုေတာင္းေနၾကသည္။ ဆုေတာင္း
မျပည့္လွ်င္ ဘုရားကို အျပစ္တင္ၾကဦးမည္။
အမွန္က ၀ိပႆနာဉာဏ္ႏွင့္ ခႏၶာကို ႐ႈၿပီး ဆင္
ျခင္မွသာ တဏွာဥပါဒါန္ ကံမလာေအာင္ သံသ
ရာျဖတ္ ခႏၶာျဖတ္ႏိုင္မည္။ မဂၢင္ေပၚလာရင္ တ
ဏွာေသတယ္၊ တဏွာေသရင္ ခႏၶာဆံုးတယ္
ဟုျပၿပီး သစၥာေလးခ်က္ ေပၚပံုကို ေဟာထားပါ
သည္။
ဆန္းလြင္ - အရွင္အာဒိစၥရံသီ
မိုးကုတ္အလုပ္စဥ္တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္ ၁
0 comments:
Post a Comment