Thursday, May 28, 2015

သိဒၶတၳမင္းသား ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ တရားေတာ္။



သိဒၶတၳမင္းသား ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ တရားေတာ္။
=======================
ကပိလ၀တ္ျပည္ သုေဒၶါဓန မင္းႀကီး၏သားေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ ေဒ၀ဒဟျပည့္ရွင္
သုပၸဗုဒၶမင္း၏ သမီးေတာ္ ယေသာ္ဓရာေဒ၀ီႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီးလွ်င္ မင္းသမီးေပါင္း ေလး
ေသာင္း အေျခြအရံမ်ားႏွင့္တကြ ႀကီးက်ယ္ေသာ မင္းစည္းစိမ္ ကာမဂုဏ္ အာရံုမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္
ေမြ ့ေနတယ္။ တစ္ေန ့ေသာအခါ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို ့ အေျခြအရံမ်ားနဲ ့တကြ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္
ေတာ္မူတယ္၊ အဲဒီအခါ လမ္းခုလတ္မွာ သူအိုကို ေတြ ့ျမင္ရတာနဲ ့ သံေ၀ဂျဖစ္ၿပီး ဆက္မသြား
ဘဲ၊ ျပန္လွည့္လာခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထြက္တဲ့အခါ သူနာကိုေတြ ့တယ္၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္
သူေသကိုေတြ ့တယ္၊ အဲဒီလို ေတြ ့ျမင္ရတဲ့ အခါမ်ားမွာလည္း သံေ၀ဂေတြျဖစ္ၿပီး ျပန္လွည့္
လာခဲ့ပါတယ္။
ဘုရားေလာင္းက စဥ္းစားပါတယ္၊ အိုၾကရ၊ နာၾကရ၊ ေသၾကရ၊ တယ္ၿပီးဆင္းရဲၾကပါလား။
အဘယ္ကာလက်မွ အို၊နာ၊ေသ ဆိုေသာ ဒုကၡဆင္းရဲ အစုႀကီးမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း တရား
သည္ ထင္ရွားၾကပါလိမ့္မလဲ? ဟု ဆင္ျခင္စဥ္းစားေတာ္မူပါသည္။
ထိုကဲ့သို ့ ဆင္ျခင္ေတာ္မူေသာအခါ၊ ဘုရားေလာင္း၏ ဉာဏ္ေတာ္ထဲမွာ..ေၾသာ္ ဇာတိရွိ
လို ့ အိုၾကရ၊ နာၾကရ၊ ေသၾကရတာပဲလို ့၊ အို၊ နာ၊ ေသရဲ ့ လက္သည္ကို သြားေတြ ့ပါတယ္။
ထိုကဲ့သို ့ ”ဇာတိပစၥယာ ဇရာ မရဏ” ရဲ ့လက္သည္ကို သြားေတြ ့တာဟာ သူတစ္ပါးထံမွ နည္း
ရလို ့ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ထိုးထြင္းၿပီး သိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ ဆက္၍
ဆင္ျခင္ျပန္ေသာအခါ-ဒီဇာတိဟာလဲ အေၾကာင္းမဲ့ျဖစ္တာ မဟုတ္။ အေၾကာင္း ရိွရဦးမွာပဲလို ့
ဆင္ျခင္ေသာအခါ ဇာတိျဖစ္ေၾကာင္းဟာ ကမၼဘ၀ပဲဟု သြားေတြ ့ပါတယ္။ ေနာက္.. ဆက္ၿပီး
ဆင္ျခင္ေသာအခါ ကမၼဘ၀ျဖစ္ေၾကာင္းသည္ ဥပါဒါန္ပဲ၊ ဥပါဒါန္ျဖစ္ေၾကာင္း တဏွာပဲ၊ တဏွာ
ျဖစ္ေၾကာင္းသည္ ေ၀ဒနာပဲ။ ေ၀ဒနာျဖစ္ေၾကာင္းသည္ ဖႆပဲ၊ ဖႆျဖစ္ေၾကာင္းသည္ သဠာ
ယတနပဲ၊ သဠာယတနျဖစ္ေၾကာင္းသည္ နာမ္ရုပ္ပဲ၊ နာမ္ရုပ္ျဖစ္ေၾကာင္းသည္ ၀ိဉာဏ္ပဲ၊ ၀ိ
ဉာဏ္ျဖစ္ေၾကာင္းသည္ သခၤါရပဲ၊ သခၤါရျဖစ္ေၾကာင္းသည္ အ၀ိဇၨာပဲ ဟူ၍ ဇရာ-မရဏျဖစ္
ေၾကာင္း၊ ပင္ရင္းလက္သည္ အစစ္ အ၀ိဇၨာကိုသြားေတြ႕ပါသည္။
အင္း...ဒီအ၀ိဇၨာ မပယ္ႏိုင္သေရြ႕ သခၤါရေတြ ျပဳၾကဦးမွာပဲ၊ သခၤါရျပဳသေရြ႕ ၀ိဉာဏ္ေတြ
ရၾကဦးမွာပဲ၊ ၀ိဉာဏ္ေတြရသေရြ႕ နာမ္ရုပ္ေတြ ျဖစ္ၾကဦးမွာပဲ စသည္ျဖင့္ ဆက္၍ ဆင္ျခင္ျပန္
ေသာအခါ ေနာက္ဆံုး ဇရာ-မရဏမွာပဲ လမ္းဆံုးၾကမွာပဲလို႕ ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူပါသည္။
ေၾသာ္...ဇရာမရဏဟာ ဇာတိအေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာဟူ၍ ဓမၼစကၡဳေခၚေသာ ထိုးထြင္း
၍ သိေသာဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္၊ ဆက္လက္ၿပီး ဆင္ျခင္ျပန္ေသာအခါ အ၀ိဇၨာခ်ဳပ္ရင္
သခၤါရခ်ဳပ္မွာပဲ၊ သခၤါရခ်ဳပ္ရင္ ၀ိဉာဏ္ခ်ဳပ္မွာပဲ၊ ---ဇာတိခ်ဳပ္ရင္ ဇရာ-မရဏခ်ဳပ္မွာပဲ ဟူ၍
အသိဉာဏ္ေတြ ေပၚလာပါတယ္။
သို႔အတြက္ ဘုရားေလာင္းဘ၀မွာ အေလးအနက္ထားၿပီး ဆင္ျခင္ေတာ္မူတဲ့ တရားသည္၊
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားပဲ ဆိုတာ အလြန္ထင္ရွားလွပါသည္။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔လည္း ဆင္းရဲၿငိမ္း
ရာ ျမတ္နိဗၺာန္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစ သတည္း။ ။

0 comments:

Post a Comment