Sunday, April 6, 2014

မူလခႏၶာႏွင့္အျဖစ္ခႏၶာ႐ႈကြက္

မူလခႏၶာႏွင့္အျဖစ္ခႏၶာ႐ႈကြက္

တရားေတာ္ကို ႀကိဳးစားက်င့္ႀကံပြားမ်ား
အားထုတ္ဖို႔ မိမိတို႔ရဲ႕ စိတ္တိုင္းက် ႏွစ္
သက္တဲ့ ဣရိယာပုတ္နဲ႔ စတင္ၿပီးေတာ့ 
ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကတဲ့ သူေတာ္စင္မ်ား
မွာ သေဘာထားေတြ ေပၚမွာ ဉာဏ္
ေရာက္ေအာင္ ၾကည့္တဲ့ေနရာမွာ လြဲေန
ေသးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြလည္း ရွိေနေတာ့
ကိုယ္သိနဲ႔သိဖို႔အေရးေလးကိုယခုတစ္မ်ဳိး
ေျပာဦးမယ္။

ကိုယ္တိုင္ သိမွလဲဘဲ ကိုယ္သိ ေရာက္မွာ
သူမ်ားပါးစပ္ဖ်ားလမ္းဆံုးေနတဲ့ အသိမ်ဳိး
နဲ႔ေတာ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ႏွိပ္စက္ေနတာကို
သေဘာေပါက္ ဉာဏ္ေရာက္ေအာင္ ႐ႈဖို႔
မလြယ္ပါ။ ကုိယ္တုိင္ထိုးထြင္းသိတဲ့ဉာဏ္
အျမင္ရမွ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ႏွိပ္စက္မႈေတြကို
သေဘာဉာဏ္ေရာက္ေအာင္႐ႈႏုိင္မွာ ျဖစ္
ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ထုိင္ျခင္းဣရိ
ယာပုတ္နဲ႔ အားထုတ္ၾကတဲ့ေယာဂီတိုင္း
မွာခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းရဲ႕ႏွိပ္စက္တတ္
တဲ့နာက်င္မႈထံုက်င္မႈဆိုတဲ့ ဒီဆင္းရဲဒုကၡ
ေတြကို ထိုးထြင္းၿပီးေတာ့ အစဥ္တန္းေန
တဲ့ပညတ္ကိုလည္းဘဲ မေက်ာ္ႏိုင္ဘူး။
ဃနဆိုတဲ့ အဆိုင္အခဲႀကီးကိုလည္းဘဲထိုး
ထြင္းၿပီးေတာ့ မ႐ႈႏိုင္ၾကဘူး။

အဲဒီလို မ႐ႈႏိုင္တာကိုက ကိုယ္တိုင္ သိတဲ့
ထိုးထြင္းတဲ့ဉာဏ္ အားနည္းေနတယ္။
ပညတ္နဲ႔ပရမတ္ကို ခြဲျခားၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္
ေျပာေနတယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္သိတဲ့ဉာဏ္
ရဖို႔အတြက္ကို ႐ႈရမဲ့ခႏၶာမွသေဘာမေပါက္
ရင္ ဘယ္လိုမွဉာဏ္မေရာက္ႏိုင္လို႔ဒါကိုဘဲ
ျပန္ျပန္ၿပီးေတာ့ ေျပာရတယ္။ အခုလည္း
ဘဲ ေယာဂီေတြမွာ ႐ႈေတာ့႐ႈေနတယ္။ ခႏၶာ
ကိုယ္ရဲ႕ေအာက္ပိုင္းကႏိုပ္စက္လာလို႔ ေပါင္
ကနာတာ၊ ဒူးကကုိက္တာ၊အစဥ္တန္းေနတဲ့
သႏၱတိကိုလည္းထြင္းေဖာက္ၿပီး မၾကည့္ႏိုင္
ၾကဘူး။ ဃနဆိုတဲ့ အစိုင္အခဲႀကီးကိုလည္း
ထြင္းေဖာက္ၿပီးမၾကည့္ႏိုင္ျပန္ဘူး။ အဲဒီလို
မၾကည့္ႏုိင္ဘဲနဲ႔ ဒီေပၚမွာျဖစ္ပ်က္လဲ႐ႈလို႔မရ
သူ႔ သေဘာအမွန္ကိုလည္း မၾကည့္ႏိုင္တာ
သည္ သူမ်ား ပါးစပ္ဖ်ုား လမ္းဆံုးေနေသး
တယ္။

ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ထိုးထြင္း သိမႈ
အားနည္ းေနေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
ခႏၶာကို ႏွစ္မ်ဳိး နားလည္ေအာင္ သေဘာ
ေပါက္ေအာင္ အျမင္ဉာဏ္လည္း သိပ္ၿပီး
ေတာ့ မရွင္းေသးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလဲ အျမင္
ရွင္းသြားေအာင္ မူလခႏၶာနဲ႔အျဖစ္ခႏၶာကို
ကြဲေအာင္ခြဲၿပီးမွ႐ႈရမယ္။ အဲဒါေလးကိုသ
ေဘာ ေပါက္လိုက္ပါ။ မူလခႏၶာနဲ႔ အျဖစ္
ခႏၶာရယ္လို႔ႏွစ္မ်ဳိးကို နားလည္ၾကရမယ္။

အဲဒီ ခႏၶာ ႏွစ္မ်ဳိးမွာလည္းဘဲ တရား႐ႈရင္
အျဖစ္ခႏၶာေလးကိုဘဲ႐ႈရမယ္။ ျပန္ၿပီးေတာ့
ေျပာပါ့မယ္။ခႏၶာႏွစ္မ်ဳိးကိုနားလည္ေတာ့မွ
တရား႐ႈပါ။ ကိုက္တာေတြ၊ နာတာေတြ၊
ထံုတာေတြ၊ စူးတာေတြဘယ္ေလာက္ဒုကၡ
ေပးေနေပးေန ဒီခႏၶာႏွစ္မ်ဳိးကိုဉာဏ္ေရာက္
သြားရင္ ႐ႈရတာလြယ္သြားၿပီ။ မူလခႏၶာႏွင့္
အျဖစ္ခႏၶာလို႔ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ အဲဒီမူလခႏၶာ
ႏွင့္အျဖစ္ခႏၶာမွာ တရား႐ႈရင္အျဖစ္ခႏၶာကို
ဘဲ တရား႐ႈမယ္။ ဒီေလာက္ ဆိုရင္ေတာ့
ဘယ္ခႏၶာ တရား႐ႈရမယ္ဆိုတာေလး သိ
သြားၿပီ။

အဲဒီသိသြားတဲ့အပိုင္းမွာလည္းဘဲ ဘယ္ဟာ
ကမူလခႏၶာ၊ ဘယ္ဟာကအျဖစ္ခႏၶာလို႔ခြဲျခား
မသိရင္လဲဘဲကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ထိုးထြင္းၿပီးသိ
ဖို႔မလြယ္ျပန္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္အဲဒီခႏၶာႏွစ္မ်ဳိးမွာ
မ႐ႈရမဲ့မူလခႏၶာဆိုတာကဘာ၊ ႐ႈရမဲ့အျဖစ္ခႏၶာ
ဆိုတာက ဘာဆိုတာ ကြဲသြားေအာင္ခြဲရင္ မိမိ
တို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမွာအမ်ဳိးမ်ဳိးျပေနတဲ့ေဖာက္
ျပန္ႏိုပ္စက္မႈေပါင္းစံုမွာ ဒူးကိုက္တာလဲရွိတယ္။
ေပါင္နာတာလည္းရွိတယ္။ ေခါင္းမူးတာလည္း
ရွိတယ္။ ေျခက်င္တာလည္းရွိတယ္။ အဲဒီ သ
ေဘာ တရားေလးကို ထုတ္ၿပီးေတာ့ ဉာဏ္
ေရာက္ေအာင္ ေျပာသြားမယ္။

