Monday, June 23, 2014

ဆင္းရဲျခင္းအမွန္

ဆင္းရဲျခင္းအမွန္

ပဋိသေႏၶေနျခင္းသည္ ဆင္းရဲ၏ဟု ျမတ္ဗုဒၶ
ေဟာေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာသူတို႔
က မည္သူဆင္းရဲသနည္း။ သေႏၶေလာင္း
ဆင္းရဲျခင္းေလာ ( သို႔ ) သေႏၶေလာင္းကို
ေဆာင္ေသာ မိခင္ေလာင္းကဆင္းရဲျခင္းေလာ
ဟု ေတြးၾက၏။ ေမးၾက၏။

သူတို႔အလိုအရ သေႏၶသားေလာင္းဟူသည္
သူ႔ကိုယ္သူ ဘာကိုမွ်မသိ၍ ဤေနရာ၌အမိ
၀မ္းထဲ ဆင္းရဲသည္ဆိုသည္မွာ ယံုေလာက္
ဖြယ္မရွိ.။ မိခင္ေလာင္းကဆင္းရဲသည္ဆုိ
သည္မွာလည္း တတ္ႏိုင္သူမ်ားအဖို႔ေငြေၾကး
အကူ ေဆးသိပၸံအတတ္အကူတို႔ျဖင့္ သက္
သာခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ၾကရကား ဆင္းရဲ
ဟူ၍ေျပာေလာက္ဖြယ္မရွိဟု အာေဘာဂအမႈ
မွတ္ခ်က္ျပဳၾကျပန္ေလသည္။

ဘာသာျခားတို႔၏အယူစကားဆိုလွ်င္ကား
အထူးေျပာဖြယ္မရွိေသာ္ျငား အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္း
သည္မွာ ထိုသို႔ေတြးသူ ေမးသူမ်ားသည္ ဗုဒၶ
ဘာသာ၀င္အမည္ခံထားသူမ်ား ျဖစ္ေနေသာ
ေၾကာင့္ပင္တည္း။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔မည္သည္ ဗုဒၶသာသနာအရိပ္
အာ၀ါသေအာက္တြင္ ခိုလံႈေနရသျဖင့္ ဒုကၡစစ္
၏သေဘာသ႐ုပ္ကို ခပ္လြယ္လြယ္ႏွင့္သိရွိေန
ၾကရေပသည္။ လြယ္လြယ္ကူကူသိရွိေနၾကရ
ေပသည္။ လြယ္လြယ္ကူကူသိရွိႏိုင္သျဖင့္ခပ္
ေပါ့ေပါ့ သေဘာထားလြန္းပါက မိမိတို႔ထက္ေပါ့
လြန္းသူ ေပါလြန္းသူ အတုမရွိျဖစ္ေပရာ၏။
ေမ်ာက္အုန္းသီးရ အသံုးမက်ဆိုသကဲ့သို႔လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ေပေသး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ဒုကၡစစ္၏ သေဘာ
အမွန္ႏွင့္ သ႐ုပ္သ႑ာန္ကုိ ေလးနက္စြာသိရွိ
ရန္ အေရးႀကီးလွေပေတာ့သည္။

ဒုကၡစစ္ကား အျခားမဟုတ္၊ အျပင္မွာမရွိ၊ ေ၀ဟင္
မွာမရွိ၊ ဓာတ္ခြဲ႐ုံစသည္မွာလည္း ရွာေဖြမေတြ႕ႏိုင္
ဒုကၡစစ္ဟူသည္ကား ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ခႏၶာပင္တည္း။

ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ မိခင္၀မ္းၾကာတိုက္၌ သေႏၶသား
ေလးျဖစ္ခဲ့ရ၏။ ေရၾကည္ကလလမွ ခက္မစံုလင္
သည္အထ္ိ တျဖည္းျဖည္းျပည့္ၿဖိဳးလာရ၏။ အခ်ိန္
တန္လွ်င္ မိခင္၀မ္းဗိုက္မွ ဂၽြမ္းစိုက္၍ ဆင္းသက္
လာရေပ၏။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္တစ္ပတ္ဂၽြမ္းျဖင့္စတင္
စတင္ထြက္ေပၚရ၏။ ၀မ္းကကၽြတ္လွ်င္ကၽြတ္ခ်င္း
တအဲ့အဲ့ငိုခဲ့ရ၏။ ဘ၀ကုိမ်က္ရည္ျဖင့္အစပ်ဳိးခဲ့ရ
ပံုကို ေမ့ေနၾကေပသည္။

