ေတာင္းတဲ့ဆုနဲ႔ ျပည့္ေစဖို႔
သက္တမ္းကုန္ဆံုးဖို႔ ရက္ပိုင္းသာလုိေတာ့တဲ့
မၾကာခင္မွာ ရာထူးလက္လြတ္ရမယ့္သိၾကား
မင္းက ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား
ရန္ၿငိဳးကင္းကုန္လ်က္ ဒဏ္ကင္းကုန္လ်က္
ရန္သူကင္းကုန္လ်က္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းကုန္
လ်က္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္းကုန္လ်က္ ငါတို႔
သည္ ေနလိုပါကုန္၏။ ေနပါရေစဟု နတ္လူ
အသူရာ နဂါး ဂဠဳန္တို႔ႏွင့္ အျခားအျခားေသာ
သတၱ၀ါတို႔၏သႏၱာန္၀ယ္ ေတာင့္တျခင္းျပင္းျပစြာ
ျဖစ္ရွိၾကပါသည္။ ယင္းသို႔ ေတာင့္တျခင္းျပင္းျပ
စြာ ျဖစ္ကုန္ပါေသာ္လည္း ထိုသတၱ၀ါတုိ႔သည္
ရန္ၿငိဳးရွိကုန္လ်က္၊ ဒဏ္ရွိကုန္လ်က္၊ ရန္သူရွိ
ကုန္လ်က္၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းရွိကုန္လ်က္ ၊ အမ်က္
ထြက္မႈရွိၾကကုန္လ်က္ ေနၾကရပါသည္။ ဤသုိ႔
ေနၾကရျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္းဟု
ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
နတ္တို႔သနင္းသိၾကားမင္း ရန္ၿငိဳးကင္းကုန္လ်က္
ဒဏ္ကင္းကုန္လ်က္၊ ရန္သူကင္းကုန္လ်က္၊ စိတ္
ဆင္းရဲျခင္းကင္းကုန္လ်က္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္း
ကုန္လ်က္၊ ငါတို႔သည္ ေနလိုပါကုန္၏။ ေနပါရေစ
ဟု နတ္လူ အသုရာ၊ နဂါး ဂဠဳန္တို႔ႏွင့္ အျခားအျခား
ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ သႏၱာန္၀ယ္ ေတာင့္တျခင္းျပင္း
စြာ ျဖစ္ရွိေပ၏။ ယင္းသုိ႔ေတာင့္တျခင္းျပင္းစ ြာျဖစ္
ကုန္ပါေသာ္လည္း ထိုသတၱ၀ါတို႔သည္ ရန္ၿငိဳးရွိ
ကုန္လ်က္၊ ဒဏ္ရွိကုန္လ်က္၊ ရန္သူရွိကုန္လ်က္၊
စိတ္ဆင္းရဲျခင္းရွိကုန္လ်က္ ၊ အမ်က္ထြက္မႈရွိကုန္
လ်က္၊ အမ်က္ထြက္မႈရွိၾကကုန္လ်က္ ေနၾကရကုန္
၏။ ဤသုိ႔ေနၾကရျခင္းသည္ ကိုယ့္ထက္သာသူကို
မနာလိုျခင္း = ဣႆာ၊ ကိုယ္ေကာင္းစားသလို
သူတစ္ပါးအား မေကာင္းစားေစလိုေသာ = မစၧရိယ
တရားႏွစ္ပါးေၾကာင့္ျဖစ္၏ လုိ႔ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
က ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဒီအခါမွာ သိၾကားမင္းကဆက္ၿပီးေတာ့ ထိုဣႆာ
မစၧရိယတရားႏွစ္ပါးတို႔သည္ ေဘးရန္မ်ား၍မႀကီး
ပြားေသာတရားမ်ားျဖစ္ေနပါလ်က ္အဘယ္ေၾကာင့္
ေျမြေပြးကို ခါးပိုက္ပိုက္ထားသကဲ့သုိ႔ သတၱ၀ါတို႔
သည္ မိမိတို႔၏သႏၱာန္၌အျဖစ္ခံ၍ေန ၾကပါသနည္း
လုိ႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားျပန္ပါတယ ္။
နတ္တို႔သနင္း သိၾကားမင္း သတၱ၀ါတို႔သည္ မိမိ
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိ္းအပ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္အသင္းအပင္း၊
မခ်စ္ခင္မျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္အသင္းအပင္း
ဟု ခြဲျခားသတ္မွတ္ၾကျခင္းေၾကာင ့္ ဣႆမစၧရိယ
တရားႏွစ္ပါးတို႔သည္ ျဖစ္ေနၾကရသည္လို႔ေျဖေတာ္
မူပါတယ္။
သူတစ္ပါးတို႔ရဲ႕စည္းစိမ္ကို မနာလုိမၾကည္ျဖဴ
ျငဴစူျခင္းဟာ ဣႆာျဖစ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးတို႔