ဒူးကိုက္တယ္၊ ေပါင္နာတယ္။ ေျခက်င္တယ္၊
ေခါင္းမႈးတယ္။ အဲဒီ ေလးမ်ဳိးလံုးကို ႏုလံုးသြင္း
လိုက္ရင္ဒူးကိုက္လို႔ မ႐ႈႏိုင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ ေခါင္း
မႈးလုိ႔မ႐ႈႏိုင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြ ခႏၶာႏွစ္မ်ဳိး မကြဲေသး
လို႔ပါ။ ခႏၶာႏွစ္မ်ဳိးကိုခြဲလိုက္ရင္ ဒူးကိုက္တယ္ဆို
ရင္ ဒူးရယ္ကိုက္တာရယ္ ခြဲၾကည့္လိုက္ပါ။ ေပါင္
နာတယ္ဆိုရင္ေပါင္ရယ္ နာတာရယ္ကို ခြဲလိုက္
ပါ။ ေျခက်င္တယ္ ဆိုရင္ ေျခရယ္က်င္တာရယ္
ခြဲလိုက္ပါ။ေခါင္းမႈးတယ္ဆိုရင္ေခါင္းရယ္မႈးတာ
ေလးရယ္ခြဲနားလည္လိုက္ပါ။ ႏွစ္ခုႏွစ္ခုစီရသြား
တယ္။ ဒူးကိုက္တယ္ဆိုရင္ ဒူးဆိုတာက မူလ
ခႏၶာ ကိုက္သေဘာေလးက အျဖစ္ခႏၶာ၊ ေပါင္
နာတယ္ဆိုရင္ ေပါင္ဆိုတာက မူလခႏၶာ၊နာသ
ေဘာက အျဖစ္ခႏၶာ၊ ေျခက်င္တယ္ဆိုရင္ေျခ
ေထာက္က မူလခႏၶာ က်င္သေဘာေလးက
အျဖစ္ခႏၶာ၊ ေခါင္းမႈးတယ္ဆိုရင္ေခါင္းကမူလ
ခႏၶာ မႈးသေဘာက အျဖစ္ခႏၶာ။ မူလခႏၶာနဲ႔
အျဖစ္ခႏၶာကိုခြဲလိုက္ၿပီး အဲဒီအထဲမွာတရား႐ႈ
ရမွာက အျဖစ္ခႏၶာ႐ႈရမွာဆိုေတာ့ ဒူးကိုက္ရင္
ဒူးကိုမၾကည့္ရဘူး။ ကိုက္သေဘာကိုပဲ သိ
ေအာင္ၾကည့္ရမွာ။ ေပါင္နာရင္ေပါင္ကိုမၾကည့္
ရဘူး။ နာသေဘာပဲ ၾကည့္ရမွာ။ ေျခက်င္ရင္
ေျခေထာက္ႀကီးကိုမၾကည့္ရဘူး က်င္သေဘာ
ဘဲၾကည့္ရမွာ။ ေခါင္းမႈးရင္ေခါင္းကိုမၾကည့္ရ
ဘူး။ မႈးသေဘာကို ၾကည့္ရတာ။

အဲဒီအျဖစ္ခႏၶာကိုယ္အေပၚမွာ ဉာဏ္ေရာက္
သြားရင္ ႐ႈရတာလြယ္သြားၿပီး ကိုယ္တိုင္ကိုယ္
တိုင္သိတဲ့ဉာဏ္နဲ႔ကို႐ႈႏိုင္သြားၿပီ။ အခုသူေတာ္
စင္မ်ားကို ပညတ္ပရမတ္ခြဲတယ္ဆိုတာ ဒါပဲ။
မူလခႏၶာဆိုတာက ပညတ္ႀကီး။ အျဖစ္ခႏၶာဆို
တာက ပရမတ္။ ဒါေလးနဲ႔ျပန္အစားသြင္းလိုက္
ရင္ရွင္းသြားတာဘဲ။ အခုတရား႐ႈေနၾကတဲ့ သူ
ေတာ္စင္အေပါင္းမွာ ဒီခႏၶာ ႏွစ္မ်ဳိး အေပၚမွာ
သေဘာေပါက္သလိုနဲ႔တကယ္႐ႈေတာ့သေဘာ
မေပါက္ဘဲ ေရာေထြးသြားၾကတယ္။

ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းက တရား႐ႈလို႔မ်ား
နာမႈေတြ ကိုက္မႈေတြ က်င္မႈေတြက ႏွိပ္စက္
လာရင္ ဒူးကိုက္ရင္ ဒူးႀကီးကို ေပၿပီးၾကည့္ေန
ၾကတယ္။ ေပါင္ကနာရင္ ေပါင္ဆိုတဲ့ေနရာႀကီး
မွာ ေပၿပီးၾကည့္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလိုၾကည့္တဲ့
ေနရာမွာလည္းပဲတဲ့အၾကည့္ႏွစ္မ်ဳိးကြဲပါေစ။
ေမြးကတည္းက စၿပီး အခုအသက္ အရြယ္ထိ
တိုင္ေအာင္ ၾကည့္ဆိုရင္အေမေမြးလို႔ပါလာတဲ့
မ်က္လံုးအၾကည့္အားေကာင္းေနၾကတယ္။
အခုတရားသေဘာ အျဖစ္ခႏၶာကိုျမင္ဖို႔အတြက္
က်ေတာ့ မ်က္လံုးအၾကည့္နဲ႔ ၾကည့္လို႔မရဘူး။
ဉာဏ္အၾကည့္ေလးနဲ႔ ၾကည့္ရမွာ အဲဒါကိုလည္း
ေရွးဦးစြာရွင္းပါေစ။ မ်က္လံုးအၾကည့္မပါေစနဲ႔။
ဉာဏ္မ်က္လံုးတပ္ၿပီး ဉာဏ္ေလးနဲ႔ၾကည့္တတ္
ေအာင္ အေလ့အက်င့္လုပ္ပါ။

