ပါရမီဆိုတာဘာလဲ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ပါရမီဆိုတဲ့စကားနဲ႔
အေတာ္ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါ
တယ္။ ဘုရားေလာင္းေတာ္ အဂၢသာ၀က၊
မဟာသာ၀က အေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား ပါရ
မီ ျဖည့္ေတာ္မူခဲ့ၾကေၾကာင္း ၾကားဖူးၾကသူ
မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ပါရမီဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို
လည္း ေဖာေဖာသီသီ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္
ၾကပါတယ္။ ဥပမာ ပါရမီျဖည့္ဖက္၊ ပါရမီရွိ
သူ ပါရမီရွင္စသည္ျဖင့္ေပါ့။ က်မ္းဂန္ေတြမွာ
ျပဆိုတဲ့ ပါရမီက
၁။ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲလွဴဒါန္းမႈဆိုတဲ့ ဒါနပါရမီ။
၂။ ငါးပါး ရွစ္ပါး ဆယ္ပါး စသည္ျဖင့္ သိကၡာ
ပုဒ္ေတြကို ေစာင့္ထိန္းမႈဆိုတဲ့ သီလပါရမီ။
၃။ သက္ရွိသက္မဲ့ပစၥည္း၀တၳဳႏွင့္ အဲဒီပစၥည္း
၀တၳဳအေပၚ လိုခ်င္ တက္မက္တာကို စြန္႔ခြါမႈ
ေတာထြက္မႈဆိုတဲ့ ေနကၡမပါရမီ။
၄။ အရာရာမွာ တတ္သိနားလည္ေအာင္လုပ္
ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ ပညာပါရမီ။
၅။ ကုသုိလ္ေရး ကိစၥေတြမွာ မေၾကာက္မရြ႕ံ
သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ထမ္းေဆာင္မႈဆိုတဲ့၀ီရိယ
ပါရမီ။
၆။ အေအးအပူစတဲ့ဒဏ္၊ သူတစ္ပါးၫွင္းပန္း
ႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ စသည္ကိုသည္းခံမႈဆိုတဲ့ ခႏၱီ
ပါရမီ။
၇။ တရားနည္းလမ္းအတိုင္း ေျဖာင့္မတ္မွန္
ကန္စြာ လုပ္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ သစၥာပါရမီ။
၈။ ကုသိုလ္ေရးကိစၥေတြမွာ ရည္မွန္းဆံုးျဖတ္
ထားသည့္ အေျခအေနသို႔ မေရာက္ မခ်င္း
မယိမ္းမယိုင္ ႀက့ံႀကံ့ခံမႈဆိုတဲ့ အဓိ႒ာန္။
၉။ မခ်စ္ မမုန္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ဆိုတဲ့ ဥေပကၡာ
ရယ္လို႔ ဆယ္မ်ဳိးရွိတယ္ဆိုတာ သိၾကၿပီးျဖစ္ပါ
တယ္။
ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာတစ္ခုရွိပါတယ္။
ေပးကမ္း လွဴဒါန္းမႈကို ဒါနလို႔ ေျပာဆို သံုးႏႈန္း
တတ္ၾကသလို ဒါနပါရမီလို႔လည္း ေျပာဆို သံုး
ႏႈန္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါနနဲ႔ ဒါနပါရမီတူသလား။
ဘာေၾကာင့္ ပါရမီဆိုတဲ့ အထူးျပဳ စကားလံုးကို
ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းရသလဲ။ ဒါစဥ္းစားစရာပါ။ သိသင့္
နားလည္သင့္တဲ့ ကိစၥပါ။ ပါရမီဆိုတဲ့ အထူးျပဳ
စကားလံုးႏွင့္ ပါတ္သတ္လို႔ သံသရာ တစ္ဖက္
ကမ္းျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္ေၾကာင္း
ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကို ပါရမီ ေခၚတယ္လို႔ ဇိနာ
လကာၤရဋီကာမွာ မိန္႔ဆိုထားပါတယ္။
ဋီကာဆရာရဲ႕ဆိုလိုခ်က္ကို နားလည္ၾကမယ္ထင္
ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူငယ္ လူရြယ္ေတြအဖို႔ ေမး
စရာရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစ
ႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဆိုတာဘယ္လိုကုသိုလ္
ေကာင္းမႈလဲ ဆိုတဲ့ေမးစရာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။
ဒီအခ်က္က အထူးအေရးပါတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒီအ
တြက္ နိဗၺာန္ကိုရည္မွန္းျပဳလုပ္တဲ့ကုသိုလ္ေကာင္း
မႈသည္သာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္
ေကာင္းမႈျဖစ္တယ္လို႔ က်မ္းဂန္ေတြမွာ မိန္႔ဆို
ထားတာ အမ်ားအျပားရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ပါရမီဆိုတာ နိဗၺာန္ကိုရည္စူး နိဗၺာန္ကို
ရည္မွန္း ျပဳလုပ္လို႔မို႔ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့
ကုသိုလ္ကို ေခၚတယ္လို႔ သိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္
နည္းေျပာရရင္ ေလာကီက်ဳိးသက္သက္ေမွ်ာ္ကိုး
ေတာင့္တျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ႏွင့္ ေလာကုတၱရာ
က်ဳိးေမွ်ာ္ကိုး ေတာင့္တျပဳလုပ္တဲ့ကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိး
မွာေလာကီက်ဳိးသက္သက္ကို ေမွ်ာ္ကိုး ေတာင့္
တျပဳလုပ္တဲ့ကုသိုလ္က ပါရမီႏွင့္မဆုိင္ဘူး။
သာမာန္ကုသိုလ္သာျဖစ္တယ္။ ေလာကုတၱရာ
ရည္မွန္းျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ကို ပါရမီေခၚတယ္
လို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါက
ပါရမီဆိုတာ ဘာလဲဆိုတဲ့ အပိုင္းကို ေလ့လာ
ၾကည့္တာပါ။
ဒီေတာ့ ျပဆိုခဲ့တဲ့ႏွစ္ပိုင္းကို ေလ့လာလိုက္တာ
နဲ႔ပဲ ဒါနမႈ သီလမႈစတဲ့ ကုသိုလ္ေရးအလုပ္တိုင္း
ကို ပါရမီလို႔ေခၚသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖ
ကို စာဖတ္သူမ်ား သေဘာေပါက္နားလည္ၿပီ
လို႔ ယူဆပါတယ္။ လိုရင္းကိုေျဖရရင္ ကုသိုလ္
ေရးအလုပ္တိုင္းကို ပါရမီ မေခၚႏိုင္ဘူးလို႔ေျဖရ
မွာပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ တစ္ဆက္တည္း ေျပာခ်င္တာက
ကုသိုလ္လုပ္တဲ့အခါ ျပဆိုခဲ့သလို ထားတတ္တဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ပါရမီ သေဘာကို သတိထား
ၾကည့္ရင္ ငါ ပါရမီကုသိုလ္ ဘယ္ေလာက္စုမိၿပီ
လည္း၊ သာမာန္ ကုသိုလ္ေတြပဲ လုပ္မိေနသ
လား၊ မိမိကိုယ္မိမိ ဆန္းစစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ မိမိ
အေျခအေနကို သံုးသပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါတင္
မကပါဘူး။ ေနာင္အခါလုပ္ဦးမယ့္ ကုသိုလ္ေရး
ကိစၥေတြကို ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္ ဘယ္လို
ဦးတည္ခ်က္ေတြနဲ႔ လုပ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အသိ
ကိုပါ တစ္ခါတည္းရရွိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီအသိ ဒီအျမင္ ဒီအေတြဒအေခၚဟာ စာဖတ္
သူမ်ားအဖို႔ သံသရာ ခရီးအတြက္ တန္ဖိုးႀကီး
မားတဲ့ အရာေတြပါဘဲ။
အရွင္နႏၵေသနာလကၤာရ
ဘာသာေရးအႏွစ္သာရမ်ား