ရၿပီးရလတၱံ႕ေသာ စည္းစိမ္မ်ား၌ မနာလိုမၾကည္
ျဖဴျငဴစူျဖစ္ေနျခင္းဟာ ဣႆာျဖစ္ေနျခင္းရဲ႕
လကၡဏာျဖစ္္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးတရားသျဖင့္
ေကာင္းစားထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတာ ၊ ေနာက္လိုက္
အေျခြအရံေပါမ်ားတာကို မနာလို မၾကည္ျဖဴ ျငဴစူ
ေနတာဟာလည္း ဣႆာျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သူတစ္
ပါးကေဟာေျပာပြဲႀကီးေတြလုပ္တ ဲ့အခါမွာ လူဦးေရ
ေထာင္ေသာင္းခ်ီတက္ေရာက္နားေ ထာင္တာကို
မနာလုိမၾကည္ျဖဴ ျငဴစူတာဟာလည္း ဣႆာပါပဲ။
စိတ္ထဲမွာ မနာလိုလြန္းအားႀကီးၿပီး ကဖ်က္ယဖ်က္
လုပ္ၿပီး ေႏွာက္ယွက္တာကေတာ့ ကာယကံေျမာက္
၀ီတိကၠမဣႆာျဖစ္ပါတယ္။ ဣႆာျဖစ္ေနတဲ့ လူ
တစ္ေယာက္အတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္၊ ကိုယ္ခ်မ္း
သာျခင္း ဘယ္ေသာအခါမွရွိမလာႏုိင္ပါဘူ း။
မိမိစည္းစိမ္ခ်မ္းသာကုိ ၀န္တိုေစးႏွဲ ႏွေျမာျခင္းဟာ
မစၧရိယျဖစ္ပါတယ္။ မစၧရိယငါးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔က် မ္းဂန္
မ်ားကဆိုပါတယ္။ ထိုငါးပါးကေတာ့
၁။ အာ၀ါသမစၧရိယ = မိမိ၏ေနရာျဖစ္ေသာ အိမ္၊
ေက်ာင္း၊ အာရာမ္ၿခံ၀င္း၊ တိုက္ခန္း အစရွိေသာေနရာ
ေဒသ အမ်ဳိးမ်ဳိး၌ ၀န္တိုႏွေျမာျခင္း၊ သူတစ္ပါးတို႔
လာေရာက္ေနထိုင္ အသံုးျပဳမည္ကို မလိုလားျခင္း။
၂။ ကုလမစၧရိယ = မိမိ၏အေျခြအရံအသင္းအပင္း
တပည့္တပန္း အမ်ဳိးအေဆြမ်ား သူတစ္ပါးတို႔ႏွင့္
ေျပာဆိုဆက္ဆံကာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနမည္ကို၀န ္တို
ႏွေျမာျခင္း။
၃။ လာဘမစၧရိယ = ပစၥည္းဥစၥာအာဏာစသည္တို႔
၌ ၀န္တိုႏွေျမာျခင္း၊ သူတစ္ပါးအားခြဲေ၀မေပးလိုျခင ္း၊
သူတစ္ပါးတို႔ မိမိကဲ့သို႔ မရေစလိုျခင္း။
၄။ ၀ဏၰမစၧရိယ = ႐ုပ္ရည္လွပျခင္း၊ ဂုဏ္သတင္း
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္း၌ ၀န္တိုႏွေျမာျခင္း၊ မိမိလွ
သလို သူတစ္ပါးလွမွာကို မလိုလားျခင္း။ မိမိထင္
ေပၚေက်ာ္ၾကားသလို သူတစ္ပါးထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား
မွာကို စိုးရိမ္ျခင္း။
၅။ ဓမၼမစၧရိယ = အသိပညာဉာဏ္တို႔၌ ၀န္တို
ႏွေျမာျခင္း၊ မိမိသိထားသလို တတ္ထားသလို သူ
တစ္ပါးတို႔ တတ္သိမွာကို မလိုလားျခင္း၊ စိုးရိမ္ျခင္း
တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမစၧရိယတရားငါးပါးျဖစ္သူအတ ြက္ ခံစားရမယ့္
အက်ဳိးဆက္ေတြကလည္းရွိေသးပါတ ယ္။
အာ၀ါသမစၧရိယေၾကာင့္ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌
ဘီလူးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿပိတၱာေသာ္လည္း
ေကာင္း ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ အာ၀ါသ၌ၿငိကပ္စြဲလမ္းမႈ
အလိုဆႏၵယုတ္ညံ့မႈေၾကာင့္ ထိုမိမိ၀န္တိုႏွေျမာ
ခဲ့သည့္ အာ၀ါသ၏အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ားကိုဥ ီးေခါင္း
ျဖင့္ ခ်ီရြက္၍ လွည့္လည္ေနထိုင္ရတတ္ပါတယ္။
ကုလမစၧရိယေၾကာင့္ ငါ၏တပည့္အေျခြအရံအသင္း