႐ႈရမွာက အျဖစ္ခႏၶာ သေဘာတရား။ ၾကည့္ရမွာ
က ဉာဏ္မ်က္လံုးနဲ႔ ၾကည့္ရမွာ။ ေပါင္တို႔ ဒူးတုိ႔
နာတယ္ ကိုက္တယ္၊ ဒီေနရာကျပလာၿပီ မိမိက
႐ႈဆိုေတာ့ အဲဒီေနရာေလးကို အာ႐ုံျပဳၿပီးေတာ့
ဒူးဆိုရင္လည္းဒူးေနရာ၊ ေပါင္ဆိုရင္လည္း ေပါင္
ေနရာ၊ အဲဒီေနရာေလးေတြကို နာတာကိုက္တာ
ေလးေတြျပလာရင္ၾကည့္လိုက္တာ နာတာက ပို
နာလာတယ္။ ကိုက္တာက ပိုကိုက္လာတယ္။
အဲဒီလိုျဖစ္ေနတာသည္မူလခႏၶာေပၚတင္ေနတာ။
ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ထိုးထြင္းၿပီးသိတဲ့ အျမင္မ်ဳိးမရပဲ
နဲ႔ မ်က္လံုးအၾကည့္အားသန္ေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္
မွာ ေယာဂီသူေတာ္စင္တို႔ရဲ႕ မ်က္လံုး သတိထား
ၾကည့္ပါ။ မ်က္လံုးသည္ မွိတ္ထားေသာ္လည္းဘဲ
နာတဲ့ေနရာ ကိုက္တဲ့ေနရာ က်င္တဲ့ေနရာဆီမွာ
အေလးသာၿပီး အားစိုက္ၾကည့္ေနသလိုမ်ဳိးျဖစ္ေန
လိမ့္မယ္။

အဲဒီလိုအားစိုက္ၾကည့္ေနသလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္
ၾကည့္ရမွာက ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ရမွာ မ်က္လံုးအႀကည့္
ႀကီးကို အားကိုးၿပီးေတာ့ အဲဒီေနရာမွာ စူးစူးစိုက္
စိုက္နဲ႔အေလးသာသလို စိုက္က်ၿပီးေတာ့ၾကည့္ေန
တဲ့အတြက္ အစဥ္တန္းတာကိုလည္းဘဲ ထိုးထြင္း
ၿပီးေတာ့ဉာဏ္ကျမင္ေအာင္မ႐ႈႏိုင္ဘူး။ အစိုင္အခဲ
ဆိုတဲ့ပညတ္ႀကီးကိုလဲ ထိုးထြင္းၿပီးေတာ့ဉာဏ္က
မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္အခါမွာ မ်က္လံုး
အၾကည့္အားသတ္ေနသလို မ်က္လံုးႀကီးကစိုက္
က်သလိုျဖစ္ေနပါသည္။ ေယာဂီမ်ားသတိျပဳလုိက္
ပါ။အဲဒီက်ရင္ ကိုယ္႐ႈေနတဲ့အ႐ႈခံအာ႐ုံဟာ အျဖစ္
ခႏၶာကို႐ႈရမွာ။ မူလခႏၶာေပၚတင္သြားၿပီး သူမ်ား
ပါးစပ္ဖ်ားမွာ လမ္းဆံုးတဲ့ နာမႈ၊က်င္မႈဆိုတဲ့ပညတ္
ေနာက္ကို ပါသြားၿပီ။

