Tuesday, May 26, 2015

*ကိုးကြယ္ရာအမွန္*



*ကိုးကြယ္ရာအမွန္*

> ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၧာမိ (ဗုဒၶံ - ျမတ္စြာဘုရားကို၊ သရဏံ - ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ - ဆည္းကပ္ ကုိးကြယ္ပါ၏)

> အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ - မိမိကိုယ္သာ ကိုးကြယ္ရာ

> ဗုဒၶဘာသာ ၀င္တိုင္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သိၿပီးသားေလးပါ။ သို႔ပါေသာ္လည္း ဒီကိုးကြယ္မႈ ႏွစ္မ်ိဳးကို ပိုင္းျခား သိဖို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ သိဖို႔ လုိအပ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္။ ဒီလိုမွ မသိရင္ ဒြိဟ မ်ားဖြယ္ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ေလ။

> ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တာေလး ထုတ္ေဖာ္လို႔ ဖြင့္ဟပါရေစ။ မွားေနရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပဳျပင္ဆံုးမ သြန္သင္ ေပးေစလိုပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ အကယ္၍မ်ား မွန္ေနခဲ့ ရင္လည္း လိုက္နာ က်င့္ၾကံေပးဖို႔ ေလးေလးစားစား မာန္ကိုခ်လို႔ တိုက္တြန္း ပါရေစ။

> ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္တယ္။ ေနာက္ မိမိကိုယ္ကို ကိုးကြယ္တယ္... ဒါေလးကေတာ့ တစ္ခုခ်င္း စီကို ပိုင္းျခား သိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲ... ဆက္စပ္ သိဖို႔က်ေတာ့…

ပထမဆံုး ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိတ္ေဆြတို႔ ဘာေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ ေနၾကပါသလဲ။ မိရုိးဖလာ အရလား၊ ကိုယ္တိုင္ ၾကည္ညိဳလို႔လား၊ ဒီေမးခြန္း ကိုေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္သာ အေျဖရွာ ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အရင္တုန္း ကေတာ့ မိရုိးဖလာ အဆင့္ပါပဲေလ။ ခုေတာ့လည္း ၾကည္ညိဳမႈ သဒၶါေတြပြား သာသနာ အတြက္ဆို အသက္ပါ ေပးရဲလာ ပါၿပီ။ ထားပါေလ၊ ဟုိဒင္းမေရာက္ လိုရင္းေပ်ာက္ ေနပါဦးမယ္။ အရင္ကေတာ့ မိရုိးဖလာ အရ ကိုးကြယ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုခဲ့တယ္ေနာ္။ ခုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ၾကည္ညိဳမႈေတြ ပြားမ်ားေန သလဲလို႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အေမး ျပန္ထုတ္လို္က္ေတာ့ …

ကၽြန္ေတာ္က တရားျမင္ၿပီးမွ ဘုရား ျမင္တယ္လို႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္မွာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးရွိတယ္။ ဣႆရိယ၊ ဓမၼ အစခ်ီတဲ့ ဘုန္းေတာ္ ေျခာက္သြယ္နဲ႔ ျပည့္စံုတယ္။ လကၡဏာ ေတာ္ၾကီး ၃၂-ပါး၊ လကၡဏာေတာ္ ငယ္ေပါင္း ၈၀-နဲ႔လည္း ျပည့္၀ ကံုလံုတယ္။ ဘယ္သူမွ တုႏႈိင္းမမွီတဲ့ မဟာ ကရုဏာေတာ္ ကိုလည္း ၃၁-ဘံုသား သတၱ၀ါ ေ၀ေနယ် ေတြအေပၚမွာ ထားရွိေတာ္ မူလို္က္ေသးတယ္ ေနာက္ၿပီး ဘ၀အဆက္ဆက္ စြန္႔ၾကဲခဲ့တာ ေတြကလည္း ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူမွ မလုပ္ႏိုင္ တာေတြ မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ တာေတြ.. စသျဖင့္ ဒါေလးေတြကို တေျဖးေျဖး သိလာရေတာ့ တအားကို ၾကည္ညိဳမိေတာ့ တာေပါ့ဗ်ာ။ ပံုေတာ္ကို အာရံုမျပဳဘဲ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို အာရံုျပဳၿပီး ေတာ့လည္း ကိုးကြယ္မိေတာ ့တာေပါ့။ ဒါေလးက ဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္တဲ့အပိုင္း။

