“အပါယ္တံခါးပိတ္ခ်င္ရင္”
••••••••••••••••••••••••••••••••
အပါယ္တံခါးပိတ္ခ်င္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။
အပါယ္တံခါးပိတ္ဖို႔အတြက္ ဘာလုပ္ရမလဲ။
ဘာနဲ႔မွ အပါယ္တံခါး ပိတ္လို႔ရမလဲ။
ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားရမယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ၿပီး
အပါယ္ကလြတ္သြားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ မရွိႏိုင္ဘူးလား။
••••••••••••••••••••••••••••••••
အပါယ္တံခါးပိတ္ခ်င္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။
အပါယ္တံခါးပိတ္ဖို႔အတြက္ ဘာလုပ္ရမလဲ။
ဘာနဲ႔မွ အပါယ္တံခါး ပိတ္လို႔ရမလဲ။
ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားရမယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ၿပီး
အပါယ္ကလြတ္သြားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ မရွိႏိုင္ဘူးလား။
ဆိုပါစို႔ . . .
ဒါနေကာင္းမႈလုပ္တယ္၊ သီလေစာင့္တည္တယ္၊
ကမ႒ာန္းဘာဝနာ ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္ သို႔ေသာ္
ေသာတပန္ဆိုတဲ့ အဆင့္မေရာက္ဘူး။
အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ အပါယ္မလြတ္ဘူးလားလို႔ေျပာရင္
လြတ္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ပဲ ေျဖရမယ္။
သို႔ေသာ္ “guarantee” ေတာ့မရွိဘူး။
ဒါနေကာင္းမႈလုပ္တယ္၊ သီလေစာင့္တည္တယ္၊
ကမ႒ာန္းဘာဝနာ ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္ သို႔ေသာ္
ေသာတပန္ဆိုတဲ့ အဆင့္မေရာက္ဘူး။
အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ အပါယ္မလြတ္ဘူးလားလို႔ေျပာရင္
လြတ္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ပဲ ေျဖရမယ္။
သို႔ေသာ္ “guarantee” ေတာ့မရွိဘူး။
“အပ႒ာန္ပါ႒ိေတာ္” မွာဆိုရင္ အမ်ိဳးေကာင္းသား တစ္ေယာက္ဟာ
ဘုရားတစ္ဆူကို “ပန္းပြင့္ေလး တစ္ပြင့္” လွဴလိုက္တာနဲ႔
(၉၁)ကမၻာ အပါယ္မလားဘဲနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့
အဲဒီပန္းလွဴတဲ့ ကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး “ရဟႏၲာ” ျဖစ္ၿပီးေတာ့
ပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္။ ဒါက guarantee ႐ွိလားဆိုေတာ့
guarantee ရွိလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။
ဘုရားတစ္ဆူကို “ပန္းပြင့္ေလး တစ္ပြင့္” လွဴလိုက္တာနဲ႔
(၉၁)ကမၻာ အပါယ္မလားဘဲနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့
အဲဒီပန္းလွဴတဲ့ ကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး “ရဟႏၲာ” ျဖစ္ၿပီးေတာ့
ပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္။ ဒါက guarantee ႐ွိလားဆိုေတာ့
guarantee ရွိလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။
အပါယ္တံခါးေတာ့ ပြင့္ေနတယ္။ပြင့္တိုင္းက်တာမွ မဟုတ္ဘဲကိုး။
တံခါးပြင့္ေနတိုင္း ဒီတံခါးေပါက္ကထြက္တာ ဟုတ္ရဲ႕လား။
ေအး တံခါးကေတာ့ ပြင့္ခ်င္ပြင့္ေနမွာပဲ။
သို႔ေသာ္ တံခါးထဲ မဝင္လို႔ရွိရင္ေတာ့ မေရာက္ဘူးေပါ့။