႐ႈရမွာက ႐ႈပံ ႐ႈပံတိ သမႏုပႆတိ ဆိုတဲ့ေဖာက္
ျပန္တဲ့ သေဘာေလးကို ေဖာက္ျပန္တဲ့အျမင္ ႐ုိး႐ုိး
ေလးသိ႐ုံပဲ။ အခုေတာ့ မိမိတို႔က ဘယ္လို ႐ႈလိုက္
လဲဆိုေတာ့ ႐ူပံ အတၱေတာ သမႏုပႆတိ ဆိုၿပီး
အသိအျမင္မ်ဳိးနဲ႔ သြား႐ႈေနတယ္။ ႐ူပံ၊ ေဖာက္ျပန္
တတ္တဲ့ သေဘာအမွန္ေလးကိုဘဲ အတၱေတာ၊ ငါ
ငါ့ေပါင္ ငါ့ဒူး၊ ပူတယ္၊ နာတယ္၊ က်င္တယ္၊ ထံု
တယ္၊ ဒါမ်ဳိးေတြနဲ႔သြား႐ႈေနတယ္။ အဲဒီလို႐ႈေနတဲ့
အတြက္ အတၱေတာ ဆိုကတည္းကိုက သကၠာယ
ဒိ႒ိနဲ႔႐ႈေနမွေတာ့ ေယာဂီတို႔ရဲ႕ အစဥ္တန္းေနတဲ့
သႏၱတိလဲ ထိုးေဖာက္ၿပီး မ႐ႈႏိုင္ေတာ့ဘူး။

အဲဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့ ႐ူပံ ႐ူပံတိ သမႏုပႆတိဆိုတဲ့
အတိုင္း ေဖာက္ျပန္တဲ့ သေဘာေလးကို ေဖာက္
ျပန္တဲ့အမူအရာေလးတိုင္း အသိအျမင္ေလးကိန္း
ေအာင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ အျဖစ္ခႏၶာေလးကို အျဖစ္
ခႏၶာေလးေပၚမွာဘဲ ထိုးထြင္းသိတဲ့ ဉာဏ္ေလးနဲ႔
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ဆိုရင္ မ်က္လံုး အၾကည့္ မပါေစ
ေတာ့နဲ႔။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘာနဲ႔ ဥပမာေပးရမလဲဆိုရင္
ၾကည္လင္ေနတဲ့ ေရကန္ထဲကို ခဲလံုးေလး တစ္လံုး
ပစ္ခ်လိုက္တယ္။ ဒီခဲလံုးေလးဟာ ေရေအာက္
ၾကမ္းျပင္ကို ထိသြားေတာ့ ပလံုစီေလးေတြတက္
လာတယ္။ ေရအတြင္းပိုင္းထဲမွာ မိမိကစိုက္ၾကည့္
ေနတဲ့အခါမွာ ပလံုစီေလးေတြဟာ ေရေအာက္
ၾကမ္းျပင္ကိုထိသြားေတာ့ ပလံုစီေလးေတြ တက္
လာတယ္။ ေရအတြင္းပိုင္းထဲမွာ မိမိက စိုက္ၿပီး
ၾကည့္ေနတဲ့အခါမွာ ပလံုစီေလးေတြဟာစၿပီးတစ္
လံုး ႏွစ္လံုး သံုးလံုးတုန္းကေတာ့ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု
ရွင္းသလိုလို အဲဒီအတိုင္းပဲ ကိုယ့္ခႏၶာက နာစ
ေလးမွာက်င္စေလးမွာထံုစေလးမွာတုန္းကေတာ့
႐ႈရတာ မပင္ပန္းဘဲနဲ႔ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔
ရွင္းရွင္းလင္းလင္းတစ္ခုခ်င္းကို႐ႈႏိုင္သလိုမ်ဳိးႀကံဳ
ရပါတယ္။

အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ ေရအတြင္းပိုင္းကိုစိုက္ၾကည့္ေန
တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ပလံုစီေလးဟာ ကြဲသြား
တာမရွိဘဲ တစ္လုံးၿပီးတစ္လံုး၊ တစ္လံုးၿပီးတစ္လံုး
ဟာ အေရအတြက္ေတြမ်ားလာၿပီး အစဥ္တန္းသြား
တယ္။ အစဥ္တန္းသြားတဲ့ သႏၱတိပညတ္ကဖံုးသြား
တဲ့အခါက်ေတာ့ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ အျမင္ ၾကည့္လုိ႔ကို
ဘယ္လိုမွ မရွင္းေတာ့ဘဲ အျမင္ အာ႐ုံေတြဟာ
မၾကည္လင္ေတာ့ဘူး။

အဲဒါဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ မိမိရဲ႕မ်က္လံုးအၾကည့္
ဟာ အေလးသာသလိုမ်ဳိး ဒူးကိုက္ရင္ဒူးဆိုတဲ့ေနရာ၊
ေပါင္ဆိုတဲ့ေနရာ၊ ေျခက်င္ရင္ေျခဆိုတဲ့ေနရာ၊ အဲဒီ
ေနရာမွာ အေလးသာၿပီးေတာ့ ေရအတြင္းပိုင္းမွာ
စိုက္ၾကည့္ေနသလိုမ်ဳိး ၾကည့္တဲ့အတြက္ အစဥ္
တန္းလာတဲ့အရာေတြဟာ ႐ႈပ္ေထြးကုန္တယ္။ တစ္
ခုခ်င္းတစ္ခုခ်င္းကို ပီျပင္စြာ႐ႈလို႔မရေတာ့ဘူး။ ဒီအ
ခ်ိန္မွာ ေရအတြင္းပိုင္းထဲမွာ စိုက္ၾကည့္ေနတဲ့ အ
ၾကည့္ကိုေရျပင္ေပၚမွာရွပ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ေရမ်က္ႏွာ
ျပင္ေပၚမွာရွပ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ အစဥ္တန္းတာ
သည္သူ႕သေဘာအတိုင္း သူျဖစ္ေနသည္။ ကုိယ္နဲ႔
မဆိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တရား႐ႈတယ္ဆိုရင္ အျဖစ္
ခႏၶာေလးေတြ ေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္း မွာကုိယ္နဲ႔မဆိုင္
တဲ့အၾကည့္ သူစိမ္းဆန္တဲ့အျမင္လို႔ ေက်းဇူးေတာ္
ရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔မွာခဲ့တဲ့ စကား
ေလးကို မေမ့နဲ႔။

သူစိမ္းဆန္တဲ့အျမင္ဆိုတာ ကုိယ္မျမင္ဘူးတဲ့အရာ
ကို ၾကည့္ေနသလို ကုိယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့ အၾကည့္ဆိုတာ
ဒီတရားေတြသည္ ကိုယ့္သေဘာကိုယ့္အႀကိဳက္မပါ။
သူ႔သေဘာသူ႔အတိုင္း ျဖစ္ေနတာလို႔ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္
တဲ့အၾကည့္ေလးမ်ဳိးနဲ႔ ၾကည့္ေနရင္ အလြန္ကိုသက္
ေတာင့္သက္သာ ရွိတယ္။ အဲဒီအတိုင္းဘဲ ေရျပင္
ေပၚကို ရွပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္လံုးခ်င္း တစ္လံုး
ခ်င္း တက္လာလိုက္ ကြဲသြားလိုက္ တက္လာလိုက္
ကြဲသြားလိုက္ နဲ႔ အစဥ္တန္းေနတာေတြဟာ ကိုယ့္
ကို ဒုကၡမေပးေတာ့ဘဲနဲ႔ အလြန္အျမင္ရွင္းတဲ့႐ႈကြက္
ေလးဟာ ေရျပင္ေပၚမွာရွပ္ၾကည့္ေနသလို တစ္လံုး
ပြက္လိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္ တစ္လံုး ပြက္လုိက္
ေပ်ာက္သြားလိုက္နဲ႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ႐ႈႏုိင္သလိုဘဲ
မ်က္လံုးအၾကည့္ကို အဲဒီေနရာက ေနၿပီး ေရွ႕တူ႐ႈ
ကိုပို႔လုိက္ပါ။

အစဥ္တန္းေနတဲ့ ေနရာကို စိုက္က်ေနတဲ့ မ်က္လံုး
အၾကည့္ကို ေရွကတူ႐ႈကိုပို႔လုိက္ရင္ အဲဒီအစဥ္တန္း
တာသည္ ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ေတာ့ဘူး။ ေပၚလာတဲ့အ႐ႈ
ခံကိုလဲ ကိုယ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ အသြင္မ်ဳိး နာတာေတြ၊
က်င္တာေတြ၊ ပညတ္နယ္မွာ ရင္းႏွီးတဲ့သြင္မ်ဳိး မ႐ႈ
ေတာ့ဘဲနဲ႔ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ႏွလံုးသြင္း မွန္မႈေလးကို
ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏုိင္ေအာင္လို႔ မ်က္လံုးအၾကည့္ကို ေရွ႕တူ
႐ႈပို႔ၿပီး ဉာဏ္ကေလးနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္လုိက္စမ္းပါ။
ဉာဏ္ကေလးနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ခုနအစဥ္
တန္းေနတာသည္ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလို ေပၚလာတဲ့
အ႐ႈခံဟာလဲ သူစိမ္းဆန္တဲ့ အျမင္မ်ဳိးနဲ႔ ၾကည့္လာ
ႏိုင္တဲ့အခါ အစဥ္တန္းတာလဲ ကိုယ့္ကို ဒုကၡမေပး
ေတာ့ဘူး။ သူစိမ္းဆန္တဲ့ အျမင္ေၾကာင့္လဲဘဲ ႏွိပ္
စက္နာက်င္မႈဆိုတဲ့ ပညတ္ေပၚ မတင္ေတာ့ဘဲနဲ႔
ေဖာက္ျပန္တဲ့ သေဘာေလးရဲ႕ အမူအရာေလးကို
သူ႔သေဘာအတိုင္း ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ တစစ္
စစ္နဲ႔ တနာနာနဲ႔ ဉာဏ္ေအာက္မွာ ျဖစ္လိုက္ပ်က္
လိုက္ စစ္ကနဲ စစ္ကနဲ နာကနဲ နာကနဲ၊ က်င္က
နဲ က်င္ကနဲနဲ႔ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုဟာ ေရျပင္ေပၚမွာ
တက္ၿပီးေတာ့ ေပၚလိုက္ ကြဲသြားလိုက္ ေပၚလိုက္
ကြဲသြားလိုက္ နဲ႔ အဲဒီသေဘာမ်ဳိးကို ကိုယ့္ရဲ႕ဉာဏ္
မွာ ေပၚလိုက္ ေပ်ာက္လုိက္ ျဖစ္လိုက္ပ်က္လုိက္နဲ႔
ေကာင္းစြာျမင္လာလိမ့္မယ္တဲ့။ မ်က္လံုးအၾကည့္
မပါေစနဲ႔ေနာ္။