> ေနာက္ မိမိကို္ယ္ကို ကိုးကြယ္မယ္။ ေမးခ်င္လည္း ေမးၾကမေပါ့ေလ။ မိမိ ကိုယ္ခႏၶာၾကီးမွာ ဘာမ်ား ကိုးကြယ္စရာ ရွိသလဲလို႔၊ ဟုတ္ပါတယ္ စက္ဆုတ္ ရြံရွာဖြယ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီးဟာ ကုိးကြယ္ဖြယ္ မထို္က္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိမိကိုယ္သာ ကုိးကြယ္ရာလို႔ ဆိုရာမွာ ကိုးကြယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးက နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္ၾကံရာမွာ သူတစ္ပါးကို အားမကိုးဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကိုးၿပီး က်င့္ၾကံရမယ္လို႔ ဆိုလိုရင္းပါ။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ မဟုတ္လို႔ပါပဲ။ နည္းေပးညႊန္ျပ ဆိုဆံုးမမႈ အရာမွာ တုႏႈိင္းမမွီတဲ့ ဆရာတစ္ဆူ သာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ အျခား ဘာသာေတြနဲ႔ မတူညီတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြကို ျမတ္စြာဘုရား ဆိုဆံုးမခဲ့တဲ့ သေဘာတရား အဆံုးအမ ေတြဟာ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ ျခြင္းခ်က္မရွိ အသံုးခ်တတ္ သူအဖို႔ အသံုးက်သလို၊ ဆိုဆံုးမခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ data ေတြဟာလည္း

no need to change, no need to modify, no need to add, no need to omit.

ပါ။ ဘယ္လုိ သေဘာေလးလဲ ဆိုရင္ ဥပမာ- သစၥာေလးပါးကို.. မ်ားတယ္ကြာ သံုးပါးပဲ ထားလို္က္၊ တစ္ပါး ျဖဳတ္မယ္.. ဒါမွမဟုတ္ တစ္ပါး ထပ္တိုးမယ္၊ ဒီလိုလုပ္လို႔ မရပါဘူး။

> ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေထရ၀ါဒဟာ

Freedom, Fairness, Fearless

ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ေလ၊ ဘာသာ တစ္ခုကို ကိုးကြယ္ရာမွာ လြတ္လပ္ရမယ္၊ မွ်တရမယ္၊ ေၾကာက္လန္႔မ ႈကင္းရမယ္၊ ဒီလိုမွ ဒီဘာသာဟာ ကုိးကြယ္ထိုက္ပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ အက်ယ္ မခ်ဲ႕ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ နားလည္ ေလာက္မွာပါ။

> ေနာက္တစ္ခ်က္က
Buddism is not dogmatic. ေထရ၀ါဒသည္ တရားေသ၀ါဒမဟုတ္၊
၀ိဘဇၨ၀ါဒ- ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့ ၀ါဒ

ပါတဲ့ေလ။ ၾကိဳက္တာနဲ႔ ေ၀ဖန္၊ ၾကိဳက္သလို ေ၀ဖန္ အေ၀ဖန္ခံႏို္င္တဲ့ ၀ါဒပါပဲ။ သိပၸံနည္းနဲ႔ ေ၀ဖန္မလား၊ ဖေလာ္ပိုင္း နဲ႔ပဲၾကည့္ဦး မလား၊ ၾကိဳက္သလို ေ၀ဖန္ ေ၀ဖန္လို႔ ရပါတယ္တဲ့။

> ေနာက္တစ္ခုက သူမ်ားဘာသာ ေတြလို ဒါကိုလုပ္... မလုပ္ရင္ေတာ့ ဘာျဖစ္မယ္ ညာျဖစ္မယ္ ဆိုၿပီး အဲလိုျဖစ္မွာကို ေၾကာက္လို႔ ကုိးကြယ္ရတဲ့ ၀ါဒမဟုတ္ပါဘူး။

ဧဟိပႆိေကာ ေလ၊ Come and See! not come and believe

ပါပဲ။ လာၿပီး ရႈၾကည့္ မၾကိဳက္ရင္ မလုပ္နဲ႔။ ဒါကို မလုပ္လို႔လည္း ဘာအျပစ္မွ ဘုရားရွင္က မယူပါဘူး။ ဥပမာဗ်ာ ဘုရားရွင္ကို ဆြမ္းေတာ္ ကပ္တယ္ေပါ့။ တစ္ရက္ ပ်က္သြားတယ္ အလုပ္ရႈပ္တာနဲ႔ပဲ။ ဒါကို ဘုရားရွင္က အျပစ္ယူသလား မယူဘူးေနာ္။ ကုိယ့္ကုိယ္၌က ကုသိုလ္ မရတာေလာက္ပဲ၊ က်န္တာ ဘာမွ အေၾကာက္ တရားနဲ႔ ေျခာက္လွန္႔ ထားတာ မရွိပါဘူး။