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ လုပ္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ
သာမာန္ကုသိုလ္ေတြနဲ႔ အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။
အာမခံခ်က္ မရွိဘူး။ သို႔ေသာ္ အပါယ္ကိုက်မွာလားလို႔ ေမးရင္
က်ခ်င္မွက်မယ္ေပါ့။ ဘယ္သူက ဆြဲတင္တုန္းဆိုရင္
“ကုသိုလ္ကံေတြ” က ဆြဲတင္ေပးေနမွာ။
ဒါလည္း အင္မတန္ အေျခအေနေကာင္းေနမွ။
အေျခအေန မေကာင္းရင္ မရဘူး။
တံခါးပြင့္ေနတိုင္း ဒီတံခါးေပါက္ကထြက္တာ ဟုတ္ရဲ႕လား။
ေအး တံခါးကေတာ့ ပြင့္ခ်င္ပြင့္ေနမွာပဲ။
သို႔ေသာ္ တံခါးထဲ မဝင္လို႔ရွိရင္ေတာ့ မေရာက္ဘူးေပါ့။
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ လုပ္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ
သာမာန္ကုသိုလ္ေတြနဲ႔ အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။
အာမခံခ်က္ မရွိဘူး။ သို႔ေသာ္ အပါယ္ကိုက်မွာလားလို႔ ေမးရင္
က်ခ်င္မွက်မယ္ေပါ့။ ဘယ္သူက ဆြဲတင္တုန္းဆိုရင္
“ကုသိုလ္ကံေတြ” က ဆြဲတင္ေပးေနမွာ။
ဒါလည္း အင္မတန္ အေျခအေနေကာင္းေနမွ။
အေျခအေန မေကာင္းရင္ မရဘူး။
ကဲ ခုနက ပန္းေလးတစ္ပြင့္ လွဴတာနဲ႔
(၉၁)ကမၻာ အပါယ္မလားဘူးဆိုတာ ဒီပန္းေလးတစ္ပြင့္ဆိုတဲ့
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈက ေနၿပီးေတာ့ ကယ္သြားတာလားဆိုေတာ့
ဒီလိုတြက္လို႔မရဘူး။ ဘယ္လိုယူရမတုန္းဆိုရင္ ဘုရားကို
ရည္စူးၿပီးေတာ့ “ပန္းေလးတစ္ပြင့္” လွဴတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့
“ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ” ေရာက္သြားတယ္။
ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္တဲ့ခါ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္လုပ္တယ္။
ေနာက္ဘဝလည္း “ကုသိုလ္ေတြ” ဆက္ဆက္လုပ္တယ္။
“ကုသိုလ္ေတြ” ဆက္ဆက္လုပ္သြားလို႔ အပါယ္မက်တာ။
ဒီဘဝမွာ ပန္းေလးတစ္ပြင့္ လွဴထားတယ္။
ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္သြားတယ္။
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနၿပီးေတာ့ “အကုသိုလ္ေတြ” လုပ္မယ္ဆိုရင္ ငရဲက်မွာပဲေလ။
(၉၁)ကမၻာ အပါယ္မလားဘူးဆိုတာ ဒီပန္းေလးတစ္ပြင့္ဆိုတဲ့
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈက ေနၿပီးေတာ့ ကယ္သြားတာလားဆိုေတာ့
ဒီလိုတြက္လို႔မရဘူး။ ဘယ္လိုယူရမတုန္းဆိုရင္ ဘုရားကို
ရည္စူးၿပီးေတာ့ “ပန္းေလးတစ္ပြင့္” လွဴတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့
“ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ” ေရာက္သြားတယ္။
ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္တဲ့ခါ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္လုပ္တယ္။
ေနာက္ဘဝလည္း “ကုသိုလ္ေတြ” ဆက္ဆက္လုပ္တယ္။
“ကုသိုလ္ေတြ” ဆက္ဆက္လုပ္သြားလို႔ အပါယ္မက်တာ။
ဒီဘဝမွာ ပန္းေလးတစ္ပြင့္ လွဴထားတယ္။
ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္သြားတယ္။
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနၿပီးေတာ့ “အကုသိုလ္ေတြ” လုပ္မယ္ဆိုရင္ ငရဲက်မွာပဲေလ။