ကိုယ္တိုင္သိခ်င္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ေလးနဲ႔ၾကည့္
တတ္ေအာင္အဲဒီလို သတိထားလိုက္ ႏိုင္တာနဲ႔၊
မ်က္လံ့ုးအၾကည့္ကို ေရွ႕တူ႐ႈ ပို႔လိုက္ ဉာဏ္နဲ႔
ေစာင့္ၾကည့္လိုက္။ အဲဒါဆိုရင္ အျဖစ္ခႏၶာေပၚမွာ
ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ထိုးထြင္းတဲ့ အျမင္ေကာင္းစြာ
ကိန္းသြားၿပီး အဲဒီေယာဂီသည္သက္ေတာင့္သက္
သာနဲ႔ တရားသေဘာအေပၚမွာဉာဏ္သက္၀င္ၿပီး
ဘယ္ေလာက္ ႏွိပ္စက္ ႏွိပ္စက္ ကိုယ္သာ နာေစ
စိတ္မနာေတာ့ပါ။ မိမိတို႔နဂိုတုန္းက အျဖစ္ခႏၶာ
ကိုေကာင္းစြာဉာဏ္မေရာက္ အျဖစ္ခႏၶာကိုထြင္း
ေဖာက္ၿပီးမၾကည့္တတ္ ဒီလိုလဲဘဲ ရွင္းရွင္းလင္း
လင္းမသိခဲ့ေတာ့ ၾကည့္ေလ ပိုနာေလ။ ပိုမခံႏိုင္
ေလနဲ႔ ေဒါသတရားေတြဟာ ကုိယ္နာတာနဲ႔အမွ်
စိတ္ကိုပါနာက်င္ေစပါတယ္။ ကိုယ္ေရာစိတ္ေရာ
နာက်င္တဲ့အတြက္ သမာဓိလဲမတည္။ ဉာဏ္လဲ
မေပၚေတာ့ တစ္ခ်ိန္လံုးသည္ အ႐ႈံးႀကီးဘဲျပသြား
တယ္။

ဒါမ်ဳိး မျဖစ္ရေအာင္လို႔ မ်က္လံုးအၾကည့္ မပါေစ
ဘဲ ဉာဏ္နဲ႕ၾကည့္ရမွာပါလားလို႔သေဘာ ရွင္းၿပီး
ခႏၶာႏွစ္မ်ဳိးမွာလဲဘဲ ပညတ္ဆိုတဲ့မူလခႏၶာကိုမ႐ႈ
ရဘူးေဟ့။ သေဘာဆိုတဲ့ အျဖစ္ခႏၶာကိုသာ႐ႈရ
မွာပါလားလို႔ အဲဒီလိုက်က်နန သေဘာေပါက္ၿပီး
ေတာ့ အျမင္အာ႐ုံကလဲဘဲ ကံေပးတဲ့မ်က္လံုးနဲ႔
ၾကည့္တဲ့ အၾကည့္မ်ဳိး မေရာက္ေအာင္စိုက္က်ေန
တဲ့ အၾကည့္မ်ဳိးကို သတိထားဖယ္ရွင္းၿပီးဉာဏ္နဲ႔
ေစာင့္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ အဲဒီကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔
သိလာတဲ့အသိအျမင္ေအာက္မွာ သေဘာအမွန္
ရဲ႕ ခႏၶာအပ်က္ေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္ရ
သိရရင္ ေၾသာ္ တရားဆိုတာ သေဘာေပါက္
ေတာ့လဲ လြယ္လိုက္တာ။ သက္ေတာင့္ သက္
သာေလးနဲ႔႐ႈရတာ အဆင္ေျပလိုက္တာ။