ေရၾကည္စြဲသည္မွ ငိုမည္ပြဲစရခ်ိန္ထိ ကၽြႏု္ပ္တို႔
ပင္ပန္းဆင္းရဲခဲ့ၾကရပါသည္။ ႏြမ္းနယ္ေခြေလ်ာ့
ခဲ့ၾကရသည္။ ဂႏၶ၀င္စကားျဖင့္ေျပာရပါမႈ ဘ၀ကုိ
ဇာတိ ဒုကၡ ငိုခ်င္းခ်ျဖင့္ ကားလိပ္တင္ခဲ့ၾကသည္
မဟုတ္ၾကပါေလာ။ သို႔ေသာ္ လူတိုင္းထိုလြမ္းခ်င္း
ကို ေမ့ေနၾကေလၿပီ။

ငိုျခင္းျဖင့္ ဘ၀ကို စတင္ခဲ့ၾကၿပီးသည္ေနာက္
အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲ ပ်က္စီးရမည့္ အခ်ိန္
တစ္ခ်ိန္စီသို႔ အျပင္းအထန္ဆက္လက္ခ်ီတက္
ေနၾကရသူမ်ားမွာလည္း ကၽြႏု္ပ္တို႔ပင္ ျဖစ္ေပ
သည္။ ေတာင္ေလဖိသျဖင့္ ၿပိဳအိလာေသာတိမ္
လိပ္ႀကီးသည္ ေျမာက္ဘက္သုိ႔သာလွ်င္ အစဥ္
တစိုက္ ေရြ႕လ်ား သြားေရာက္ရသည့္ နည္းတူ
ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္လည္း ဘ၀နိဂံုးမွတ္တိုင္သို႔ ဦး
လည္မသုန္အေရာက္သြားေနၾကရ၏။

ထိုသုိ႔သြားရာ၌လည္း ေခ်ာ့ေမြ႕သက္သာ ေျဖာင့္
ျဖဴးခ်မ္းသာစြာမဟုတ္၊ ကိုယ္တြင္း ကိုယ္ပ ႏွစ္
ဌာန၀ယ္ စကၠန္႔မလပ္ျပဳျပင္စီရင္မႈသေဘာတရား
ဒဏ္ခ်က္တုိ႔ျဖင့္ ခရီးႏွင္ၾကရေပသည္။ ဇာတိကို
အေျချပဳထားၾကသူမ်ားပီပီ ရလာဒ္ဇရာတရားအ
ျဖစ္ အသက္မႀကီးခ်င္ဘဲ ႀကီးလာရျခင္း မဟိုင္း
ခ်င္ဘဲဟိုင္းလာရျခင္း၊ ေျခေရ၊ လက္ေရ၊ ပါးေရ၊
နားေရမတြန္႔ခ်င္ဘဲတြန္႔လာရျခင္းဆံပင္မျဖဴခ်င္
ဘဲျဖဴရျခင္း၊သြားမက်ဳိးခ်င္ဘဲ က်ဳိးရျခင္း မ်က္စိ
မမႈန္ခ်င္ဘဲမႈန္ရျခင္းနားမထံုခ်င္ဘဲထံုရျခင္း မွဲ႔နီ
မွဲ႔ေျခာက္ ထူကဲေပါက္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ အ
ေၾကာၿပိဳင္းၿပိဳင္း ခါးကိုင္းကိုင္း နားအူ နားထိုင္း၊
လူတုိင္းမသတီစရာအပိုင္းျဖစ္လာရ၏။