အပင္းတို႔သည္ ငါ့အားစြန္႔ပစ္သြားၾကကုန္ၿပ ီလို႔ေတြး
ေတာပူပန္ကာ ေရာဂါဆိုးမ်ားရရွိၿပီး အေသဆိုးနဲ႔
ေသဆံုးရတတ္ပါတယ္။
လာဘမစၧရိယေၾကာင့္ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းကို မိမိပိုင္
ပစၥည္းကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ကာ ပုဂၢလိကအေနျဖင့္သံုး
ေဆာင္ခံစားျခင္းေၾကာင့္ ေသလြန္သည္မွေနာက္၌
ဘီလူးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿပိတၱာေသာ္လည္း
ေကာင္း၊ စပါးႀကီးစေသာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမားတဲ့ေျမြ
ႀကီးမ်ဳိး၌ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
၀ဏၰမစၧရိယေၾကာင့္ ဘ၀အဆက္ဆက္ ႐ုပ္ရည္
အဆင္းလွပတင့္တယ္ျခင္း၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား
ျခင္း မရရွိတတ္ပါဘူး။
ဓမၼမစၧရိယေၾကာင့္ ဘ၀အဆက္ဆက္ ဉာဏ္ပညာ
ထံုထိုင္းမႈိင္းအေသာ ဒုပၸညပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ရတတ္ပါ
တယ္။
ဒီမစၧရိယငါးပါးထဲက တစ္ပါးပါးျဖစ္သူဟာ ပစၥဳပၸန္
မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ အိပ္ေကာင္းျခင္းမအိပ္ရ၊
စားေကာင္းျခင္းမစားရ၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းမေန
ထိုင္ရဘဲ ပူပူေလာင္ေလာင္ေနထိုင္ရျခင္ းဆိုတဲ့
အက်ဳိးဆက္ေတြကို ခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေၾကာက္တတ္မယ္ဆိုရင္ အလြန္မွေၾကာက္လန္႔
ဖြယ္ရာေကာင္းလွပါတယ္။
တစ္ခါတုန္းက အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္က အရွင္ဘုရား
တပည့္ေတာ္သည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ အပါယ္ငရဲ
က်ေရာက္ေသာ မာတုဂါမမ်ားကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္
ျဖင့္ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ အဘယ္မွ်ေသာတရားတို႔ျဖင့္
ျပည့္စံုေသာ မာတုဂါမသည္ ေသလြန္ေသာအခါ
အပါယ္ငရဲသုိ႔က်ေရာက္ပါသနည္း လို႔ ရွင္ေတာ္ျမတ္
ဘုရားကုိ ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဒီအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက အႏု႐ုဒၶါ ဤေလာက
၌ မာတုဂါမသည္ နံနက္အခ်ိန္၌၀န္တိုျခင္းမစၧ ရိယ
ထၾကြေသာစိတ္ျဖင့္ အိမ္မႈကိစၥတို႔၌ စီမံခန္႔ခြဲ၍ေန
၏။ ေန႔လယ္အခ်ိန္၌ မနာလိုျခင္းဣႆာထၾကြ
ေသာစိတ္ျဖင့္ အိမ္မႈကိစၥတို႔ကို စီမံခန္႔ခြဲ၏။ ညခ်မ္း
အခ်ိန္၌ ကာမရာဂထၾကြေသာစိတ္ျဖင့္ အိမ္မႈကိစၥ
တို႔ကို စီမံခန္႔ခြဲ၍ေန၏။ အႏု႐ုဒၶါဤသံုးပါးေသာ
တရားတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုေသာမာ တုဂါမသည္ ေသလြန္
ေသာအခါမွာ ငရဲသုိ႔က်ေရာက္၏လုိ႔ ေျဖၾကားပါ
တယ္။
ဒီအေမးအေျဖမွာ အရွင္အႏု႐ုဒၶါက သူ႔အျမင္အရ
မိန္းမလို႔နာမည္တပ္ေမးလို႔ဘ ုရားရွင္ကလည္း
မိန္းမလုိ႔နာမည္တပ္ေျဖဆိုခဲ ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အရွင္အႏု႐ုဒၶါသာသက္ေတာ္ထင္ရ ွားရွိေနခဲ့ေသး
ရင္ မိန္းမ ေယာက္်ားလို႔ ေမးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ယခုကာလမွာ အခ်ဳိ႕ေသာေယာက္်ားရင့္မႀကီး