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ပါရမီဆိုတဲ့စကားနဲ႔
အေတာ္ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါ
တယ္။ ဘုရားေလာင္းေတာ္ အဂၢသာ၀က၊
မဟာသာ၀က အေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား ပါရ
မီ ျဖည့္ေတာ္မူခဲ့ၾကေၾကာင္း ၾကားဖူးၾကသူ
မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ပါရမီဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို
လည္း ေဖာေဖာသီသီ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္
ၾကပါတယ္။ ဥပမာ ပါရမီျဖည့္ဖက္၊ ပါရမီရွိ
သူ ပါရမီရွင္စသည္ျဖင့္ေပါ့။ က်မ္းဂန္ေတြမွာ
ျပဆိုတဲ့ ပါရမီက
၁။ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲလွဴဒါန္းမႈဆိုတဲ့ ဒါနပါရမီ။
၂။ ငါးပါး ရွစ္ပါး ဆယ္ပါး စသည္ျဖင့္ သိကၡာ
ပုဒ္ေတြကို ေစာင့္ထိန္းမႈဆိုတဲ့ သီလပါရမီ။
၃။ သက္ရွိသက္မဲ့ပစၥည္း၀တၳဳႏွင့္ အဲဒီပစၥည္း
၀တၳဳအေပၚ လိုခ်င္ တက္မက္တာကို စြန္႔ခြါမႈ
ေတာထြက္မႈဆိုတဲ့ ေနကၡမပါရမီ။
၄။ အရာရာမွာ တတ္သိနားလည္ေအာင္လုပ္
ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ ပညာပါရမီ။
၅။ ကုသုိလ္ေရး ကိစၥေတြမွာ မေၾကာက္မရြ႕ံ
သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ထမ္းေဆာင္မႈဆိုတဲ့၀ီရိယ
ပါရမီ။
၆။ အေအးအပူစတဲ့ဒဏ္၊ သူတစ္ပါးၫွင္းပန္း
ႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ စသည္ကိုသည္းခံမႈဆိုတဲ့ ခႏၱီ
ပါရမီ။
၇။ တရားနည္းလမ္းအတိုင္း ေျဖာင့္မတ္မွန္
ကန္စြာ လုပ္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ သစၥာပါရမီ။
၈။ ကုသိုလ္ေရးကိစၥေတြမွာ ရည္မွန္းဆံုးျဖတ္
ထားသည့္ အေျခအေနသို႔ မေရာက္ မခ်င္း
မယိမ္းမယိုင္ ႀက့ံႀကံ့ခံမႈဆိုတဲ့ အဓိ႒ာန္။
၉။ မခ်စ္ မမုန္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ဆိုတဲ့ ဥေပကၡာ
ရယ္လို႔ ဆယ္မ်ဳိးရွိတယ္ဆိုတာ သိၾကၿပီးျဖစ္ပါ
တယ္။
ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာတစ္ခုရွိပါတယ္။
ေပးကမ္း လွဴဒါန္းမႈကို ဒါနလို႔ ေျပာဆို သံုးႏႈန္း
တတ္ၾကသလို ဒါနပါရမီလို႔လည္း ေျပာဆို သံုး
ႏႈန္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါနနဲ႔ ဒါနပါရမီတူသလား။
ဘာေၾကာင့္ ပါရမီဆိုတဲ့ အထူးျပဳ စကားလံုးကို
ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းရသလဲ။ ဒါစဥ္းစားစရာပါ။ သိသင့္
နားလည္သင့္တဲ့ ကိစၥပါ။ ပါရမီဆိုတဲ့ အထူးျပဳ
စကားလံုးႏွင့္ ပါတ္သတ္လို႔ သံသရာ တစ္ဖက္
ကမ္းျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္ေၾကာင္း
ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကို ပါရမီ ေခၚတယ္လို႔ ဇိနာ
လကာၤရဋီကာမွာ မိန္႔ဆိုထားပါတယ္။
ဋီကာဆရာရဲ႕ဆိုလိုခ်က္ကို နားလည္ၾကမယ္ထင္
ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူငယ္ လူရြယ္ေတြအဖို႔ ေမး
စရာရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစ
ႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဆိုတာဘယ္လိုကုသိုလ္
ေကာင္းမႈလဲ ဆိုတဲ့ေမးစရာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။
ဒီအခ်က္က အထူးအေရးပါတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒီအ
တြက္ နိဗၺာန္ကိုရည္မွန္းျပဳလုပ္တဲ့ကုသိုလ္ေကာင္း
မႈသည္သာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္
ေကာင္းမႈျဖစ္တယ္လို႔ က်မ္းဂန္ေတြမွာ မိန္႔ဆို
ထားတာ အမ်ားအျပားရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ပါရမီဆိုတာ နိဗၺာန္ကိုရည္စူး နိဗၺာန္ကို
ရည္မွန္း ျပဳလုပ္လို႔မို႔ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့
ကုသိုလ္ကို ေခၚတယ္လို႔ သိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္
နည္းေျပာရရင္ ေလာကီက်ဳိးသက္သက္ေမွ်ာ္ကိုး
ေတာင့္တျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ႏွင့္ ေလာကုတၱရာ
က်ဳိးေမွ်ာ္ကိုး ေတာင့္တျပဳလုပ္တဲ့ကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိး
မွာေလာကီက်ဳိးသက္သက္ကို ေမွ်ာ္ကိုး ေတာင့္
တျပဳလုပ္တဲ့ကုသိုလ္က ပါရမီႏွင့္မဆုိင္ဘူး။
သာမာန္ကုသိုလ္သာျဖစ္တယ္။ ေလာကုတၱရာ
ရည္မွန္းျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ကို ပါရမီေခၚတယ္
လို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါက
ပါရမီဆိုတာ ဘာလဲဆိုတဲ့ အပိုင္းကို ေလ့လာ
ၾကည့္တာပါ။
ဒီေတာ့ ျပဆိုခဲ့တဲ့ႏွစ္ပိုင္းကို ေလ့လာလိုက္တာ
နဲ႔ပဲ ဒါနမႈ သီလမႈစတဲ့ ကုသိုလ္ေရးအလုပ္တိုင္း
ကို ပါရမီလို႔ေခၚသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖ
ကို စာဖတ္သူမ်ား သေဘာေပါက္နားလည္ၿပီ
လို႔ ယူဆပါတယ္။ လိုရင္းကိုေျဖရရင္ ကုသိုလ္
ေရးအလုပ္တိုင္းကို ပါရမီ မေခၚႏိုင္ဘူးလို႔ေျဖရ
မွာပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ တစ္ဆက္တည္း ေျပာခ်င္တာက
ကုသိုလ္လုပ္တဲ့အခါ ျပဆိုခဲ့သလို ထားတတ္တဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ပါရမီ သေဘာကို သတိထား
ၾကည့္ရင္ ငါ ပါရမီကုသိုလ္ ဘယ္ေလာက္စုမိၿပီ
လည္း၊ သာမာန္ ကုသိုလ္ေတြပဲ လုပ္မိေနသ
လား၊ မိမိကိုယ္မိမိ ဆန္းစစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ မိမိ
အေျခအေနကို သံုးသပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါတင္
မကပါဘူး။ ေနာင္အခါလုပ္ဦးမယ့္ ကုသိုလ္ေရး
ကိစၥေတြကို ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္ ဘယ္လို
ဦးတည္ခ်က္ေတြနဲ႔ လုပ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အသိ
ကိုပါ တစ္ခါတည္းရရွိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီအသိ ဒီအျမင္ ဒီအေတြဒအေခၚဟာ စာဖတ္
သူမ်ားအဖို႔ သံသရာ ခရီးအတြက္ တန္ဖိုးႀကီး
မားတဲ့ အရာေတြပါဘဲ။
အရွင္နႏၵေသနာလကၤာရ
ဘာသာေရးအႏွစ္သာရမ်ား
0 comments:
Post a Comment