တယိုင္ယိုင္ တယိမ္းယိမ္း ကတိမ္းကပါး စိတ္
သြားတိုင္း ကိုယ္မပါ အိုနာစြဲကပ္မႈကိုလည္းႀကံဳ
ေတြ႕ၾက၏။ သူတစ္ပါး ေပးစာ ကမ္းစာ လွမ္း
စာမွ်ျဖင့္ အသက္ရွင္ရၿပီး မွဲ႔ေပ်ာ္သက္ႀကီးေသ
ခါနီးေသာ အခ်ိန္မခါကို ညွဳိးငယ္လွစြာခံယူေန
ၾကရေပသည္။

ထို အိုနာဆုိးႀကီးေၾကာင့္ က်န္းမာေရးကိုအထူး
ဂ႐ုျပဳ ေနထိုင္၍ ေဆးအမ်ဳိးမ်ဳိး ဓာတ္စာအဖံုဖံု
တို႔ျဖင့္ ကုိယ္ကာယကိုေမြးျမဴပါေသာ္ျငားလည္း
ေနာက္ဆံုးတြင္အျပင္းအထန္ထိုးႏွက္၀င္ေရာက္
စြဲကပ္လာေသာ ဗ်ာဓိ ( ေသနာေရာဂါ ) အား
ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ အ႐ႈံးေပးစရၿမဲ ျဖစ္ေပသည္။

ေခတ္မွီ ေဆးပစၥည္းမ်ား ကိရိယာမ်ားကလည္း
ထိုဗ်ာဓိ ( ေသနာေရာဂါ )ကို ဘယ္ေသာအခါမွ်
ႏိုင္နင္းေအာင္ မၿဖိဳခြင္းႏိုင္ၾက။ ကမၻာေက်ာ္သမား
ေတာ္ႀကီးမ်ားပင္လွ်င္ သူတို႔၏ဂုဏ္သ႐ုပ္ကိုေဖာ္
ထုတ္ခ်ိန္ပင္ မရႏုိင္ေတာ့ဘဲ အခ်ိန္တန္ေသာ္ေသ
နာေရာဂါေအာက္ ျပားျပားေမွာက္ရသည္ခ်ည္း
ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ျငင္း၍လည္းမရ။ ခယေတာင္းပန္
လို႔လည္းမျဖစ္၊ ခုခံတိုက္ခိုက္လို႔လည္းမႏုိင္ေသာ
ေရြ႕လ်ားျခင္းသေဘာ ပ်က္စီးကြယ္ေပ်ာက္ကုန္
ခမ္းျခင္းသေဘာ သတ္ျဖတ္ျခင္းသေဘာက ကၽြ
ႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ေလာက ပတ္၀န္းက်င္ကိုအ
ဆက္ျဖတ္ခ်လိုက္ေပေတာ့သည္။ ထိုအခါကၽြႏု္ပ္
တိုကသည္ အကူအညီမဲ့မဲ့၊ အားကိုးစရာမဲ့မဲ့အ
ေျခသို႔ ေရာက္ကာ၊ စိုးရိမ္ျခင္း၊ ထိတ္လန္႔ျခင္း
အတိျဖင့္ မခ်ိမဆံ့ဒုကၡေ၀ဒနာႀကီးကို လူးလဲခံစား
ၾကရွာရင္း ေသမင္းျပဳသမွ်ႏုရရွာေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ရင့္က်က္ေသာပညာရွိတို႔သည္ လူ
သားတို႔၏ ကိုယ္ခႏၶာအား သေႏၶယူျခင္း၊ ရင့္
ေရာ္ျခင္း၊ ေသနာစြဲျခင္း၊ သတ္ျဖတ္ျခင္း ( ဇာတိ၊
ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ ) ဟူေသာ ဒုကၡအသိုက္အၿမံဳ
ႀကီးသာျဖစ္သည္။ စိုးရိမ္ ညွဳိးပိန္၊ ငိုေၾကြး၊ ပူေဆြး
ရျခင္း ဆင္းရဲျခင္း မုန္းသူယွဥ္တြဲ ခ်စ္သူကြဲကို
လည္းမရျခင္းဟူေသာ ( ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊
ေဒါမနႆ၊ ဥပါယာသ ) ဟူေသာ ရြံမုန္းစရာျပတ္
ျပတ္သားသား အမနာပတရား အနိ႒ာ႐ုံမ်ားဆံုစည္း
ျဖစ္ထြန္းရာ ေဂဟာႀကီးျဖစ္၏ဟူ၍ အသိအျမင္ရွင္း
ၾကေလသည္။