ေတြဟာ ဣႆာမစၧရိယတရားမ်ား မိန္းမေတြ
ထက္ေတာင္ထၾကြေသာင္းက်န္းေနၾ ကတာကို
ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းေတြကိုပုဂၢ လိ
ကပိုင္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနၾကတာကလည္း တိုင္း
သိျပည္သိ ကမၻာသိပါ။ ကာမရာဂသတင္းေတြ
ကလည္း နံေဟာင္ေနတဲ့အထိအနံ႔ထြက္ေနပ ါ
တယ္။ ဒီတရားသံုးပါးနဲ႔ျပည့္စံုတဲ ့သူက က်ား
က်ားမမ ေသရင္ အပါယ္ငရဲလားရမယ္ဆိုတာ
မလြဲဧကန္ပါပဲ။ ဒီတရားသံုးပါးနဲ႔ျပည့္စံုေန ရင္
ဘုရားျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းဒကာျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္း
ဒကာျဖစ္ျဖစ္၊ ပိဋကတ္သံုးပံုဒကာျဖစ္ျဖစ္
ေသရင္မုခ် အပါယ္ငရဲကို လားေရာက္ရမွာပါ။
တစ္ဘ၀တစ္ခႏၶာအတြက္ပဲၾကည့္ေန ရင္ေတာ့
အေနမေျဖာင့္သလို အေသလည္းမေျဖာင့္ႏုိင္
ေတာ့ပါဘူး။ တစ္သံသရာလံုးလည္း ေအာက္
တန္းစားဘ၀နဲ႔ ရွင္သန္ေနထိုင္သြားရမွာပါ။
ဇာတကပါဠိေတာ္ သံကိစၥဇာတကမွာ မနာလို
၀န္တုိေသာ သူတို႔သည္ ေသတၱာသ႑ာန္
ေလးေထာင့္ရွိ၍ မီးျဖင့္ေတာင္ေလာင္ေနေသာ
သံမိုးသံကာ သံခင္းအတြင္း၌ အလွ်ံတေျပာင္
ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနေသာမီးတိ ု႔၏ ေလာင္
ျမွိက္ျခင္းကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာခံၾကရကုန္ ၏လို႔
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဓမၼပဒပါဠိေတာ္ ဇမၺဳကေထရ၀တၳဳမွာဆိုရင္
လည္း မနာလို၀န္တိုမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ငရဲသုိ႔က်ခံရၿပီး ငရဲမွလြတ္၍ လူ႔ဘ၀ေရာက္
ေသာအခါမွာလည္း အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ငါး
ဆယ့္ငါးႏွစ္ပတ္လံုး လူ႔မစင္ေတြကုိ စားရတယ္
ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားေ ဟာ
ၾကားထားတာရွိပါတယ္။ မနာလုိ၀န္တိုမႈဟာ
မိမိကို ပစၥဳပၸန္သံသရာ အဆက္ဆက္ေအးခ်မ္း
မႈမွ ကင္းေ၀းေစလိုသလို ပတ္၀န္းက်င္ကို
လည္းပူေလာင္ေစပါတယ္။ မနာလုိ၀န္တိုျခင္း
ဟု မိမိသူတစ္ပါး ေကာင္းက်ဳိးတစ္စံုတစ္ရာ
မရွိေစပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပစၥဳပၸန္တစ္ဘ၀တစ္
ခဏေလးကုိသာ ၾကည့္ၿပီး မနာလုိ၀န္တိုမႈမ်ား
ျဖစ္ေနၾကတာေတြကို သတိထားၿပီး ရပ္တန္႔
ၾကရပါမယ္။
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး၊ တိုင္းႏုိင္ငံတစ္ခုလံုး
တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းဖြံ႕ၿဖိဳးတ ိုးတက္ဖို႔ဆိုရင္
အခ်စ္အမုန္းေတြကိုေဘးဖယ္ထား ၿပီး ဣႆာ
မစၧရိယကင္းကင္းနဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကဖို႔လိုပါ
တယ္။ အခ်စ္အမုန္းေတြနဲ႔ပိုင္းျခာ းကန္႔သတ္
ၿပီး တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဣႆာမစၧရိယေတြပြား
မ်ားေနၿပီး၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းေတြကို ငါပိုင္
ပစၥည္းသဖြယ္ အသံုးျပဳစီမံခန္႔ခြဲေနမယ္ဆိ ု
ရင္ေတာ့ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းၿပီးဖြံ႕ၿဖ ိဳးတိုးတက္
