Wednesday, May 7, 2014

တရားအားထုတ္တယ္၊ ႐ႈတယ္၊ မွတ္တယ္၊ ပြားတယ္၊ ၾကည့္တယ္၊ သိတယ္လို႔ သံုးႏႈန္း ေျပာဆိုတာေတြ၇ဲ႕အဓိပၸါယ္ကြဲျပားခ်က္ေတြ ကိုေျပာျပပါ။

တရားအားထုတ္တယ္၊ ႐ႈတယ္၊ မွတ္တယ္၊
ပြားတယ္၊ ၾကည့္တယ္၊ သိတယ္လို႔ သံုးႏႈန္း
ေျပာဆိုတာေတြ၇ဲ႕အဓိပၸါယ္ကြဲျပားခ်က္ေတြ
ကိုေျပာျပပါ။

႐ႈ၊ မွတ္၊ ပြားမ်ား၊ ၾကည့္၊ သိ၊ သံုးသပ္၊ အား
ထုတ္တယ္ ဆုိတာေတြဟာ နာမည္သာကြဲ
သာ၊ အဓိပၸါယ္က အတူတူပါပဲ။ တရားအာ႐ုံ
ကို ဂ႐ုစိုက္ေနတာလို႔ေျပာရင္ နားလည္သ
ေဘာေပါက္မွာပါ။

ဂ႐ုစိုက္တယ္ဆိုတာ ဆရာသမားက တပည့္
တပန္းကို မိဘက သားသမီးကို ဂ႐ုစိုက္ၾက
တယ္လို႔ ေလာကအသံုးအႏႈန္းရွိပါတယ္။

မိဘက သားသမီးကို မ်က္စိေအာက္က
အေပ်ာက္ မခံတာ၊ ကြယ္ရာ ေရာက္ေနရင္
လည္း စိတ္ကသားသမီးအာ႐ုံကိုေရာက္ေန
တာ။ အာ႐ုံမေပ်ာက္ေအာင္ သတိရွိေနတာ၊
ၾကည့္ေနတာ။ သားသမီးေတြ ေကာင္း -မ
ေကာင္း၊ ေတာ္ မေတာ္ၾကည့္ေနတာ၊နားစြင့္
ေနတာ၊ သားသမီးေတြတိုးတက္ေအာင္ျမင္
ေအာင္ အျပစ္ကင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပး
ေနတာေတြဟာဂ႐ုစိုက္တယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္
ထဲမွာ ပါ၀င္ေနတယ္လို႔သိႏုိင္ပါတယ္။

ဂ႐ုစို္က္တဲ့အခါ အာ႐ုံကို အမွတ္ရတဲ့ သတိ၊
ေကာင္း -မေကာင္း ခြဲျခားသိတဲ့ ပညာ၊ေစာင့္
ေရွာက္ေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ လံု႔လ ၀ီရိယ၊ အာ
႐ုံအေပၚမွာစိတ္တည္ေနတဲ့သမာဓိ အားလံုးပါ
၀င္ေနတယ္။

မိမိတို႔ရဲ႕စုတ္ၿပဲေနတဲ့ အကၤ်ီ၊ လံုျခည္၊ အ၀တ္
အထည္ေတြကုိ ဖာၾက၊ ေထးၾက၊ ခ်ဳပ္ဖူးၾကပါ
တယ္္။ ဒီအခါ အပ္နဖားေပါက္ထဲကို အပ္ခ်ည္
ထည့္ဖို႔ခ်ိန္ဆၿပီးေတာ့အပ္ခ်ည္ဖြာေနရင္ကတ္
ေၾကးနဲ႔ကိုက္ျဖတ္။ ပါးစပ္နဲ႔ တံေတြးဆြတ္ၿပီး
ခၽြန္ေပးလို႔၀င္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးရတယ္။

အပ္ခ်ည္သြင္းေတာ့မယ္ဆိုေတာ့အပ္နဖား
ကိုေရာ အပ္ခ်ည္ဖ်ားကိုပါ ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ၾကည့္
ေနတယ္။ သတိရွိေနတယ္။ သြင္းလို႔၀င္မ၀င္
ခြဲျခားသိတဲ့ ဉာဏ္လည္းရွိတယ္။ အာ႐ုံေရာက္
ေနတဲ့ စိတ္တည္ၾကည္မႈ သမာဓိလည္းရွိတယ္။
ထိုးသြင္းတဲ့ လံု႔လ၀ီရိယလည္းရွိတယ္။ အဲဒီ
ေလးမ်ဳိးရွိမွ အပ္ခ်ည္သြင္းမႈအေပၚဂ႐ုစိုက္
တယ္ေခၚတယ္။

ဘယ္အလုပ္ကိုမဆို ဒီေလးမ်ဳိးစံုမွ ဂ႐ုစိုက္တယ္
ေခၚပါတယ္။

သမထအတြက္ ကသိုဏ္းနိမိတ္ ပညတ္
သမထအာ႐ုံ၊ ၀ိပႆနာအတြက္ ႐ုပ္နာမ္ပရမတ္
၀ိပႆနာအာ႐ုံကုိ ဂ႐ုစိုက္ေနရတယ္။

အဲဒီလိုဂ႐ုစိုက္ေနႏုိင္တာကို တရားအားထုတ္တယ္၊
႐ႈတယ္၊ မွတ္တယ္၊ ပြားတယ္၊ ၾကည့္တယ္၊ သိတယ္၊
သံုးသပ္တယ္လို႔ နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲထား
တာပါ။

သတိ၊ ၀ီရိယ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဒီတရားေတြမိမိစိတ္မွာ
ရွိေနဖို႔ အေရးႀကီးတာပါ။

ဓမၼဒူတေဆကိႏၵ
၀ိပႆနာအေမးအေျဖမ်ား-

0 comments:

Post a Comment