ဆိုခဲ့ပါ ဆင္းရဲဒုကၡသဘာ၀သည္ အတိတ္ကလည္း
မွန္ခဲ့ၿပီး ယခုလည္းမွန္ဆဲျဖစ္သည့္အျပင္၊ ေနာင္
တြင္လည္း ဆက္လက္၍ အမွန္တရားအေနျဖင့္
ရပ္တည္ေနေပမည္။ ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶာကိုအေၾကာင္း
ခံ၍ ဇာတိကို အမွီျပဳထားသည့္တရားမ်ားျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာ၌သြင္းယူအပ္၏ဟု ဗုဒၶေဟာ
ၾကားခဲ့၏။ ပညတ္ခ်ထားခဲ့၏။ ဖြင့္ျပေ၀ဖန္ခဲ့၏။
ေပၚလြင္ထင္ရွားစြာသိျမင္ေစခဲ့၏။

အပူေငြ႕ႏွင့္မီးခိုးကိုျဖစ္လွ်င္ မီးကိုမေတြ႕ရွိေသာ္ျငား
မီးရွိေနသည္ဟုဉာဏ္ျဖင့္သိအပ္သကဲ့သို႔ ဇရာ ဗ်ာဓိ
မရဏတို႔ကို ဆင္းရဲဒုကၡဟုဆိုခဲ့ပါအတိုင္း ေကာင္းစြာ
သိျမင္သူတို႔သည္ အေၾကာင္းခံျဖစ္ေသာ ဇာတိ( ပဋိ
သေႏၶ )ႏွင့္တကြ သေႏၶသားေလာင္း၏ သဘာ၀ကို
လည္း ( ၀ါ ) နာမ္တရားႏွင့္ တကြကလာပ္စည္း႐ုပ္
သံုးဆယ္ အေပါင္းစုကိုလည္း ဒုကၡသစၥာ ဆင္းရဲျခင္း
အမွန္တရားအျဖစ္သိျမင္ၿပီးျဖစ္ရာ၏။ သေႏၶသား
ေလာင္း၏ မိခင္အတြက္မွာကား သည္ပုပ္ထဲက
သည္ပဲျဖစ္၍ ဆိုဖြယ္မရွိၿပီ။ ကၽြန္ႏွင့္သေဘာက္ေမြး
ေဖာက္ျခင္းပင္တည္း။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရပါမူကား
သခၤတေ႒ာ = အဖန္ဖန္ထူေထာင္အပ္ျခင္းသေဘာ
ရွိေနေသာ၊ သေႏၱာပေ႒ာ = ထူေထာင္ေသာ္ျငား
အဖန္ဖန္ပူေလာင္ျခင္းျဖင့္သာတည္ၿမဲေနကုန္ေသာ၊
၀ိပရိနာမေ႒ာ = တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္တစ္နည္းနည္းျဖင့္
ေၾကမြပ်က္သုန္းလက္စတုန္းကုန္မည့္ သေဘာသာ
လွ်င္ရွိၾကကုန္ေသာ စေသာသေဘာတရားတို႔ျဖင့္
ပိဠနေ႒ာ = မျပတ္ႏွိပ္စက္အပ္ကုန္သည့္ ဇာတိအစ
မရဏအဆံုး ၀ဋ္တရားအားလံုးတို႔သည္ ( ၀ါ ) သခၤ
တ ဓမၼေပါင္းစည္းသမူ အစုအပံုဟူသည္ ခႏၶာစုတို႔
သည္ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူသည့္အတိုင္းဒုကၡ
သစၥာအမွန္ပင္ျဖစ္ေပေတာ့သတည္း။

အနႏၱဂုဏ္ရည္မဂၢဇင္း
အတြဲ ၄၊ အမွတ္ ၁၀။

0 comments:

Post a Comment