တဲ့ႏုိင္ငံ ဘယ္ေသာအခါမွျဖစ္လာမွာမဟုတ္
ပါဘူး။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ေခါင္းျ ပားေအာင္
အိပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဣႆာမစၧရိယ
ေတြေလ်ာ့ခ်ၾကဖို႔လိုတယ္။
သက္တမ္းကုန္ဆံုးဖို႔ ရက္ပိုင္းသာလုိေတာ့တဲ့
မၾကာခင္မွာ ရာထူးလက္လြတ္ရမယ့္သိၾကား
မင္းက ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား
ရန္ၿငိဳးကင္းကုန္လ်က္ ဒဏ္ကင္းကုန္လ်က္
ရန္သူကင္းကုန္လ်က္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းကုန္
လ်က္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္းကုန္လ်က္
သည္ ေနလိုပါကုန္၏။ ေနပါရေစဟု နတ္လူ
အသူရာ နဂါး ဂဠဳန္တို႔ႏွင့္ အျခားအျခားေသာ
သတၱ၀ါတို႔၏သႏၱာန္၀ယ္ ေတာင့္တျခင္းျပင္းျပစြာ
ျဖစ္ရွိၾကပါသည္။ ယင္းသို႔ ေတာင့္တျခင္းျပင္းျပ
စြာ ျဖစ္ကုန္ပါေသာ္လည္း ထိုသတၱ၀ါတုိ႔သည္
ရန္ၿငိဳးရွိကုန္လ်က္၊ ဒဏ္ရွိကုန္လ်က္၊ ရန္သူရွိ
ကုန္လ်က္၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းရွိကုန္လ်က္
ထြက္မႈရွိၾကကုန္လ်က္ ေနၾကရပါသည္။ ဤသုိ႔
ေနၾကရျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္းဟု
ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
နတ္တို႔သနင္းသိၾကားမင္း ရန္ၿငိဳးကင္းကုန္လ်က္
ဒဏ္ကင္းကုန္လ်က္၊ ရန္သူကင္းကုန္လ်က္၊ စိတ္
ဆင္းရဲျခင္းကင္းကုန္လ်က္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္း
ကုန္လ်က္၊ ငါတို႔သည္ ေနလိုပါကုန္၏။ ေနပါရေစ
ဟု နတ္လူ အသုရာ၊ နဂါး ဂဠဳန္တို႔ႏွင့္ အျခားအျခား
ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ သႏၱာန္၀ယ္ ေတာင့္တျခင္းျပင္း
စြာ ျဖစ္ရွိေပ၏။ ယင္းသုိ႔ေတာင့္တျခင္းျပင္းစ
ကုန္ပါေသာ္လည္း ထိုသတၱ၀ါတို႔သည္ ရန္ၿငိဳးရွိ
ကုန္လ်က္၊ ဒဏ္ရွိကုန္လ်က္၊ ရန္သူရွိကုန္လ်က္၊
စိတ္ဆင္းရဲျခင္းရွိကုန္လ်က္
လ်က္၊ အမ်က္ထြက္မႈရွိၾကကုန္လ်က္ ေနၾကရကုန္
၏။ ဤသုိ႔ေနၾကရျခင္းသည္ ကိုယ့္ထက္သာသူကို
မနာလိုျခင္း = ဣႆာ၊ ကိုယ္ေကာင္းစားသလို
သူတစ္ပါးအား မေကာင္းစားေစလိုေသာ = မစၧရိယ
တရားႏွစ္ပါးေၾကာင့္ျဖစ္၏ လုိ႔ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
က ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဒီအခါမွာ သိၾကားမင္းကဆက္ၿပီးေတာ့ ထိုဣႆာ
မစၧရိယတရားႏွစ္ပါးတို႔သည္ ေဘးရန္မ်ား၍မႀကီး
ပြားေသာတရားမ်ားျဖစ္ေနပါလ်က
ေျမြေပြးကို ခါးပိုက္ပိုက္ထားသကဲ့သုိ႔ သတၱ၀ါတို႔
သည္ မိမိတို႔၏သႏၱာန္၌အျဖစ္ခံ၍ေန
လုိ႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားျပန္ပါတယ
နတ္တို႔သနင္း သိၾကားမင္း သတၱ၀ါတို႔သည္ မိမိ
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိ္းအပ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္အသင္းအပင္း၊
မခ်စ္ခင္မျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္အသင္းအပင္း
ဟု ခြဲျခားသတ္မွတ္ၾကျခင္းေၾကာင
တရားႏွစ္ပါးတို႔သည္ ျဖစ္ေနၾကရသည္လို႔ေျဖေတာ္