> ေထရ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သတ္တာ ေလးေတြ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားၾကီးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီေလာက္ေလး သိတာနဲ႔တင္ ဗုဒၶ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ရက်ိဳး နပ္ေနပါၿပီေလ။ ေထရ၀ါဒေနာ္ မဟာယာန နဲ႔လည္း သြားမေရာနဲ႔ဦး။ ေထရ၀ါဒက ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရား ေဒသနာေတြကို လံုး၀ မျပဳမျပင္ မူရင္းအတို္င္း လုိက္နာ က်င့္သံုးတဲ့ ၀ါဒ။ မဟာယာန က်ေတာ့ ျပဳျပင္မႈေလးေတြ ရွိေနတယ္။

> ဒီအေၾကာင္း တရားေတြ ေၾကာင့္လည္း ေၾသာ္... ငါတို႔ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီလိုျပည့္စံု ကံုလံုတဲ့ တရား ေဒသနာေတြကို ေဟာၾကား ခဲ့ပါလား ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္မႈက ပိုၿပီး ခိုင္မာလာရ တာေပါ့ဗ်ာ။

> ဟုတ္ၿပီဗ်ာ ဒီလိုကိုးကြယ္မႈ ခိုင္မာလာမႈနဲ႔ပဲ ေက်နပ္ေနရ ေတာ့မလား။ မဟုတ္ေသး ပါဘူး။ ဒီလို မေနသင့္ပါဘူး။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကို တကယ္ ၾကည္ညိဳတယ္၊ ေလးစားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘုရား အဆံုးအမ ေတြကို လိုက္နာဖို႔ လိုပါေသးတယ္။

> ဒီေလာက္ ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၧာမိနဲ႔ အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ ကို ပုိင္းျခားသိ၊ ဆက္စပ္ သိလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ေျပာလက္စနဲ႔ ဆက္ေျပာပါရ ေစဦးဗ်ာ။ ဘုရားအဆံုး အမေတြကို ဘယ္လို လိုက္နာမလဲ…၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဒီလိုေလး သိထားသဗ်။

*အစ၏ေကာင္းျခင္း သီလ
*အလယ္၏ေကာင္းျခင္း မဂၢင္
*အဆံုး၏ေကာင္းျခင္း နိဗၺာန္ တဲ့ေလ
အတုိခ်ံဳးမွတ္ေပါ့။

> ဒါနဲ႔ သီလဆိုလို႔ ဒါန၊ သီလနဲ႔ ဘာ၀နာမွာ သီလက အေရးၾကီးတယ္လို႔ ဆိုတယ္ဗ်။ အကုန္လံုးေတာ့ အေရးၾကီးတာ ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒါနနဲ႔ ဘာ၀နာက သူတို႔ကို မလုပ္ရင္ မက်င့္ရင္ အျပစ္ မျဖစ္ဘူးခင္ဗ်၊ သီလက်ေတာ့ မလိုက္နာရင္ အျပစ္ပဲေလ။ သူ႔အသက္ မသတ္ရ.. ဒါကိုမလိုက္နာဘဲ သတ္ရင္ေတာ့ အျပစ္ပဲ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒါနနဲ႔ ဘာ၀နာက do လုပ္ဖို႔ တိုက္တြန္း တာေလ။ သီလကေတာ့ don’t မလုပ္ဖို႔ တားျမစ္တာေပါ့။ တိုက္တြန္း တာကို မလုပ္ရင္ အျပစ္မရွိ၊ အဲ.. တားျမစ္တာကို လုပ္ရင္ေတာ့ အျပစ္ပါပဲ။

> ၾကားမွာ ေၾကာ္ျငာေတြ ၀င္တာနဲ႔ပဲ စာဖတ္သူလည္း မ်က္စိ လည္ေနၿပီလား မသိဘူး။ ေတာင္းပန္ ပါတယ္ဗ်ာ။ သိေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေတြ မ်ားသြားလို႔ပါ။ ဒီေစတနာ ေလးေတြပဲ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ခ်မ္းသာလို႔ပါ။ နားလည္ ေပးၾကပါဗ်ာ။

