ႏွာသီး၀မွာ တိုးတဲ့႐ုပ္သေဘာကို ေအးေအး
ေဆးေဆးၾကည့္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ဘာကိုဆက္
႐ႈရမလဲ ။
ႏွာသီး၀မွာ တိုးတဲ့႐ုပ္ကို ေအးေအးေဆးေဆး
႐ႈႏိုင္တယ္ဆိုတာ ထိုက္သင့္တဲ့ သတိသမာဓိ
ေတြ ရွိေနလို႔ပါ။ ထြက္ေလ၀င္ေလ အာနာပါန
ကမၼ႒ာန္း႐ုပ္အာ႐ုံတရားဟာ ဓမၼသဘာ၀ကို
က သတိသမာဓိေတြ ေကာင္းလာေလေလ
ေပ်ာက္သလိုျဖစ္လာေလေလ ေနာက္ဆံုး
ကြယ္ေပ်ာက္သြားတဲ့အထိ ျဖစ္တတ္တယ္။
တျခားကမၼ႒ာန္းေတြကေတာ့ သတိသမာဓိ
ေတြ ေကာင္းေလေလ အာ႐ုံထင္ရွားေလေလ
ပါ။ သဘာ၀ခ်င္းကြာတယ္။
႐ုပ္တရားႏွင့္ နာမ္တရားမွာ ႐ုပ္ကၾကမ္းတမ္း
တယ္။ ထင္ရွားတယ္။ နာမ္ကသိမ္ေမြ႕တယ္။
ႏူးညံ့တယ္။ မထင္ရွားဘူး။ ႐ုပ္ကိုျမင္ႏုိင္တဲ့
သတိနဲ႔ နာမကိုျမင္ႏုိင္တဲ့ သတိလည္း အား
အစြမ္းခ်င္း ကြာျခားတာေပါ့။
အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြက ထမင္းၾကမ္းကုိသံုး
ဇလံု ေလးဇလံုစားရမွ အားရေက်နပ္တယ္။
ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သူေတြက ဆန္ေပ်ာ့နဲ႔ခ်က္တဲ့
ထမင္းႏုႏုကို စားရမွသေဘာက်တယ္။ စား
လည္း တစ္ပန္းကန္ေလာက္နဲ႔ၿပီးတာပါပဲ။
အဲဒီလိုပဲ ႐ုပ္တရားကို ၾကည့္ေနတဲ့ သတိ
သမာဓိေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အားေကာင္း
လာေတာ့ နာမ္သေဘာက္ိုပဲ လွမ္းၾကည့္လိုက္
ေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ႐ုပ္အာ႐ုံဟာ မရွိေတာ့
ဘူး။ ေပ်ာက္သြားတယ္လို႔ ယူဆလိုက္ၾကတယ္။
စ စခ်င္း နာမ္တရားကိုေတြ႕လိုက္ေပမယ့္႐ုပ္
အာ႐ုံကိုပဲ ၾကည့္မယ္ဆိုတဲ့အသိေၾကာင့္ ဟယ္
ဘာမွမရွိေတာ့ပါလား ႐ုပ္လည္းေပ်ာက္သြားၿပီ
လို႔ အံ့ၾသမႈစိတ္ ျဖစ္လာတယ္။ ကိေလသာ၀င္
သြားတယ္ ေခၚတာေပါ့။ နာမ္တရားက အာ႐ုံ
ထင္ရွားေပမယ့္ ကိေလသာ၀င္လိုက္တဲ့အတြက္
သတိ သမာဓိေတြ အားေလ်ာ့ၿပီး အ႐ႈခံနဲ႔အ႐ႈ
ဉာဏ္လြတ္ထြက္သြားတယ္။
တကယ္ဆက္ၿပီး ႐ႈရမွာက ႐ုပ္သေဘာ မရွိတာ
ကို သိေနတဲ့ နာမ္သေဘာ ဒီအာ႐ုံနာမ္သေဘာ
ကိုပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း သတိ
ကပ္ၿပီး ဆက္႐ႈေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ုပ္ရဲ႕တိုး
တဲ့ သေဘာကုိပဲ ႐ႈရမွာလို႔ အထင္နဲ႔ျပန္ၿပီးရွာေန
တတ္ၾကတယ္။ မေတြ႕ရင္မွားတယ္လို႕ ယူဆၿပီး
မတိုး တိုးေအာင္ မထင္ရွား ထင္ရွားေအာင္ လုပ္
ယူတတ္ၾကတယ္။ လုပ္ယူတာဟာ အမွားဆံုးပဲ။
႐ုပ္ကိုျမင္တဲ့ သမာဓိဉာဏ္ထက္နာမ္ကိုျမင္တဲ့
သတိသမာဓိဉာဏ္က အဆင့္ျမင့္တယ္။ ပိုၿပီး
သတၱိေကာင္းတယ္။ နာမ္သေဘာကုိေတြ႔မိပါ
လ်က္ မ႐ႈတတ္ျဖစ္ျဖစ္ ႐ုပ္ကိုပဲ႐ႈရမယ္ထင္လုိ႔
ျဖစ္ျဖစ္ ႐ုပ္ကိုျပန္ရွာရင္ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ ရၿပီးမွ
ဆယ္တန္းျပန္ေျဖသလုိ ျဖစ္ေနတာေပါ့။
ထင္ရွားတဲ့ နာမ္သေဘာကို သတိသမာဓိနဲ႔ကပ္
ၿပီး သိေအာင္ ႀကိဳးစားစမ္းပါ။
ထင္ရွားတဲ့ သေဘာကိုၾကည့္ေနႏုိင္မွ ၀ိပႆနာ
ျဖစ္မယ္။
ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵ
၀ိပႆနာသင္တန္း အေမးအေျဖမ်ား ၁
0 comments:
Post a Comment