မူပါတယ္။
သူတစ္ပါးတို႔ရဲ႕စည္းစိမ္ကို
ျငဴစူျခင္းဟာ ဣႆာျဖစ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးတို႔
ရၿပီးရလတၱံ႕ေသာ စည္းစိမ္မ်ား၌ မနာလိုမၾကည္
ျဖဴျငဴစူျဖစ္ေနျခင္းဟာ ဣႆာျဖစ္ေနျခင္းရဲ႕
လကၡဏာျဖစ္္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးတရားသျဖင့္
ေကာင္းစားထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတာ
အေျခြအရံေပါမ်ားတာကို မနာလို မၾကည္ျဖဴ ျငဴစူ
ေနတာဟာလည္း ဣႆာျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သူတစ္
ပါးကေဟာေျပာပြဲႀကီးေတြလုပ္တ
ေထာင္ေသာင္းခ်ီတက္ေရာက္နားေ
မနာလုိမၾကည္ျဖဴ ျငဴစူတာဟာလည္း ဣႆာပါပဲ။
စိတ္ထဲမွာ မနာလိုလြန္းအားႀကီးၿပီး ကဖ်က္ယဖ်က္
လုပ္ၿပီး ေႏွာက္ယွက္တာကေတာ့ ကာယကံေျမာက္
၀ီတိကၠမဣႆာျဖစ္ပါတယ္။ ဣႆာျဖစ္ေနတဲ့ လူ
တစ္ေယာက္အတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္၊ ကိုယ္ခ်မ္း
သာျခင္း ဘယ္ေသာအခါမွရွိမလာႏုိင္ပါဘူ
မိမိစည္းစိမ္ခ်မ္းသာကုိ ၀န္တိုေစးႏွဲ ႏွေျမာျခင္းဟာ
မစၧရိယျဖစ္ပါတယ္။ မစၧရိယငါးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔က်
မ်ားကဆိုပါတယ္။ ထိုငါးပါးကေတာ့
၁။ အာ၀ါသမစၧရိယ = မိမိ၏ေနရာျဖစ္ေသာ အိမ္၊
ေက်ာင္း၊ အာရာမ္ၿခံ၀င္း၊ တိုက္ခန္း အစရွိေသာေနရာ
ေဒသ အမ်ဳိးမ်ဳိး၌ ၀န္တိုႏွေျမာျခင္း၊ သူတစ္ပါးတို႔
လာေရာက္ေနထိုင္ အသံုးျပဳမည္ကို မလိုလားျခင္း။
၂။ ကုလမစၧရိယ = မိမိ၏အေျခြအရံအသင္းအပင္း
တပည့္တပန္း အမ်ဳိးအေဆြမ်ား သူတစ္ပါးတို႔ႏွင့္
ေျပာဆိုဆက္ဆံကာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနမည္ကို၀န
ႏွေျမာျခင္း။
၃။ လာဘမစၧရိယ = ပစၥည္းဥစၥာအာဏာစသည္တို႔
၌ ၀န္တိုႏွေျမာျခင္း၊ သူတစ္ပါးအားခြဲေ၀မေပးလိုျခင
သူတစ္ပါးတို႔ မိမိကဲ့သို႔ မရေစလိုျခင္း။
၄။ ၀ဏၰမစၧရိယ = ႐ုပ္ရည္လွပျခင္း၊ ဂုဏ္သတင္း
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္း၌ ၀န္တိုႏွေျမာျခင္း၊ မိမိလွ
သလို သူတစ္ပါးလွမွာကို မလိုလားျခင္း။ မိမိထင္
ေပၚေက်ာ္ၾကားသလို သူတစ္ပါးထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား
မွာကို စိုးရိမ္ျခင္း။
၅။ ဓမၼမစၧရိယ = အသိပညာဉာဏ္တို႔၌ ၀န္တို
ႏွေျမာျခင္း၊ မိမိသိထားသလို တတ္ထားသလို သူ
တစ္ပါးတို႔ တတ္သိမွာကို မလိုလားျခင္း၊ စိုးရိမ္ျခင္း
တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမစၧရိယတရားငါးပါးျဖစ္သူအတ
အက်ဳိးဆက္ေတြကလည္းရွိေသးပါတ
အာ၀ါသမစၧရိယေၾကာင့္ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌
ဘီလူးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿပိတၱာေသာ္လည္း
ေကာင္း ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ အာ၀ါသ၌ၿငိကပ္စြဲလမ္းမႈ
အလိုဆႏၵယုတ္ညံ့မႈေၾကာင့္ ထိုမိမိ၀န္တိုႏွေျမာ
ခဲ့သည့္ အာ၀ါသ၏အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ားကိုဥ
ျဖင့္ ခ်ီရြက္၍ လွည့္လည္ေနထိုင္ရတတ္ပါတယ္။
ကုလမစၧရိယေၾကာင့္ ငါ၏တပည့္အေျခြအရံအသင္း