ပန္းေလးတစ္ပြင့္ လွဴတာနဲ႔ ဒီကုသိုလ္ကေန ကယ္သြားတယ္ဆိုတာက
ဒီကုသိုလ္ရဲ႕ “စြမ္းရည္သတၱိ”ကို ေဖာ္ျပတဲ့အေနနဲ႔ ေဟာတာေနာ္။
တကယ္ အဓိပၸါယ္ယူရမွာက ပန္းေလးတစ္ပြင့္ လွဴလိုက္လို႔
ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္သြားတယ္။
အဲဒီ ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္တဲ့အခါ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ၿပီးလုပ္တယ္။
လုပ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ဘံုက ေကာင္းတဲ့ဘံုကို
ေရာက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ ဘုရားနဲ႔ေတြ႕လို႔ “ရဟႏၲာ”
ျဖစ္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံတာပဲ။ ေဟာဒီလို အဓိပၸါယ္မ်ိဳးကို ဆိုလိုတယ္။
ဒီကုသိုလ္ရဲ႕ “စြမ္းရည္သတၱိ”ကို ေဖာ္ျပတဲ့အေနနဲ႔ ေဟာတာေနာ္။
တကယ္ အဓိပၸါယ္ယူရမွာက ပန္းေလးတစ္ပြင့္ လွဴလိုက္လို႔
ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္သြားတယ္။
အဲဒီ ေကာင္းတဲ့ဘံုဘဝ ေရာက္တဲ့အခါ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ၿပီးလုပ္တယ္။
လုပ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ဘံုက ေကာင္းတဲ့ဘံုကို
ေရာက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ ဘုရားနဲ႔ေတြ႕လို႔ “ရဟႏၲာ”
ျဖစ္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံတာပဲ။ ေဟာဒီလို အဓိပၸါယ္မ်ိဳးကို ဆိုလိုတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ကုသိုလ္ကံေတြဆိုတာ အားကိုးထိုက္ပါတယ္။
အားမကိုးထိုက္ဘူး မဟုတ္ဘူး။
သို႔ေသာ္ အပါယ္တံခါး ပိတ္သလားလို႔ေမးရင္ေတာ့
အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္ဆိုတာ 。。。
“နိဗၺာန္ တံခါးဖြင့္ႏိုင္မွ အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္”
လို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။ ကဲ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္ တံခါးကို ဘာနဲ႔ ဖြင့္မလဲ။
နိဗၺာန္တံခါး ဖြင့္ခ်င္တယ္ ဆိုလို႐ွိရင္ေတာ့။
ဝိပႆနာနဲ႔ပဲ ဖြင့္လို႔ရတယ္။
နိဗၺာန္တံခါးဟာ ဝိပႆနာနဲ႔ပဲ သြားရမယ္။
“ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ မက်င့္ဘဲ” နဲ႔ နိဗၺာန္တံခါး ဖြင့္တယ္ဆိုတာ
ေလာကမွာ မရွိဘူးတဲ့။
အားမကိုးထိုက္ဘူး မဟုတ္ဘူး။
သို႔ေသာ္ အပါယ္တံခါး ပိတ္သလားလို႔ေမးရင္ေတာ့
အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္ဆိုတာ 。。。
“နိဗၺာန္ တံခါးဖြင့္ႏိုင္မွ အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္”
လို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။ ကဲ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္ တံခါးကို ဘာနဲ႔ ဖြင့္မလဲ။
နိဗၺာန္တံခါး ဖြင့္ခ်င္တယ္ ဆိုလို႐ွိရင္ေတာ့။
ဝိပႆနာနဲ႔ပဲ ဖြင့္လို႔ရတယ္။
နိဗၺာန္တံခါးဟာ ဝိပႆနာနဲ႔ပဲ သြားရမယ္။
“ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ မက်င့္ဘဲ” နဲ႔ နိဗၺာန္တံခါး ဖြင့္တယ္ဆိုတာ
ေလာကမွာ မရွိဘူးတဲ့။
-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ】
0 comments:
Post a Comment