> ေကာင္းၿပီ၊ အစရဲ႕ေကာင္းျခင္း သီလနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီးရင္ အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း မဂၢင္နဲ႔ ျပည့္စံုဖို႔လည္း လိုလာ ျပန္ပါတယ္။ မဂၢင္က ရွစ္ရပ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားဦး ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ မွာလည္း ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္က အစြန္း ႏွစ္ပါးကို ေဟာပါတယ္ ေနာက္ မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါ ကို ဆက္ေဟာတယ္.. အဲဒါၿပီးေတာ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး ေနာက္ သစၥာေလးပါး… စသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္ေလ။

> မဂၢင္ ရွစ္ပါးကိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္ အခြင့္သင့္ရင္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ ေရးသားေပး ပါ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က သိထားတာ ေလးကို စာရိုက္ ေကာ္ပီလုပ္ၿပီး တင္ေပးမွာပါ။ ဖတ္မွတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ေလး ေတြကေန သိသေလာက္ ေပါ့ဗ်ာ။

> အလယ္၏ ေကာင္းျခင္းနဲ႔လည္း ျပည့္စံုသြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္းက နိဗၺာန္ေပါ့ဗ်ာ။ အေျပာကေတာ့ လြယ္သဗ်။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ က်င့္ၾကံဖို႔ က်ေတာ့ အခက္သား။ ဘာလုိ႔လည္း ဆိုေတာ့

ပါပသၼႎ ရမတိမေနာ- စိတ္သည္ မေကာင္းမႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္၏ တဲ့ေလ။ ဒီစိတ္ကိုမွ မေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္ရင္ေတာ့ နိဗၺာန္ ကေတာ့ ေ၀လာေ၀း။

> ဒါ႔ေၾကာင့္လည္း ပါပါစိတၱံ နိ၀ါရေယ- မေကာင္းတဲ့ စိတ္ကို မျဖစ္ေအာင္ တားဆီးရမယ္ လို႔ ျမတ္ဘုရားက ကရုဏာ ေရွ႕ထား ျမြက္ၾကားခဲ့တာေပါ့။

> ဟုတ္ပါတယ္ေလ… ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီစိတ္ကို ကိုယ္ကမွ မသံုးသပ္ မေစာင့္ေရွာက္ရင္ ဘယ္သူကလာ သံုးသပ္လို႔ ဘယ္သူက ေစာင့္ေရွာက္မွာလဲ ေစာင့္ေရွာက္ ျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ပါလို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ တိုက္တြန္း ေျပာၾကားႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

> ေနာက္ၿပီး ေတာ့ဗ်ာ ဘုရားရွင္ကို တကယ္ ၾကည္ညိဳတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘုရားအၾကိဳက္ လိုက္လုပ္ လိုက္ၾကရေအာင္ေလ။ ျမတ္ဘုရား ဘာၾကိဳက္သလဲ၊ အားလံုးနီးပါး သိၿပီးသားလို႔ ထင္ပါတယ္။ ျမတ္ဘုရားက သံသရာ လြတ္ေၾကာင္း ၀ိပႆနာ အက်င့္နဲ႔ ပူေဇာ္တာ အၾကိဳက္ဆံုးပါပဲ။ အရွင္ အတၱဒတၳ မေထရ္ကို သာဓက ယူေပါ့ဗ်ာ။

ကဲဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္ သိတာေလးကို ေရးသား လိုက္ျခင္းပါ။ အားလံုးပဲ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကို က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ ႏိုင္ၾကပါေစ။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ ႏြားသာသာ ကိေလသာ ႏြံေတာထဲမွာ ရုန္းေနရ တာကို အရသာေတြ႔ ေပ်ာ္ေမြ႔ ေနရင္ေတာ့….

အကိုးအကားမ်ား

၁။ အရွင္ေကာသလႅ (ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္) ၏ တရားေတာ္မ်ား
၂။ အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္ - အင္းမ) ၏ *ျမင့္ျမတ္သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္* စာအုပ္
၃။ အရွင္သာဓိန (ေခတၱ - ဘံုေဘ) ၏ ဆိုဆံုးမမႈမ်ား
၄။ အရွင္နာယကာ လကၤာရ (ေခတၱ - အေမရိက) ၏ သင္ၾကားျပသမႈမ်ား
၅။ အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္ - ေရႊျပည္သာ) ၏ *မဂ္တား ဖိုလ္တား အႏၱရာယ္မ်ား* စာအုပ္
၆။ ကိုနန္းေ၀ ၏ သြန္သင္မႈမ်ား
၇။ ကို၀င္းျမင့္ ၏ ဆံုးမမႈမ်ား

ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

credit- ၀ိမုတၱိရသ (

0 comments:

Post a Comment