အပင္းတို႔သည္ ငါ့အားစြန္႔ပစ္သြားၾကကုန္ၿပ
ေတာပူပန္ကာ ေရာဂါဆိုးမ်ားရရွိၿပီး အေသဆိုးနဲ႔
ေသဆံုးရတတ္ပါတယ္။
လာဘမစၧရိယေၾကာင့္ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းကို မိမိပိုင္
ပစၥည္းကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ကာ ပုဂၢလိကအေနျဖင့္သံုး
ေဆာင္ခံစားျခင္းေၾကာင့္ ေသလြန္သည္မွေနာက္၌
ဘီလူးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿပိတၱာေသာ္လည္း
ေကာင္း၊ စပါးႀကီးစေသာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမားတဲ့ေျမြ
ႀကီးမ်ဳိး၌ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
၀ဏၰမစၧရိယေၾကာင့္ ဘ၀အဆက္ဆက္ ႐ုပ္ရည္
အဆင္းလွပတင့္တယ္ျခင္း၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား
ျခင္း မရရွိတတ္ပါဘူး။
ဓမၼမစၧရိယေၾကာင့္ ဘ၀အဆက္ဆက္ ဉာဏ္ပညာ
ထံုထိုင္းမႈိင္းအေသာ ဒုပၸညပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ရတတ္ပါ
တယ္။
ဒီမစၧရိယငါးပါးထဲက တစ္ပါးပါးျဖစ္သူဟာ ပစၥဳပၸန္
မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ အိပ္ေကာင္းျခင္းမအိပ္ရ၊
စားေကာင္းျခင္းမစားရ၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းမေန
ထိုင္ရဘဲ ပူပူေလာင္ေလာင္ေနထိုင္ရျခင္
အက်ဳိးဆက္ေတြကို ခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေၾကာက္တတ္မယ္ဆိုရင္ အလြန္မွေၾကာက္လန္႔
ဖြယ္ရာေကာင္းလွပါတယ္။
တစ္ခါတုန္းက အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္က အရွင္ဘုရား
တပည့္ေတာ္သည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ အပါယ္ငရဲ
က်ေရာက္ေသာ မာတုဂါမမ်ားကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္
ျဖင့္ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ အဘယ္မွ်ေသာတရားတို႔ျဖင့္
ျပည့္စံုေသာ မာတုဂါမသည္ ေသလြန္ေသာအခါ
အပါယ္ငရဲသုိ႔က်ေရာက္ပါသနည္း
ဘုရားကုိ ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဒီအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက အႏု႐ုဒၶါ ဤေလာက
၌ မာတုဂါမသည္ နံနက္အခ်ိန္၌၀န္တိုျခင္းမစၧ
ထၾကြေသာစိတ္ျဖင့္ အိမ္မႈကိစၥတို႔၌ စီမံခန္႔ခြဲ၍ေန
၏။ ေန႔လယ္အခ်ိန္၌ မနာလိုျခင္းဣႆာထၾကြ
ေသာစိတ္ျဖင့္ အိမ္မႈကိစၥတို႔ကို စီမံခန္႔ခြဲ၏။ ညခ်မ္း
အခ်ိန္၌ ကာမရာဂထၾကြေသာစိတ္ျဖင့္ အိမ္မႈကိစၥ
တို႔ကို စီမံခန္႔ခြဲ၍ေန၏။ အႏု႐ုဒၶါဤသံုးပါးေသာ
တရားတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုေသာမာ
ေသာအခါမွာ ငရဲသုိ႔က်ေရာက္၏လုိ႔ ေျဖၾကားပါ
တယ္။
ဒီအေမးအေျဖမွာ အရွင္အႏု႐ုဒၶါက သူ႔အျမင္အရ
မိန္းမလို႔နာမည္တပ္ေမးလို႔ဘ
မိန္းမလုိ႔နာမည္တပ္ေျဖဆိုခဲ
အရွင္အႏု႐ုဒၶါသာသက္ေတာ္ထင္ရ
ရင္ မိန္းမ ေယာက္်ားလို႔ ေမးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ယခုကာလမွာ အခ်ဳိ႕ေသာေယာက္်ားရင့္မႀကီး
ေတြဟာ ဣႆာမစၧရိယတရားမ်ား မိန္းမေတြ
ထက္ေတာင္ထၾကြေသာင္းက်န္းေနၾ
ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းေတြကိုပုဂၢ
