Tuesday, May 26, 2015

ပဋိသေႏၶအက်ိဳး၊ ပ၀တၱိအက်ိဳး။



ပဋိသေႏၶအက်ိဳး၊ ပ၀တၱိအက်ိဳး။
---------------------------------------
“ကံ” က အက်ိဳးေပးတယ္ဆိုတာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ၁။ ဘ၀တစ္ခုကို ေပးတာကို “ပဋိသေႏၶ
အက်ိဳး” လို႔ေခၚပါတယ္။ ၂။ ပဋိသေႏၶေနာက္မွာ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးကို “ပ၀တၱိအ
က်ိဳး” လို႔ ေခၚပါတယ္။ ကံကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ ပ၀တၱိအက်ိဳးမွာက်ေတာ့ ကံတရားေတြ၀ငိၿပီး အ
က်ိဳးေပးလို႔ ရေသးတယ္။
“ခီဏံ ပုရာဏံ” အတိတ္ကံေဟာင္းေတြကလည္း ကုန္ၿပီး ဘ၀သစ္တစ္ခုကို မထုတ္ႏိုင္
ေတာ့ဘူး။ “န၀ နတၱိ သမၻ၀ံ” နတၱိ သမၻ၀ဆိုတာ အသစ္ျဖစ္တာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဘုရား၊
ရဟႏၱာေတြမွာ ကံအသစ္က မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘာလို႔ မျဖစ္လည္းဆိုရင္ ကိေလသာ ကုန္သြားလို႔။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ “ကိေလသ နိေရာေဓ ကမၼ နိေရာေဓာ” တဲ့။ ကိေလသာ ကုန္သြားရင္ ကံလည္း
ကုန္သြားပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အတိတ္ကံရဲ႕ စြမ္းအားေတြက ခႏၶာရွိေနေသးရင္ေတာ့ ရွိေနတဲ့ ခႏၶာ
နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ဒုကၡေပးႏိုင္ေသးတယ္။
ဘုရားျဖစ္တဲ့ဘ၀၊ ရဟႏၱာျဖစ္တဲ့ ဘ၀မွာ အတိတ္ကံေဟာင္းေတြက ခႏၶာရွိေနလို႔ ဒုကၡ
ေပးႏိုင္ေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဘ၀တစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစဖို႔ ဆိုတာက်ေတာ့ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔ မတတ္ႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ ကိေလသာဆိုတဲ့အေဖၚ မရွိေတာ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ မ်ိဳးေစ့ေလးတစ္ခုကိုၾကည့္။ မ်ိဳးေစ့ေလးဟာ ေျမ၊ ေရရဲ႕အကူအညီ
မပါလို႔ရွိရင္ အပင္မေပါက္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ကံတရားေတြ၊ ကံေဟာင္းေတြ ရွိေနလင့္ကစား ကိ
ေလသာဆိုတဲ့ အကူမပါဘူးဆိုရင္ ဘ၀တစ္ခု အက်ိဳးမေပးေတာ့ဘူး။ အပင္တစ္ပင္ မေပါက္ႏိုင္
ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာ ဒီသေဘာ အလြန္ထင္ရွားပါတယ္။ အ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ ကိေလသာရွိလို႔ သံခၤ ါ
ရဆိုတဲ့ကံရွိတယ္။ အဲဒီ အ၀ိဇၨာနဲ႔ သခၤ ါရ၊ ကိေလသာနဲ႔ ကံ ႏွစ္ခု ေပါင္းစပ္လိုက္ၿပီး အက်ိဳးကို
ထုတ္လုပ္ၾကတယ္။ “၀ိညာဏ” ဆိုတဲ့ ဘ၀သစ္ ပဋိသေႏၶတစ္ခု ရလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀
တစ္ခုဟာ ကံ ကိေလသာေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္လို႔ေျပာတာပါ။ ကံနဲ႔ ကိေလသာေတြ ေပါင္းစပ္ၿပီး
ထုတ္ထားတာပါ။
သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔ ခႏၶာႀကီးကို ၾကည့္လိုက္ ကံနဲ႔ ကိေလသာ ႏွစ္ရပ္က ေပါင္းစပ္ၿပီး
ေတာ့ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ခႏၶာႀကီးပဲ။ အဲဒီ ကံနဲ႔ ကိေလသာ ႏွစ္ရပ္ကေပါင္းစပ္ၿပီး ထုတ္လုပ္ထား
တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ကိေလသာေတြ ကုန္သြားလင့္ကစား သူ႕ရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ ခႏၶာႀကီးရွိေနေသး
သမွ် ေဟာဒီ ကံၾကမၼာက အက်ိဳးေပးႏိုင္ေသးတယ္။

0 comments:

Post a Comment