ကုိယ္ကဘယ္ေလာက္ဘဲ ႏွိပ္စက္ႏွိပ္စက္ စိတ္
မွာ နာက်င္မႈ မရွိေတာ့ပါလား။ နကုလပီတာဆို
တဲ့အဖိုးႀကီးကို ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့သလိုဘဲ ကိုယ္
သာနာမယ္ စိတ္မနာေတာ့ဘူး။ အဲဒီအသိ အဲဒီ
အျမင္ကို မရသမွ် ေယာဂီသူေတာ္စင္မ်ားကိုယ္
က နာတိုင္း နာတိုင္း စိတ္မွာလဲ မခံမရပ္ႏုိင္
ေအာင္ ဒုကၡ ဆင္းရဲေတြ ေပၚၿပီး တရား႐ႈရတာ
အဆင္ေျပၾကပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သေဘာရွင္း
သြားရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲၾကာၾကာ ထုိင္လို႔ရ
သြားၿပီ။ အဲဒီလိုၾကည့္တတ္ေအာင္ အစဥ္တန္း
တိုင္း တန္းတိုင္း အစိုင္အခဲသေဘာမ်ဳိးျပတိုင္း
ျပတိုင္းမွာ ေရျပင္ေပၚကို ျပစ္ခ်လိုက္တဲ့ ခဲလံုး
ပမာ ေရအတြင္းဘက္ကိုစိုက္ၾကည့္ေနလို႔အစဥ္
တန္းေနတဲ့ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြကို အျမင္ ရွင္းရွင္းနဲ႔
ၾကည့္ႏုိင္ေအာင္ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚကိုရွပ္ၾကည့္
သလို ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ေပၚေနတဲ့ေနရာကေလးေတြ
ေပၚမွာ မ်က္လံုး အၾကည့္ႀကီးပါေနရင္ သူ႔ကို
သတိထားၿပီး ေရွ႕ဦးစြာရွင္းလိုက္ပါ။

ဉာဏ္အၾကည့္ေလးနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္လိုက္ရင္တစစ္
စစ္နဲ႔ သေဘာတရားေလးေတြရဲ႕ေပၚလိုက္ေပ်ာက္
လိုက္ တစ္နာၿပီး တစ္နာ နာကနဲ နာကနဲရဲ႕ ေပၚ
လိုက္ေပ်ာက္လိုက္၊ က်င္ကနဲ က်င္ကနဲရဲ႕ တစ္
က်င္ၿပီးတစ္က်င္ရဲ႕ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ေတြကို
ထက္ထက္ျမက္ျမက္႐ႈလာႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ေၾကာင့္မို႔လို႔ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ နားရွင္းေအာင္ေတာ့
သင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ေယာဂီမ်ားသေဘာေပါက္တယ္ဆိုရင္ကိုယ ္ႀကိဳး
စားမဲ့အ႐ႈခံတရားေတြရဲ႕အေပၚမွာပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္အ
ျမင္ဉာဏ္ေလးေတြရေအာင္ က်န္ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္
ေလးေတြမွာ မူလခႏၶာနဲ႔ အျဖစ္ခႏၶာကို သေဘာ
ရွင္းၿပီး အျဖစ္ခႏၶာကို တရား႐ႈရမွာပါလားလို႔ သ
ေဘာေပါက္ၿပီး ႐ႈရမဲ့ေနရာမွာမ်က္လံုးအၾကည့္ကို
မပါေစဘဲ ဉာဏ္အၾကည့္ေလးကိန္းၿပီးေတာ့ သ
ေဘာထားမွန္စြာနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့အၾကည့္သူစိမ္း
ဆန္တဲ့အျမင္မ်ဳိးေလးေတြရေအာင္ ႀကိဳးစား႐ႈပြား
အားထုတ္ေပးေနၾကပါ။

အရွင္ပုညာနႏၵ
၀ိပႆနာ အလုပ္ေပးတရား

                                                    

0 comments:

Post a Comment