ကပိုင္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနၾကတာကလည္း တိုင္း
သိျပည္သိ ကမၻာသိပါ။ ကာမရာဂသတင္းေတြ
ကလည္း နံေဟာင္ေနတဲ့အထိအနံ႔ထြက္ေနပ
တယ္။ ဒီတရားသံုးပါးနဲ႔ျပည့္စံုတဲ
က်ားမမ ေသရင္ အပါယ္ငရဲလားရမယ္ဆိုတာ
မလြဲဧကန္ပါပဲ။ ဒီတရားသံုးပါးနဲ႔ျပည့္စံုေန
ဘုရားျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းဒကာျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္း
ဒကာျဖစ္ျဖစ္၊ ပိဋကတ္သံုးပံုဒကာျဖစ္ျဖစ္
ေသရင္မုခ် အပါယ္ငရဲကို လားေရာက္ရမွာပါ။
တစ္ဘ၀တစ္ခႏၶာအတြက္ပဲၾကည့္ေန
အေနမေျဖာင့္သလို အေသလည္းမေျဖာင့္ႏုိင္
ေတာ့ပါဘူး။ တစ္သံသရာလံုးလည္း ေအာက္
တန္းစားဘ၀နဲ႔ ရွင္သန္ေနထိုင္သြားရမွာပါ။
ဇာတကပါဠိေတာ္ သံကိစၥဇာတကမွာ မနာလို
၀န္တုိေသာ သူတို႔သည္ ေသတၱာသ႑ာန္
ေလးေထာင့္ရွိ၍ မီးျဖင့္ေတာင္ေလာင္ေနေသာ
သံမိုးသံကာ သံခင္းအတြင္း၌ အလွ်ံတေျပာင္
ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနေသာမီးတိ
ျမွိက္ျခင္းကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာခံၾကရကုန္
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဓမၼပဒပါဠိေတာ္ ဇမၺဳကေထရ၀တၳဳမွာဆိုရင္
လည္း မနာလို၀န္တိုမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ငရဲသုိ႔က်ခံရၿပီး ငရဲမွလြတ္၍ လူ႔ဘ၀ေရာက္
ေသာအခါမွာလည္း အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ငါး
ဆယ့္ငါးႏွစ္ပတ္လံုး လူ႔မစင္ေတြကုိ စားရတယ္
ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားေ
ၾကားထားတာရွိပါတယ္။ မနာလုိ၀န္တိုမႈဟာ
မိမိကို ပစၥဳပၸန္သံသရာ အဆက္ဆက္ေအးခ်မ္း
မႈမွ ကင္းေ၀းေစလိုသလို ပတ္၀န္းက်င္ကို
လည္းပူေလာင္ေစပါတယ္။ မနာလုိ၀န္တိုျခင္း
ဟု မိမိသူတစ္ပါး ေကာင္းက်ဳိးတစ္စံုတစ္ရာ
မရွိေစပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပစၥဳပၸန္တစ္ဘ၀တစ္
ခဏေလးကုိသာ ၾကည့္ၿပီး မနာလုိ၀န္တိုမႈမ်ား
ျဖစ္ေနၾကတာေတြကို သတိထားၿပီး ရပ္တန္႔
ၾကရပါမယ္။
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး၊ တိုင္းႏုိင္ငံတစ္ခုလံုး
တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းဖြံ႕ၿဖိဳးတ
အခ်စ္အမုန္းေတြကိုေဘးဖယ္ထား
မစၧရိယကင္းကင္းနဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကဖို႔လိုပါ
တယ္။ အခ်စ္အမုန္းေတြနဲ႔ပိုင္းျခာ
ၿပီး တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဣႆာမစၧရိယေတြပြား
မ်ားေနၿပီး၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းေတြကို ငါပိုင္
ပစၥည္းသဖြယ္ အသံုးျပဳစီမံခန္႔ခြဲေနမယ္ဆိ
ရင္ေတာ့ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းၿပီးဖြံ႕ၿဖ
တဲ့ႏုိင္ငံ ဘယ္ေသာအခါမွျဖစ္လာမွာမဟုတ္
ပါဘူး။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ေခါင္းျ
အိပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဣႆာမစၧရိယ
ေတြေလ်ာ့ခ်ၾကဖို႔လိုတယ္။
0 comments:
Post a Comment